Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Schemat kabli do radia


nonufry
31-07-2008, 07:33
Proszę o pomoc, potrzebuje informację lub schemat kabli do podłączenia głośników do radia. Konkretnie kolory ,który prawy, który lewy, który + a który - .
Ford Galaxy - roznik 97.
Z góry dziękuję za pomoc
nonufry :fcp1

devaluator
31-07-2008, 09:12
Zmieniałem radyjko u siebie i mogę tyle podpowiedzieć: brązowy to zawsze (-) natomiast każdy brązowy ma jakiś pasek, np. brązowy z czerwonym paskiem stanowi parę z czerwonym przewodem itd... który do którego głośnika idzie łatwo sprawdzić, potrzebujesz tylko baterię 4,5v, albo jakieś 3v, paluszek to trochę mało i możesz nie usłyszeć. Przykładając baterię do poszczególnej pary przewodów dojdziesz co i jak. Zrobiłem tak u siebie i trafiłem za pierwszym razem.

zibi187
31-07-2008, 10:23
Takie są standardy :fcp26 http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... dlacze.htm (http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/podlacze.htm)

nonufry
31-07-2008, 15:03
dziękuję bardzo , będę próbować. :fcp2
Jak się uda to dam znać :fcp4

krzysiekmisiek1971
31-07-2008, 21:30
nieda sie podłaczyc głosnikow bez ucinania kabli niema jakis kostek przejsciowek bo cos takiego zakupilem ale pasóje tylko do zasilania radia ale głosnikow nie moge podłaczyc jesli ktos wie jak to zrobic to prosze o pomoc bede wdzieczny

devaluator
01-08-2008, 13:00
są dostępne w sklepach elelktronicznych tzw. szybkozłączki. Pozwalają one na podłączenie przewodu do żyły w izolacji. Moim zdaniem to jedyny sposób na zostawienie oryginalnych wtyczek.

aszymszym
02-08-2008, 12:07
FORD - złącza radioodbiorników i urządzeń fabrycznych

Nazbierało się tak dużo opisów złącz do różnych modeli sprzętu firmy Ford, że postanowiłem wydzielić osobną część tylko dla Forda. Zamieszczam tu tylko modele, które fabrycznie są robione przez firmy dla Forda a nie modele stylizowane oraz tylko sygnowane pod Forda (takie są np. modele robione przez Interconti i mają także logo Forda - tych opisów trzeba szukać w innych działach).


Ford
model radia: większość Fordów
model auta: większość oprócz Mondeo i Galaxy (jak VW Sharan)
oraz Mazda121 po 3/96

styk sygnał
1 +12V podtrzymanie
2 masa
3 +12V zasilanie
4 podświetlenie
5 nie podłączone
6 masa
7 ster. ant. automatyczną
8 głośnik LF
9 głośnik LF
10 głośnik LR
11 głośnik LR
12 głośnik RF
13 głośnik RF
14 głośnik RR
15 głośnik RR
Uwaga: Obie masy powinny zostać podłączone.

Ford
model radia: 5000,6000CD (volume na klawiszach)

Opis złącza C
styk sygnał
1 AVC
2 GND
3 tel mute
4 wolny
5 ACP-
6 ACP+
Numeracja umowna. Złącze A i B w standardzie Forda (opis wyżej). W złączu C najbardziej interesujący jest styk wyciszenia radia telefonem (z zestawu głośnomówiącego). Takie złącze mają inne modele z tej serii (4000Traffic i 3000 mają tylko dwa piny będące wyjściem szyny). Warto tu dodać, że radia z tej serii często sprawdzają ile głośników jest do nich podłączone a potem udostępniają lub nie funkcję FADER. AVC- sterowanie głośnością w zależności od prędkości jazdy.

Ford
model radia: 4000RDS (z gałką volume)

Opis złącza C
styk sygnał
1 Phone Audio 2 (*)
2 Phone Audio 1 (*)
3 sterowanie +12V (*)
4 clock set (*A)
5 wejście pilota
6 GND
7 SCP+ (*)
8 SCP- (*)
9 AVC (*)
10 GND
11 tel mute
12 PAM (*)
13 ACP- (*)
14 ACP+ (*)
15 NVA2 (*)
16 NVA1 (*)
17 NVA Mute (*)
Numeracja umowna. Patrz uwagi do złącza wyżej. W nowych modelach jest jeszcze wejście do pilota umieszczanego przy kierownicy. Jak jest on zbudowany o tym w dziale o pilotach. Takie złącze powinny mieć także wyższe modele z tej serii (z gałką). PAM = Parking Aid Mute. Styki oznaczone przy opisie gwazdką nie występują we wszystkich modelach. Wygląda na to, że radia Forda w lepszej wersji przygotowane są pod zestaw głośnomówiący oraz pod nawigację. Sygnał clock set (oznaczony dodatkowo *A) występuje tylko w wersji amerykańskiej. W wersji europejskiej w tym miejscu jak jest styk to jest +12V sterowanie. Opis uzupełniłem (informacje z *) z opisu krążącego w sieci jako plik pdf (swoją drogą będący kopią kawałka książki serwisowej).

Ford
modele:2500,3500,4500

styk sygnał
1 +12V BATT
2 +12V ACC
3 podświetlenie
4 masa
5
6
7
8 głośnik FL+
9 głośnik FL-
10 głośnik RL+
11 głośnik RL-
12 głośnik FR+
13 masa
14
15
16 masa (z radia)
17 masa - dołączyć do masy
18
19 masa
20
21 głośnik RR-
22 głośnik RR+
23 głośnik FR-
24 masa
Opis na podstawie radia 2500. Jest to najprostszy model więc wiele styków jest pustych. Na mój gust na nieopisanych stykach powinna być szyna danych, wyciszenie telefonem oraz wejście pilota i sterowanie anteny automatycznej.

Ford USA
model: PAC z auta Windstar (na klapce napisz Automatic)

złącze A (zasilanie) złącze B (pętla korektora) złącze c (wyjścia liniowe)
1. +12V BATT 1. L-in 1. FL+
2. GND 2. R-in 2. FR+
3. +12V ACC 3. L-out 3. FL-
4. podświetlenie 4. R-out 4. FR-
5. - 5. gnd 5. RL+
6. masa 6. sterowanie +12V 6. RR+
7. sterowanie anteną automat. złącze D (pilot) 7. RL-
8. sterowanie wzmacniacza 1. remote out 8. RR-
2. remote in X - nie jest masą !
Numeracja umowna. Opis na podstawie takiego radia. Jest to system aktywny, z zewnętrznym wzmacniaczem. Z tyłu samochodu znajduje się pilot sterujący radiem. Ważna uwaga, złącze X nie jest podłączone jak mogłoby się wydawać do masy tylko do plusa załączanego po włączeniu radia. Radio to standardowo ma syntezę amerykańską można jednak przełączyć ją na europejską ale traci się zegarek (wtedy klawisz CLOCK zamienia się na klawisz 6 programatora).

Ford USA
modele z lat 1996-2002 (radia Alpine oraz Altec Electronica)

styk złącze A (główne) złącze B (rozszerzenie) złącze C złącze D (korektor)
1 podświetlenie + Key Code nie podłączone audio 1 powrót
2 podświetlenie - (dimmer) sterowanie anteny nie podłączone audio 1 +
3 start SCP+ nie podłączone audio 1 ekran
4 Clock select SCP- nie podłączone audio 1 masa
5 głośnik RR+ Asyscon nie podłączone audio 2 powrót
6 głośnik RR- ACP A nie podłączone audio 2 +
7 głośnik RF+ ACP B nie podłączone audio 2 ekran
8 głośnik RF- Theft (alarm) nie podłączone audio 2 masa
9 +12V BATT Speed nie podłączone
10 +12V ACC PTA nie podłączone
11 masa zasilania (GND) mono in (-) nie podłączone
12 głośnik mono in (+) nie podłączone
13 głośnik mono in masa nie podłączone
14 głośnik SWC1 nie podłączone
15 głośnik SWC2 nie podłączone
16 masa wzmacniacza mocy zmieniacz CD ekran nie podłączone
17 zmieniacz CD we R (+) nie podłączone
18 zmieniacz CD we R (-) nie podłączone
19 zmieniacz CD we L (+) nie podłączone
20 zmieniacz CD we L (-) nie podłączone
Numeracja oryginalna (jest oznaczona w złączu). Złącze A i B występuje zawsze, złącze C czasem jest ale nie spotkałem jeszcze takiego radia co by miało tam jakieś styki, złącze D występuje bardzo rzadko. Ten typ podłączenia występuje tylko w niektórych modelach radioodbiorników, zwykle dobrze wyposażonych (spotkałem model sygnowany Alpine na klapie kasety z wbudowanym procesorem DSP). Ciekawa sprawa, radia są na rynek USA i Japonii a mają RDS, który działa nawet w Europie. Ale czy jest możliwość ustawienia naszej syntezy tego nie wiem. Znajomo za to wygląda sterowanie zmieniaczem CD.

Ford
model: 2007 bez sterowania CD (starsza wersja, logo KEYCODE z kluczykiem na klapce)

styk złącze B (pętla korektora/CD) złącze C (wyjścia liniowe)
1 RDS OUT (?) załączanie wzmacniacza
2 CD LOGIC IN (?) wyjście audio RR-
3 brak styku wyjście audio RR+
4 wejście audio R wyjście audio RF-
5 wejście audio L wyjście audio RF+
6 masa audio wyjście audio LR-
7 brak styku wyjście audio LR+
8 wyjście audio R wyjście audio LF-
9 wyjście audio L wyjście audio LF+
Numeracja umowna. W przypadku braku korektora i CD należy wykonać zwory między stykiem 4 i 8 oraz między 5 i 9 w złączu B (w radiu oznaczone niebieską kropką), jeżeli mamy taki zestaw fabrycznie to jest zworka w założonym wtyku.

Ford
modele:2007 bez sterowania CD (nowsza wersja)

Złącze wzmacniacza i korektora (złącze C)
styk sygnał kolor przewodu
1 wyjście FL+
2 wyjście FL-
3 wyjście RL+
4 wyjście RL-
5 wyjście FR+
6 wyjście FR-
7 wyjście RR+
8 wyjście RR-
9 nie podłączone żebro rozpierające
10 wyjście L
11 wyjście R
12 wejście R
13 wejście L
14 masa audio
15 CD ON (?)
16 RDS TA (?)
Numeracja umowna. W przypadku braku korektora należy wykonać zwory między stykiem 10 i 13 oraz między 11 i 12 (w fabrycznej instalacji bez korektora zwory są od razu). Styk A8 to wyjście sterowania wzmacniaczem (uwaga, nie każdy wzmacniacz się da włączyć bo jest tu około 10V po włączeniu). Wzmacniacz współpracujący z tym modelem nie musi być fabryczny ale musi spełniać warunek: masa wejść liniowych nie może być połączona z masą zasilania wzmacniacza. Fabryczny wzmacniacz pracuje w układzie różnicowym dlatego też nie potrzebny jest przewód ekranowany - fabrycznie jest to prowadzone skrętką. Sygnały 15 i 16 są wykorzystywane przy współpracy z odtwarzaczem CD w formacie 1DIN. Warto zauważyć, że wykorzystując istniejącą pętlę korektora łatwo sobie zrobić wejście liniowe pod odtwarzacz MP3. Niestety kolorów do tej wersji jeszcze nie mam.

Ford
modele: 2007 oraz VW Sound 2 - modele ze sterowaniem CD

Złącze B
styk sygnał kolor przewodu
1 ACP zielony
2 ACP czarny
3 12V BATT -
4 12V włączane niebieski
5 AVC (?) szary
6 tel mute -
Pilot za pomocą odpowiedniego interfejsu jest doprowadzony do szyny ACP. AVC to sygnał prędkości jazdy (tak mi wychodziło z badania radia).

Złącze wzmacniacza i korektora (złącze C)
styk sygnał kolor przewodu
1 wyjście FL+ brązowy skręcony z 2
2 wyjście FL- biały skręcony z 1
3 wyjście RL+ czerwony skręcony z 4
4 wyjście RL- biały skręcony z 3
5 wyjście FR+ pomarańczowy skręcony z 6
6 wyjście FR- biały skręcony z 5
7 wyjście RR+ żółty skręcony z 8
8 wyjście RR- biały skręcony z 7
9 nie podłączone żebro rozpierające
10 wejście L+ (?) czerwony
11 wejście L- (?) niebieski
12 masa audio zielony
13 wejście R+ (?) żółty
14 wejście R- (?) czarny
15 nie podłączone -
16 nie podłączone -
Numeracja umowna. Styk A8 to wyjście sterowania wzmacniaczem (uwaga, nie każdy wzmacniacz się da włączyć bo jest tu około 10V po włączeniu). Wzmacniacz współpracujący z tym modelem nie musi być fabryczny ale musi spełniać warunek: masa wejść liniowych nie może być połączona z masą zasilania wzmacniacza. Fabryczny wzmacniacz pracuje w układzie różnicowym dlatego też nie potrzebny jest przewód ekranowany - fabrycznie jest to prowadzone skrętką. Styki 10-14 w złączu C oraz styki 1 i 2 w złączu B służą do podłączenia zmieniacza CD. W tym modelu nie ma pętli na korektor i nie ma potrzeby wykonywania żadnych zworek. Oba opisy decków forda są prezentem na Gwiazdkę dla użytkowników forum CASF oraz Elektroda.

Ford
modele ze złączem ISO
Sygnały umieszczone standardowo tylko na styku 2 w kostce zasilającej jest dodatkowa masa, którą należy podłączyć do poprawnej pracy radia. Tak samo w modelu VW Sound 1.

Ford
model: 2050 - sterownik zmieniacza CD

styk złącza A (zasilanie) złącze B (pętla audio)
1 switch - załączanie (we +12V) RDS IN
2 +12V ACC CD LOGIC
3 +12V BAT masa audio
4 podświetlenie wejście audio L
5 masa wejście audio R
6 nie podłączone wyjście audio R
7 X wyjście audio L
8 X nie podłączone
Numeracja umowna, opis na podstawie sterownika 2050 (prawdopodobnie pojedyncze CD czyli model 2040 będzie miał takie samo podłączenie). Model 2050 jest przeznaczony do podłączenia wraz z radiem 2007 bez sterowania zmieniacza CD. W czasie pracy zmieniacza wyjście CD LOGIC przełącza wskazanie wyświetlacza na DISC. Wejście RDS IN przełącza tor audio na odbiór komunikatów drogowych z radia. W sterowniku jest jeszcze złącze DIN-13 do podłączenia zmieniacza CD pracującego w standardzie starego Sony (ja testowałem z CDX-A30 i wszystko pracuje), może jeszcze dwie drobne uwagi, wskazanie E-01 oznacza brak magazynka, E-02 brak płyt w magazynku.

W kolejce czeka jeszcze opis złącz w modelu 2008 oraz opis złącz korektora 2018
Skądś to mam, ale nie pamietam skąd

zibi187
02-08-2008, 15:44
Stąd kolego :fcp26 http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... emford.htm (http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/oemford.htm)

nonufry
04-08-2008, 10:20
dziękuję za pomoc! udało się i wszystko działa :fcp2

adamko
04-08-2008, 11:23
nieda sie podłaczyc głosnikow bez ucinania kabli niema jakis kostek przejsciowek bo cos takiego zakupilem ale pasóje tylko do zasilania radia ale głosnikow nie moge podłaczyc jesli ktos wie jak to zrobic to prosze o pomoc bede wdzieczny
nieda sie podłaczyc głosnikow bez ucinania kabli niema jakis kostek przejsciowek bo cos takiego zakupilem ale pasóje tylko do zasilania radia ale głosnikow nie moge podłaczyc jesli ktos wie jak to zrobic to prosze o pomoc bede wdzieczny


Ja to zrobiłem bez ucinania kabli. Mam sharana i miałem w nim radio fabryczne SOUND2. Na allegro zakupiłem przejściówkę i na początku szlag mnie trafił, bo okazało się, że da się podłączyć tylko zasilanie. Okazało się, że trzeba wyjąć kostkę, która jest wpięta do wzmacniacza. Trzeba tylko wyciągnąć półeczkę, która jest pod radiem (pod nią jest schowany wzmacniacz) i odkręcić osłonę pod konsolą środkową, aby mieć dostęp do wzmaka również od dołu. Kostka jest wpięta niestety od tyłu i trzeba się trochę napocić żeby ją wyciągnąć. Ale udało się podłączyć przejściówkę i radyjko już hula.

rciechan
07-08-2008, 11:10
a czy ktos ma moze schemat kabli od sterowania radiem przy kierownicy? bo u mnie ktos chyba obciął wtyczki :( Zalozylem radio blaupunkt i chcialbym podpiac przez interfrejs pod sterowanie w kierownicy ale bez tegschematu to lipa bedzie

strongmen
11-08-2008, 10:19
Witam ;)
Mam pytanie jak podlaczyc wyjscie np:
4. podświetlenie !
Czy mam tam wpiac kabel +12v ??
prosze o wytlumaczenie ;)