Zobacz pełną wersję : Escort MK7- wymiana osi piasty tylnej-fotorelacja


darnel
06-08-2008, 20:28
Błacha sprawa ale i o to padają pytania. Mając okazję przy takiej operacji cyknąłem kilka fotek. Oto one :fcp23 Przyczyna decyzji o wymianie-luz na jednym z kół. Koszt niestety spory - zamiennik (ostatnio się pojawił) 235 zł/szt

Ps. (dodano 15.03.2011) W tzw. międzyczasie od wstawienia relacji wyniknęło coś, co sprawiło że fotki w każdej wypowiedzi sa jakby odwrotnie. Nie wiem co to ale chciałbym żeby nadal było czytelnie ;) . Każda wypowiedź ma 3 fotki ale czytać je trzeba od trzeciej od lewej do pierwszej - wtedy będą obrazować kolejno czynności

darnel
06-08-2008, 20:31
Kolejne 3

darnel
06-08-2008, 20:36
Kolejne 3 fotki

darnel
06-08-2008, 20:38
Moja prawa ręka i fotograf w jednej osobie-jemu zawdzięczamy te jakże profesjonalne zdjątka - mój syn, Dawid

jarkar81
06-08-2008, 20:50
brawo! aż miło popatrzeć... oby więcej takich tutoriali a naprawa czegokolwiek w escorcie "dla zielonych - majsterkowiczów" będzie łatwiejsza

darnel
06-08-2008, 21:00
No mam w zanadrzu więcej. Przy okazji wstawię. Przy każdej operacji robię fotki na potrzeby fotorelacji. Druga strona oczywiście analogicznie. Nie robiłem podwójnie fotek - rzecz jasna

Assan
07-08-2008, 04:39
Napisałeś przy jednym ze zdjęć że nie wiesz po co są owory,otwory są przeznaczone do montażu czujnika ABS (ośka pasuje również do Focusa)

puniu
26-09-2008, 06:40
ta oska nazywa sie "czop piasty" - zeyby bylo wiadomo o co w sklepie pytac
i przy okazji mala podpowiedz dla tych co chca sobie zmienic szczeki a nie bardzo usmiecha im sie odkrecanie tej duzej srubki z czopa piasty - beben schodzi wraz z czopem piasty i lozyskami po odkreceniu tych 4 srubek od tylu co czasami moze uchronic nas przed kosztami

darnel
28-09-2008, 20:28
... i narazić na większe koszty i kłopoty. Trzeba tutaj dodać. Wiemy-pomysł znany, ale jak ktoś pierwszy raz to ma zrobić, to jak już pokazałem-poukręca śruby

Farba
05-05-2010, 11:27
Witam, mam pytanie odnośnie tej centralnej nakrętki trzymającej bęben i łożyska.
Jaką siła powinna być dokręcona?
Tydzień temu wymieniłem łożyska w prawym tylnym kole i po przejechaniu 130 km mam znowu zablokowane koło.
Prawdopodobnie za mocno dokręciłem ową nakrętkę, lub mam za duży luz między czopem piasty a łożyskiem.
Postanowiłem tym razem wymienić oba elementy.
Proszę kogoś, kto miał już podobne problemy o jakąś podpowiedź, bo nie chciałbym popełnić znowu jakiegoś głupiego błędu. Pozdrawiam.

Skolmi
09-06-2010, 11:28
Witam, mam pytanie odnośnie tej centralnej nakrętki trzymającej bęben i łożyska.
Jaką siła powinna być dokręcona?


AFAIR to 225Nm. Jest gdzies na Forum w tematach o czopie :).