Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] 2.0 TDCI 136KM / Jak wymienić filtr paliwa?


Boydrome
29-06-2008, 09:38
Witam.
Na Forum Focus Klub Polska wątku na ten temat nie znalazłem więc piszę...

Mam pytanie odnośnie wymiany filtra paliwa:
1. Jak się do tego zabrać (problem z otwarciem obudowy filtra)
2. Na co należy uważać przy tego rodzaju wymianach

Informacje jakie posiadam to:
Wiem gdzie owy filtr paliwa sie znajduje
Mam zakupiony nowy z zatyczkami do przewodu doprowadzającego i odprowadzającego.
Byłem w serwisie shella ale mechanik po zabawie zwykłym kluczem do odkręcania śrub stwierdził, że nie da rady.
Odczepił wężyki z obudowy, chwycił kluczem za górny element obudowy filtra i starał się go odkręcić.
Po dłuższym czasie mechanik widząc że obiekt stawia mu dość duży opór stwierdził że do tego rodzaju operacji należy posiadać specjalny klucz.
Nie chcąc uszkodzić podzespołu zaproponował mi wizytę w warsztacie FORD ASO (CENA ok 130zł pytałem przez tel).

Chcąc ominąć miłą wizytę w ASO FORD pytam Was forumowicze jaki jest na to przepis.
Dodam iż wiem z różnych źródeł że filtr po wymianie należy zalać olejem napędowym aby zapobiec zapowietrzeniu podzespołów znajdujących się w torze filtra paliwowego

Z góry dziękuję i śledząc wątek będę oczekiwał na pomocne podpowiedzi.

Poniżej przedstawiam fotografie.

Pozdrawiam

http://img356.imageshack.us/img356/6607/img8595kh9.jpg

http://img356.imageshack.us/img356/6114/img8596bd7.jpg

http://img356.imageshack.us/img356/4219/img8598oj1.jpg

Walut
29-06-2008, 12:41
jak nie masz ręcznej pompki do podpompowania paliwa , takiej zwykłej gruszki z wężem żeby podciągnąć paliwo do filtra po wymianie wkładu to się nie bierz bo nie pojedziesz dalej bez pomocy specjalisty. Klucz do odkręcenia górnej części obudowy musi byc nasadowy!!!Przedłużka nie musi być długa , taka żeby wystawala nad powierznię silnika ale ramię długie!!! najlepiej moment przyłożyć dwustronnie, czyli obie ręce w przeciwnym kierunku. ale najpierw odpiąć wą ż i zaślepić. odkręcic , wymienić wkład najpierw spuszczając paliwo z garnka, wykorzystując zamykany króciec spustowy,wytrzeć wnętrze czystą szmatką, bo może być osad , po to właśnie to robisz. zakręcic dekiel, najpierw zakladając nowy oring i ....!!!!! podłączyć do króćca górnego obudowy filtra pompkę gruszkową o której mówiiłem na początku i pompować dotąd aż paliwo nie poleci wylotem pompki. a pamiętaj jeszcze coby zaślepić wężyka który idzie od filtra wcześniej. potem zapalić i trzxymać przez chwilę na obrotach aż układ nie dojdzie do siebie. powodzenia. nie jest trudne ale wymaga narzędzia typu pompka i klucznasadowy duży,.....pozdro

Walut
29-06-2008, 12:44
a .... i ta śrubka w zatrzasku wężyka wlotu to mi sie nie podoba

Boydrome
30-06-2008, 12:05
Dziękuję za odpowiedź wreszcie cos prawdziwie sensowneo i godnego pochwały :-)
Wizytę w ASO już odwołałem jade do sklepów przy okazji zakupię pompkę z wężykiem, zestaw takich kluczy posiadam.
Mam nadzieję, że sobie poradzę będę ostrożnie postępować wg instrukcji.
... do odpalenia po wimianie filtra mam nadzieje

Acha wracając do śróbki to zamontował mi ją mechanik z warsztatu Shell'a ponieważ w tym miejscu nic nie było :-(
Poprzedni użytkownik pozbył się zatrzasku (auto posiadam od 3 tygodni przyjechało z Niemiec).

Boydrome
04-07-2008, 21:58
Witam ponownie wszystkich :-)

Ten uśmiech oznacza, że po trzech dniach od mojej ostatniej wypowiedzi na forum, filtr paliwa
w mojej Foce został wymieniony pomyślnie. Problemów podczas zabiegu brak
(oprócz 1 sekundowego zachłyśnięcia się przez silnik powietrzem po odpaleniu ;-)
Dzięki WALUT za podpowiedzi w tej sprawie. Dzięki nim sprawa wymiany stała się o wiele prostsza.
Moim zdaniem wątek nie został zupełnie wyczerpany więc postanowiłem opisać w szczegółach własną

?Amatorską Procedurę Wymiany Filtra Paliwa w
FFII 2005.V kombi 2.0 TDCI 136KM (skrzynia 6-biegowa)?

Narzędzia i niezbędne przedmioty:

http://img77.imageshack.us/img77/658/00wykazyg1.jpg

1. Filtr paliwa [szt. 1] (+ zatyczki i uszczelka w komplecie)
2. Olej napędowy [1-2 litrów]
3. Klucz nasadowy [27mm] z długą rączką (do odkręcenia pokrywy obudowy FP)
4. Klucz nasadowy [??mm] (do odkręcenia osłony FP)
5. Wężyk [6mm] średnica wewnętrzna długość [3m]
(proponuje dokonać zakupu w sklepie typu LeroyM 3,20 za mb dział ogrodowy)
6. Strzykawka [100ml] (powinna posłużyć do odpowietrzenia układu FP lecz nie zdaje egzaminu
Siłą płuc można dokonać odpowietrzenia układu z lepszym rezultatem. Strzykawka przyda się do
wydobycia paliwa z pojemnika filtra jeżeli nie chcecie wylać go na dolną osłonę silnika.
Można również podłączyć wężyk do dolnego spustu pojemnika na FP w celu spuszczenia paliwa)
7. Butelka [minimum 0.5l] (pojemnik na odlany olej napędowy z pojemnika FP)
8. Bardzo dobry papier do wyczyszczenia pojemnika FP przed założeniem nowego.
Ja użyłem papieru firmy TORK Advanced (nie ten toaletowy na zdjęciu on zostawia pełno
strzępów) jest na jednym ze zdjęć kolor niebieski.
9. Aparat cyfrowy do zrobienia zdjęć, które można później umieścić na forum :-)


I. Otwieramy maskę.

http://img77.imageshack.us/img77/6633/01maskaop7.jpg

II. Zabieramy się za zdjęcie pokrywy silnika.

http://img77.imageshack.us/img77/5161/02silnikmn6.jpg

III. Odkręcamy i zdejmujemy osłonę Filtra Paliwa (4 śruby).

http://img77.imageshack.us/img77/9977/03oslonanz0.jpg

IV. Odłączamy przewód elektryczny (zielona wtyczka) i przewody paliwowe.

http://img77.imageshack.us/img77/4170/04zatyczkinl6.jpg

Przewód elektryczny odłączamy zdejmując z wtyczki blokadę (palcami).
Przewód paliwowy od strony baku paliwa czyli z lewej przy oznaczeniu IN ->
odłączamy wyciągając gniazdo wężyka bez narzędzi (ja nie mam żadnej blokady oprócz śrubki).
Po odłączeniu natychmiast zaślepiamy czerwonym korkiem aby paliwo nie uciekło zbyt daleko?
Przewód paliwowy od strony silnika paliwa czyli z prawej strony FP przy oznaczeniu <- OUT
odłączamy przyciskając przy gnieździe kolanka wężyka dwa białe przyciski. Wyciągamy te gniazdo
bez narzędzi. Po odłączeniu natychmiast zaślepiamy przeźroczystym korkiem.
(żółtego korka który jest w zestawie nie wykorzystałem nie wiem co czego należy go wykorzystać)
V. Kiedy obudowa filtra jest już uwolniona należy kluczem nasadowym 27mm z długim ramieniem
odkręcić górną część obudowy FP w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.
W tym celu użyłem dość dużej siły z dużym wyczuciem powoli obracając kopułę obudowy FP.
VI. Po wykręceniu FP (około 1,5 obrotu w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara) należy
go zdjąć wraz z uszczelką z górnej części obudowy FP. Filtr nie jest zamontowany na żadnym
gwincie wystarczy go poobracać raz w jedna i raz w drugą stronę aż się odłączy.

http://img77.imageshack.us/img77/2872/05staryfiltrqo6.jpg

VII. Teraz należy wylać całe paliwo z pojemnika na FP. Do tego celu można użyć spust w dolnej części
obudowy lub strzykawkę. Ja paliwo lałem do wcześniej przygotowanej butelki.
VIII. Kolejny etap to oczyszczenie miejsca gdzie zamontujemy nowy FP. Przetarłem to miejsce
TORKiem ręcznikiem i którym już wspomniałem. Zastanawiam się tylko co robiły na dnie
pojemnika opiłki metalu ????????.

http://img77.imageshack.us/img77/8332/06otwartyod1.jpg

IX. Po oczyszczeniu montujemy nową uszczelkę razem z Filtrem Paliwa do górnej część obudowy FP.

http://img77.imageshack.us/img77/931/07zamkniecie1uk6.jpg

http://img77.imageshack.us/img77/4963/07zamkniecie2yu6.jpg

X. Zalewamy olejem napędowym miejsce gdzie wsadzimy FP. Po zalaniu do miejsca gdzie zaczyna
się gwint zatapiamy nowy filtr. Czekamy ok. 5 sekund aż się napije ropy i wyciągamy FP
sprawdzając ile ubyło ze zbiornika. Dolewamy ponownie na wysokość gwintu i zatapiamy FP.
Ja po drugim dolaniu nalałem trzeci raz lecz niewiele tak aby przy ostatecznym zatopieniu
nadmiar paliwa nie rozlewał się wokół miejsca pracy.
XI. Zakręcamy górną część FP w stronę wskazówek zegara tak aby w końcowym efekcie obudowa
wyglądała jak przed otwarciem (IN -> [ ] -> OUT).
XII. Podłączamy wężyki paliwowe i przewód elektryczny.
XII. Najważniejszy moment odpowietrzenie układu. Podłączamy wężyk do górnego spustu w
obudowie na FP z pompką lub naszymi ustami. Odkręcamy spust i rozpoczynamy odsysanie
powietrza. W Momocie kiedy w wężyku na długości ok. 50cm pojawi się paliwo z bąbelkami
ja zakręcałem zaworek obudowy FP. Spuszczałem paliwo z wężyka i ponawiałem procedurę
odpowietrzania. Tak trzy krotnie.
XIII. Ostatnia faza odpalenie samochodu jak zawsze lecz należy mieć na uwadze sytuację jaka mi się
wydążyła. Auto się delikatnie zakrztusiło na 1 sekundę. Wtedy zwiększyłem obroty do 1500 i
tak przytrzymałem silnik na ok. 60sekund właściwie i tak bez potrzeby ponieważ powietrze,
które miałem w niewielkiej ilości w obwodzie paliwowym przeszło w pierwszej czkawce.

Pisanie tego postu zajęło mi 80 minut mam nadzieję, że przyda się wielu osobą.
W razie wątpliwości proszę pytać służę pomocą.

Pozdrawiam

dyha
04-07-2008, 22:11
WOW!!!! Jestem pod wielkim wrażeniem opisu wykonania tej czynności, na pewno będzie dla wielu osób bardzo przydatna i często będzie się pojawiała jako odnośnik w podobnych sytuacjach. Więcej takich pełnych opisów

pzdr

Boydrome
08-07-2008, 13:42
Dziękuję starałem się jak mogłem.
Zresztą bez podpowiedzi Walut'a pracy raczej bym nie rozpoczynał.
Przed przystąpieniem do zadania sam wiedziałem, że przydałaby mi sie właśnie taka instrukcja, więc stworzyłem ją dla innych rządnych podpowiedzi w tym temacie.
Trudno jest mieć w brudnych łapskach aparat z narzędziem typu klucz 27mm, dlatego nie udało mi się zrobić dużej ilości zdjęć.
Zresztą przejęcie i myśl o zapowietrzonym układzie paliwowym też robi swoje.
Z tego powodu nie zawsze mogłem strzelić aparatem kolejnej klatki.
Jeżeli będę mógł samoczynnie wykonać kolejną robótkę przy mojej Foce na pewno stworzę do danego tematu kolejny opis (może jeszcze lepszy :fcp1 ).
Szykuje mi się wymiana tarcz lecz nie prędzej jak za 2 miesiące.
Może ta instrukcja nie jest tak dobra i idealna, ale jak na status AMATORA na forum sądzę, że nie muszę się jej wstydzić i taka właśnie wystarczy :-p

P.S Proszę o zmianę statusu to następnym razem się bardziej postaram ? żart

steti
29-07-2008, 22:50
Bardzo dobry opis właśnie muszę sie za to zabrac i szukałem instrukcji jak to wykonać bo nigdy nie miałem diesla. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc pozdrawiam.

resonal
29-07-2008, 23:05
Mała podpowiedz dla moderatorów: Proponuję umieścić przyklejony temat w którym będzie lista instrukcji napisanych przez użytkowników, a raczej linków, które od razu przeniosą do odpowiedniego wątku, bo w gąszczu informacji, cieżko ich wyszukać.
pozdro :fcp14

Walut
30-07-2008, 09:28
Boydrome, jesteś wielki, wyposażenie do wymiany jak w statku kosmicznym:)))))))pozdro

Boydrome
09-12-2008, 22:40
Cieszy mnie fakt, że nie napisałem tej instrukcji na darmo :-)
pewnie tak samo jak wszystkich, których cieszy możliwość skorzystania z tej instrukcji.

Mam zamiar wymienić w najbliższym czasie tarcze z klockami ale nie sądzę żebym podołał temu wyzwaniu samodzielnie :/
Podobnie jest z filtrami (podstawowy przegląd) ostatnio robili mi go w warsztacie...

Jeżeli pokuszę się na samodzielną wymianę instrukcję umieszczę równie dobrą jak od filtra

Pozdrawiam

acid1234
19-08-2009, 07:02
Wczoraj mechanik wymienił mi wszystkie filtry, olej.
Podczas wymiany filtra paliwa wykonał jakiś błąd i zadzwonił do mnie, że na komputerze wyświetla się błąd i samochód ma zapowietrzony układ i nie odpala. Powiedział, że jedynie na lawecie można samochód zawieść do serwisu z "komputerem" i skasować błąd.
I co dalej to już nie mam pojęcia. Co robić?

Stasiu47
19-08-2009, 12:07
Już po wszystkim, a ja dopiero otworzyłem ten post. Wg poradnika "Focus II" filtra paliwa się nie wymienia (?!), a jeżeli już to wystarczy zalać olejem napępowym obudowę filtra, zmontować całość i odpalić. Może występować przez klika sekund dziwne hałasowanie silnika, ale szybko ustąpi i układ się sam odpowietrza.
Tyle poradnik. Piszę to dla zainteresowanych, których przeraża kupowanie pompek, zasysanie itd.

szwejkow
22-09-2009, 10:42
Dzięki za opis naprawdę rewelacyjny. W silniku 1.6 TDCI (109KM) inaczej wygląda filtr paliwa. Po wymianie filtra i zamontowaniu czujnika oraz przewodu paliwowego od zbirnika paliwa (to jest tego co wchodzi od tyłu do filtra), należy włożyć szlafik ten 6mm do filtra, w tym miejscu gdzie montuje się drugi przewód. Ja za pomocą trzykawki 100ml zasysałem paliwo jak odciągnięcie już trochę paliwa, co oznacza że filt jest już zalany, odłączacie szlafik. Ja dodatkowo wtłoczyłem strzykawką troche ropy do przewodu, tego jeszcze odłączonego. Następnie zaciskanie przewód na filtrze paliwa, podłączacie resztę elementów i odpalacie. Na początku się chwilę zaksztusił, ale potem ładnie zaczął chodzić.

StigTDCI
22-09-2009, 13:41
piękny opis, czy filtr w 1,6 TDCI jest tym samym miejscu? i można soobie poradzić w podobny sposób?

jahujan
21-12-2009, 19:25
Witam,

mam focusa 1,6 Tdci z 2005 roku i wymieniłem w nim filtr paliwa. Po wymianie podpompowałem paliwo i odpaliłem auto. Pochodził trochę i zgasł dopiero jak dodałem więcej gazu. Myślę, że może jakiś bezpiecznik się przepalił.
Ktoś z Was miał może podobny problem?
Z góry wielkie dzięki za pomoc
Pozdrawiam

luck48
11-12-2011, 21:39
Ja mam 1,6 109KM. Filtr kupuję już zaleny ropą czy oznacza to, że wyciągam stary wkładam nowy i odpalam bez zabawy z pompkami?

mat_golab
21-07-2012, 16:56
mam focusa c-maxa 2.0 tdci. zapowietrzył mi się układ paliwowy i nie bardzo wiem co robić :-( pewnie temat był poruszany, ale nie znalazłem na forum... Proszę albo o odpowiedź albo o link. Pozdrawiam!!

MistralJurata
19-10-2012, 19:50
A ja podpowiem, że ewentualnie nowa obudowa filtra kosztuje troszkę ponad 150 zł więc warto patrzeć na ręce mechanikowi, gdy kręci na chama...

Mistral

sseba79
13-11-2012, 10:02
Panowie a kiedy mam obrobiony plastik gdzie wchodzi klucz 27 to co wy kombinować i za nic nie można odkręcić obudowy.Boję się że pęknie obudowa.

ministerq
13-11-2012, 12:29
Zastanawiam się tylko co robiły na dnie
pojemnika opiłki metalu ????????.

Koledze szykuje się problem finansowy związany z pompą i wtryskami?

kris86k
18-04-2015, 16:34
Czy ktoś może pamięta jaka jest średnica pod wąż do odciągania powietrza? Chcę kupić pompkę i nie wiem jaką.
Czy jest gdzieś wersja PDF poradnika? Fotki niestety już wygasły.

K@mix
18-04-2015, 21:25
Wymieniałem niedawno filtr paliwa i piszą że fi6 ale moim zdaniem jest za duży... kup Fi5 lub nawet 4

dj-tomik
31-05-2016, 19:37
Szkoda ze nie ma już zdjęć. Da sie je jakoś przywrócić?

zbinek512
20-10-2016, 21:45
Jest jeszcze inny sposób na odpowietrzenie. Po zalaniu filtra ropą ile się da i skręcenia wszystkiego odkręcamy odpowietrznik i wlewamy przez niego strzykawką ropę. Następnie delikatnie przykręcamy go, nakładamy strzykawkę z wężykiem 10mm na wyjście filtra do pompy paliwa i wtłaczamy paliwo, aż nam się nie przeleje wejściem do filtra. Następnie zakładamy wężyki dokręcamy odpowietrznik. Odpalamy auto i utrzymujemy na wysokich obrotach. Warto kupić filtr zatyczkami wtedy paliwo z wężyków nam się nie wyleje. Oryginalne filtry forda takie mają i nie są takie drogie. Można jeszcze podpiąć ręczną pompkę na powrocie z pompy paliwa (zielona złączka) i pompować aż poleci paliwo bez powietrza. U mnie czas wymiany pierwszym sposobem 35 minut. Odpalił od pierwszego razu

Lukasz2525
21-10-2016, 19:16
Jeżeli chodzi o odpowietrzanie , to nie bawimy się w żadne strzykawki , wężyki , dolewanie paliwa i nie wiem co jeszcze innego . Też tak kiedyś próbowałem , namęczyłem się 3 godziny z przerwami na picie/jedzenie ( wymiana wszystkich filtrów pod domem ) i nie odpaliłem . Trzeba mieć pompkę ręczną , tak zwaną gruchę . Zdejmujemy przewód z powrotu paliwa , tam podłączamy gruchę . Ręcznie zaciągamy paliwo z baku przez filtr , przewody , listwę , wtryskiwacze , aż zacznie nam lecieć samo paliwo bez bąbli z powrotu . Mamy wtedy paliwo w całym układzie , od początku do końca , odpalamy bez problemu . Sam się z tym namęczyłem i mogę wam powiedzieć , że to jest najszybszy i jedyny słuszny sposób . Po strzykawki też biegałem do sąsiadów .

gruniu
12-03-2020, 12:21
Cieszy mnie fakt, że nie napisałem tej instrukcji na darmo :-)
pewnie tak samo jak wszystkich, których cieszy możliwość skorzystania z tej instrukcji.

Mam zamiar wymienić w najbliższym czasie tarcze z klockami ale nie sądzę żebym podołał temu wyzwaniu samodzielnie :/
Podobnie jest z filtrami (podstawowy przegląd) ostatnio robili mi go w warsztacie...

Jeżeli pokuszę się na samodzielną wymianę instrukcję umieszczę równie dobrą jak od filtra

Pozdrawiam

Proszę o ponowne wrzucenie pliku.

gruniu
12-03-2020, 15:40
Jeżeli chodzi o odpowietrzanie , to nie bawimy się w żadne strzykawki , wężyki , dolewanie paliwa i nie wiem co jeszcze innego . Też tak kiedyś próbowałem , namęczyłem się 3 godziny z przerwami na picie/jedzenie ( wymiana wszystkich filtrów pod domem ) i nie odpaliłem . Trzeba mieć pompkę ręczną , tak zwaną gruchę . Zdejmujemy przewód z powrotu paliwa , tam podłączamy gruchę . Ręcznie zaciągamy paliwo z baku przez filtr , przewody , listwę , wtryskiwacze , aż zacznie nam lecieć samo paliwo bez bąbli z powrotu . Mamy wtedy paliwo w całym układzie , od początku do końca , odpalamy bez problemu . Sam się z tym namęczyłem i mogę wam powiedzieć , że to jest najszybszy i jedyny słuszny sposób . Po strzykawki też biegałem do sąsiadów .

Ja do S-Max, ale takiej gruchy używałeś?

https://allegro.pl/oferta/reczna-pompka-pompa-paliwa-gruszka-do-oleju-8-mm-6267846843?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

EW1
12-03-2020, 17:11
Mniej więcej takiej gruszki używam i przewody chyba 6mm z jednej strony na wylot z filtra paliwa (są strzałki kierunków) i drugi do bańki by nie brudzić silnika . Opisane masz idealnie jak się odpowietrza

gruniu
12-03-2020, 18:11
Gruszkę zakładasz w miejsce węża powrotnego?

Speedo
12-03-2020, 21:22
Lukasz2525 napisał, że zakłada gruchę na powrót i ciągnie przez wtryski i listwę, EW1 napisał, że zakłada na wyjście z filtra

ja jako posiadacz 2 dyszli 2.0tdci 136KM i 140 KM przyznam się, że NIGDY nie udało mi się zassać ropy z powrotu (przez listwę i wtryski) a używałem gruszek i odsysacza podciśnieniowego na sprężone powietrze, wydaje się jakby był gdzieś jakiś zaworek po drodze, gruszka się zasysa i koniec, czasami coś tam pociągnie pół na pół z powietrzem ale to za mało aby odpowietrzyć, zasysam na wyjściu z filtra do butelki plastikowej i odpalam, zazwyczaj się udaje, jak nie to zostaje tylko samostart :)

EW1
13-03-2020, 17:33
Mniej więcej tak to ma wyglądać samo odpowietrzenie bo chodzi o napełnienie filtra paliwem
https://www.youtube.com/watch?v=17nsTql1oNg

Speedo
13-03-2020, 20:53
u mnie sie nie daje zassac z tego zielonego wlasnie, ani w kudze ani w smaxie

lucas4891
14-03-2020, 16:07
Jeśli nie zasysa, to spróbuj przekręcić wałem korbowym. Paliwo ciągnie że zbiornika przez pompę wstępną. A właściwie to przez zawór przelewowy tejże pompy