Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] kontrolka ABS i ESP - serwis nie wie co robic
okowitka 09-08-2008, 20:53 Witam
Ostatnia nadzieja w was a dokladnie ze ktos miał taki prolblem i sie z nim uporał.
Jak jade wolniej niz 40 / godzine to kontrolki sie nie swieca ale przy chamowaniu dziala ABS. Dziala to znaczy ze stuka pod stopa i wibruje pedał chociaz nie jade szybko i nie jest to zwiazane z tym ze walczy z zatrzymaniem sie kół.
Natomiast gdy jade szybicej niz 40/godzine to juz nie stuka przy chamowaniu ale swieca sie kontolki: ABS, ESP i mruga czerwona od ręcznego.
I teraz juz moge zwalniac a one sie juz beda swiecily caly czas. Zgasna dopiero jak zgasze silnik. I jak go uruchomie to zapalą sie dopiero po 40.
Bylem w serwiisie FORDA i WDS pokazal bląd na prawym czujniku ABS wiec wymienili ten czujnik na nowy ( 500 zł)
no i co z tego jak sytuacja sie nei zmienila. Wiec podpieli WDS i ta sama diagnoza. Wiec zmienili jeszcze raz ale teraz juz obydwa czujniki w przednich kolach( juz nie placilem:) ). Dalej nic. Zbadali kable i twierdza ze jest wszytko z nimi w pozadku.
Troche im bylo wstyd ale rozłożyli rece i nie wiedza co z tym zrobic.
Prosze o porade.
Andrzej
masz uszkodzona wiazke, albo pierscień na kołach jest zawalony, choc u Ciebie moze byc pierscień magnetyczny i byc moze on jest zwalony.
W kazdym razie powinni podpiąc oscyloskop pod czujnik i zbadac jaki daje przebieg dla szyszych obrotów koła.
okowitka 10-08-2008, 08:00 Ok ale co to jest pierscień na kołach i pierscień magnetyczny? W kazdym serwisie maja oscyloskop zeby to zrobic?
Ja nie mam ESP ale miałem spalony moduł/pompe ABS, wsadziłem nie dawno drugą pompę tylko ze z Anglika TDDI i mam identyczny objaw, pomierzyłem czujniki i wydają być OK. Pod kompa nie podpinałem się bo muszę jechać specialnie 70km w jedną stronę zeby to zrobić.. Zamówiłem drugą pompę tym razem z TDCI 130KM.. Ale zaczynam myśleć ze problem nie leży po stronie pompy.. :(
Dobrym pomysłem byłoby podpięcie tego oscyloskopu (ja niestety nie mam dostępu do takiego urządzonka).. Jeżeli rozwiążesz problem koniecznie podziel się nim na forum.. Ja w tygodniu znowu zacznę z tym walczyć jak mi się uda to dam znać..
Nie wiem też o co chodzi z tymi pierścieniami ... (w poprzednim moim aucie - Viki były ząbki po stronie przegubu i było je widać)
Aha w autodacie jest napisane, że przy prędkości koła 60 obr/min na czujniku powinno pokazać się napięcie min. lub max. 0.15V (nie pamiętam czy to wartosć min. czy max.)
piszą też że oporność powinna być w granicach 1100-1600 omów (nie mogę tego potwierdzić bo wychodzi, że 15.5 mega omów, sprawdzałem u siebie jak i u kolegi z sprawnym ABS)
W kazdym serwisie maja oscyloskop zeby to zrobic?
podejrzewam, ze nawet nie wiedza co to jest(poza bardzo nielicznymi przypadkami).
co do reszty pytania, to na kole przy piascie musi byc cos co spowoduje, ze w czujniku bedą indukowały sie odpowiednie sygnały.
wykład http://www.slideshare.net/guest09f6f5/w ... ?src=embed (http://www.slideshare.net/guest09f6f5/wyklad-6-o-230199?src=embed)
Tylko żeby wiedzieć jak to wygląda.. wyjmowałem półosie ale jakoś nie zwróciłem uwagi żeby coś było na przegubie. Jutro zapewne spróbuję obadać.. Najgorzej że prawie strzelam które to koło lub koła ??
Znalazłem na allegro trochę dziwny ten przegub.. http://allegro.pl/item415849609_przegub ... _0_v6.html (http://allegro.pl/item415849609_przegub_ford_mondeo_3_iii_2_0_tddi_t dci_2_5_3_0_v6.html) jeżeli zdjęcie jest poprawne to przynajmniej wiadomo mniej więcej jak to ma wyglądać...
U mnie słabo hamulce działają jak się załącza ten ABS samochód z trudem hamuje(z obserwacji z zewnątrz wygląda to tak jakby przednie prawe koło nie hamowało, ale dziwne samochodu nie ściąga, czyżby tylnie lewe też w tym momencie nie hamowało), mocno nim nie rzuca w sumie testowalem tak okolo 40km/h bo jak szybciej to zaraz załącza się kontrolka i abs wyłącza. Jeżdze bez bezpiecznika obecnie. Sprawdzę jeszcze kable..
Wychodzi ze raczej zdjęcie nie przedstawia przegubu do mondeo III
http://allegro.pl/item400818100_polos_f ... azja_.html (http://allegro.pl/item400818100_polos_ford_mondeo_2_0_tdci_2003_rok_ okazja_.html)
na polosiach jakos nie za bardzo widać jakieś ząbki. więc jak to działa.. umhh
sa dwa sposoby, ale sa te zabki, albo łozysko ma specjalny pierscień magnetyczny.
Cena łożyska (180 zł - fordczesci.pl) raczej by przemawiała za pierścieniem magnetycznym...
Edycja 11/08/2008 - 13:00
Byłem u znajomego mechanika, wymieniał nie dawno łożysko z przodu w kolegi mondeo mk3 tddi
Potwierdził to że jest pierścień magnetyczny - ocenić cokolwiek można tylko po wyjęciu łożyska - ale mówi że w sumie i tak nie wiadomo na co patrzeć..
Uszkodzić można bardzo łatwo przy montażu łożyska ten pierścień - tak powiedział..
Nie długo pojadę i będę próbować pomierzyć napięcia indukowane na czujnikach podczas ruchu koła.. Tak dla ciekawości: cena łożyska firmy rev...costam - ponoć firma jest OK i produkuję łożyska dla nich skf. Koszt w hurcie 91 zł, skf trochę droższe.. Wiec można się potargować jak ktoś nie ma znajomego warsztatu..
Wygląda u mnie na to że mam rozwalony ten pierścień magnetyczny w prawym przednim kole - był w ten bok uderzony u poprzedniego właściciela wiec całkiem to prawdopodobne..
Sprawdzałem tylko przód, podniosłem cały przód, prawą i lewą stronę, dorobiłem sobie kabelki które mogłem wpiąć w czujnik.. podłączyłem pod miernik - voltomierz. Jak odpaliłem auto najpierw wrzuciłem 1 pozniej i 2(około 20km/h). Przyblokowałem prawe koło bo akurat te zaczęło się krecić.. no i zaczeło się pokazywać cos na mierniku, cały czas napięcie skakało jakieś tam wartości okolo 0.4V nawet momentami. Gdy przeniosłem się na prawe koło miernik prawie nic nie pokazywał(nawet wrzuciłem 3 i na liczniku było około 35km/h), raz coś tam skoczyło na moment 0.02V ale to sam nie wiem czy nie był to jakiś margines błedu miernika.. Oporność na czujniku była więc wnioskuje ze czujnik jest OK. Lożystko już zamówione, jutro wymieniam wiec dam zapewne znać czy to było to..
okowitka
- jeżeli słabo się na tym znasz lub po prostu nie masz czasu czy sprzętu. To ja bym radził poszukać jakiegoś najlepiej elektryka samochodowego - któryś z nich powinien mieć oscyloskop i podłączyć pod te koło i się upewnić.. - jak już masz za coś płacić to lepiej żeby sprawdzili to porządnie.. A żeby w ASO nie wpadli na taki pomysł, że może być uszkodzone łożysko tylko wymieniają czujnik za 500 zł, który na allegro kupić można za 50 zł, a orginalny w fordczesci.pl za 130 zł.
okowitka 11-08-2008, 16:24 Ja tez sie juz dzisiaj dowiedzialem ze to bedize pierscien magnetyczny.
Darek napisz tylko jakie sa efekty zmiany łożyska i ile dales za łożysko.
Ja w tym tygoniu nie dam rady wymienic ale w poniedzialek juz jestem umowiony chyba ze u Ciebie sie nie uda to bede myslal nad zamawianiem łożyska.
Panowie, nie jestem taki pewny, ze to ten pierscień, ale jesli juz, to Uwaga :!:
pierscień jest zintegrowany z łozyskiem i wystepuje tylko po jego jednej stronie.
Łozyska mozna zamontowac tak i tak i część mechaników czasami robi ten bład, wtedy nie działa ABS.
Ja też nie jestem przekonany na 100%, ale kończą się możliwości, nie widzę innego wytłumaczenia dlaczego nie indukuje się napięcie na czujniku.
slawko - wiem o tym, że można je źle zamontować, niestety łożysko ściąga się tylko raz i do niczego się już później nie nadaje.
okowitka - za łożysko zapłacę chyba 91 zł, ale to cena hurtowa, dam mu 100 zł żeby chodź troszkę zarobił.. Mam nadzieję że to będzie to, jutro się okaże..
jesli juz robicie pomiary na czujnikach, to prosze pamietać, ze w czujniku indukuje sie napiecie przemienne(tak w uproszczeniu).
Miernik trzeba ustawic na AC.
Przy ustawieniu DC bedzie pokazywał bzdury.
Slawko - heh, o tym samym pomyślałem jak się wybierałem, ale przy mierzeniu lewego koła zapomniałem o tym i ustawiłem na stały, przy prawym już mi się przypomniało i sprawdzałem i na tym i na drugim, nic się nie pokazało..
no to jeszcze jeden sposób na sprawdzenie.
Trzeba wyjąc czujnik, podłączyc pod miernik, ustawic zakres 2V AC i przed czołem czujnik szybko przesuwać jakiś mały magnesik, albo nawet wkretak namagnesowany.
Pomiar trzeba zrobic dwa razy, raz na odłaczonym czujniku od wiązki i raz na podłacoznym czujniku.
Teraz napisze cos o czym nie wiem, ale mozliwe, ze tez tak jest. Taka teoria.
Są dwa rodzaje czujników. Jeden przystosowany do pracy z pierscieniem magnetycznym, a drugi do pracy z "zębatka". Oba moga wygladac identycznie, ale nie sa zamienne.
Chciałbym móc powiedzieć, że już po problemie ale niestety :( nie mogłem auta skręcić do końca, ukręciłem śrubę od końcówki drążka kierowniczego (co za pech, kurde no i 100 zł w plecy), muszę poczekać na część (bo mieszkam na zadupiu ;)). Łożysko faktycznie w moim przypadku miało rozwalony pierscień magnetyczny - da się go ocenić bez wyjmowania łożyska - przegub trzeba wyjąć(jeżeli mamy to ocenić na samochodzie). Po włożeniu nowego łożyska i wprasowaniu piasty, próbowałem pomierzyć i sprawdzić czy coś się pokaże na czujniku gdy kolega pokręci piastą, ale nic się nie pokazywało, może coś jeszcze nie tak z czujnikiem - niestety nie dałem rady go wykręcić z przeciwnego koła by to sprawdzić.. Może była zbyt mała prędkość poruszania się piasty, albo przegub w jakiś sposób też oddziałuje na czujnik.
No i muszę się pochwalić sprawnym ABS ;-) trochę mnie to kosztowało i trwało ale nie będzie mnie więcej męczyć kontrolka od ręcznego i ABS..
Powodem dziwnego zachowania się ABS był rozwalony pierścień magnetyczny w łożysku koła.
Powodzenia
okowitka 14-08-2008, 21:16 Gratuluje. To jescze powiedz gdzie mozna kupic takie tanie łożyko??:)
ciekawe dlaczego nikt nie wiedział w ASO , ze tak zbudowany jest układ impulsowy ABS'u :?:
Gratuluje. To jeszcze powiedz gdzie można kupic takie tanie łożyko??:)
Ja mam kumpla który ma warsztat i sklep, uczyłem się z nim w średniej szkole i się dobrze kumplowaliśmy, części sprzedaje mi po cenach hurtowych..
Tobie mogę polecić tylko potargowanie się, w hurcie łożysko RUVILLE (to jest po prostu SKF, jest nawet napis na łożysko SKF ale zapakowany w inne pudełko) kosztuje od 80-110 zł ( w zależności od hurtowni )
Myślę, że jak znajdziesz za 120-140 zł to będzie to dobra cena..
Na allegro znalazłem najtaniej to: http://allegro.pl/item415018013_lozysko ... ygina.html (http://allegro.pl/item415018013_lozysko_do_piasty_przod_ford_mondeo_ iii_orygina.html)
slawko: mnie także to zastanawia, jeżeli wymienili czujniki i dalej nic, to powinni szukać dalej, a nie rozkładać ręce. Jeżeli płaci już się im tyle kasy to moim zdaniem podejście do klienta powinno być bardziej odpowiedzialne, skoro zapłacił to powinno być zrobione, a nie płacisz za ich błędy i na dodatek im się nie chce pomyśleć..
Adaskooo91 22-12-2008, 21:32 Mam pytanie do tych którzy już uporali się z tym problemem. Świeci mi się cały czas kontrolka od ABS i ręcznego. ABS nie działa. to są jedyne oznaki choroby mojego auta. Orientuje się ktoś w czym tkwi problem?? może to ten pierścień magnetyczny?? nie znam się specjalnie na tym...
Witam
Niestety także dołączam do grona nieszcześliwych posiadaczy włączonych kontrolek ABS'u. U mnie podczas jazdy włączyły się kontrolki ABS'u, ESP i zaczęła mrugać kontrolka ręcznego. Po ponownym odpaleniu kontrolki się nie zapaliły, ale za to pompa ABS'u pracowała podczas każdego wciśnięcia pedału hamulca. Od tej pory mam stale włączone kontrolki ABS'u i ESP.
Zaczynam sprawdzanie od jutra wszystkich czujników oraz o ile to możliwe wyczyszczenia pierścienia maganetycznego w łożysku (z osi przedniej) i spr. przewodów.
Pozdro
No i okazało się :-) co było przyczyną pojawienia sie mojej kontrolki.
Po zdjęciu koła, oczyszczenia czujnika zamontowanego w piaście (z przodu) zauważyłem przetarty przewód przy nadkolu. Po zlutowaniu przewodu i "usunięciu" wtyczki (nie łączyła) wszytsko powróciło do normy.
W sumie to miałem farta bo zaczełem od koła z przodu od strony kierowcy - 25% szans że spędzę najmniej czasu pod samochodem.
Pozdro
Arek4791 06-08-2011, 15:50 witam kolegów, dzis wymieniałem łożyska z przodu i po złożeniu wszystkiego pali sie cały czas kontrolka abs i trakcji, czy jest mozliwe aby łożysko było zle założone?, czy może coś innego jeszcze może być przyczyną?
jendrekmak 06-08-2011, 22:13 jest możliwe i nawet to bardzo. zwłaszcza jak ktoś nie zwraca uwagi na pierścień absu. samo łożysko wchodzi bez problemów na odwrót
po wyjęciu przegubu powinno być widać, między bieżnią zewnętrzną a wewnętrzną łozyska, gumowe uszczelnienie a nie metalowe jak to jest w łożyskach bez absu
|
|