Zobacz pełną wersję : Ford Focus I - jakie opony do 16" felg?


chmielo
27-07-2008, 21:03
Witam,

w piątek odebrałem samochodzik z warsztatu w którym to zamontowano mi nowe
felgi (ATT 620C 16") oraz opony. W moim wyborze całkowicie zdałem się na wiedzę
ludzi pracujących w tej firmie, dlatego że sam jestem w tym temacie całkowicie "zielony".

Zadowolony z bardzo ładnego wyglądu felg z zainteresowanie zacząłem przeglądać fora o focusach
i wyszło na to, że do moich felg powinienem mieć zamontowane opony o profilu 50 (tak jest też
napisane na wlocie paliwa) - natomiast u mnie zamontowano - owszem ladniejsze - opony o profilu 45.

Czy oznacza to że nastąpiła jakas pomyłka w doborze gum? i czy moge jeździc na tych czy musze je zmienic?

bardzo dziekuja za odpowiedz :)
pozdrawiam serdecznie

fokus mury
27-07-2008, 21:14
Witaj p[owinny byc 50 ale jak masz 45 trudno bedziesz bardziej odczowal dziury no i zawieszenie troche szybcie sie zuzyje :fcp1

Assan
27-07-2008, 21:22
Zaraz zaraz,wszystko zależy od szerokości opony :fcp7 Czym szersza opona tym niższy profil

chmielo
27-07-2008, 21:26
205/45/r16 taki jest symbol :) no ale oplaca sie wymieniac? reklamacji chyba nie przyjma...

Tao
27-07-2008, 21:45
moim zdaniem nie masz co wymieniać. na oponie o niższym profilu lepsza jest kierowalność pojazdu i autko jest bardziej odporne na znoszenie, fakt tłumienie jest gorsze i mozna szybciej taka oponke uszkodzic ale cos za cos:P. Assan to nie jest zaleznosc ze im szersza opona tym mniejszy profil. te dwie wartosci np 205/45 to stosunek wysokości profilu do jego szerokości i moze on być rózny.pozdrawiam

chmielo
27-07-2008, 21:56
wielkie dzieki za odp :)

w sumie bardzo ladnie wyglada i sam nie chcialbym ich zmieniac, ale gdyby to przeszkadzalo
w jeździe to byłbym gotów zmienic ;)

tomiwit
27-07-2008, 21:59
Do focusa powinno być 205/50/16 (wg instrukcji)
A wcześniej co miałeś, 185/65/14?
Bo może policzyli zamiennik do takich i dlatego dali Ci takie niskie.

chmielo
27-07-2008, 22:33
wcześniej mialem stalowe 14, jeśli się nie mylę to 195/65.

jednak z godziny na godzine coraz bardziej mi sie podobaja gumy o takim niskim
profilu i chyba nic nie bede zmienial ;)

pozdrawiam i once again dzieki za odpowiedzi ;)

tomiwit
27-07-2008, 22:37
No to równych jak stół dróg życzę :)

Tao
27-07-2008, 22:49
tomiwit mysle ze nie mozesz przesadzac....ja mam 215/40/17 i zyje :fcp3 trzeba mocniej kierownice trzymac ale ona o tego jest :fcp3 .moze niski profil nie jest na Polskie drogi ale nie ma co popadac w skrajnosci. opona 205/45 to nie wiadomo jak niski profil.pozdrawiam

tomiwit
27-07-2008, 23:01
Ja opon niższych niż 10cm już nie założę. Mam już dosyć omijania wszystkiego, zwłaszcza studzienek. Felgi też już nie raz prostowałem :) (i to przy 195/50/15 i autku lżejszym od focusa)

Assan
28-07-2008, 05:23
P. Assan to nie jest zaleznosc ze im szersza opona tym mniejszy profil. te dwie wartosci np 205/45 to stosunek wysokości profilu do jego szerokości i moze on być rózny.pozdrawiamSam sobie przeczysz,Weż sobie pierwszy lepszy kalkulator doboru opon i najpierw sporawdz,potem możesz pisać mądrości,albo lepiej przejrzyj forum bo było o tym pisane multum razy

Tao
28-07-2008, 08:37
Assan nie żadne mądrości :fcp5 tylko tak mi sie wydaje...nie jestem specjalista ale tak jak napsialem nie wydaje mi sie by byla to zaleznosc ze im szersza opona to nizszy profil tak jak napisales ale to jest tylko moje zdanie a nie opinia ekseprta. może sie nie zrozumielismy nie wiem bo np 215/40 nie jest tak samo wysoka o pona jak np 205/40 mi chodzi o to ale wcale chyba nie jest powiedziane ze nie moze byc 205/60 wtedy jest wyższa.no ale ok tak sie tylko odezwalem.dziekuje skonczylem :fcp3

Assan
28-07-2008, 16:22
Tao, No właśnie się chyba nie zrozumieliśmy chmielo, Nie napisał jakie szerokie opony mu założyli i dlatego napisałem że to czy profil(wysokość) opony jest ok zależy od szerokości opony.Tak jak napisałeś -profil opony to stosunek procentowy wysokości do szerokości opony,żeby koło mialo prawidłową wysokość i obwód trzeba przeliczyć jaki ma być profil przy danej szerokości opony i średnicy felgi

Tao
28-07-2008, 17:15
no to teraz wszystko jasne :fcp1 małe nieporozumienie ale tak to wszystko ok :fcp2 pozdrawiam serdecznie

chmielo
29-07-2008, 07:36
hej,

jeszcze jedno pytanko mam do was - po 2ch dniach jazdy (jakże ostrożnej :D)
zauwazylem iz skoczyło mi zużycie paliwa... normalnie w drodze do pracy palił mi 7,8-8 l/100
a teraz jadac podobnym tempem i nie świrując na drodze jest to 8,8-9 l/100. aż
się boję co bedzie jak ludzie wrócą z wakacji i zacznę stać w korkach...:///

czy to normalne?

bo slyszalem gdzieś głosy ze zmieniajac felge i opone na takie które nie są zalecane
przez producenta (w tym wypadku na moją felge opona 50) zmienia się obwód koła (co jest logiczne) i tym samym są jakieś przekłamania...ale czy to jest spowodowane właśnie tym,
czy faktycznie zużycie skoczyło mi o ponad 10%?

wielkie dzieki za wszelkie posty:)

pozdrawiam!

Jester
29-07-2008, 09:32
hej,

jeszcze jedno pytanko mam do was - po 2ch dniach jazdy (jakże ostrożnej :D)
zauwazylem iz skoczyło mi zużycie paliwa... normalnie w drodze do pracy palił mi 7,8-8 l/100
a teraz jadac podobnym tempem i nie świrując na drodze jest to 8,8-9 l/100. aż
się boję co bedzie jak ludzie wrócą z wakacji i zacznę stać w korkach...:///

czy to normalne?

bo slyszalem gdzieś głosy ze zmieniajac felge i opone na takie które nie są zalecane
przez producenta (w tym wypadku na moją felge opona 50) zmienia się obwód koła (co jest logiczne) i tym samym są jakieś przekłamania...ale czy to jest spowodowane właśnie tym,
czy faktycznie zużycie skoczyło mi o ponad 10%?

wielkie dzieki za wszelkie posty:)

pozdrawiam!
Zmienił się obwód koła i licznik kilometrów przekłamuje. Policz sobie, było na matematyce Obw=2*pi*R. Na R składa się 1/2*(rozmiar felgi w calach)*25,4 + (szerokość opony*profil/100). Wynik w mm. Policz dla opony którą miałeś i zamontowanej obecnie. Wiedzą podziel się na forum.

chmielo
29-07-2008, 10:36
hej :)
to że przekłamuje jest jasne, tylko czy przekłamuje tylko licznik i czy tez spalanie?

jesli chodzi o obliczenia to policzylem wedle twoje wzorku i wyszlo mi ze:
stara opona: 195/65/14 ma obwód: ok. 1910 mm
nowa opona: 205/45/16 ma obówd ok: 1855 mm

natomiast nie wiem czemu wliczasz do promienia (szerokosc opony*profil/100) a nie sam profil, hm?

bazujac na twoim "wzorku" wyszlo ze nowa opona ma o kilka cm mniejszy obwod, wiec licznik bedzie zaniżać predkosci, ale czy spalanie też bedzie przekłamane?

bede wdzieczny za odpowiedź ;)
pozdrawiam

Jester
29-07-2008, 11:19
hej :)
to że przekłamuje jest jasne, tylko czy przekłamuje tylko licznik i czy tez spalanie?

jesli chodzi o obliczenia to policzylem wedle twoje wzorku i wyszlo mi ze:
stara opona: 195/65/14 ma obwód: ok. 1910 mm
nowa opona: 205/45/16 ma obówd ok: 1855 mm

Dla 195/60R15 (rozmiar fabryczny) obwód wynosi 1931mm.
Dla twoich opon różnica 3% nie tłumaczy wzrostu spalania. Może opory toczenia są inne, ale nie chce mi się wierzyć, że aż tyle. Sprawdź jeszcze geometrię. Przejazd przez płytę na ścieżce diagnostycznej powinien wystarczyć do oceny zbieżności.
natomiast nie wiem czemu wliczasz do promienia (szerokosc opony*profil/100) a nie sam profil, hm?
Profil opony to procentowo wyrażona szerokość opony. 195/60 oznacza, że wysokość opony wynosi 195*0,60. Nie jest to wysokość w mm.
bazujac na twoim "wzorku" wyszlo ze nowa opona ma o kilka cm mniejszy obwod, wiec licznik bedzie zaniżać predkosci, ale czy spalanie też bedzie przekłamane?
A jak obliczasz spalanie. Na 100km! Więc dobrze zmierzona odległość ma znaczenie. Natomiast, jeśli się nie pomyliłem, różnica obwodów wynosi ledwie 3%.
Może jest tak, że nowe, sportowe oponki = cięższa noga? :fcp12
bede wdzieczny za odpowiedź ;)
pozdrawiam
Również

chmielo
29-07-2008, 11:36
bede chyba musial podjechać faktycznie na dniach sprawdzić geometrię.

jeszcze raz wielkie dzieki za wyczerpującą wypowiedź :)

pozdrawiam serdecznie

tomiwit
29-07-2008, 11:42
A mi się wydaje, że to przez znacznie większy ciężar nowych kół.
chmielo, a wcześniej miałeś 195/65/14 czy 185/65/14?
Bo ten drugi jakoś bardziej prawdopodobny mi się wydaje.

chmielo
29-07-2008, 15:44
hmm to musialbym w garażu sprawdzić jakie dokładnie gumy wcześniej miałem,
ale wydawało mi się, że 195 chociaż mogę się mylić.

jeśli nawet są to 185 to duża może być różnica w masie?

nie pozostaje mi nic innego tylko jeździć jeszcze spokojniej :):)

once again dzieki za zainteresowanie tematem ;)
pozdrawiam

tomiwit
29-07-2008, 16:07
To nawet nie chodzi o masę opon tylko felg.
Myślę, że nowe są znacznie cięższe od stalowych 14''.

Assan
29-07-2008, 19:07
Jester, Zajrzyj do instrukcji auta ;) spalanie zależy też od opon,czym szersza opona tym większe spalanie (większe opory które musi pokonać silnik) Normalne że spalanie Ci skoczyło,mi też podsoczyło po wymianie na 195x15" ze standardowych 14":fcp2

Jester
29-07-2008, 20:51
Jester, Zajrzyj do instrukcji auta ;) spalanie zależy też od opon,czym szersza opona tym większe spalanie (większe opory które musi pokonać silnik) Normalne że spalanie Ci skoczyło,mi też podsoczyło po wymianie na 195x15" ze standardowych 14":fcp2
To nie mnie skoczyło tylko chmielo. Ja nawet zimówki mam w takim rozmiarze jak letnie. Natomiast poruszyłeś ciekawe zagadnienie: Czy zmiana opon ze 185 (np. Eco - o zmniejszonych oporach toczenia) na 205 (tu pewnie nie ma już opon Eco, raczej przyczepne sportowe) powoduje znaczny wzrost spalania?. Różnica wynosi tylko 20mm.
Ma ktoś doświadczenia w tym zakresie?

Assan
30-07-2008, 04:39
Napewno podskoczy spalanie,różnica w szerokości to 80mm (4x20) to już jest sporo,nie wiem o ile podskoczy ale podskoczy napewno

heon
06-10-2008, 15:40
a ja mam 205/55/r16 bo chciałem jak najwyższe z możliwych i te się mieściły w normach nic nie obciera i jest ok a na komforcie niewiele straciłem mam tylko jedne problem z przodu nie znacznie mi wystają i mysle ze to może być troszkę za duże et jakie powinno być w focusie przy 7 calowych 16