Zobacz pełną wersję : Instalacja gazowa


Diabel
15-04-2005, 21:53
Mam prośbe to starych wyjadaczy tego forum - proszę polećcie mi jaką mam założyc instalacje gazową do mojego 1,8 16v (jak wiadomo plastikowy kolektor). Czy warto inwestować w sekwencyjny wtrysk (4 gen.) czy moze założyć zwykłą instalacje z gwizdkami na kolektor i modlić się ;) żeby nie bylo wybuchu ? A moze wymienić plastikowy kolektor na metalowy (o ile wogole takie sa do 1,8 ) ?

No i kwestia tych nieszczesnych zaworów, moze ktos wie jak to z nimi jest naprawde. Czy po zalozeniu czesto je trzeba regulowac, czy sa to gniazda wklejane (podobniez wypalaja sie po zalozeniu instalacji) czy są wciskane (ponoc lepiej przy instalacji gaz.)? Czy narażam sie na uszkodzenie głowicy i remont silnika? Po kilku rozmowach z zakladami lpg mam mnieszane odczucia :(

No i ostatnia rzecz: Jaki mam wybrac typ instalacji:

1. BRC Sequent 24
2. OMVL
3. Bigas
4. Diego

Desperacko potrzebuje waszej porady - forumowi szpece :) ?

filson
18-04-2005, 11:54
Szpece się nie wypowiadają
Też mam ten dylemat założyć czy nie plastikowy kolektor to nie problem najgorsza jest ceramika.Podobno luzy na zaworach trzeba ustawiać co 10000 km. Ceramika puchnie. Sam nie wiem co o tym sądzić może ktoś nam pomorze. :572:

barabasz
18-04-2005, 17:59
powiem tak na gazie przejechalem 13 tys. mam instalacje Landi Renzo Omegas tzw.4 generacja i zadnych jak narazie problemow , co do regulacji zaworow to powinno sie je sprawdzac co 25 - 30 tys.tak powiedziano mi w serwisie jesli mam gaz

mundek
18-04-2005, 18:14
Zgadzam sie z kolega barabaszem, że wskazana jest regulacja zaworów co ok. 30 kkm. I lepiej tego przestrzegać. Sam mam hydraulikę więć nie mam tego kłopotu ale ludzie którzy jeżdżą autkami z instalką lpg bez niej praktykuja to i jest ok.
Jeśli chodzi o "ceramikę" to pierwsze słysze że puchnie w tych modelach. Natomiast w niektórych fokach ford ponoc zastosował efekt oszczędnosci i coś takiego ma miejsce. W MKI i MKII najprawdopodobniej coś takiego po prostu nie istnieje. Ale przed założeniem instalacji lpg lepiej sie przyjrzeć stanowi technicznemu danego modelu (przewody i świece do wymianki na start).
Jesli chodzi o II generacje to musisz podliczyć wymiane świeczek i przewodów co ok. 30 kkm, nie "deptać" zbyt ostro a prawdopodobnie będzie Ci służyła długo.
Sam mam sekwencje - jak masz na nią kaske to się nawet nie zastanawiaj. Brak ww. problemów no a dynamika jak na Pb 8) .
Jeśli chodzi o wymiane kolektora na metalowy to daj sobie spokój - te które sa na rynku maja fatalna jakość - będziesz jeździł i narzekał.

Trochę się rozpisałem ale mam nadzieje że Ci pomoże przy podjęciu decyzji.

rogue
19-04-2005, 17:58
Diabel, pochwal sie skad jestes. To moze uda sie polecic kogos kto zna instalatorow znajacych fordowskie problemy z LPG. Osobiscie uwazam, ze pierwsze trzy pozycje instalacji sa OK. Czwartej nie znam. W tym przypadku tylko IV generacja.

pzdr

Diabel
13-05-2005, 09:07
Dzieki wszystkim za cenne uwagi

Zdecydowałem sie na założenie sekwencyjnego wtrysku, instalacja na podzespołach Lovato, sterownik DT Gaz, podgrzewana listwa wtryskiwaczy. Zapłaciłem 3400 PLN (zbiornik w kole 42l). Przejechałem już ponad 1000km i jak na razie nie mam zastrzeżeń. Nie odczuwam różnicy między benzyną a LPG, przełączenie (jak i dynamiczna jazda) jest płynne bez szarpania - krótko mówiąc jak na razie jestem zadowolony.

Jeśli chodzi o zawory i cały ten temat w Focusach to zabezpieczeniem przed ich rozregulowaniem i wypalaniem jest tzw. duplikator. Jest to urządzenie na zasadzie skraplacza (jak w króplówkach) które rozprowadza specjalny olej (dodatkowo montowany zbiorniczek) po zaworach. Jedna buteleczka (80 PLN) oleju starcza na ok. 30k km. W każdym razie na 20 warsztatów do ktorych dzwoniłem w okolicach Wawy tylko w 4 wiedzieli coś o tych problemach z zaworami, 2 definitywnie odmówiły instalacji nie chcąc ponosić ryzyka. Skończyło sie na warsztacie gdzie doskonale znali ten temat i sposób ochrony tych nieszczesnych zaworów. Czego dowodem jest 2 letnia gwarancja na ta instalacje.


Pozdro

rogue
14-05-2005, 07:51
Zapewne miasz na mysli sysytem lubryfikacji. Tak czy inaczej sugeruje czestsza (co max 50 000km) kontrole luzow zaworowych.

pzdr

tfranek
15-05-2005, 10:35
ma fokusa 1,4 i przejechałem na gazie ponad 100000 km żadnych problemów miałem wcześniej instalacje zwykłą z gwizdkami na kolektorze ss. bardzo szybko zmienilem tą instalacje na sekwencję bo strzelała i wyrywala gwizdi z kol. ss. jak załozylem sekwencje problemów brak pozdrawiam franek