Zobacz pełną wersję : [MK3] Automat - delikatny uślizg + wymiana oleju


TTT
24-06-2008, 19:13
Witam,

1. Niedawno nabyłem MK3 2.0 TDCi 130 KM 2004 r z ASB - 5 biegowy tiptronic - przebieg 118 000 - ostatnio zauważyłem dziwny objaw - przy wrzuconym biegu (np 2 lub 3) - obroty silnika około 2000 - dodaję gazu - w tym momencie słyszę lekkie wycie silnika - obroty skaczą na 2500 - aby po chwili znów spaść na 2000 - i potem dopiero auto zdrowo ciągnie.
W manualnej skrzyni byłby to chyba objaw zużycia sprzęgła. A jak to jest w automatach - bo w tym jestem zupełnym laikiem. Czy to naturalne zjawisko? Czy ktoś tak również ma w swoim mondeo?

2. Po przeczytaniu wielu wątków forum doszedłem do wniosku, żeby wymienic olej w ASB. Z tego, co sie doczytałem to można ten olej wymienić statycznie(około 50 %) lub dynamicznie. Znalazłem 3 firmy:
a. - Edmar w Nadarzynie - dzwoniłem i otrzymałem info - dostępne obie wersje (dynamiczna lub statyczna) - brak możliwości wymiany filtra oleju (wymiana możliwa tylko przy naprawie generalnej skrzyni)
b. - Auto-transmisja w Jankach- dzwoniłem i otrzymałem info - dostępna tylko wersja statyczna (koszt 280 netto) - kategoryczna odmowa wymiany dynamicznej ze względu na ... i tu szereg fachowych określeń typu ciśnienia , zawory , itp. itd - no i brak możliwości wymiany filtra oleju (wymiana możliwa tylko przy naprawie generalnej skrzyni)
c. - SAMKO na Spokojnej - jeszcze nie dzwoniłem
Zdecyduję się chyba na wariant b - ktoś może coś doradzić ? Bo oczywiście mam wątpliwośći dotyczące zmieszania starego oleju z nowym i z tym nieszczęsnym filtrem - stary filtr + 50 % starego oleju + 50 % nowego oleju- czy to dobry pomysł ?

A może ten delikatny uślizg ustąpi po tej wymianie oleju ?

Z góry dziękuję za porady

Tomek

1Bodzio
24-06-2008, 22:23