Zobacz pełną wersję : 1.25 16v zetec - jaki olej silnikowy


Lnn
17-06-2008, 22:38
Witam!
zakupilem niedawno fieste z 2000 r, 1.25 zetec 16v i nie wiem jaki olej do silnika mam lac? nigdzie nie pisze, jedynie kiedy byl wymieniany a jaki byl lany to nie wiem ;/

JoeMix
18-06-2008, 17:13
Niestety szklana kula się stłukła i nie wiem co lał poprzedni właściciel Twojego auta, ale go pytaj, powinien to wiedzieć,,,

Lnn
21-06-2008, 03:15
aha czyli chyba powinienem caly wymienic ;) bo wlasciciel to wloch :P nawet go na oczy nie widzialem ;D

merqus
21-06-2008, 09:11
aha czyli chyba powinienem caly wymienic
to chyba oczywiste :fcp13 jak jest karteczka kiedy był wymieniany to i powinno być tam napisane jaki olej był zalany, chyba nie szukasz tam nazwy firmy produkującej olej? ja mam u siebie syntetyk 5w40 jest duże prawdopodobieństwo że i u Ciebie był taki lany przy tym roczniku

godig
22-06-2008, 22:34
viewtopic.php?t=35030 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=35030)

fies1,25
13-04-2013, 14:15
witam od dwóch tygodni posiadam forda fieste 1,25 16v zetec. ma przejechane 220 tyś km i był uzytkowany przez starszego Pana. Olej był wymieniony i wszystkie filtry również a po przejechaniu 240km cały olej zszedł. Proszę o pomoc.

stasiek49
13-04-2013, 14:43
witam od dwóch tygodni posiadam forda fieste 1,25 16v zetec. ma przejechane 220 tyś km i był uzytkowany przez starszego Pana. Olej był wymieniony i wszystkie filtry również a po przejechaniu 240km cały olej zszedł. Proszę o pomoc.

jak to zszedł?szukaj wycieku oleju albo go spala,starszy pan niezle silnik katował

fies1,25
13-04-2013, 15:00
no właśnie chodzi o to że on podobno nim za dużo nie jeździł. wycieku żadnego nie ma. A jeżeli się spalił to co może byc tego przyczyną?

Szeryf455
13-04-2013, 15:57
A jeżeli się spalił to co może byc tego przyczyną?
Przeważnie pierścienie i uszczelniacze zaworów. Ale żeby na tak krótkim dystansie aż tyle wydoił??? Dymi to auto? Ma moc?

fies1,25
13-04-2013, 16:23
tzn była taka sytuacja że po wymienieniu termostatu, bo był nie dobry po dodadaniu gazu strasznie dymił ale teraz już nie ma takiej sytuacji. 75 kM

Bump: niby podjerzewam że może to być uszczelka pod głowicą ponieważ po założeniu nowego termostatu mogło powstać ciśnienie w układzie ciśnienia i wypchło uszczelkę pod głowicą. Czy to może byc to ?

stasiek49
13-04-2013, 19:26
może tak być

fies1,25
13-04-2013, 19:46
dziękuję bardzo za pomoc.

dawid5995
14-04-2013, 10:11
Jeżeli był syntetyk to wlej półsyntetyk choć jak tam bardzo bierze to nie wiem czy to coś da... raczej silnik trzeba będzie rozebrać

fiestmann
20-08-2013, 07:58
Jeżeli był syntetyk to wlej półsyntetyk...
A gdzie jest napisane i po jakim przebiegu że należy wlać półsyntetyczny olej ?

.. raczej silnik trzeba będzie rozebrać Niestety czeka cię rozbiórka silnika i dokładna jego diagnoza.

marko52
20-08-2013, 12:48
Mam taki sam silnik i wiem że po takim przebiegu lepiej wlać olej 10 półsyntetyk, ale jeśli włoch lał mineralny to wielki kłopot - nie leje się po mineralnym syntetyk bo po silniku.Mnie brał 3 litry na 3 tysiące km i tajemnice rozwiązał stary szpec - kolega otuz..... miałem zatkaną odme - robiło się cisnienie w silniku i olej wypychany był na zawór ssący i dalej szedł do wydechu - teraz dolewam setkę oleju na 3- 4 tys. jazdy.Nadmieniam że mam silnik 1250 zetec s autko z 1997 roku i 150 tys. przebiegu , - sprawdz odme.

marko52
20-08-2013, 19:06
sprawdz. odme - miałem to samo

fiestmann
22-08-2013, 09:50
Witam,

Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie gdzie jest napisane po ilu kilometrach należy zmieniać olej z syntetycznego na półsyntetyczny / mineralny w fordzie ?

Proszę zauważyć że oznaczenia oleju 10w60 nie koniecznie oznaczają olej mineralny jak to błędnie jest uważane, lecz jego lepkość. Jest to olej marki shell - olej syntetyczny.

PS. Witam wszystkich forumowiczów

TSRules
22-08-2013, 18:55
Ja uważam że zmiana oleju nie wynika z przebiegu, co ze stanu silnika, założenie że np. po 200tys. trzeba już tylko minerał to zabobony, ja mam podobny przebieg i mam full syntetyka.

marko52
22-08-2013, 20:07
Ja uważam że zmiana oleju nie wynika z przebiegu, co ze stanu silnika, założenie że np. po 200tys. trzeba już tylko minerał to zabobony, ja mam podobny przebieg i mam full syntetyka.

Myślę że gdy silnik zacznie brac olej wtedy się wymienia na - półsyntetyk- potem na mineral a przebieg? to zależy - co innego jest 200tyś zrobione na długich trasach a co innego na krótkich i zależy kto i jak dbał o dany silnik,

fiestmann
23-08-2013, 09:13
Witam,

Ja uważam że zmiana oleju nie wynika z przebiegu, co ze stanu silnika, założenie że np. po 200tys. trzeba już tylko minerał to zabobony, ja mam podobny przebieg i mam full syntetyka.
Z tym co tutaj napisałeś to cię całkowicie zgodzę.
Myślę że gdy silnik zacznie brac olej wtedy się wymienia na - półsyntetyk- potem na mineral a przebieg? to zależy - co innego jest 200tyś zrobione na długich trasach a co innego na krótkich i zależy kto i jak dbał o dany silnik,
Nie rozumiem co ma wspólnego to branie oleju ze zmianą na inny olej. Przecież można dolewać olej a poza tym należy zobaczyć dlaczego tak się dzieje, czyli należy zrobić przegląd silnika.

TSRules
23-08-2013, 09:51
zaiste, jak silnik bierze olej w ilościach znacznych to jest do remontu\przeglądu, z tym że wiadomo łatwiej i taniej go "uszczelnić" minerałem niż wydawać kaskę ;)

fiestmann
23-08-2013, 11:15
Witam,

Nie wiem czy lepsze jest "uszczelnianie" olejem poprzez jego dolewanie. Może warto jednak założyć nowe pierścienie i w ten sposób go przywrócić do życia.
Oczywiście mam na myśli jeszcze ogólny stan naszego samochodu, bo jeżeli jest w strasznym stanie to rzeczywiście pozostaje tylko dolewka.
Ewentualnie można zakupić nowy silnik i go zamontować, ale w tym przypadku może się okazać że będzie tak jak w tym powiedzeniu:
"Zamienił stryjek siekierkę na kijek".

Szeryf455
23-08-2013, 18:22
Nie rozumiem co ma wspólnego to branie oleju ze zmianą na inny olej. Przecież można dolewać olej a poza tym należy zobaczyć dlaczego tak się dzieje, czyli należy zrobić przegląd silnika.

A ja nie rozumiem, po co zmieniać dobry olej na syf.

Oj, brakuje tu tomiegoscorpio ;)

marko52
24-08-2013, 12:48
Witam,

Nie wiem czy lepsze jest "uszczelnianie" olejem poprzez jego dolewanie. Może warto jednak założyć nowe pierścienie i w ten sposób go przywrócić do życia.
Oczywiście mam na myśli jeszcze ogólny stan naszego samochodu, bo jeżeli jest w strasznym stanie to rzeczywiście pozostaje tylko dolewka.
Ewentualnie można zakupić nowy silnik i go zamontować, ale w tym przypadku może się okazać że będzie tak jak w tym powiedzeniu:
"Zamienił stryjek siekierkę na kijek".

Jest jeszcze -*DOKTOR*-płyn uszczelniajacy- a potem tylko remont.

stasiek49
24-08-2013, 14:11
kolega Szeryf455
ma rację olej mineralny lub półsyntetyk są przeznaczone przez producenta do danego typu silnika leje się ten sam olej bez względu na przebieg w firmie omega 2.5 v 6 ma 480000km.i lany jest mobil 1 5w40 od wymiany do wymiany bierze jeden litr oleju takie mieszanie olejami powoduje szybkie zużycie silnika

ŁUKASZKOZIK
24-08-2013, 18:39
Witam wszystkich forumowiczów:-) niedawno kupiłem fieste 1.6 tdci 90 KM 2009r :samochód posiada filtr DPF w związku z tym jaki byłby najlepszy olej dla tego silnika a także przy jakim przebiegu jest przewidziana wymiana rozrządu?

stasiek49
24-08-2013, 21:03
Witam wszystkich forumowiczów:-) niedawno kupiłem fieste 1.6 tdci 90 KM 2009r :samochód posiada filtr DPF w związku z tym jaki byłby najlepszy olej dla tego silnika a także przy jakim przebiegu jest przewidziana wymiana rozrządu?

kolego przeglądarka ci nie działa poszukaj w necie

marko52
25-08-2013, 12:58
zaiste, jak silnik bierze olej w ilościach znacznych to jest do remontu\przeglądu, z tym że wiadomo łatwiej i taniej go "uszczelnić" minerałem niż wydawać kaskę ;)

I oto mi przecież chodziło w tym temacie.

ŁUKASZKOZIK
25-08-2013, 12:58
A ja myślałem że forum jest po to aby dzielić się wiedzą i doświadczeniem. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie. Pozdrawiam

Szeryf455
25-08-2013, 13:18
A ja myślałem że forum jest po to aby dzielić się wiedzą i doświadczeniem.

Niby tak, ale o olejach było już chyba wszystko na tym forum i kolega stasiek to właśnie chciał Ci przekazać. Poza tym trzymaj się instrukcji, bo jeden poleci mobila 5w30, a drugi lotosa 15w 40, bo jemu się taki sprawdził.

Moim zdaniem w Twoim przypadku im niższa cyfra przed"w", i im wyższa po "w" to tym lepiej.
To tak w skrócie :)

TheDomin
04-05-2014, 19:26
Witam . z motorem mojej fiesty wszystko w jak najlepszym porządku (1.3 zetec 1998r. benzyna) tylko nie wiem jakim olejem teraz zalać , bo rzekoma karteczka z danymi wyparowała , a z poprednim właścicielem nie mam kontaktu . autko ma ok. 160tyś km przejechane .