Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Zawieszenie przednie-tulejki,sworznie,drążki


djibiza
03-07-2008, 15:22
Witam. Szukałem na forum podobnych tematów lecz nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Muszę naprawić przednie zawieszenie w mojej galaktyce. Konkretnie do wymiany mam tulejki wahacza, sworznie i drążki kierownicze. Na allegro znalazłem części zamienne firm HART KRAFT oraz DELPHI. I tu moje pytanie...które? Większość osób poleca mi DELPHI ale nie chcę kupować niczego bez wedzy "forumowiczów" :fcp2 Chyba, że jest jeszcze jakaś firma produkujące te właśnie elementy zawieszenia.

muflon137
03-07-2008, 16:48
osobiście zaufałem firmie LAMFORDER jest droga ale jaka cena taka jakość.
pozdrawiam

poll
03-07-2008, 16:54
Powiem tak delphi może być mogul albo trw czy trw wszystkie są dość dobre przy naszych drogach na długo nie wystarczy jeśli ktoś dużo jeździ . Dziura dziurą pogania :fcp18 A tu możesz sobaczyć ile co kosztuje wiadomo czym większa cena tym lepsze :fcp29 ale nie zawsze :fcp8http://ekatalog.intercars.com.pl/?start=tree

marwyk
03-07-2008, 21:02
czy aby na pewno wszystko jest do wymiany?
Raczej w Galaxy tak wszystko na raz nie pada.
Jak byś był z Krakowa to od tych cen z katalogu co podał POLL mam upust.

djibiza
03-07-2008, 21:10
No może wszystko tam nie padło ale napisałem posta już na wszelki wypadek :) żeby swą wiedzę poszerzyć. Ogólnie to zaczęła stukać prawa strona przy kole a po dwóch tygodniach dołączyła się lewa, a że wypłata dopiero dzisiaj to musiałem praktycznie cały miesiąc jeździć z tym denerwującym stukaniem. W sobotę się wezmę za ramoncik galaktyki i zdam jakieś relacje. Cały czas chodzi mi po głowie myśl, żeby kupić części DELPHI...sam już nie wiem.

PS. Jestem z Gniezna

poll
03-07-2008, 22:01
To na pewno końcówki stabilizatorów to najczęściej pada tuleje to rzadkość ale możliwe :fcp18

dkdaniel
03-07-2008, 23:02
laczniki stabilizatorow trw kupilem za okolo 120 pln-ów

viper11
04-07-2008, 08:40
No jeśli masz tylko stuki w zawieszeniu, to wymień łączniki stabilizatora oraz gumki stabilizatora. Jeśli nic nie ściąga podczas przyspieszania albo hamowania to wahacze lepiej zostawic.

Kiedyś wymieniłem tuleje wahacza w escorcie, każde następne pod niecałych 2 miesiączach były totalnie wywalone, że guma bokami wychodziła, a jechać sie oczywiście nie dało.

Co do końcówek drązów kierowniczych, to sprawdź czy masz luzy, nejlepiej jedna osoba delikatnie rusza kierownicą lewo-prawo, a druga trzyma w tym czasie za końcówke. Jeśli mają luzy, to na pewno je wyczujesz (tak samo sprawdzam łączniki stabilizatorów).

Pozdrawiam

devaluator
04-07-2008, 11:05
Polecam moją metodę. Wymieniasz 2 sworznie, 4 tulejki w wahaczach, 2 drążki kierownicze, 2 końcówki drążków, 2 łączniki stabilizatora, komplet gum na stabilizatorze i jeśli trzeba to jeszcze amortyzatory. Po takim zabiegu długo nic nie będzie stukało.
Osobiście kupowałem części firmy febi-bilstein. Amorki gazówki Bilstein. koszty to 1040 za części razem z amortyzatorami, 100 za geometrię na stacji diagnostycznej i 300 za usługę.
gdybym jeździł z każdym elementem osobno to także osobno płaciłbym za usługę i na pewno nie zsumowałoby się to do 300 zeta.

danielp
04-07-2008, 15:42
Moim zadniem trochę bez sensu wymianić wszystko jak leci. Jak cos zaczyna mi stukać jadę na kontrolę wytrzepią mi dokładnie auto i wiadomo co jest do wymiany. Kontrola taka jest u mojego mechanika darmowa i zawsze trafnie typuje części do wymiany. 2 lata temu wymieniałem chyba sworznie (już nie pamiętam) a miesiąc temu końcowkę drążka, gdybym wymienił wszystko jak leci to 2 lata by było w plecy na drążku a cała reszta nadal jeździ i ma się dobrze...

marwyk
06-07-2008, 05:10
jak jest taki dobry to dopisz go do :
viewtopic.php?f=25&t=55549 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=25&t=55549)

lysyG
06-07-2008, 10:56
Ja w swoim wymieniałem prawie wszystko na MEYLE. W większości robione są u niemca i mają elementy wzmacniane.

devaluator
06-07-2008, 21:24
w moim przypadku na dobre wyszło, części wyjęte i tak były wysłużone, sparciałe i powybijane, kwestią kilku miesięcy był ich koniec