Zobacz pełną wersję : [MKII] problem z obrotami (co to za silniczek)
Witam wczoraj skusilo mnie aby umyć silnik w moim fordziku przed umyciem było wszysko ok po umyciu z 900 obr. wszedł na 1100 na biegu jałowym po obserwacji silnika doszedłem że problem tkwi w silniczku który znajduje się pod akumulatorem i prowadzi od niego linka do pompy wtryskowej. Jak odpale silnik to obroty ma 900 gdy przegazuje oroty już nie spadają tylko trzymają się na 1100 mam wrażenie jakby ten silniczek nie puszczeał do końca tej linki. Gdy odchaczę linkę wszysko jest ok obroty spadają tak jak powinno być.
Proszę o odpowiedz jak ten silniczek się nazywa i gdzie można go dostać a może można go jakoś naprawić.
Silniczek o który pytasz to tzw. krokowiec czyli silnik krokowy (wolnych obrotów). Skoro przed umyciem silnika wszystko było w porządku, to nie bierz się za wymianę krokowca tylko go wyczyść. Poszukaj na forum, temat był już wielokrotnie omawiany.
wyciągnąłem umyłem popryskałem wd-40 i działa chwała dla forum. wszystko OK dzięki za pomoc
witek7717 30-06-2008, 18:33 "Silniczek o który pytasz to tzw. krokowiec czyli silnik krokowy (wolnych obrotów)". Hmmm w dieslu?? Linkę zimnego rozruchu ciągnie krokowiec??? Człowiek całe zycie się uczy :fcp19
"Silniczek o który pytasz to tzw. krokowiec czyli silnik krokowy (wolnych obrotów)". Hmmm w dieslu?? Linkę zimnego rozruchu ciągnie krokowiec??? Człowiek całe zycie się uczy :fcp19
no własnie. jeszcze troche i zdobedziemy wiedze, ze diesel jeżdzi na benzynie oraz ma cewke iswiece zapłonowe(nie zarowe) :D
Koledzy fordomanniacy!Najważniejsze że samochód jeździ :fcp2 A jak widać Wd-40 czyni cuda :fcp4 Pozdrawiam :fcp26
Koledzy fordomanniacy!Najważniejsze że samochód jeździ
pewnie, ze najwazniejsze, z tym, ze nastepny czytajacy bedzie sie długo zastanawiał o czym czyta.
No fajnie, pomóc nikt nie chciał a teraz same mądrale! :fcp3 A co, może to silnik rotacyjny szybkoobrotowy?
Co do diesla to nie to, że pojedzie na benzynie ale nawet na perfumach, rozpuszczalniku, oleju przekładniowym i wielu innych cieczach, no nie do końca jestem przekonany czy na piwie da radę :fcp4 ale sądzę, że gdyby dobrze pogłówkować to jest to do osiągnięcia. Silniki wysokoprężne występują w wersjach wielopaliwowych. Co, zatkało kakało? Cewka w dieslu też występuje, zwłaszcza u kierowcy :fcp18 . A następny czytający z pewnością będzie wiedział o co chodzi, jeśli będzie miał tego rodzaju problem. Dla niewtajemniczonych nawet najbardziej poprawne terminy techniczne i tak będą niezrozumiałe.
A teraz dla wtajemniczonych: kto wie co to jest bieg jałowy i bieg jałowy szybki? Fajne, nie? I jak je wyregulować?
Jeśli ktoś będzie miał z tym problem, chętnie pomogę :fcp29
kto wie co to jest bieg jałowy i bieg jałowy szybki? Fajne, nie?
ameryki nie odkryłeś, bo kazdy diesel i benzyniak z wtryskiem posiada i wszyscy o tym wiedzą.
Mysle, ze nie masz sie co madrzyc, dlatego, ze własne nazewnictwo nic nie wnosi. Dla mnie to mozesz sobuie nazwać to regulacja rezerwuaru, ale to tylko Ty bedziesz wiedział o co chodzi, a zasada jest taka aby nazywać wszystko po swoim imieniu, a nie jak kto chce.
Nawek jak ktos nie bedzie znał fachowego terminu, to znajdzie sobie wyjasnienie w goglach.
Slawko, cenię Ciebie i szanuję ale wybacz, wydaje mi się, że w tym ustępie nie masz racji.
Długo naszukasz się nim znajdziesz kogoś pytającego GOOGLA o terminy fachowe podczas studiowania instrukcji technicznych, bo kogo do licha obchodzi zarys epicykloidy wklęsłej? W dodatku dociekliwość taka jest jak kaskada i antytechniczny umysł zgłupieje najpóźniej po odczytaniu trzeciego hasła.
Tedycop (nie umniejszając Jego zdolnościom technicznym) zrozumiał jak należy i problem skutecznie zwalczył a o to chyba chodziło.
Skoro drażni Ciebie terminologia, określmy to, niezbyt precyzyjna to przełóż ją na określenia precyzyjnie techniczne a wówczas wszyscy będą happy - zarówno Ci którzy zrozumieli jak i pozostali.
A tak w ogóle, to myślę, że nie ma o co się spierać :fcp29
Emmm, mylisz sie. Nie drazni mnie terminologia, a mimo wszystko duzo osób szuka w googlach czy innych wikipediach.
Nie znajac prawidłowej nazwy zaczynam szukac takiej jak ktos podał. I co :?: wielkie g.. .
Dlaczego :?: dlatego, ze silniczka krokowego nie ma w dieslu. To samo dotyczy innych terminów.
Nie mam pojecia jak nazywa sie to ustrojstwo o które pytał tedycop, chetnie bym sie dowiedział, ale szukajac nazwy takiej jaką podałes nigdy nie znajde, a wszystkie odnosniki beda mnie kierowały, albo do faktycznego silnika krokowego(elektryka) albo do zaworu wolnych obrotów w silniku, lub nastawnika przepustnicy, natomiast do tego ustrojstwa co jest w dieslu nigdy.
Emmm, tu masz przykład viewtopic.php?f=8&t=57353 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=8&t=57353) prawdopodobnie gosc pyta o to samo, moze teraz mu doradzisz :?:
ziemek56 02-07-2008, 19:41 I ten w Transicie (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=17&t=54582) pewnie też "krokowiec" :fcp3
Dobra Mądrale, powiedzcie w takim razie jak poprawnie nazywa się ten silniczek, bo w "Sam nap..." zapomnieli napisać. I co, lepiej milczeć bo się nie zna nazwy czy nazwać "krokowcem" (co wcale nie musi być błędem) i pomóc koledze? :fcp3
Najgorsi są właśnie tacy czepiacze, sam nie pomoże bo ... nie ... ale czepia się terminologii bo chce zaakcentować swoją obecność.
Oj, koledzy, koledzy. Wstyd mi za Was
Pozdrawiam :fcp1
ziemek56 04-07-2008, 00:59 Ten o którym ja wspomniałem to:
Przyspieszacz kąta wtrysku zimnego silnika, a jego element to rozprężnik żelowy - w handlu i w gwarze kierowców nazywany termostatem woskowym.
W Transicie OK a w mondeo?
W Transicie OK a w mondeo? tak samo
Koledzy nie chce się spierać ale termostat woskowy był montowany w starszych dieslach (takich jak mój). W nowszych zastosowano właśnie ten "silniczek", który tą linkę naciąga jak zimny.
Także wg mnie kolega Emmm tego termostatu u siebie nie znajdzie.
Pozdrawiam!
Koledzy nie chce się spierać ale termostat woskowy był montowany w starszych dieslach (takich jak mój). W nowszych zastosowano właśnie ten "silniczek", który tą linkę naciąga jak zimny.
hmmmm..... , z tego co wiem, to w TDCi oraz w TDDi tez jest :fcp8
Slawko, chodzi mi o ten silniczek:
http://www.mondeoklubpolska.pl/modules. ... =0&thold=0 (http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=123&mode=&order=0&thold=0)
Panowie nie ma w dieslu silniczka krokowego ,są trzy podobne:korektor wyprzedzenia zimnego silnika-słychać wyłączenie przekaźnika chwilkę po uruchomieniu silnika(nie od świec żarowych),drugi to regulator dawki wtrysku a trzeci zawór elektromagnetyczny zatrzymania silnika więcej elektroniki nie ma ,no jest jeszcze potencjometr ale to widać co jest ,rozebrałem pompę na części to lepiej widać.Mam escorta z silnikiem rfd 1,8td pompa lucas 96rok nowsze modele lub starsze mogą mieć inny osprzęt zwłaszcza jeśli ktoś ma pompę bosch lub cav.W każdym razie za wolne obroty odpowiada mechanika pompy a nie elektronika i kilka drobiazgów typu czujniki temperatury itd.Aha jest jeszcze korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach i tyle .Na pływające wolne obroty ma wpływ kilka czynników min:szczelność filtra paliwa,połączenie styków kostki wychodzącej od pompy paliwa,przewód gumowy o dwóch średnicach który biegnie od turbo do pompy wtryskowej i kilka innych .Z tymi usterkami się spotkałem.
|
|