Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] 2.3 benzyna + ew. LPG, opinie


krzyspvfr
23-05-2008, 18:57
Witam,

marzy mi się od jakiegoś czasu (rodzina z 2 dzieci i żona lubiąca sporo spakować na wyjazd ;-)) Sharan/Galaxy/Alhambra.
Szukając auta w Niemczech znalazłem kilka ciekawych ofert Forda Galaxy z silnikiem 2.3 16V, o mocy 145 KM.
Co to za silnik? warto to kupić? da się bez problemów gazować? Ma Euro 3 czy Euro 4? Rozrząd pasek czy łańcuch?

Boję się wchodzić w V6 ze względu na koszty, na dzień dobry instalacja LPG droższa no i spalanie....

Od razu następne pytanie, o ile dobrze zauważyłem, w Galaxy koło zapasowe jest zamontowane pod autem. Czy da się w to miejsce założyć butlę na LPG?

Dzięki z góry za wszelkie opinie.

tomi98
23-05-2008, 19:47
marzy mi się od jakiegoś czasu (rodzina z 2 dzieci i żona lubiąca sporo spakować na wyjazd Sharan/Galaxy/Alhambra.
spokojnie dużo klamotów zapakujesz i wygodnie podróżujesz


silnikiem 2.3 16V, o mocy 145 KM.
najbardziej udana konstrukcja do takiego auta
:fcp4


Rozrząd pasek czy łańcuch?
łańcuch, wytrzymuje do remontu silnika, kolega miał 300kkm i jeżdził bez wymiany a jeśli zacznie być słyszalny to kwalifikuje się do wymiany


Czy da się w to miejsce założyć butlę na LPG?
idealne miejsce pod butlę ja mam 62 litry

Użyj szukajki .....znajdziesz wiele ciekawych informacji :fcp7

bary
23-05-2008, 21:02
A zobacz jak tam dieselki się mają.
Też będziesz zadowolony.

le-mar
23-05-2008, 21:20
idac tym tropem ..
tez miałem do niedawna dylemat ( mam zagazowanego essa 1,6) - nie ma tańszej opcji na podróżowanie (a raczej powiem przejazd z miejsca a do miejsca b)
postawiłem na tdi i do tego tiptronic ... - to jest dopiero podróżowanie ....
i nie ma !!!! zapasu w pokrowcu ( a na dodatek diesla łatwiej taniej zalać) - ostatnio na tempomacie pojechałem na lotnisko shonefeld ( 330 km tam i z powrotem z zg)
średnie spalanie 6,9 l - troszke szaleństwa na autostradzie - poza tym 100/kmh .
Ile pali gala 2,3 gazu przy automacie i v=100 km/h + klima ?? .
mi sie fuxło - mam 150 kucy i 320 nm - frajda jak cza (wybaczcie chaotyczny styl)

MarcusGawin
24-05-2008, 09:17
moj na autobanhie spalił ok 8 literków ale trzy osoby na pokładzie +klima i średnia ok.120km/h(w porywach ulańskiej fantazji i zbliżaniu się do granicy w Gorlitz i 180km/h :fcp18 )naprawdę udany silniczek.A dodam iż benzynka w Bieszczadach jest tańsza dla mieszkańców(import Ukraina)i wynosi dzisiaj litr po 3,30zł oczywiście 95PB :fcp29

bdhpl
24-05-2008, 12:03
Moj VR6 pali 8l benzyny na trasie i ok 8,5 przy takich wiejskich podjazdach. Co przeklada sie na gaz: 12 - 13 trasa/wies 15-16 miasto.
Wszystko z klima auto

poll
24-05-2008, 14:18
Ja powiem prawdę nie będę pisał bajek bo jesteśmy za duzi na bajki VR6 4x4 pali mi w mieście 16 do 18 za miastem schodzi do 12 na 14 przy 120 do 130 w mieście jak w mieście czasami sie przyspiesza . Oczywiście LPG sekwencja benzynki spali podobnie ponieważ mapę gazu mam ustawioną tak jak benzyny .

bdhpl
24-05-2008, 15:50
chcesz powiedziec ze nie umiem liczyc ? MFA owszem moze podawac bledne wskazania, ale do cholery wiem ile gazu tankuje ;)

rz
24-05-2008, 16:29
moj galaxy 2.3 na trasie pali ok 8,5-9l pb na setke. w miescie roznie ale ok 12-13
wszystko na klimie

krzyspvfr
24-05-2008, 20:43
Panowie, dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Nie uzyskałem jedynie informacji o tym, jaką normę czystości spalin spełnia ten silnik 2.3.

Co do diesla to oczywiście takiego chciałem kupic, zwłaszcza że od 8 lat jeżdżę tylko dieslami, ale.... chciałbym wydać na auto max 32-34 tyś zł ze wszystkimi opłatami a znaleźć nie zajechanego diesla z rozsądnym (<200 kkm) udokumentowanym przebiegiem jest... może nie niemożliwe, ale baaardzo trudne. W związku z tym patrzę na benzyniaki, a takiego Galaxy 2.3 16V z roku 2001 można wyrwać za 7500 euro - w naprawdę dobrym stanie. Dodając do tego że ostatnio ON dochodzi do 4,6 i jest droższy niż benzyna, większe prawdopodobieństwo kosztownej awarii (dwumasa, pompowtryski, turbosprężarka) poważnie rozważam zdradę wynalazku Rudolfa Diesla :-)

le-mar
24-05-2008, 20:53
jeśli 2,3 pali tak mało - to żałuję - jednak dynamika i frajda--- jak ci z tyłu podłogę gazem dziurawią - jest bez cenne ))) - zawsze o tym marzyłem - do 160 km/h nie ma równych
brat ma bmke 1.8 140 kucy manual i strzał z procy moim czołgie doprowadził go prawie do bezdechu :)))PP

figer
25-05-2008, 20:48
Ja za kazdym razem, jak czytam, ze Gal 2,3 pali w miescie 12l/100 a w trasie 8l/100 to jestem w szoku :fcp15
Mnie ostatno w trasce, kiedy jechalem jak dziad ostatni nie chcial zejsc ponizej 12l., a w miescie przy klimce i lekkich korkach nie schodzi ponizej 17l/100.

Ludzie, albo mam walnieta sonde Lambda, albo bajki opowiadacie. Chyba, ze jedziecie jak w wyscigu na kropelce?

tomi98
25-05-2008, 20:56
a ja dzisiaj trasa ok. 280km , z kampeluszem na głowie ok. 100km/h komp. pokazał 9,5 i jak zwykle 5 osób na pokładzie + klima non stop :fcp1

poll
25-05-2008, 22:15
Figier chyba naprawde coś nie tak w twojej galaktyce takie spalanie to ja mam u siebie chyba że masz ciężką nogę .

lion
25-05-2008, 23:48
idac tym tropem ..
tez miałem do niedawna dylemat ( mam zagazowanego essa 1,6) - nie ma tańszej opcji na podróżowanie (a raczej powiem przejazd z miejsca a do miejsca b)
postawiłem na tdi i do tego tiptronic ... - to jest dopiero podróżowanie ....
i nie ma ! zapasu w pokrowcu ( a na dodatek diesla łatwiej taniej zalać) - ostatnio na tempomacie pojechałem na lotnisko shonefeld ( 330 km tam i z powrotem z zg)
średnie spalanie 6,9 l - troszke szaleństwa na autostradzie - poza tym 100/kmh .
Ile pali gala 2,3 gazu przy automacie i v=100 km/h + klima ?? .
mi sie fuxło - mam 150 kucy i 320 nm - frajda jak cza (wybaczcie chaotyczny styl)

Mam akurat 2.3 LPG w automacie.
Spalanie w tasie 11 l (lpg)
Miasto: 18 l (lpg)

wtom
26-05-2008, 16:58
taa 12l w mieście :fcp4 scorpio z tym silnikiem pali 13l w mieście, a jest lżejszy i bardziej opływowy niż "skrzynka"

wtom
26-05-2008, 17:04
co do silnika 2.3 to udany upgrade 2.0: dobry kompromis pomiędzy parametrami a zużyciem wachy, plasticzany kolektor z czasem pękajacy, bolączki typowego dohc-a czyli układ smarowania (wykręcający się zawór nadmiarowy lub kontrujący się w tulei, częste padaczki samej pompy, dzwoniąca hydraulika zaworów) poza tym wytrzymała jednostka (przebiegi do 0,5mln km jeśli dba się o motorek)