Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Klimatyzacja - dziala 10 min.
GonzalesPL 06-07-2008, 21:02 Witam Was..
Pojawil sie u mnie taki problem ze klimatyzacja chlodzi jakies 10 min, po tym czasie nawet jak jest na LO to i tak zaczyna leciec cieple powietrze :(
Przy chlodniejszych dniach z 10 min robi sie 15-20, przy upalach czasem nawet 5 min...
Panowie z warsztatu stwierdzili ze ilosc gazu jest OK...
Gdzie szukac dalej?
pozdro,
G
Wentylator na chlodnicy sie zalacza?
GonzalesPL 06-07-2008, 21:07 Hm.. dobre pytanie..
Jutro sprawdze, ale temp silnika ani drgnie nawet w taki zar, wiec raczej tak.
G
ja przy podobnych objawach miałem walnięty wentylator chłodnicy
Rafał A.(antek) 06-07-2008, 22:10 wywala czujnik cisnienia, prawdopodobnie brak wentylatora chlodnicy
Witam, mam recepte na przypadlosc Twojej klimki :)
Dzieki gosciowi o niku dempsej ja juz pozbylem sie tego problemu :)
Przeczytaj :) i po klopocie
Witam,
a więc tak, nie wiem jak w MK3 ale pewnie jest tak samo jak w moim MK2 ;) w skrócie problem jest w tym, że w wysokich tempraturach zewnętrznych przy dużej szczelinie między kołem pasowym a sprzęgłem elektromagnez który ma za zadanie przyciągnąc sprzęgło i trzymac je nie ma siły więc puszcza je i to właśnie powoduje włączanie się i wyłączanie klimy. Żeby dostać się do tego musisz podnieść prawy przód autka ściągniesz koło i odkręcasz osłone nadkola ale tylko tą która zakrywa paski i sprężarkę klimy. U mnie jest ta osłona na 3 śrubki 8mm. Jak już ściągniesz osłonę to po prawej stronie będzie widoczne koło pasowe wraz ze sprzęgłem. Trzeba odkręcić jedna śrubke w osi sprzęgła trzymającą właśnie to sprzęgło u mnie ta śrubka również jest rozmiaru 8mm. Po odkręceniu ściągasz tarczę w środku powinna być podkładka regulacyjna którą musisz wyciągnąć w celu zmniejszenia szczeliny. Ja miałem u siebie tak, że klima raz się załączała raz nie co za tym szło raz ciepłe powietrze raz zimne na kratkach wewnątrz samochodu. Przed zmniejszeniem szczeliny słychać było kliknięcie nawet w środku auta a w czasie jazdy w momencie załączenia się zamulało auto. Po wyciągnięciu podkładki kliku już nie ma :) no i autko przestało się mulić przy włączonej klimie.
Ważne!!!
jak ściągniesz sprzęgło klimy to tarcza nie będzie równa tzn. będzie ona wyglądała jakby nierówno się ścierała "NORMALNE"i tu w żadnym wypadku nie próbuj powierzchni tej wyrównywać bo zmniejszy sie powierzchnia przylegania tarczy do koła pasowego i będzie trzeba ściagać koło pasowe żeby również wyrównywać. Powierzchnie tą jeśli chcesz to możesz jedynie delikatnie drobnym papierem ściernym przeczyścić. Następnie składzasz wszystko w odwrotnej kolejności.
Pozdrawiam
W sobote zrobilem tak jak mowil i wszystko simga jak zloto, po odkreceniu tarczki sprzegla, trysnalem troche WD 40, wyjalem taka mala podkladeczke i zlozylem. Zeby odkrecic srube ktora trzyma tarcze sprzegla musisz ja przytrzymac czyms i odkrecac srube. Tarcza jest na wieloklinie i mozna ja zalozyc tylko w jednej pozycji z racji i posiada wypust na wieloklinie.
No to chyba wszystko. Pozdrawiam
Wczoraj probowałem operacji opisanej przez Warchoła ale po zdjęciu koła i osłony plastikowej zostaje bardzo mało miejsca na rękę nie wspominając ze wogóle nie widać sprzęgiełka. Trzeba je wymacać na wyczucie w dodatku nie mam pomysłu jak je zblokować przy odkręcaniu (2 ręka się nie mieści). Może u mnie w silniku 2,0 pb coś jest inaczej? Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi odnośnie tematu:)
Pozdrawiam!
Killer_su 10-07-2008, 13:43 Nie ma gdzieś zdjęć z takiej naprawy?
Witam, mam recepte na przypadlosc Twojej klimki :)
Dzieki gosciowi o niku dempsej ja juz pozbylem sie tego problemu :)
w skrócie problem jest w tym, że w wysokich tempraturach zewnętrznych przy dużej szczelinie między kołem pasowym a sprzęgłem elektromagnez który ma za zadanie przyciągnąc sprzęgło i trzymac je nie ma siły więc puszcza je i to właśnie powoduje włączanie się i wyłączanie klimy. Żeby dostać się do tego musisz podnieść prawy przód autka ściągniesz koło i odkręcasz osłone nadkola ale tylko tą która zakrywa paski i sprężarkę klimy. U mnie jest ta osłona na 3 śrubki 8mm. Jak już ściągniesz osłonę to po prawej stronie będzie widoczne koło pasowe wraz ze sprzęgłem. Trzeba odkręcić jedna śrubke w osi sprzęgła trzymającą właśnie to sprzęgło u mnie ta śrubka również jest rozmiaru 8mm. Po odkręceniu ściągasz tarczę w środku powinna być podkładka regulacyjna którą musisz wyciągnąć w celu zmniejszenia szczeliny.
Dokladnie tak jak Warchol napisal. Ja mialem ten sam problem i tez myslalem, ze klima jest zle nabita. Szybko jednak okazalo sie, ze nie o to chodzi. Wybralem sie do specow, ktorzy od lat robia klimy w wszelkiego rodzaju pojazdach. Jeden rzut oka i byla diagnoza. Sprzeglo. Cala robota trwala jakies 20min. Wyciagneli podkladke i od tej pory (bedzie jakies 2 miesiace) klima smiga jak zloto.
Killer_su 11-07-2008, 13:27 A możecie polecić jakiś zakładzik po zachodniej stronie WAWY (Pruszków - te rejony)
Panowie dacie rade. Wiem ze miejsca jest mało ale warto sie pogimnastykowac. Ja przystrzymalem tarczke rurchakiem a druga reka odkrecalem, ale jak chcecie to ktos moze potrzymac ja wam z gory jakims kluczem albo kombinerkami mocno scisnac.
Najwazniejsze ze po tej operacji juz tydzien minal i klima smiga jak zloto, zero problemow.
Takze do dziela, i chyba szkoda kase pchac w d... jakims zakladom.
Pozdrawiam
tomdom jak sie chce to mozna, pogimnastykuj sie troche :) :fcp2 :fcp2
daniellisz 27-07-2008, 12:49 WARCHOL,
witam cie kolego mam problrm z klimą raz się włancza raz nie,byłem w serwisie dobić gaz ale wszystko jest ok gaz,cisnienie,wentylatory,pompa,ciekawi mnie twoja wypowiedz na temat podkładki myslisz że to mogło by pomuc w moim przypadku.
pozdrawiam.
To ja mam takie pytanie:
Skoro podczas składania sprężarki klimatyzacji wkłada się taką podkładkę, to na pewno w jakimś konkretnym celu.
Czy po jej demontażu sprzęgło nie jest narażone na nadmierną eksploatację?
przemek.ku80 27-07-2008, 13:27 A umnie przy nabijaniu niby ,, spec od klimy,, Zauważył że wentylator przy włączonej klimie włancza się na najwyższy bieg , chodzi chwile potem na chwile staje i zńow zaczyna działac. Ja na początku myślałem że tak powinno być ale żeczywiście dość że chodzi szybko i głośno to włancza sie i wyłancza tzn. wentylator. A klima też chłodzi i po krutkim czasie zaczyna lecieć ciepłe powietrze. A podczas jazdy wieczorem na światłach momentami gdy włączona jest klima i załancza się wentylator to w tym momencie jest mały spadek napięcia co widoczne jest poprzez mrugnięcie świateł . Komuś kto ma pojęcie otym co pisze wydaje się to proste i nie skąplikowane lecz dlamnie jest to czarna magia. I jeszcze jedno ile atmosfer powinno być w klimie? Ponieważ te ,,niby spec,, powiedział mi że umnie było aż 23 a powinno być około 15.
Cisnienie w ukladize klimatyzacji zalezy od temperatury zewnetrznej i temperatury jaka chcemu uzyskac.
A co do nadmiernego obciarzenia sprzegla to wydaje mi sie ze nie ma to zadnego znaczenia. Chodzi o to ze elektromagnes ma lzej przyciagnac i utrzymac tarcze sprzegla bo szczelina jest mniejsza :)
U mnie juz ponad miesiac fuka bez problemow.
przemek.ku80 27-07-2008, 18:45 No o.k ale co z tym wentylatorem czy on ma tak sie co chwile załanczać, na najwyższy bieg?
Czyli może wystąpić sytuacja, że ciśnienie jest na tyle wysokie, że kompresor chodzi, ale zbyt małe by zrobić w aucie zimno :fcp1 ???
WARCHOL dzieki za wiare we mnie;) Faktycznie z pomocą kolegi udało mi się wywalić tą podkładkę:) Od tej pory klima załącza się jak trzeba:) Tylko jakoś podejrzanie mocno momentami obciąża silnik. No ale moze ten typ tak ma. Pozdrawiam!
A umnie przy nabijaniu niby ,, spec od klimy,, Zauważył że wentylator przy włączonej klimie włancza się na najwyższy bieg , chodzi chwile potem na chwile staje i zńow zaczyna działac. Ja na początku myślałem że tak powinno być ale żeczywiście dość że chodzi szybko i głośno to włancza sie i wyłancza tzn. wentylator. A klima też chłodzi i po krutkim czasie zaczyna lecieć ciepłe powietrze. A podczas jazdy wieczorem na światłach momentami gdy włączona jest klima i załancza się wentylator to w tym momencie jest mały spadek napięcia co widoczne jest poprzez mrugnięcie świateł . Komuś kto ma pojęcie otym co pisze wydaje się to proste i nie skąplikowane lecz dlamnie jest to czarna magia. I jeszcze jedno ile atmosfer powinno być w klimie? Ponieważ te ,,niby spec,, powiedział mi że umnie było aż 23 a powinno być około 15.
kolego masz walniętą wtyczkę przy rezystorze chłodnicy. Popatrz http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32053&postdays=0&postorder=asc&start=20
elmo_mc , Raczej nie ma takiej opcji, a wydajnosc klimy zalezy tez od zaworu rozpreznego badz dlawika zalezy co jest zastosowane. Dopiero przy rozprezaniu czynnika chlodniczego obniza sie jego temperatura i mamy zimno. A jezeli u ciebie klima dziala prawdlowo tzn sprzeglo caly czas trzyma to moze najwyzszy czas pomyslec o wymianie czynnika :)
daniellisz jesli sprawdzales czy na wtyczke sprezarki dochodzi napiecie, to wydaje mi sie ze taki zabieg moze pomoc.
Ja na poczatku probowalem lac litrami WD40 pomiedzy tarczke sprzegla a sprezarke no i pomagalo na jakis czas, sprzeglo dzialalo bo mialo mniejsze opory. Jak nie chcesz rozlaczac tej wtyczki na sprezarce zeby zobaczyc czy masz napiecie to mozesz zrobic jeszcze taki zabieg tylko jest on troche niebezpieczny :) mianowicie jak silnik chodzi a ty zalaczysz klime to zobacz czy na sprezarce kreci sie tez i tarczka sprzegla jesli nie to wez jakis dlugi i duzy klucz i z wyczuciem uderz w tarcze sprzegla, tylko mocno trzymaj klucz i szybko go wycofuj zeby nie wpadl na pasek klinowy, jesli zaskoczy to smialo mozesz wyciagac podkladke spod tarczki.
Pozdro
No o.k ale co z tym wentylatorem czy on ma tak sie co chwile załanczać, na najwyższy bieg?
winna jest upalona wtyczka rezystora wentylatora, poczytaj:
viewtopic.php?f=10&t=57293 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=10&t=57293)
i
viewtopic.php?f=10&t=57007 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=10&t=57007)
Rafał A.(antek) 29-07-2008, 08:34 przemek.ku80, wentylator powinien pracowac stale ale na 1 biegu.
elmo_mc, nie wiem oco chodzi ci z tym cisnieniem
POdkaldka w sprzegle jest tylko regulujaca odstep i trzeba ja dobrac odpowiedniej grubosci by sprzeglo lapalo i sie nie slizgalo.
elmo_mc, nie wiem oco chodzi ci z tym cisnieniem
A więc:
Jeżeli ciśnienie jest zbyt niskie to nie włącza się kompresor. Mi chodzi o sytuację, gdy ciśnienie jest skrajne - kompresor jeszcze chodzi ale nie schładza na maxa.
Rafał A.(antek) 29-07-2008, 23:11 elmo_mc, teoretycznie nie ma takiej opcji, wtedy wlacza sie wentylator na 2 bieg, obnizajac temperature czynnika i zarazem jego cisnienie.
NIestety praktyka pokazuje ze istnieje taka mozliwosc, wtedy gdy odbiór ciepła jest zbyt słaby, czyli chlodnica klimy zapchana, niedrozna, o zamalej powierzchni, brak pracy wentylatora lub za słaba praca wentylatora. Wtedy nastepuje przegrzanie czynnika, wzrost cisnienia i presostat rozlacza uklad. Ale wtedy staje sprezarka. Skutkuje to słaba wydajnoscia klimatyzacji.
Natomiast nie jest mozliwe to co piszesz wprost czyli ze sprezarka chodzi a nie chłodzi. Tzn jest jak jest za malo czynnika i nie ma pelnego odbioru ciepla z parownika. Lub jak jest uszkodzony zawor rozprezny np.
a teraz pytanie za 100 punktow. gdzie sa zawory od klimy (do sprawdzenia cisnienia i napelnienia)
jeden jest przy lampie przedniej prawej a drugi????????
jak dobrze zauwazylem rura jedna jest ukyrta pod podluznica i whodza tez w nadkole. czy aby napewno czy sie myle j
jakos niemoge go zlokalizowac;/
pozdro
Ja niedawno nabijalem klime i robili mi to przez ten jeden zawor przy lampie z lewej strony (jak stoisz przodem do auta), tylko juz nie pamietam czy jest on na wysokim czy na niskim. Trzeba by zobaczyc pod maska, ale wydaje mi sie ze na niskim.
Pozdro
Rafał A.(antek) 31-07-2008, 00:21 2 moze byc na osuszaczu
Witam trochę odświerzę temat :fcp1
Miałem też problem w upalne dni że klimka działa kilkanaście minut i sie wyłącza poczytałem co napisał WARCHOL i tak zrobiłem
ale miałem problem bo żadnej podkładki nie znalazłem, albo poprzedni właściciel już to zrobił albo mi gdzieś wypadła ale szukałem i nie znalazłem
jednak po złożeniu problem ustąpił :fcp2 nie wiem dlaczego ale podejżewam że sprzęgło było za słabo dokręcone, bo bardzo łatwo sie odkręciło a jak dokręcałem to sie przyłożyłem :fcp4 i dodatkowo spiłowałem tochę tulejkę sprzęgła (dokładnie 0,3mm) ale nie wiem czy to to pomogło
a oto foty jak to robiłem
po zdjęciu koła i osłony, widać koło pasowe, strzałka wskazuje gdzie jest sprzęgło klimy
[attachment=1:3bsfb2r8]01.JPG[/attachment:3bsfb2r8]
a tak wygląda trarczka sprzęgła klimy, strzałką wskazałem tulejkę, którą troche spiłowałem :fcp3
[attachment=0:3bsfb2r8]02.JPG[/attachment:3bsfb2r8]
Witam,
niestety już po urlopie :( joj gdybyś miał za słabo dokręconą śrubkę na sprzęgle klimy to uwierz mi miałbyś serce w przełyku tak jak ja podczas jazdy :) a mianowicie miałem za słabo dokręcona tarczę sprzęgła co spowodowało od drgań silnika odkręcenie się całkowicie śrubki a tarcza sprzęgła stanęła pod ukosem między sprężarką a ramą pomocniczą silnika i zablokowała mi koło sprężarki. zawału mało nie dostałem jadąc 130km/h nagle okropny warkot silnika a buda dosłownie zaczęło rzucać. Wystraszyłem się, że poszła albo pompa albo wtryski. Już laweta jechała po mnie jak przez przypadek zauważyłem właśnie tarczę sprzęgła klimy między kołem pasowym a ramą. Ledwo ja udało mi się wyciągnąć no ale przynajmniej laweta została odwołana ja pojechałem dalej niestety bez klimy. N a szczęście tarcza się nie uszkodziła założyłem ją spowrotem ale stosując klej do śrub. Co do podkładki to możliwe, że ją już ktoś wyciągnął wcześniej ale myślę, że dobrze zrobiłeś skracając ośkę tarczy o te 0,3mm.
Pozdrawiam
może masz rację dempsej z tym niedokręceniem,
piłowanie pomogło :fcp3 najprosztsze rozwiązania najlepsze
"nic na siłę wszystko młotkiem"
BolFrank 09-09-2008, 20:59 Witam ... u mnie klima dziala ale ... (w upalne dni tylko w trakcie jazdy) na postoju podczas "korkow" po chwili leci juz tylko cieple powierze, jak rusze i troszke sie rozpedze to wszystko wraca do normy i klima chlodzi elegandzko, co jest nie tak ?
Na poczatku myslalem ze to wina czujnika cisnienia klimy (ten cztero-pinowy) poniewaz jest on odpowiedzialny za utrzymanie prawidlowego cisnienia. Na postoju sprezarka zalancza sie i po chwili rozlancza (tak w kolko) wymienilem go koszt 150zl + 20 zl koszty przesylki, okazalo sie ze to jednak nie to i takim spsobem mam juz dwa dzialajace czujniki cisnienia klimy ... :(
Znajomy mechanik polecil mi abym na postoju z wlaczonym silnikiem polewal woda z weza chlodnice klimatyzacji a sama klime ustawic na LO hmm wtedy sprezarka o dziwo nie rozlanczala sie (klima chlodzi nawet na postoju ... dziala prawidlowo) ... czyli co chlodnica klimy jest do wymiany ???
Dodam ze klima swiezo nabita i wentylator chlodnicy dziala ... sprawdzalem go "na krotko" (ale nie wiem na jakim biegu)
Jesli macie jakies rady to bardzo o nie prosze.
dominik107 06-11-2008, 20:46 Witam ... u mnie klima dziala ale ... (w upalne dni tylko w trakcie jazdy) na postoju podczas "korkow" po chwili leci juz tylko cieple powierze, jak rusze i troszke sie rozpedze to wszystko wraca do normy i klima chlodzi elegandzko, co jest nie tak ?
Na poczatku myslalem ze to wina czujnika cisnienia klimy (ten cztero-pinowy) poniewaz jest on odpowiedzialny za utrzymanie prawidlowego cisnienia. Na postoju sprezarka zalancza sie i po chwili rozlancza (tak w kolko) wymienilem go koszt 150zl + 20 zl koszty przesylki, okazalo sie ze to jednak nie to i takim spsobem mam juz dwa dzialajace czujniki cisnienia klimy ... :(
Znajomy mechanik polecil mi abym na postoju z wlaczonym silnikiem polewal woda z weza chlodnice klimatyzacji a sama klime ustawic na LO hmm wtedy sprezarka o dziwo nie rozlanczala sie (klima chlodzi nawet na postoju ... dziala prawidlowo) ... czyli co chlodnica klimy jest do wymiany ?
Dodam ze klima swiezo nabita i wentylator chlodnicy dziala ... sprawdzalem go "na krotko" (ale nie wiem na jakim biegu)
Jesli macie jakies rady to bardzo o nie prosze.
Najprawdopodobniej wiatrak chlodnicy klimy nie chodzi Ci na 1 biegu i dlatego masz taka sytuacje. U mnie jest dokladnie tak samo a na dodatek jeszcze uklad mam nieszczelny i wlasnie szukam przyczyny tego niedomagania.
BolFrank 07-11-2008, 05:09 Jak sprawdzic czy wentylator dziala na tzw. "pierwszym" biegu (wychodzi z tego ze na krotko dziala ale na 2 biegu) ?
Znajomy mechanik polecil mi abym na postoju z wlaczonym silnikiem polewal woda z weza chlodnice klimatyzacji a sama klime ustawic na LO hmm wtedy sprezarka o dziwo nie rozlanczala sie (klima chlodzi nawet na postoju ... dziala prawidlowo) ... czyli co chlodnica klimy jest do wymiany ?
Dodam ze klima swiezo nabita i wentylator chlodnicy dziala ... sprawdzalem go "na krotko" (ale nie wiem na jakim biegu)
Jesli macie jakies rady to bardzo o nie prosze.
Prawdopodobnie masz zasyfioną chłodnicę klimy, weź karcherka i ją umyj, tylko ostrożnie, żeby nie powyginać lamelek.
BolFrank, rozwiązałeś problem? Mycie pomogło?
Pytanko które zadał kolwa kilka postów wyżej jak sprawdzić czy działa wentylator na pierwszym biegu?
Mam podobna przypadłość, kilma w korku dmucha ciepłym powietrzem, a w trasie jest w porządku - klima dmucha zimnym powietrzem. Czynnik uzupełniłem, po załączeniu klimy wentylator pracuje na 2 biegu non-stop.
Co jets nie tak ?
witam
miałem te same problemy raz klima działała 2 godz. raz 1 a czasem 10 min. ...im cieplej tym krócej (tak mi się wydaje więc korki też skracały działanie)
fachman podszedł do tematu metodycznie (choć wielu poprzedników chciała tylko uzupełnić czynnik i skasować mamonkę) i zdjagnozował że jak się silnik nagrzeje to elektromagnes traci oporność i już nie przyciąga sprzęgiełka i klima nie działa
miało to sens bo w korku nie ma chłodzenia okolic silnika............cóż przebolałem 470 złotasów i wymiana elektromagnesu (ktoś tu radził aby szukać i wyjąć podkładkę)
dziś cieszę się miłym chłodkiem w aucie i wszystko działa oki :P
pozdrawiam..................
Ok. to z innej beczki pytanie, czy po włączeniu klimy wentylator powinien włączyć się na 1 bieg? Mam jeden wentylator i w moim mondku wentyl załącza się na 2 bieg - czy to normalne?
witam
nie wiem jak jest przy jednym wentylatorze
Ja mam osobno do chłodnicy i osobno od klimy.....po wciśnięciu przycisku AC włącza się wentylator na pierwszy bieg (prawie nie słyszalny )...jak stoje w korku lub jest bardzo gorąco okresowo włącza się drugi bieg (słyszalny z wewnątrz auta np. na światłach)
pozdrawaim..........
witam
miałem te same problemy raz klima działała 2 godz. raz 1 a czasem 10 min. ...im cieplej tym krócej/ciach/miało to sens bo w korku nie ma chłodzenia okolic silnika............cóż przebolałem 470 złotasów i wymiana elektromagnesu (ktoś tu radził aby szukać i wyjąć podkładkę)
/ciach
Witam
Panowie -a czy ktos ma pojecie czy uklad klimatyzacji (sprzegielko/podkladka/elektromagnes) w Mondku jest taki sam jak w Foce? Objawy mam identyczne jak wy w Mondkach, wiec przymierzam sie do rozebrania klimy w mojej foce i usuniecia podkladki, tudziez wymiany elektromagnesu, ale wolalbym wiedziec na co sie porywam ....
Pozdrawiam serdecznie
Wloski
Jest identyczna konstrukcja. Podkładka jest na pewno.
Witam.
Przewałkowałem troche forum i nie znalazłem sensownej odpowiedzi na mój problem...
chodzi o to że gaszę silnik zamykam auto, wracam po jakims czasie, odpalam auto i zaczyna wiać powietrze na szybkim biegu nawiewu- ale nawiewy są na OFF klimatronik nic nie wskazuje, a on wieje...trwa to parę sekund i przestaje.
Działo się tak ostatnio tez jak miałem temp. LO jedna kreska na prędkości, po przekreceniu kluczyka wieje przez chwile na dużych i znów spokój.
Miał ktos moze podobny problem?
Gdzie szukać usterki?
A ja mam jeszcze inny problem, a mianowicie najlepiej to zaobserwować gdy samochód jest nagrzany w środku (stał na słońcu) i w środku jest duchota. Kiedyś po uruchomieniu silnika klima od razu uruchamiała się na wysokich obrotach, by jak najszybciej schłodzić wnętrze (klimatronik zawsze mam ustawiony na AUTO) i było czuć "wiatr we włosach". Aktualnie po uruchomieniu silnika słychać, że wentylator daje też na wysokich obrotach, tylko powietrze tak jakby gdzieś wiało w środku deski, a na otwory wentylacyjne, czy to przednie , czy też na podszybiu wieje tylko lekki zimny wiaterek. Następnie po jakiś 5 minutach, a nieraz o wiele dłużej słychać gdzieś w środku deski coś w stylu jakby otwierała się jakaś przesłona i nagle zaczyna wiać zimne powietrze z dużą siłą, tak jak to powinno być. Klima oczywiście nabita, odgrzybiona i z wymienionym czynnikiem smarującym na automacie w warsztacie. Co to może być i jak to naprawić ? Dlaczego ta przesłona nie otwiera się od razu ?
Jeszcze trochę o "muleniu" silnika przy włączonej klimie.
WARCHOL na początku tego wątku napisał:
"Przed zmniejszeniem szczeliny słychać było kliknięcie nawet w środku auta a w czasie jazdy w momencie załączenia się zamulało auto. Po wyciągnięciu podkładki kliku już nie ma no i autko przestało się mulić przy włączonej klimie."
U mnie chyba też muli, nie wiem czy więcej niż innym, klima działa chyba normalnie, ale klik słychać. Czy zmniejszenie przerwy na sprzęgle może wpływać na obciążenie silnika czyli mulenie ? hhhmmmmm ?
Witam.
Przewałkowałem troche forum i nie znalazłem sensownej odpowiedzi na mój problem...
chodzi o to że gaszę silnik zamykam auto, wracam po jakims czasie, odpalam auto i zaczyna wiać powietrze na szybkim biegu nawiewu- ale nawiewy są na OFF klimatronik nic nie wskazuje, a on wieje...trwa to parę sekund i przestaje.
Działo się tak ostatnio tez jak miałem temp. LO jedna kreska na prędkości, po przekreceniu kluczyka wieje przez chwile na dużych i znów spokój.
Miał ktos moze podobny problem?
Gdzie szukać usterki?
Mam identyczny problem - czy ktoś zna przyczynę?
sylwia10 13-06-2011, 17:15 Witam przyłączam się do tematu moja klima też raz działa a raz dmucha ciepłym powietrzem obserwowałem sprzęgiełko klimy i raz się obraca całe a za chwile samo koło bez tarczy przy tym słychać charakterystyczne kliknięcie czy tak ma być czy nie.
Cytat:
Napisał vladmir71
Witam.
Przewałkowałem troche forum i nie znalazłem sensownej odpowiedzi na mój problem...
chodzi o to że gaszę silnik zamykam auto, wracam po jakims czasie, odpalam auto i zaczyna wiać powietrze na szybkim biegu nawiewu- ale nawiewy są na OFF klimatronik nic nie wskazuje, a on wieje...trwa to parę sekund i przestaje.
Działo się tak ostatnio tez jak miałem temp. LO jedna kreska na prędkości, po przekreceniu kluczyka wieje przez chwile na dużych i znów spokój.
Miał ktos moze podobny problem?
Gdzie szukać usterki?
Mam identyczny problem - czy ktoś zna przyczynę?
Ktos zna odpowiedz na te problem?
Podepnę się pod temat. Ostatnio nabiłem sprężarkę, zrobiony był test szczelności i po tym wszystkim klima w warsztacie zadziałała. Jednak po kilku dniach zaczęło lecieć ciepłe powietrze, mimo że temperatura jest na LO. Sprężarka na pewno chodzi, wiatrak załącza się po starcie sprężarki. Dodatkowo pod maską rurka wchodząca do wnętrza auta jest cała oszroniona. A mimo to nadal leci ciepłe powietrze. Test klimy nie pokazał żadnych błędów. Już nie wiem gdzie mam czego szukać. Może ktoś ma jakiś pomysł?
Koledzy mam taki problem:
Wymieniono mi sprezarke na uzywana, te "nową" juz pojechalem nabic i bylo wszystko ok (co prawda na poczatku wywalalo mi bezpiecznik, ale teraz juz sie tak nie dzieje)
Natomiast minoł tydzien i teraz po wlaczeniu klimatyzacji sprzegło łączy na 0,5sek i rozłącza się, w tym czasie kompresor robi z pół obrotu, po czym mija 5 sekund i to samo - no tak to on nic nie schłodzi, a w aucie jest ciepło.
Szukac przyczyny w tej podkładce, czy gdzie indziej? Mam juz dosc tych mechanikow....
Witam
Mam podobny problem co większość z was, do tej pory tylko czytałem forum ale odpowiedzi jakoś nie mogłem znaleźć :
A więc
1- podczas jazdy miejskiej temp. silnika jest OK - ktoś już o podobnym przypadku pisał, jednak dalsze trasy - większe obciążenie temperatura rośnie nawet na maxa
2- problem z klimą - działa na początku potem tylko ciepłe
odebrałem dzisiaj mondziaka z serwisu Forda gdzie wymienili mi napinacz, rolki,paski (podczas włączenia klimy były hałasy )- teraz jest oK
powiedzieli mi że z klimą i rosnącą temp. jest wszystko ok (po zmniejszeniu ciśnienia w układzie chłodzenia) PROWDOPODOBNIE PRZEZ NAPINACZ I PASKI BYŁY PROBLEMY
Jednak ustąpiły tylko hałasy a temperatura po kilku km urosła i klima działa przez jakiś czas i znowu ciepłe powietrze :(
Pewnie wrócę do serwisu
czytałem o termostatach ale wydaje mi się że wszystko jest ok - węże wszędzie są gorące
sprzęgło sprężarki - jeszcze nie sprawdzałem, ale nie mam takich objawów jak inni - raz ciepłe raz zimne
sam już nie wiem
jeżeli ktoś ma jakieś ciekawe rozwiązanie to proszę o podpowiedzi bo nie to że klima mi nie działa to jeszcze auto się grzeje
Mam Mondka 2.0
jeżeli ktoś ma jakieś ciekawe rozwiązanie to proszę o podpowiedzi bo nie to że klima mi nie działa to jeszcze auto się grzeje
A nie masz przypadkiem problemów z pompą płynu chłodzącego (wodną) ? Może frezy na wałku się wyrobiły i pompa się nie obraca? - zdarza się podobno.
Witam, mam pytanie czy wiecie moze jakie kupić oringi do układu klimatyzacji i gdzie ewentualnie? Mam do wymiany osuszacz i chciałbym skompletować aby nie zostać zaskoczony gdy rozbiorę układ.
P.S. Sorki za off'a
Części, całe komplety oringów i serwis jest na Powstańców (Batowice) i Półłanki - MasterMot chyba? się nazywa.
jendrekmak 26-07-2011, 22:46 jakie kupić oringi do układu klimatyzacji i gdzie ewentualnie?jakie nie wiem ale gdzie wiem. u mnie rafale
A nie masz przypadkiem problemów z pompą płynu chłodzącego (wodną) ? prawdopodobnie "ochrona silnika" wyłącza klimę żeby chłodnica wody dostawała chłodniejsze powietrze. trzeba rzeczywiście przyjrzeć się pompie wody albo coś z zablokowanym termostatem, w każdym razie coś z przepływem cieczy chłodzącej
Dziękuję za podpowiedzi z pompą jednak po wymianie okazało się że to nie pompa wody wieloklin jest OK jednak wymieniłem na nowszą
Co się jednak okazało to po kolejnych testach, jazdach auto się nadal grzało i klima nie działała odpowiednio jednak kolega sprawdził wentylator a tam zamieniony biegun (kabelki połączone na odwrót i wentylator zamiast wciągać powietrze na silnik to je wypychał na chłodnice z płynem i klimą
Po zamianie kabelków wszystko zaczęło odpowiednio pracować i klima śmiga na maxa i autko się nie grzeje
Mam nadzieję że już nie będę musiał odwiedzać serwisu
Pozdrawiam
jendrekmak 06-08-2011, 17:21 rzadki przypadek, ktoś musiał tam grzebać bezmyślnie
Jeszcze trochę o "muleniu" silnika przy włączonej klimie.
WARCHOL na początku tego wątku napisał:
"Przed zmniejszeniem szczeliny słychać było kliknięcie nawet w środku auta a w czasie jazdy w momencie załączenia się zamulało auto. Po wyciągnięciu podkładki kliku już nie ma no i autko przestało się mulić przy włączonej klimie."
U mnie chyba też muli, nie wiem czy więcej niż innym, klima działa chyba normalnie, ale klik słychać. Czy zmniejszenie przerwy na sprzęgle może wpływać na obciążenie silnika czyli mulenie ? hhhmmmmm ?
Znalazł ktoś może odpowiedź związaną z muleniem?
Czy usunięcie podkładki rzeczywiście wpłynęło na dynamikę jazdy- problem z przyśpieszaniem?
Nikt nie odpowiada niestety na to pytanie - osobiście jeszcze raz to przemyślałem i przedyskutowałem z kumplami - niby jak zmniejszenie szczeliny ma wpłynąć na lepszą dynamikę ? Sprzęgło albo włącza napęd na kompresor, albo nie. Jak szczelina za duża to nie włącza (bądź się ślizga) i klima nie chłodzi, jak prawidłowa (zmniejszona) to kompresor jest napędzany i klima działa.
Jakby przerwa miała wpłynąć na mulenie to po zmniejszeniu przerwy i tak kompresor będzie działał więc jakby miał silnik mniej mulić.......
Tu trzeba szukać chyba przyczyny w elemencie który powinien rozłącza sprężarkę w trakcie dodawania gazu- ruszania- czytałem gdzieś o tym w innym poście którego teraz nie mogę odszukać :(
Sam osobiście chyba zaryzykuje podczas najbliższej wizyty na podnośniku, kiedy będę wymieniał łączniki i dobiorę się do tej podkładki.
tracer88 31-08-2017, 12:35 Czy jest gdzies napisane jaka jest tolerancja szczeliny miedzy kolem pasowym a tarczka sprzegla kompresora?
Wyslano ze szkla.
jendrekmak 04-09-2017, 09:40 tolerancja to nie wiem ale zwykle jest ok. 0,5-0,7 mm
Witam napisze w skrócie nawet jak masz ustawione na LO to komputer i tak jest ustawiony ze i tak temperaturę w aucie nagrzewa do 17 stopni.To jeżeli masz na zewnątrz 10 stopni i na LO ustawione to przez jakiś czas będzie leciało ciepłe powietrze aby w aucie było 17 stopni i tu nic nie zmienisz mondeo tak ma.
|
|