Zobacz pełną wersję : Ford Escape 2,4 na lpg BRC Seqent 24


bilozork
14-08-2008, 08:52
Oczekuję przyjaznej porady gdzie i kto upora się z "check"iem . W warsztacie który montował usuwają blędy, programują i tak w kółko Macieju. Kilka dni rewelacyjnie. Zapala sie kontrolka "check" i "WÓŁ i OPÓJ" od nowa. Już niedługo rok jak się męczę. Czy może Blos, Blos evolution coś może zmienić ?
Prosze o pomoc.
Serdecznie Wszystkich Was fordowiczów pozdrawiam

bilozork

mrezmer
20-09-2008, 14:37
Podjedź do gazowników niech zwiększą ci dawkę gazu, jak za mało daje komp wykrywa błąd w układzie paliwowym i wyrzuca checka.


pozdrowienia

mrm
21-12-2008, 23:58
jakie jeszcze mogą być powody ?
czy to w większości przypadków poważna sprawa ?

Pinki
22-12-2008, 15:10
może lambda padać i idą błedy.
zresztą jak kasują to mają scaner OBD to widzą co chceck-a wywala.
przeważnie właśnie jest to zbyt uboga mieszanka i trzeba by podkręcić.

Stimpy
22-08-2010, 11:34
Witam
Mama podobny problem, tylko w Escape 3.0. Po zmianie gazownika na rzetelnego, ktory szukał przyczyny, okazało się że błedy generowane są przez zastosowanie emulatora który podczas pracy instalacji lpg podaje stałe wartosci do komputera samochodu. Na benzynie wartości ciśnienia zmieniają się znacznie. Został zamowiony emulator podający zmienne wartości -czekam, zobaczę jaki będzie efekt.

Co do spadku ciśnienia to owszem też może to być przyczyną -u mnie jednak powoduje to wyłączanie się instalacji i przechodzenia na benzynę. Aby to sprawdzić należy ustawić właściwe, pojeździć i sprawdzić czy nie zmieniło się.

M.A.G.
22-08-2010, 21:25
Też z tym walczę.

Gazownicy może i maja sprzęt, ale w moim przypadku widzieli tylko komunikat, że mieszanka za uboga a nie mogli sprawdzić, że czujnik sondy "zdechł".

Po wymianie na "uniwersalny" czujnik było ok - przez kilkadziesiąt km, teraz mieszanka ustawiona dobrze tylko błędy przy kontakcie ECU z sondą są (p1000, p0136, p0141) - szykuję się do wymiany na oryginalną do Forda (podobno pomoże :wink:).

Mavcio
26-12-2010, 12:42
Witam
Mama podobny problem, tylko w Escape 3.0. Po zmianie gazownika na rzetelnego, ktory szukał przyczyny, okazało się że błedy generowane są przez zastosowanie emulatora który podczas pracy instalacji lpg podaje stałe wartosci do komputera samochodu. Na benzynie wartości ciśnienia zmieniają się znacznie. Został zamowiony emulator podający zmienne wartości -czekam, zobaczę jaki będzie efekt.

Co do spadku ciśnienia to owszem też może to być przyczyną -u mnie jednak powoduje to wyłączanie się instalacji i przechodzenia na benzynę. Aby to sprawdzić należy ustawić właściwe, pojeździć i sprawdzić czy nie zmieniło się.

Witam, jestem nowy, ale podobnie mam problem z tym w swoim Fordzie Mavericu XLT z silnikiem 3.0 V6. Raz sie pojawia bląd, a raz zanika sam:?: Dodatkowo mam inny problem, jak zwalniam, to obroty zchodzą do 500, a czasami i mniej na pare sekund i jak już stanę, to podnoszą się do poziomu 700. Niestety, bardzo często na LPG samochodzik gaśnie mi na drodze w takiej sytuacji:( ma to miejsce coraz częściej :( Byłem w warsztacie (MARKAUTO) wyczyścili silniczek krokowy, ale to jest nadal - HELP wiecie co to może być i jak temu zaradzić?

jarrybegood
12-01-2011, 17:36
Miałem podobny problem, ale okazało się, że po zmianie warsztatu usterka zostala zlokalizowana i błyskawicznie usunięta. Więc, albo niekompetencja, albo próba naciągnięcia na większą kaske za naprawę dużego problemu.

Mavcio
28-01-2011, 11:14
Miałem podobny problem, ale okazało się, że po zmianie warsztatu usterka zostala zlokalizowana i błyskawicznie usunięta. Więc, albo niekompetencja, albo próba naciągnięcia na większą kaske za naprawę dużego problemu.

No to lipa :( ale co to było ostatecznie i w jakim warsztacie naprawiałeś? Możesz polecić. Czyszczenie silniczka nic nie dało, nadal objawy są :(