Zobacz pełną wersję : Pasek rozrządu do poprawki


barkley1
20-04-2005, 08:27
Wymieniłem pasek rozrządu wraz z kołem napinającym i prowadzącym, ale po pewnym czasie zaczeło mi swiszczeć i mój znajomy mechanik powiedział, że ci fachurzy co mi go zakładali najpewniej za mocno naciągli pasek i teraz świszczy. Dziś jadę do nich na poprawkę i TERAZ mam prośbe do WAS na co mam zwracać uwagę , (bede patrzył im na ręce) :evil: jak będą mi poprawiać
POradzcie
:roll:

Mondzio
20-04-2005, 09:20
przeciez tam jest samonapinacz. Do naciagu sluzy sprezyna.
Lepiej sprawdz czy wymienili rolki prowadzace (sa dwie a piszesz o jednej) albo zastanow sie co kupiles - moje jakas lipna podrobe.
Albo swiszczy pasek napedu elementow osprzetu.

barkley1
20-04-2005, 10:22
rolki wymienili wszystkie tzn. 3 tak przynajmniej twierdzą. Ale nie za bardzo im ufam. Może widać jakieś oznaki na pasku, jak go wymontują i mi pokażą tzn. czy są tam jakieś rysy lub coś na co muszę zwrócić szczególną uwagę, że pasek może być uszkodzony. Wszystkie uwagi jakie macie i opinię proszę piszcie

woj111
20-04-2005, 11:02
przeciez tam jest samonapinacz. Do naciagu sluzy sprezyna.

ale również śruby blokujące rolkę i dokręcając je można zwiększyć naciąg paska.

Mondzio
20-04-2005, 12:58
ale wlasnie ta sprezyna sluzy do tego zeby ona wyznaczyla optymalny naciag paska. Srube rolki nalezy tylko dokrecic bez dodatkowego napinania. Faktycznie ona nie pracuje przez caly czas, a tylko w trakcie montazu (dlatego nie ma jej w samochodach prosto z fabryki)

Jesli swiszczy to najprowdopodobniej cos z ktoras rolka, albo kiepsko dokrecony napinacz.
W kazdym razie uwazaj na samochod!!! I raczej staraj sie nie jezdzic :(

barkley1
20-04-2005, 13:58
Jak mam rozpoznać ,że rolki są do wymiany? Spowodowane złym naciągiem(zbyt mocnym).
Bedą porysowanę lub w inny sposób zniszczone??

Żeby mi nie wcisneli ciemnoty, że to nie ich wina :evil:

Mondzio
21-04-2005, 05:59
niestety nie widze innego wyjscia jak wyjecie paska i ogledziny. To sa lozyska wiec typowe sprawdzanie jak dla lozyska. Szum, luzy. Moze nawet trzeba je bedzie wymontowac.
Rys raczej nie ma sie co spodziewac - no chyba ze ktoras rolka stanela wowczas pasek bedzie po prostu przypalony. To mozna szybko sprawdzic zdejmujac gorna plastikowa oslone na glowicy.

Powodzenia

barkley1
21-04-2005, 07:35
Po wizycie u mechaników:
1.Sprawdzili mi i pokazali, że pasek rozrządu jest ok i nie ma żadnych zarysowań, rolki też w porządku bez żadnego uszkodzenia
2. Po zdjęciu paska klinowego napędzającego wspomaganie (alternator), i wymontowaniu rolki prowadzącej (tej powyżej) i trzymająć ją w rękach można zauważyć że łożysko tej rolki troche szeleści jak się ją obraca, natomiast druga rolka chodzi cichutko.(ta niżej)
kazali mi to wymienić i powinno byc wporzo.
Jak myślicie , ??
jakieś opinie?
co do wymiany tej rolki na nową, pomoże
dzieki

mondzio , dzieki i przyznaje punkciki oczywiście :)))

Mondzio
21-04-2005, 08:22
skoro to szumi to na pewno pomoze, u mnie tez troche szumi ale poko co jeszcze OK

barkley1
21-04-2005, 23:25
niestety ;( to nie było przyczyną!
nadal jest wielki szum ale zauważyłem że gdy silnik jest zimno to go nie ma, natomiast gdy sie rozgrzeja to szumi az uszy puchną! cholera i nadal nie wiadomo od czego to jest!!
może jakiś modelator mi pomoże??
please ;)