Zobacz pełną wersję : [MK3] ASO Delphi


J_J
26-05-2008, 11:02
Co szanowni koledzy sadza o takim oto ASO mieszczacym sie w Warszawie przy Tarnowickiej 52?. Pelna nazwa: J.R. Motor Serwis ASO Delphi. Czy ktos korzystal z ich uslug?. Jak to wyglada?. Jakie sa ewentualne koszty i gwarancja? Czy warto sie tam udac w celu naprawy/wymainy wtryskiwaczy?.

Pawello_77
26-05-2008, 11:08
Ja osobiście polecam warsztat w Nadarzynie tu masz namiary viewtopic.php?f=10&t=36802 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=10&t=36802)
Ja naprawiałem wszystkie cztery wtryski i jest ok.

J_J
26-05-2008, 11:12
Wiem o tym warsztacie, ale strasznie dlugo sie tam czeka na to zeby wogole dostac sie na "liste". Tu robia prawie od reki w jeden dzien i wlasciwie za pare dni mozna wjechac na warsztat. A jak u Ciebie z kosztami za wymiane, a raczej regeneracje czterech wtryskiwaczy?.

Pawello_77
26-05-2008, 12:17
Sprawdzeniem pompy czy się nie łuszczy + wymiana filtra paliwa + regeneracja wtrysków wyszło 2400 zł

SSWEDEN
28-05-2008, 20:04
polecam nadarzyn, jakosc usługi do ceny ma sie bdb

visien
28-05-2008, 20:11
W którym miejscu znajduje się filtr paliwa ? Da sie z niego odczytac datę produkcji ?

Kapsel_lg
28-05-2008, 23:30
To takie coś wielkiego z trzema rurkami przy grodzi przedziałowej po lewej stronie. Widać go jak Rudego 102 w szerym polu.

A po co ci data produkcji filtra paliwa?

visien
29-05-2008, 08:15
To takie coś wielkiego z trzema rurkami przy grodzi przedziałowej po lewej stronie. Widać go jak Rudego 102 w szerym polu.

A po co ci data produkcji filtra paliwa?
Ponieważ kupiłem autko uzywane ,nie znam jego dokładnej historii .Więc zakładając ,ża na filtrze była by data 2007 - 2008 najpewniej nie wymagał by wymiany . A właśnie co ile tys km się go wymienia ?

J_J
29-05-2008, 08:46
Pawello_77,
A powiedz kiedy naprawiales te wtryski i ile juz po naprawie na nich jezdzisz?. Tzn jaki przebieg mniej wiecej juz na nich zrobiles?.

heko
29-05-2008, 08:51
Ponieważ kupiłem autko uzywane ,nie znam jego dokładnej historii .Więc zakładając ,ża na filtrze była by data 2007 - 2008 najpewniej nie wymagał by wymiany . A właśnie co ile tys km się go wymienia ?




..instrukcja podaje 60tys.km....ale biorąc poprawkę na polskie paliwo :fcp27 ...i czuły układ wtryskowy...wymieniam wszystkie :fcp5 filtry co 20tys.km. ...filtry paliwa i oleju tylko oryginał :fcp7 ...powietrza i p. pyłkowy obojętne :fcp2

Kapsel_lg
29-05-2008, 11:53
Generalnie miło jest (dla Mondzi oczywiście) wymieniać filtr paliwa raz do roku czyli przed zimą (lub przynajmniej spuścić z niego wodę).
Choć oczywiście można się tez trymać zaleceń producenta.

J_J
29-05-2008, 12:38
Czy moze ktos odpowiedziec mi na zadane wczesniej pytanie dotyczace ASO Delphi?. Ktos tam naprawial swoje auto?. Co o nim sadzicie?.

Kapsel_lg
29-05-2008, 12:57
Kup sobie nowe wtryski za 600-700 zł i będziesz miał z głowy. W najgorszym wypadku wyjdzie ci po 150 zł więcej niż za regenerację.

J_J
29-05-2008, 13:01
Ok. Jak mi zalatwisz w takiej cenie to kupie bardzo chetnie. Tyle ze wtryski sa rozne rozniste i w roznych cenach. Ja swoich jeszcze nie wykrecalem i nie wiem jakie maja oznaczenia.

Kapsel_lg
29-05-2008, 13:29
wow!!! jaki wymagający :fcp18

a uruchom preglądarkę i internet wejdź na allegro i sobie znajdź - to nie jest trudne. A co do oznaczeń to musisz sobie sam to zrobić lub mechanik, lub kolega albo nawet żona lub dziewczyna.
Ceny począwszy od 2S7Q do 5S7Q są własciwie takie same. Poszukaj a znajdziesz (sprawdziłem organoleptycznie i wiem że się da)

J_J
29-05-2008, 13:43
Na allegro jasne sa same nowki sztuki po regeneracji lub co gorsza czyszczeniu byle jakim. Takie one nowe jak moje :).

Kapsel_lg
29-05-2008, 14:30
no cóż, nie pozostaje mi nic innego powiedziać jak: NIEPRAWDA :569:

A jakie saTwoje to nie wiem.

Sa i nowe, oryginalnie zapakowane itd. Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka. Nawet Abscar sprzedaje na allegro wtryski po 750 zł (po zwróceniu kaucji za stare).

A zresztą przeciez nie ma przymusu kupowania na allegro czy ebay czy gdzie indziej zapragniesz, zawsze możesz kupić w sklepie za ok. 1200 lub w serwisie za ok. 1600 zł.

Pytałes o radę i ją dostałes co zrobisz to tylko twoja sprawa.

kicaj
29-05-2008, 14:47
Czy moze ktos odpowiedziec mi na zadane wczesniej pytanie dotyczace ASO Delphi?. Ktos tam naprawial swoje auto?. Co o nim sadzicie?.

hmm widac nikt tam jeszcze nie naprawial... wiec mozesz byc pierwszym krolikiem doswiadczalnym ;)
na forum poruszany byl wiele razy watek dotyczacy wymiany regeneracji wtryskow i z tego co pamietam nazwa tego serwisu sie w nim przewijala. Ja mialem wybrac nadarzyn ale: - nie dodzwonilem sie, - blizej mi w KRK i tu znalazlem serwis. oczywiscie tez nikt mi nie odpowiedzial co o nim sadza (o regeneracji wtryskow), bo poza tym serwis jest chyba ok...
jesli twoj serwis ma dobra opinie to moze warto... al eto twoja decyzja...

Kapsel_lg
29-05-2008, 15:14
Jeśli to rzeczywiście ASO Delphi to koszt regeneracji bedzie wynosił w granicach 600 zł (muszą mieć maszynę delphi i zestaw naprawczy). Na dodatek po regeneracji muszą nadać wtryskowi nowe numery (i je wybić na wtrysku). Jesli tego nie robią to nie są ASO :)

Zadzwoń i się zapytaj.

kicaj
29-05-2008, 20:02
a nie robia tak z naprawiaja na reperaturkach z delphi a zostawiaja stary numer?? ;)

Kapsel_lg
29-05-2008, 20:31
Tak to może kazdy robić :)
W przypadku regeneracji w Delphi lub ASO Delphi musza nadać nowe numery (w tym informację że wtrysk jest regenerowany).

DarekJ
29-05-2008, 23:37
Jeśli to rzeczywiście ASO Delphi to koszt regeneracji bedzie wynosił w granicach 600 zł (muszą mieć maszynę delphi i zestaw naprawczy). Na dodatek po regeneracji muszą nadać wtryskowi nowe numery (i je wybić na wtrysku). Jesli tego nie robią to nie są ASO :)

Zadzwoń i się zapytaj.

Jeżeli chodzi o numerki - to szczerze moim zdaniem to mogą je markerem sobie namalować, ważne żeby parametry(to ten numerek) wtrysku zostały wprowadzone w komputer silnika..

W Białymstoku zadzwoniłem do pierwszego warsztatu diesla który miał w ofercie regenerowanie wtrysków common-rail, regeneracja 350 zł, sprawdzenie wszystkich wtryskiwaczy - 20 zł. - moim zdaniem cena jest w porządku, jak z jakością, to tego nie wiem. Ja tylko szukałem na wszelki wypadek.. Niestety zakład - (jak nie jest to ASO delphi) nie zaoferuje zaprogramowania nowej charakterystyki wtrysku - bo aby mieć nowe kody to trzeba mieć pewne urządzenie do pomiarów, które też nie źle kosztuje, co prawda wszędzie zapewniają, że bez programowania można jeździć(o tym powinny się wypowiedzieć osoby które jezdza na wtryskach nie zaprogramowanych w komputer,wymienionych lub zregenerowanych) - myślę, że zależy to mocno od tego co zostało wymienione we wtrysku, pewne elementy wpływają bardziej lub mniej na parametry wtryskiwacza.. A sam kod to moim zdaniem aby choćby mieć go napisanego na kartce z zaznaczeniem, który to cylinder..

Na forum opisane jest to wszystko trochę pomieszanie z poplątaniem, brak konkretnych informacji na ten temat - ja przynajmniej odniosłem takie wrażenie.

Nie jestem fachowcem, opieram się na tym co udało mi się wyczytać i wywnioskować za pomocą prostej logiki rozumowania.

J_J
30-05-2008, 07:39
W necie znalazlem oferte regeneracji wtryskow gdzies w Krakowie i sobie tam zadzwonilem. Pan ktory troche chyba znal sie na rzeczy w odpowiedzi na pytanie: Czy jesli wysle im moje wtryski do regeneracji to po naprawie moge je bez zadnych ustawien parmetrow wkrecic oczywiscie w te same cylindry z ktorych wyjmowalem (warunek konieczny!!!)? odpowiedzial ze niestety musi je zobaczyc bo istenieja takie ktorych nie trzeba programowac i mozna smialo wkrecac, ale sa tez takie ktore po regeneracji nalezy niestety po wkreceniu wprowadzic nowe parametry. Wszytko jest kwestja jakie wtryski w tym aucie siedza i to niezaleznie od rocznika auta. W podobnym tonie wypowiedzial sie pan z ASO Delphi gdzie rowniez dzwonilem. Tyle ze oni nie regeneruja wtryskow tylko nowe wkrecaja i moga w "promocji" sprzedac taniej, ale jak zapytalem ile moze taki wtrysk kosztowac to rozpietosc cenowa powalila mnie na kolana. Od 600zl do 1300 za sztuke.

Kapsel_lg
30-05-2008, 07:53
I dokładnie tak jest - choc chyba nie zależy to od typu wtrysku a raczej od tego co zostało wymienione w ramach regeneracji.

A co do numerków to na kartce może je zapisywać p. Czesio w garażu. ASO już nietety nie. Informacje na forum sa bardzo konkretne ale wybór ścieżki postepowania to indywidualna sprawa każdego. Ja wyszedłem ze stanowiska że jesli za regenerację mam zapłacić 450 zł to lepiej kupić nowe za 600-650 zł i tak też uczyniłem.
Wymieniłem wtryski i stał się cud czyli wszystko przepięknie w aucie działa (nawet to że myślałem że pada dwumasówka bo po wciśnięciu sprzegła było terkotanie a po wymianie wtrysków tego już nie ma - jednym słowem cud :) )

DarekJ
30-05-2008, 09:10
no właśnie czyli wychodzi na to, że tak jak mówiłem zależy od tego co się wymienia w tym wtrysku - fajnie byłoby się dowiedzieć co to takiego, chyba taki elektrozaworek się przytyka lub uszkadza w jakimś stopniu. W moim aucie, jeden został zregenerowany a drugi wymieniony.. - przez poprzedniego własciciela, mysle ze kwestia czasu to padniecie kolejnych 2 wiec dlatego interesuje się tym tematem.. Mam stary element z regenerowanego wtryskiwacza(mogę zrobić zdjęcie) Z tego co mówił poprzedni własciciel to nie było nic programowane po regeneracji, jak wsadził nowy to tak, wiec na pewno mam 1 niezaprogramowany po tej wymianie - jeździ normalnie, moc jest OK, moze trochę głośno pracuje - ale to pewnie te 2 pozostałe.. (ale w sumie też nie mam żadnego odniesienia do innego silnika tego typu w mondeo)

A co do nowych za 600-700 zł - na moje oko to są wtryski po regeneracji ;-) - bo powiedź po co by w ramach rozliczenia przyjmowali stare ?
Ale tylko chyba oni to wiedzą, ale jeżeli nawet są to nowe to faktycznie cena jest przyzwoita, ale ja osobiscie póki co 350 zł to nie 600 zł. W cenie 1 wtrysku mogę zrobić prawie dwa. Ale jak placic 450 zł.. a 600 zł - to można się spokojnie zastanowić.. Tylko ze do nowych to już na pewno dochodzi koszt przeprogramowania.. Fajnie jest jak ma się kasę i 1000 zł w jedną czy w drugą nie robi wielkiej różnicy i problemy - tym bardziej jeżeli będzie się wiedzieć, że zostało to zrobione tak jak być powinno.

Kapsel_lg
30-05-2008, 10:41
Nie, nie sa to regenerowane. Jesli podaja numery bez RM na przodzie to oznacza że sa to wtryski nowe - jesli jeszcze na dodatek masz je w próżniowym woreczku i oryginalnym opakowaniu to raczej musza być oryginały. A biora stare bo zwracają (sprzedają) je do Forda lub Delphi i oni je regeneruja i sprzedają za ok. 200 zł mniej niż nowe.
Czy nowe czy regenerowane po montażu nalezy zaprogramować (chyba że ta regeneracja za 350 - co podejrzewam - polega na teście przelewowym i włożeniu wtrysku do miski ultradźwiękowej :fcp18 a następnie wymianie uszczelki - więc wpierw się dowiedz co oni oferują za tę kwotę).
Wymieniają w trakcie regeneracji w ASO rózne elementy (decyduje o tym maszyna czyli test po wymontowaniu wtrysku z auta) stąd też żadne ASO Delphi nie poda ci ceny ostatecznej póki nie otrzyma i nie przetestuje wtrysków na maszynie typu CRI PC. Dowiadywałem się i w ASO mi powiedzieli że średnio koszt regeneracji to ok. 450 zł ale może też być i 650 dlatego zdecydowałem się na nowe.
Naniesienie nowych parametrów na wtrysk jest o tyle istotne że jak wymienią np. tylko dyszę to jest inna charakterystyka a jak i dysze i np. zawór to jeszcze inna i ta zasada to nie tylko FOrd ale i wszystkie inne wtryski CR (tak Delphi jak i Bosch).