Zobacz pełną wersję : Gaz sekwencja.


rsztefek
26-06-2008, 05:48
Jak poznać czy instalacja LPG to sekwencja czy jakaś prostsza?
No i jak rozróżnić poszczególne 'generacje' instalacji LPG?

michu
26-06-2008, 06:06
najprościej - znajdź reduktor (parownik) - zobacz wąż z niego wychodzący i zerknij gdzie jest wpięty - jeżeli w dolot powietrza i dodatkowo ma jeszcze w swojej długości śrubę regulacyjną (I gen) lub silnik krokowy (II gen) to masz instalkę jak w nawiasach.

Jeżeli wąż zakończony jest listwą wtryskową (ciężko nie rozpoznać) to jest to IV gen.

tak w skrócie

pzdr

dresat
26-06-2008, 07:45
michu,
najprościej - znajdź reduktor (parownik) - zobacz wąż z niego wychodzący i zerknij gdzie jest wpięty - jeżeli w dolot powietrza i dodatkowo ma jeszcze w swojej długości śrubę regulacyjną (I gen)
W jaki dolot powietrza ma być wpięty wąż z reduktora? Słyszłeś o czymś takim, jak MIKSER, nazywany niekiedy "palnikiem"? To do TEGO elementu jest podłączony wąż doprowadzający gaz do przepustnicy, a nie do dolotu powietrza!

lub silnik krokowy (II gen)

Niekoniecznie II-ga generacja musi być wyposażona w silnik krokowy gazu; sprawdzając możliwość zmniejszenia zużycia i potwierdzając sobie niewłaciwe ustawienia kroczków silnika - wypiąłem go i na śrubie auto miało zupełnie inne wyniki spalania, zachowując dynamikę jazdy. Oczywiście, że poprawnie skonfigurowana II-ga generacja powinna mieć silnik krokowy, komputer sterowania gazem i emulator sondy lambda. Coś słyszeć, a wiedzieć, to PRAWIE jest dobrze. :fcp18

michu
26-06-2008, 15:21
dresat chłopie - zauważ co ja tam napisałem "najprościej" i "tak w skrócie" !!!!

jak masz wytłumaczyć komuś kto nie ma pojęcia jaki ma gaz w samochodzie co ma ????

btw. ja samochodami własnymi zagazowanymi jeździłem czterema (nie licząc aut ojca i teścia) i były to instalki od I do IV gen włącznie więc nie pisz mi tu takich bzdur, że słyszeć a wiedzieć to prawie dobrze

Ty jak znam życie i to forum to zaraz zrobisz wykład na temat różnych modeli instalowanych przez Elpigaz, a rsztefek z tego nic nie zrozumie

jak ktoś nie wie o co chodzi to trzeba mu to pokazać "organoleptycznie" a nie tłumaczyć z uwzględnieniem teorii względności - myślisz że w/w będzie wiedział jak wygląda mikser ?? Jakbyś jeszcze wiedział to w niektórych modelach Forda np. 1.6 EFi w Escorcie z reduktora doprowadza się do przepustnicy dodatkowy wąż z gazem prosto z reduktora - jak tego nie zrobisz to......... (to trzeba wiedzieć co)

i na koniec pragnę zauważyć :) że ludzi nie interesuje jak to działa i dlaczego tak właśnie jest, a prosta odpowiedź TAK lub NIE i w moim przekonaniu mój post właśnie taki był

dresat
26-06-2008, 15:36
michu, Odniosłem wrażenie, że sam najlepiej funkcjonujesz na "łopatologii", co nie znaczy, że musisz swoją miarkę przykładać do pozostałych. :fcp3

michu
26-06-2008, 16:18
pomyśl co z Twojej wypowiedzi uzyskał pytający rsztefek ??

dresat
26-06-2008, 17:02
michu, Myślę, że uznał, że potraktowałeś Go protekcjonalnie i z góry... :fcp20

Slawko
26-06-2008, 18:38
panowie spokój.
najlepiej opisał to michu i już.
Wybacz dresat, ale jak ktos nie wie nic o instalacjach LPG, to nie bedzie wiedział co to mikser, zwłaszcza, ze nie widac go(jego budowy) na zewnatrz.

rsztefek, zrób tak jak napisał michu.

rsztefek
27-06-2008, 08:03
HEHEHEHE
Nie wiedziałem że ten temat będzie taki ciekawy!!
Ale dzięki za podpowiedzi!!
A tak poza tym to jakieś tam pojęcie o gazie mam ale nie do końca.

Więc mam jeszcze pytanie: co to jest 'blos'?

dresat
27-06-2008, 08:27
rsztefek, Blos, to inaczej "gaźnik gazu" - proste urządzenie, przy pomocy którego bez miksera gaz w fazie lotnej jest dostarczany do układu dolotowego. W Google znajdziesz omówienie wspomnianego blosa. Sprawdziłem przed napisaniem posta. :fcp14