Zobacz pełną wersję : [mk3] żółty kolor płynu do wspomagania-jaki to płyn?
witam , chciałem dokupić trochę płynu do wspomagania bo podczas wymiany pompy troche mi go wyleciało.
Wsadziłem kawałek ręcznika papierowego do zbiorniczka żeby zobaczyc jaki mam kolor tego płynu i wyszło mi ze brudny ciemno żółty?.
Ale przecież ford miał tylko czerwone płyny i czasem w focusie były zielone.
W takim razie co to mzoe być za płyn-jaki producent??? Czy spotkaliście się kiedyś z takim kolorem płynu???
do wspomagania leje się płyn czerwony i co ciekawe, taki sam jak do skrzyni automatycznej
motorek26 23-07-2008, 09:12 spotkałem sie i to nie raz praktycznie wiekszość producentów ma taki tutaj masz przykład http://moto.allegro.pl/item393037589_pl ... zolty.html (http://moto.allegro.pl/item393037589_plyn_do_wspomagania_vw_orginal_febi_ zolty.html)
Krzysk mkll 27-07-2008, 18:13 proponuje wymiane zgodnie ze specyfikacja aby zapobiec zatarciu pompy
ponoc specyfikacja tego płynu fordowskiego to atf220 -dolałem czerwonego valvoline o takich samych parametrach i hula:)
dzieki:)
ponoc specyfikacja tego płynu fordowskiego to atf220 -dolałem czerwonego valvoline o takich samych parametrach i hula:)
dzieki:)
jestem właśnie w trakcie dolewki i instrukcja TDDI mówi wyraźnie że należy użyć olej (ATF) który odpowiada specyfikacji WSA-M2C-195A. U mnie olej w zbiorniku wspomagania też jest żółty i raczej nie chciałbym go mieszać z np. czerwonym ATF 220 który ma specyfikację Ford WSA-M2C-163A.
Tylko gdzie taki zółty kupić i czy wogóle można mieszać tego typu oleje?
Sławczes 25-11-2008, 21:35 http://ford.sklep.pl/pl,category,95839,oleje,plyny.html Tutaj też znalazłem tylko czerwony...
narazie znalazłem specyfikację ATF-Q3 i piszą że spełnia lub przewyższa wymagania WSP-M2C-194A ale nasz ma numer 195A i inny kolor więc dalej nie wiem co robić
motorek26 25-11-2008, 21:52 Tylko gdzie taki zółty kupić
w sklepie lub tutaj masz link http://www.allegro.pl/item473180373_ole ... ginal.html (http://www.allegro.pl/item473180373_olej_przekladniowy_atf_vw_audi_bmw_o rginal.html)
czy wogóle można mieszać tego typu oleje?
można spokojnie ale tylko właśnie kolorami :fcp1
pojechalem do ASO. podalem VIN i dali mi
http://ford.sklep.pl/pl,product,320484, ... rd,1l.html (http://ford.sklep.pl/pl,product,320484,olej,ukladu,wspomagania,kierowni cy,ford,1l.html)
chyba to jedyna opcja (czerwony jest)
[quote]
można spokojnie ale tylko właśnie kolorami :fcp1
no nie wiem motorek26 czy do końca masz rację bo napisałem do gościa który handluje na alledrogo olejami do transmisji i wspomagania z pytaniem o kolory i oto co mi odpisał:
Witam!
Jesli chodzi o oleje to proszę nie sugerowac sie kolorami tylko
specyfikacjami! Kolor nie ma znaczenia, to sa barwniki!
Dnia Wed, 26 Nov 2008 15:29:00 +0100 (CET),[/quote:37leihhn]
i co wy na to ??
Zawsze uczono mnie i pewnie nie tylko, że innych kolorów płynów do autek, mieszać nie należy :549:
maryanpl 29-11-2008, 12:24 Witam
Koledzy pozwolę sie podłączyć pod temat bo nie ma sensu zakładać nowego. Przeszukałem forum za pomocą opcji "szukaj", ale nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na to co mnie ciekawi. Sprawdziłem kolor płynu we wspomaganiu, ale nie jestem wstanie określić jaki jest (czewrwony czy żółty??) gdyz jest juz "brudny" i zciemniał co utrudnia jego identyfikacje. W związku z tym chcę wiec wymienić cały na taki ze specyfikacją WSA-M2C-195A. Pytanie tylko czy macie jakiś sposób na usunięcie całego starego płynu? Czy mogę to zrobić tak jak było opisywane w przypadku innych modeli Forda np. MKI czy MKII - wyssać płyn np. strzykawką co jakiś czas kręcąc kierownica do czasu jego całkowitego usunięcia? Po prostu czy w MKIII jest tak samo. No i juz po wszystkim ile i jak wlać ten płyn ( po prostu nalać, czy też wlewając trzeba coś jeszcze dodatkowo robić), no i który: żółty czy czerwony?
Z góry dziękuje i niech nikt mnie nie odsyła do "szukajki" bo powyższe pytanie jest uzupełnieniem tego co udało mi się znależć za jej pomocą.
Pozdrawiam :fcp4
mailowałem swego czasu do ASO w Toruniu z pytaniem m.in. o koszty wymiany tego płynu i powiedzieli mi, że płynu w ukł.wspomagania nie wymienia się, chyba że nastąpiła ingerencja w układ...
maryanpl 29-11-2008, 20:33 JAREK73 dzięki za odpowiedź :fcp4 . To teraz sam już nie wiem, brać się za wymiane czy nie? Poczekam może ktoś jeszcze coś podpowie. Tak jak pisałem płyn jest już ciemny, ale może to nie stanowi żadnego problemu.
prostą rzecz potraficie tak zakręcić :fcp2 . we wspomaganiu jest olej taki sam jak do skrzyń automatycznych. obecnie są to syntetyczne typu DEXTRON III i tego typu się zalewa, kolor nie ma znaczenia. można zalać dextronem II i też się nic nie stanie. pompa czy listwa padnie jak w niej nic nie będzie lub woda :fcp2 konstrukcja pompy jest prosta jak drut i nie ma większego znaczenia na czym pracuje (ma być olej do automatów i tyle)
ale ściemniasz, można mieszać oleje ale nie byle jakie tylko takie, które mają tą samą specyfikacje bo inaczej zrobi ci się galareta
Koledzy, w zasadzie mieszać nie należy, bo i czemu mieszanie takie ma służyć? Koszt wymiany całej objętości oleju, to kilkanaście, do kilkudziesięciu złotych. Nic się jednak nie stanie, jak awaryjnie zmieszamy czerwony z żółtym, lub na odwrót, oby każdy z nich przeznaczony był do transmisji automatycznych. A z tą galaretą to trochę przesada. Pamiętać należy o najważniejszej zasadzie: dolewając oleju o parametrach niższych, uzyskujemy mieszaninę o niższych parametrach, co nie znaczy, że w drugą stronę działa to odwrotnie :fcp1 . wtom, ma dużo racji, jednak najlepiej trzymać się zaleceń producenta auta.
Pozdrawiam
przemo_1981 30-11-2008, 00:22 JAREK73 dzięki za odpowiedź :fcp4 . To teraz sam już nie wiem, brać się za wymiane czy nie? Poczekam może ktoś jeszcze coś podpowie. Tak jak pisałem płyn jest już ciemny, ale może to nie stanowi żadnego problemu.
maryanpl nie czakaj na nic tylko wymieniaj plyn, ja nie sprawdzalem swojego plynu przez co rozwalilem pompe wspomagania - mialem ciemny kolor - takze nie dalo sie ocenic koloru, przyszedl pierwszy przymrozek niecaly miesiac temu no i rano odrazu odglosy przy poruszaniu kierownica
koszt to pompa 650zl (oryginalna fordowska regenerowana przez forda z 2 lata gwarancja) plus robocizna wiec nie zwlekaj z wymiana plynow - podjedz do mechanika to zrobi to tobie praktycznie z marszu za ok 50-70zl (sam dobierze odpowiedni plyn - u mnie mam zielony) - lepiej tyle niz ok 800zl (jak ja wydalem)
maryanpl 30-11-2008, 11:08 Przemo_1981 chyba tak zrobię jak piszesz i wymienię ten płyn. Mam tylko jeszcze pytanie. Mianowicie czy ktoś z Was wymieniał w MKIII samodzielnie ten płyn. Jesli tak to w jaki sposób i ile potrzeba go kupić do zalania?
adamparker 30-11-2008, 17:26 Jako olej do wspomaganie to polecam STP. Specjalnie do układów wspomaganie. Jest nawet w 2 wersjach. Zwykła i do lekko cieknących układów wspomagania.
maryanpl 30-11-2008, 20:56 adamparker masz tym zalany swój układ wspomagania? Jeśli tak to daj znać czy sam dokonywałeś wymiany czy nie?
adamparker 01-12-2008, 05:31 adamparker masz tym zalany swój układ wspomagania? Jeśli tak to daj znać czy sam dokonywałeś wymiany czy nie?
Ja tym płynem zalewam wszystkie układy wspomagania - Ople , Jeepy, Fordy ...
Bo to jest specjalny olej do wspomagania. Tylko amerykanie produkują takie coś.
On ma kolor taki żółtawy bardziej.
a coż w nim takiego niezwykłego? wspomaganie to prosty układ i nie wymaga specjalnych specyfików.
maryanpl 01-12-2008, 17:21 O płynie juz wszystko jasne. Panowie interesuje mnie tylko czy ktoś może w skrócie napisac jak go wymieniał (jakiś sposób)?
trzeba spuścić, odkręcając przewód ciśnieniowy dochodzący lub powrotny do/z listwy. zalać nowym, uruchomić co by się odpowietrzyło i tyle. czasami niektórzy płuczą tylko nie pamiętam czym :fcp3
ja tam nie babram się przy listwie tylko odsysam ze zbiorniczka, zalewam nowym, pojeżdżę i robię to samo drugi raz i wystarczy :fcp2 czyli robię podobnie jak przy statycznej wymianie oleju w automacie :fcp3 wiadomo, że olej do automatów (i do przekładni) jest higroskopijny i dlatego po pewnym czasie ma wodę i to ona niszczy od środka .....dlatego powinno się co jakiś czas wymienić.
maryanpl 01-12-2008, 21:29 Dzięki Panowie. Myslę, że dalej nie ma juz co ciagnąć tej kwesti.
jeszcze pytanko:
ile plynu wchodzi do ukladu wspomagania w mondeo?
tylko przy tej metodzie mieszają się płyny: stary z nowym....
ponoc specyfikacja tego płynu fordowskiego to atf220 -dolałem czerwonego valvoline o takich samych parametrach i hula:)
dzieki:)
adi
jak tam po dolewce ?? wymieszały się bez problemu? właśnie czekam z uzupełnieniem płynu.
gdudekkrk 06-12-2008, 19:56 Witam mam pytanko czy i ewentualnie jak należy odpowietrzyć układ wspomagania?
ponieważ adi był zajęty postanowiłem nie czekać z dolewką płynu (oleju) wspomagania, bo jak wiadomo jazda z minimum może spwodować zapowietrzenie układu wspomagania, pojechałem do sklepu z olejami i sprzedawca zaproponował mi żółty płyn (olej) wspomagania FEBI ATF 8972 18 zł za litr. Przed dolewką postanowiłem sprawdzić w warunkach laboratoryjnych (czytaj garażowych) czy stary i nowy płyn się ładnie przegryzą. W tym celu pobrałem strzykawkę starego i nowego płynu (oleju) wspomagania i całość wlałem do szklanki i wymieszałem. Całość zostawiłem na 4 godz na kaloryferze, co jakiś czas mieszając. Ponieważ operacja zakończyła się powodzeniem, postanowiłem odciągnąć trochę więcej starego płynu (oleju) wspomagania gdyż można powiedzieć, trochę śmierdział jak typowy przepracowany olej, co prawda w badaniu organoleptycznym dalej był lepki jednak ten jego zapach zachęcił mnie do ww operacji. Wyciągnąłem go prawie pół litra i uzupełniłem nowym. Teraz będę obserwował na bieżąco jego stan i wymieniał go stopniowo na nowy.
Specyfikację można sobie pobrać i poczytać [link=http://expertserwer.nazwa.pl/autoap-com-pl/pl/pobierz/pdf/58f5345d5ff31fcb5509d9528d9b59db/:21whj74s]tutaj[/link:21whj74s] jako plik pdf.
Poniżej zamieszczam zdjęcia:
1.starego płynu
2.resztki starego płynu w strzykawce (żółty)
3.nowy płyn w strzykawce + butelka
Teraz będę obserwował na bieżąco jego stan i wymieniał go stopniowo na nowy.
Napisz pod koniec tygodnia, jak sprawuje się wspomaganie i płyn którym je "zalałeś".
sam jestem ciekawy czy wszystko będzie okay. Jeżeli tylko zauważę jakieś zmiany np. ciężej zacznie pracować kiera lub głośniej pompa wspomagania albo cokolwiek z płynem to pojadę do ASO i za 82 zł. wymieniają płyn na czerwony razem z płukaniem układu. Z drugiej strony mechanik z ASO mówił że w modelach z 2000 do 2002 oprócz czerwonego Dexron III stosowano również żółty płyn Dexron II, więc wszystko powinno być okay ale trzymam rękę na pulsie (wspomaganiu) i dam znać.
no i pierwszy tydzień z głowy, jak narazie nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów napisanych powyżej.
dolany żółty olej ładnie się wymieszał więc jest git, jednak na bieżąco będę go obserwował i w razie czego napiszę
trochę mnie nie było..przepraszm wszystkich których którym nie odpisałem lub nie dokończyłem ciekawiących was postów:)
co do płynu do wspomagania wlałąem jak pisąłem czerwonego Valvoline i bez problemu działa do tej pory.
a z tego co wiem ten żółty febi to jest oryginał do aut z zespołu VW&audi group
|