Zobacz pełną wersję : [Mk3] ząbkowanie opon


mariuszchm
25-08-2008, 11:00
Kupiłem nowe opony goodyeara przejechałem na nich niecałe 5000 km i juz sa od środka zdarte i to dosc sporo co może być tego przyczyną prosze o porady. wielkie dzieki

matosu
25-08-2008, 11:50
hmm, zla zbieznosc i geometria kol ?

lukasw5
25-08-2008, 11:52
W pierwszej kolejności proponuje sprawdzić geometrie kół, u mnie była źle ustawiona i dlatego opony ząbkowały szczególnie przód i przejżyj archiwum bo ten temat przewinął się już kilkakrotnie, niektórzy mówią, że to może być to wina opon kierunkowych ale nie jestem do końca o tym przekonany

I przejrzyj archiwum

mariuszchm
25-08-2008, 12:20
Jutro pojade na sprawdzenie geometrii kół ale mnie ciekawi tez dlaczego tylnie koła sa odchylone od pinou tzn rochodza sie dołem a góra do środka.
Odgłos do chodzi z tylnej lewej strony jak wieżdrzam na nodnik lub jaks wyzsza przeszkode

Cobretti
25-08-2008, 12:29
hej

napisałeś ze od środka z tyłu - czyli masz geometrie walniętą znaczy zbierznosc ...
jak "stoją" koła patrząc od tyłu ?? tak -> / \ czy tak -> I I

poniekąd wina opon kierunkowych.. przerabiałem to.. obecnie mam opony symetryczne i nic złego nie zaobserwowałem (a już jakieś 20.000km przeleciałem na nich)
ale też warto sprawdzić amory - ja jestem na etapie wymiany ich...
ponieważ moje kierunkowe opony mam jeszcze (zostały "przetoczone") wiec pewnikiem w przyszłym roku bede znów na nich jeździł (bo obecne poprostu zajeżdżę) i wtedy będe mógł powiedzieć na 100% czy nowe amory (a raczej stare) miały wpływ na ząbkowanie....

no ale jak kolega lukasw5 stwierdził - szukaj archiwum

kreeecik
25-08-2008, 14:57
Ja mam symetryczne klebery i tez ząbkują, wpisz w google ząbkowanie opon a sie trochę naczytasza, przeważnie dotyka kombi na osi wleczonej, generalnie zalecane są opony z gęstymi, małymi "ząbkami z boku", w kleberach zimowych gdzie ten bieznik jest dość gęsty nic takiego nie zaobserwowałem.

jvc
25-08-2008, 15:31
Zimówki nie ząbkują ponieważ są bardziej miękkie od letnich a co za tym idzie "guma" się poddaje bardziej i przez to mało kiedy się zdarza żeby zimówka ząbkowała , słyszałem swego czasu że jak nie chcesz żeby opony ci ząbkowały to kup firestone TZ200 ale to słyszałem tylko :fcp1

Klimek
25-08-2008, 18:12
mondki zabkuja.
szczegolnie kombi.

a kola wygladaj a tak / \ jak naladujesz 400 kg.

Cobretti
25-08-2008, 19:55
Ja mam symetryczne klebery
jakie ?? HP2 ??
jeśli ci te opony ząbkują to masz cośnie tak z zawiechą... sorry ale taka prawda...
ja na tych oponach zrobiłem już 20.000 bez efektów ubocznych

mariuszchm
25-08-2008, 21:32
Koła sa tak / \ zwłaszcza jak sie troche naładuje, ale nawet na pusto widac ze nie sa w pionie.
słyszałem ze to moze byc zeczywiscie zła geometria poniewaz miałem wczesniej omege kombi 1997r i koła były bardziej pochylone / \ niz Mondeo a ząbkowanie opon nie wystepowało.
Jutro mykam na przeglad. dzieki

artumer
25-08-2008, 21:35
Pytanie, czy ktoś z Was jeździł już Mondkiem MK3 na zimówkach Michellin Primacy PA3? Zastanawiam się nad zakupem, ale obawiam się o ząbkowanie. Podobnież ten typ samochodu ( zawieszenia) tak ma i nie każdej oponie służy. Tak mówią niektórzy oponiarze.
Dzięki

JAREK73
25-08-2008, 21:50
to też się pochwalę.....mam goodyery exellency (przepraszam ża ew. błąd w nazwie) i nie mam żadnego ząbkowania... do TWI zostało mi jakieś 5mm...opony zużywają się równomiernie (no może lekko przód bardziej), gorzej z felgami te to chyba Ford zrobił z tektury, dykty i plasteliny...co za szajs...gną się na byle dziurzynie..

jvc
26-08-2008, 06:16
Pytanie, czy ktoś z Was jeździł już Mondkiem MK3 na zimówkach Michellin Primacy PA3? Zastanawiam się nad zakupem, ale obawiam się o ząbkowanie. Podobnież ten typ samochodu ( zawieszenia) tak ma i nie każdej oponie służy. Tak mówią niektórzy oponiarze.
Dzięki
Spoko zakładaj Micheliny nie będą ci ząbkować

Slawko
26-08-2008, 06:34
mariuszchm, Czy wy naprawde nie potraficie czytać ze zrozumieniem :?:
viewtopic.php?f=10&t=47440 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=10&t=47440) taki tekst napisany duzymi literami :!:
prosze poprawic :!:

artumer
27-08-2008, 21:50
Dzięki jvc !!!

Cobretti
22-09-2008, 19:53
ja po wymainie amorów założyłem spowrotem "kierunkowe" - teraz test długo dystansowy pt. "czy to prawda ze mondeo ząbkuje opony kierunkowe" ;)

relacja później :fcp26

ace2.1
23-09-2008, 06:18
Temat tego watku jest niewlasciwy. Zdarcie opon od srodka wskazuje na zle cisnienie opon a nie geometrie, no chyba ze jest tak zla ze wygina wrecz obrecze ale to juz by wizualnie bylo widac.

Ktos napisal ze Micheliny nie zabkuja, jest w bledzie. mam model Primency czy jakos tak i sa wyzabkowane po 3 sezonach ze ach strach. W Mondeo generalnie chyba wszystko zabkuje bo to wina konstrukcji zawieszenia. A podobno w MKIV (jak mi mowil wlasciciel duzego zakladu oponiarskiego) ten problem narasta i on nie chce juz udzielac gwarancji na opony bo niezaleznie od gumy jaka zalozy to srednio po 5tys jest juz reklamacja.

jvc
23-09-2008, 07:29
Temat tego watku jest niewlasciwy. Zdarcie opon od srodka wskazuje na zle cisnienie opon a nie geometrie, no chyba ze jest tak zla ze wygina wrecz obrecze ale to juz by wizualnie bylo widac.

Ktos napisal ze Micheliny nie zabkuja, jest w bledzie. mam model Primency czy jakos tak i sa wyzabkowane po 3 sezonach ze ach strach. W Mondeo generalnie chyba wszystko zabkuje bo to wina konstrukcji zawieszenia. A podobno w MKIV (jak mi mowil wlasciciel duzego zakladu oponiarskiego) ten problem narasta i on nie chce juz udzielac gwarancji na opony bo niezaleznie od gumy jaka zalozy to srednio po 5tys jest juz reklamacja.

Kolega mówi o michelinie letnim czy zimowym bo to zasadnicza różnica jest. W zimowym Michelinie ząbkowania nie stwierdziłem na żadnym samochodzie a co do MKIV bez urazy ale to są bzdury moim zdaniem. Po pierwsze mało kto zmieniał już opony w nowym mondeo na inne niż fabryczne bo przez rok ciężko raczej je zużyć , po drugie jeżeli fabryczne to reklamacja u producenta samochodu a nie w warsztacie wulkanizacyjnym, i po trzecie żaden z kolegów na forum nie narzekał jak na razie na ząbkowanie w nowym mondeo, ja również po 20 tyś na oponach Goodyear exellence ,które lubią ząbkowac nie stwierdzam żeby było coś nie tak

bastek_m
23-09-2008, 07:43
Z tymi właścicielami zakładów oponiarskich to różnie bywa. Mnie ostatnio facet wcisnął oponki prawie nówki (prawie robi wielką różnicę) okazała się jedna nieźle poząbkowana. Na szczęście bez problemu zgodził się na wymianę więc dopłaciłem i śmigam teraz spokojnie na nowych michelin-kach :fcp4

ace2.1
23-09-2008, 07:45
O Michelinach mowilem letnich. Co do MKIV to tylko powiedzialem co uslyszalem i nie twierdze ze tak jest. Auto o ktorym mowil dwa razy w serwisie bylo i geometria niby ok a opony niszczy i bylo w serwisie wlasnie w celu zmiany fabrycznych zjechanych po krotkim przebiegu opon na nowe, ktore tez nie wytrzymaly a byly to Conti ale nie wiem ktory model bo nie pytalem.

bastek_m
23-09-2008, 07:47
Może autko było nieźle puknięte.

jvc
23-09-2008, 07:52
Pewnie chodziło o ContiPremiumContact 2 to dobre opony ale przebieg max w granicach 30 tyś to dla nich normalne ,przy ostrzejszej jeździe śmiem stwierdzić że 20 tyś na nich nie zrobi :fcp2

heko
23-09-2008, 08:18
ja również po 20 tyś na oponach Goodyear exellence ,które lubią ząbkowac nie stwierdzam żeby było coś nie tak

...mam 37tkm....na zimówkach maks. 10tkm....więc po ok. 25tkm. zero ząbkowania :fcp1 ...a opony 70% zużycia (100% zużycia to dla mnie ok. 4mm :fcp3 )

exellence nie ząbkują mi także w MK3 :fcp1

co ciekawe kumpel zjeździł MK3 Daytony kierunkowe...17" i nie ząbkowały :fcp15

ace2.1
23-09-2008, 13:23
Moje niestety przod 5,5 mm a tyl 6mm i niestety na przyszly sezon pojda w odstawke bo niedos ze zabkowanie to halasuja jak diabli :( Moze ten GY Ex... mi podejdzie ??

Jakub
23-09-2008, 19:29
Hmm, bardzo dziwne - ja mam już 3 MKIII i żadne opony, ani letnie ( goodyear) ani zimowe Michaśki mi nie ząbkowały.

Cobretti
23-09-2008, 21:11
ja sie wypowiem jak zrobie jakieś 20.000km :fcp2

Cobretti
01-10-2008, 21:34
narazie 5000 ... śladów ząbkowania nie widze....
poczekam jeszcze jakieś 5-10kkm....
bo po tylu (10-15kkm) wyszły zabki wcześniej

KrZyŚ6666
01-10-2008, 21:46
mnie tyl zombkowal wymienilem amory i gitara teraz.

ace2.1
02-10-2008, 05:58
Jasna sprawa jest ze jak zawieszenie jest w niewlasciwym stanie to nawet najlepsze i najtrwalsze opony zostana zniszczone. W opisach tu podanych jednak zakladamy ze auto jest sprawne mnie od nowosci auto bralo od wewnatrz tylne opony a przy 10-15tys zabkowaly a huczec zaczaly ponizej 10tys.

Cobretti
02-10-2008, 07:45
mnie tyl zombkowal wymienilem amory i gitara teraz.
a co zrobiłeś z ząbkowanymi oponami ?? jeździłeś na nich po wymianie amorów ??

caliph
02-10-2008, 22:04
Od wiosny ContiPremiumContact 2 coś koło 8 000 km ani śladu ząbkowania, a zużycie niezauważalne :fcp1

KrZyŚ6666
02-10-2008, 22:21
mnie tyl zombkowal wymienilem amory i gitara teraz.
a co zrobiłeś z ząbkowanymi oponami ?? jeździłeś na nich po wymianie amorów ??
jakis czas jezdzilem ale teraz juz fulda nowki z uzywek jestem wyleczony

sivy621
10-10-2008, 14:49
Jeżeli klasyczne ząbkowanie to TYLKO I WYŁĄCZNIE AMORKI!!!!!!!!!!!

heko
10-10-2008, 14:56
Jeżeli klasyczne ząbkowanie to TYLKO I WYŁĄCZNIE AMORKI!!!
...no nie zupełnie :fcp2 ...wielowachczowe zawieszenia w Fokusach...Mondeo MK3...MK4...szczególnie kombi, ząbkuje szczególnie kierunkowe oponki :fcp5

BolFrank
10-10-2008, 22:26
mam prosbe ... czy moglibyscie wstawic zdjecia waszych opon dotknietych zabkowaniem ?

Cobretti
12-10-2008, 10:02
mój test bedzie nie pełny... rozwaliłem jedną z opon i mam tylko z tyłu kierunkowe...
ale z tego co już powoli wyczuwam to chyba zaczynają ząbkowac.... pojeżdze jeszcze troche i sprawdzę dołałdnie.... myslę ze do końca miesiaca.... potem skok na zimówki ;)

BolFrank - jak zdejmę opony i będą zząbkowane to zrobie fotke

BolFrank
15-10-2008, 12:17
thx czekam na fotki ...

Cobretti
21-10-2008, 10:17
opony ząbkują (no ale jak mi to powiedział w tajemnicy pracownik "oponiarni" - "takie opony ;) ") ... czy uda się zdjecie zrobić ??? zobaczymy...

lukasw5
09-11-2008, 11:06
u mnie opony rownież ząbkowaly w serwisie typ powiedział, że prawdopodobną przyczyną jest zły dobór opon chodzi tu o bieżnik i prawdopodobnie wahacz tylny krótki (kombi) jest do wymiany, wersja z wahaczem jak najbardziej prawdziwa w przyszłym tyg mam wymianę co do bieżnika to powiedziano mi, że raczej powinno się dobierać opony z przynajmniej 2 rowkami przebiegającymi przez cała "długość" opony ile w tym racji przekonam się po zimie :)

a*c*e*2.3
09-11-2008, 13:18
Ja tez otrzymalem taka informacje przy zmianie opon od sprzedawcy w serwisie oponiarskim ze preferowanie asymetrycznych opon do wielowahaczowego zawieszenia to mit. Zdecydowanie powiwiedzial ze najlepsze opony sa z bierznikiem symetrycznym. Odradzil takze to co juz wiemy czyli kierunkowe.

satanael
09-11-2008, 13:56
u mnie opony rownież ząbkowaly w serwisie typ powiedział, że prawdopodobną przyczyną jest zły dobór opon chodzi tu o bieżnik i prawdopodobnie wahacz tylny krótki (kombi) jest do wymiany, wersja z wahaczem jak najbardziej prawdziwa w przyszłym tyg mam wymianę co do bieżnika to powiedziano mi, że raczej powinno się dobierać opony z przynajmniej 2 rowkami przebiegającymi przez cała "długość" opony ile w tym racji przekonam się po zimie :)
hmmm... zły dobór opon? nie bardzo w to wirze... Ja mam michelinki na lato i chyba goodyeary na zime o ile pamiętam i mam na nich po 20 tyś porobione i kłopotu zero. Dla mnie ta teoia ze złym dobraniem opon jest mało obiektywna:) :fcp1

Cobretti
09-11-2008, 14:32
chodzi o opony kierunkowe....

satanael
09-11-2008, 18:17
no to ja widocznie słabo się wdrożyłem w czytanie :fcp19
pozdrawiam

essi55
09-11-2008, 19:56
No to ja jestem już całkiem "wyząbkowany" :fcp15

Znalazłem gdzieś na forum oponiarskim taka opinię:

"opony asymetryczne nie nadają się do samochodów z zawieszeniem wielowachaczowym. zawieszenie takie płynniej i szybciej zmienia ustawienie opon do powierzchni drogi i dlatego przy minimalnych już luzach w takim zawieszeniu już po 10-15 tys km pojawia się zjawisko wyząbkowania opony, czyli nierównomiernego jej zużycia na obwodzie. najlepsze w takim przypadku są opony symetryczne w tym także kierunkowe. takie opony jak p7 nadają się idealnie do zawieszeń prostszych np kolumna+wachacz, ewentualnie belka skrętna"

Ja mam właśnie skończone 15 kkm na P7 i zero ząbkowania - a przyglądałem sie bardzo dokładnie oponom po zamianie na zimówki.
Inna rzecz, że mam nadmiernie rozwinięty instynkt samozachowawczy i regularnie - zawsze przy okazji wymiany płynów ustrojowych (czyli raz w roku) i filtrów - sprawdzam stan zawieszenia, łącznie ze zbieżnością.

Slawko
09-11-2008, 20:10
reasumując, na tzw. "ząbkowanie" opon wpływa stan zawieszenia, co było wiadomo od bardzo dawna i nic nowego nie wymyślimy.

Cobretti
09-11-2008, 21:12
reasumując, na tzw. "ząbkowanie" opon wpływa stan zawieszenia, co było wiadomo od bardzo dawna i nic nowego nie wymyślimy.
sorry ale nie

ząbkowały mi opony przed wymianą amorów, ząbkowały i po wymianie....
między wymianą amorów opony były "przetoczone" czyli wyrównane ....
reszta zawiechy jest tip top ....


miałem kierunkowe ....

BTW - czekam na wynik reklamacji :fcp2

essi55
09-11-2008, 21:59
Ja się nie znam, ja tu sprzątam (tak było w innej bajce ale może coś na rzeczy jest).
Jestem "techniczny" ale w innej branży. Skoro problem ząbkowania leży w płaszczyźnie styku opony z podłożem (mały eufemizm ale mam nadzieje, że "czytacze" wątku wiedzą o co chodzi) to przy dobrze/prawidłowo "zestrojonym" zawieszeniu ząbkowanie powoduje styl jazdy szeroko (młodzieżowo) rozumiany ?

Cobretti
10-11-2008, 10:01
...to przy dobrze/prawidłowo "zestrojonym" zawieszeniu ząbkowanie powoduje styl jazdy szeroko (młodzieżowo) rozumiany ?
masz na myśli "kawaleryjskie" ??
ja pokonuję długie proste autostrady i "ząbki" wystąpiły... więc styl jazdy nie ma znaczenia....

JAREK73
10-11-2008, 19:29
symetryczne też są kierunkowe...z tym że mają napisane na boku odpowiednio: inside outside...

jvc
10-11-2008, 19:36
symetryczne też są kierunkowe...z tym że mają napisane na boku odpowiednio: inside outside...
Mylisz się kolego , to o czym mówisz to opony asymetryczne ,czyli pół bieżnika inne ,pół inne ,symetryczne opony nigdy nie będą kierunkowe i nigdy nie będą miały napisów typu inside-outside :fcp4

Czy widział ktoś wyząbkowane opony w samochodzie 10-15 letnim ? bo ja nie widziałem ,więc już wiecie co jest powodem ząbkowania - nie opony tylko samochody a raczej ich obecne zawieszenia ,bo jak inaczej można wytłumaczyć nowe samochody które maja przebieg 10 tyś km i opony w nich ząbkują, naprawdę widziałem już tyle marek z tym objawem że można powiedzieć że jest to jeden z większych problemów obecnie produkowanych samochodów klasy średniej i wyższej a szczególnie kombi, oczywiście jedne opony są bardziej podatne inne mniej na ząbkowanie :fcp1



BTW - czekam na wynik reklamacji :fcp2
Prędzej wygrasz totka niż Ci uznają wyząbkowane opony :fcp2

Cobretti
10-11-2008, 20:12
BTW - czekam na wynik reklamacji :fcp2
Prędzej wygrasz totka niż Ci uznają wyząbkowane opony :fcp2
nie mam nic do stracenia .... uda sie to ok nie to kij im w oko ....
BTW - pierwsza reklamacja odrzucona z powodu złego stanu zawiechy - znaczy amorów....
amory mam nowe, opony zostały "przetoczone" i ... dalej ząbkują ;) ... czyli wada opony :fcp26

teraz mam zimówki, a na nast. sezon letni czekają juz Klebery Dynaxer HP2

JAREK73
10-11-2008, 20:28
symetryczne też są kierunkowe...z tym że mają napisane na boku odpowiednio: inside outside...
Mylisz się kolego , to o czym mówisz to opony asymetryczne ,czyli pół bieżnika inne ,pół inne ,symetryczne opony nigdy nie będą kierunkowe i nigdy nie będą miały napisów typu inside-outside :fcp4

Czy widział ktoś wyząbkowane opony w samochodzie 10-15 letnim ? bo ja nie widziałem ,więc już wiecie co jest powodem ząbkowania - nie opony tylko samochody a raczej ich obecne zawieszenia ,bo jak inaczej można wytłumaczyć nowe samochody które maja przebieg 10 tyś km i opony w nich ząbkują, naprawdę widziałem już tyle marek z tym objawem że można powiedzieć że jest to jeden z większych problemów obecnie produkowanych samochodów klasy średniej i wyższej a szczególnie kombi, oczywiście jedne opony są bardziej podatne inne mniej na ząbkowanie :fcp1



BTW - czekam na wynik reklamacji :fcp2
Prędzej wygrasz totka niż Ci uznają wyząbkowane opony :fcp2

aaaaaaaaaaaa oczywiście miało być Asymetryczne...chyba z głodu zjadłem literkę...przepraszam...
powiem szczerze że ja też się "wyząbkowałem"....czy któś z kolegów mógły w skrócie i łopatologicznie wytłumaczyć które są ok a których unikać do naszych "wielowahaczowych kombiaków"?
czy takie np, dunlopy sport maxxy? beda dobre? czy obecnie używane (kończące się) goodyery exellency też są ok? (nie wyząbkowyały sie tylko straciły robki co niektóre...)
z góry dziekuje i pozdrawiam Jarek

jvc
10-11-2008, 20:35
Sport maxy ząbkują ,exellence także( choć nie w moim mondeo :fcp3 ) pytaj co chcesz założyć :fcp4 ,ale chyba tylko kleber dynaxer nie widziałem wyząbkowanych z tym że to średnia klasa opon

Cobretti
10-11-2008, 20:51
chyba tylko kleber dynaxer nie widziałem wyząbkowanych z tym że to średnia klasa opon
co masz na myśli średnia klasa ?? :fcp15 :fcp13

bo ja używam tych opon już na drugim aucie i sobie chwale .. ciche, komfortowe i... świetnie odprowadzają wode :fcp26

JAREK73
10-11-2008, 21:51
pytam się...co mam założyć?

Cobretti
10-11-2008, 21:56
pytam się...co mam założyć?
szczerze ??
to co fabryka zakładała (na pewno nie bez powodu) czyli asymetryczne Continental Conti Sport.... albo Continental Sport Contact
np.
http://www.ctyres.co.uk/product/pic/conti_sport_contact2.gif

JAREK73
10-11-2008, 22:05
albo ContiPremiumContact 2 ...w teście ADAC-a zajęła wysokie miejsce obok P7 i Brigestona ER300...
a można prosić jeszcze o inne propozycje?

JAREK73
10-11-2008, 22:06
a ja myślałem że ford zakłada exellenca...bo co nie spojrze na MKIII to exelence....

a*c*e*2.3
11-11-2008, 07:41
Moge dodac jeszcze ze sprzedawca opon uczulil mnie na jakosc obecnie produkowanych opon. Powiedzial ze Dunlop to teraz tylko nazwa firmy a jakosc jest katastrofalna na 20 jakie zalozyl 8 bylo reklamowanych bo opony bily. Powiedzial takze ze GY Exellenc to takze loteria i czesto sa uwalone sztuki od nowosci. Polecal mi kolejny raz niestety Michelin, stwierdzajac ze tylko oni w tej chwili trzymaja wysoka jakosc. Dobrze o Conti tez sie wypowiadal a nawet o jakims Vikingu z Norwegii z tej gruby producentow Conti.

jvc
11-11-2008, 08:45
Ząbkować nie powinny bridgestone ER300, continental premium contact 2, generalnie w to co wyposaża producent zwykle spisuje się dobrze ,tyle że nie zawsze są to opony z górnej półki (tu mówie o samochodach kompaktowych) co do kleber dynaxer HP2 to oponki super ,ale opony są też podzielone na klasy i najwyższa klasa Premium to Continental, Michelin, GoodYear, być może coś jeszcze. Ja mam nadzieję że nowy mondeo wyeliminował problem ząbkowania bo widziałem go już na fabrycznym Michelin Saver, ContiPremiumContact 2, jak i na tym co mam u siebie GoodYear Exellence.

Slawko
11-11-2008, 08:49
A pomysleliscie o oponach typu Toyo, Yokohama itp. :?:

JAREK73
11-11-2008, 13:01
jeśli chodzi o GY exellence...w serwisie gość kategorycznie stwierdził, że są one do mondka ok, pod warunkiem że z produkcji EU (bodaj z Francji)....chińszczyzne unikać jak ognia

jvc
11-11-2008, 13:28
jeśli chodzi o GY exellence...w serwisie gość kategorycznie stwierdził, że są one do mondka ok, pod warunkiem że z produkcji EU (bodaj z Francji)....chińszczyzne unikać jak ognia
Exellence z Chin ? :fcp18 nie widziałem ,ale za to F1 GSD3 i owszem :fcp2

heko
11-11-2008, 15:09
U mnie GoodYear Exellence mają się ku końcowi....i nie wyząbkowały :fcp2 (w MK3 i MK4)

a*c*e*2.3
11-11-2008, 17:17
Heko a ile przezyly kilometrow???

PS. dzieki za olej dotarla paczka :) Zapomnialem napisac.

JAREK73
11-11-2008, 21:32
poważnie rozważam zakup na przyszły sezon conti...contupremiumcontact 2....albo ponowne założenie exellenców...

Cobretti
12-11-2008, 08:06
poważnie rozważam zakup na przyszły sezon conti...contupremiumcontact 2....albo ponowne założenie exellenców...
szczerze to ja osobiscie zostałbym przy tym co fabryka daje.... skoro to się sprawdza....
w tym mondeo już pewnie nie bo mam nowe opony na lato i zimę (jak się sprawdzą to tak zostanie przy następnym) ale w następnym pewnie zostanę przy "fabryce"

heko
12-11-2008, 12:56
Heko a ile przezyly kilometrow???

...w MK3 ok. 45tkm ostrej jazdy :fcp27 .....z tym że dla mnie koniec opony to ok. 3...4mm. :fcp3

Cobretti
12-11-2008, 14:40
opony wróciły, opinia toze ;) ....
wg "opiniotfurcy" opony eksploatowane ze zbyt niskim ciśnieniem ... i takie tam pierdu pierdu
zadzwoniłem i co słysze na temat owego nieskiego ciśnienia??
że broń boże nie jeździłem na flaku, nie , nie ... tylko chodzi o to ze np. jeździłem z obciążeniem przy nie dopompowaniu kół, ze jeździłem po autostradzie bardzo szybko ze zbyt niskim ciśnieniem .... i nie chodzi o różnice rzędu 0,5 atmosfery tylko o nie dostosowanie ciśnienia w oponie do jej warunków pracy i takie tam ...
odłożyłem słuchawkę

JAREK73
12-11-2008, 15:29
opony wróciły, opinia toze ;) ....
wg "opiniotfurcy" opony eksploatowane ze zbyt niskim ciśnieniem ... i takie tam pierdu pierdu
zadzwoniłem i co słysze na temat owego nieskiego ciśnienia??
że broń boże nie jeździłem na flaku, nie , nie ... tylko chodzi o to ze np. jeździłem z obciążeniem przy nie dopompowaniu kół, ze jeździłem po autostradzie bardzo szybko ze zbyt niskim ciśnieniem .... i nie chodzi o różnice rzędu 0,5 atmosfery tylko o nie dostosowanie ciśnienia w oponie do jej warunków pracy i takie tam ...
odłożyłem słuchawkę
w takich wypadkach przydaje się podstawowa znajomość rosyjskiego... a tak powaznie to .... :fcp16 pozostaje opinia niezaleznego rzeczoznawcy np. z PZMOT i sąd...co za fiuty....

Cobretti
12-11-2008, 18:14
Jarek73 ... nie mam czasu ;)
powiedziałem facetowi, że ta firma robi kiepskie opony :fcp2

JAREK73
12-11-2008, 19:07
Od wiosny ContiPremiumContact 2 coś koło 8 000 km ani śladu ząbkowania, a zużycie niezauważalne :fcp1
jak się jeżdzi na conti? jak się zachowują na wodzie?

a*c*e*2.3
13-11-2008, 17:39
szczerze to ja osobiscie zostałbym przy tym co fabryka daje.... skoro to się sprawdza....
w tym mondeo już pewnie nie bo mam nowe opony na lato i zimę (jak się sprawdzą to tak zostanie przy następnym) ale w następnym pewnie zostanę przy "fabryce"

To bardzo ciekawe? a co bo "fabryka" daje co jest. dzis byle w ASO i z numdow chodzilem po placu gdzie stoi kilkadziesiat nowych roznych MKIV i przygladalem sie oponom tym niby fabrycznym. 70% aut mialo zalozone opony SAVA a spora czesc moala koreanski Kumo czy Yumo, pojedyncze sztuki tylko Conti, GY Ex... i to te stojace glownie w salonie na wystawce wiec zapytam sie co to jest "fabryczna opona"??? bo wedlug mnie zakladaja bylo co byle bylo tanie.

PS. Jak kupowalem MKIII to tez opon bylo wiele a moje stalo na tez jakis koreancach tyle ze wybralem z innego auta Micheliny i je przekladali do mojego.

JAREK73
13-11-2008, 17:49
widzę, że ford stosuje dziwną politykę...dobry samochód i czasami jakieś dziwne gumy...przypomina mi to jak żywo przypadek mojego mondka...a dokładnie podświetlenie nóg.....wszystko założyli ale szkoda było im założyć żaróweczke za złotówkę....niesmak pozostaje...

Cobretti
13-11-2008, 17:58
To bardzo ciekawe? a co bo "fabryka" daje co jest. dzis byle w ASO i z numdow chodzilem po placu gdzie stoi kilkadziesiat nowych roznych MKIV i przygladalem sie oponom tym niby fabrycznym. 70% aut mialo zalozone opony SAVA a spora czesc moala koreanski Kumo czy Yumo, pojedyncze sztuki tylko Conti, GY Ex... i to te stojace glownie w salonie na wystawce wiec zapytam sie co to jest "fabryczna opona"? bo wedlug mnie zakladaja bylo co byle bylo tanie.

PS. Jak kupowalem MKIII to tez opon bylo wiele a moje stalo na tez jakis koreancach tyle ze wybralem z innego auta Micheliny i je przekladali do mojego.
sądze ze.... wiem... naciągane to co powiem ale ASO po prostu poprzekładało porządne opony do dalszej odsprzedaży
tym bardziej jak sam napisałeś ze pojedyńcze sztuki stały "jeszcze" na GY czy Conti....

ja swojego z Niemiec przywiozłem na Conti - nawet zapas był oryginalny z 2003 roku (wiem - stara już opona)

JAREK73
17-11-2008, 19:42
witam
odsieżę wątek...
cały czas szukam i czekam na propozycje nieząbkujących opon do kombiaka...

Cobretti
17-11-2008, 21:14
witam
odsieżę wątek...
cały czas szukam i czekam na propozycje nieząbkujących opon do kombiaka...
Kleber Dynaxer HP2 (letnie) - zrobiłem na nich ok 10.000 i jest ok ....
poprzednie zaczeły ząbkować po ok 10.000

essi55
18-11-2008, 07:45
Już pisałem wcześniej, w moim kombi Pirelli P7 - ponad 15 tys. km i zero ząbkowania.

Cobretti
18-11-2008, 09:30
Już pisałem wcześniej, w moim kombi Pirelli P7 - ponad 15 tys. km i zero ząbkowania.
to jest opona asymetryczna (tak samo jak "fabrycznie" montowane Continentale ) więc nie będzie ząbkować....
z tego co widzę po autach to najlepszym rozwiązaniem do MKIII kombi jest opona asymetryczna

JAREK73
18-11-2008, 14:42
Drogie kolezanki i koledzy...rozpoczął się sezon polowań na letnie okazje...można "wyrwać" w dobrej cenie oponki czołowych producentów za grosze...właśnie przymierzam się do Pirelki P7, czy mogę prosić o garść praktycznych opinii o tej oponie? w odwodzie pozostaje ER300 i Contipremiumcontact2 o które również proszę o opinie praktyczne (hałas, zahowanie się na drodze suchej i mokrej itp itd)
w najgorszym wypadku pozostane przy GY exellence...które jak dla mnie są godne polecenia a wadą ich jest podatność na koleiny (lubią pociągnąć kierownice)
pozdrawiam Jarek

Rafał
27-12-2008, 12:49
A co poradzicie na zimę
miałem ug7
i po wymianie wszystkich amorów i sprężyn oraz tulei do reg zbieżności w tylnych wahaczach
ustawieniu zbieżności
jeździ się jak w autobusie marki ikarus

fakt faktem że zbieżności z tyłu było brak
tak że jedna opona jest od wewn ściachana
a od zewnątrz pożabkowane oby dwie

ale przód też solidnie wyząbkowany

potrzebuję dobrych i tanich opon na zimę

Pozdrawiam
Rafał

JAREK73
27-12-2008, 20:18
Rafał - polecam zdecydowanie frigo2

Rafał
28-12-2008, 11:41
to są kierunkowe
czy będą odporne na ząbkowanie ?

JAREK73
28-12-2008, 13:41
sprawne zawieszenie, rotacja opon (zamian przód na tył) oraz spokojna jazda - nie powinny wtedy oponki ząbkować

Cobretti
07-01-2009, 20:23
sprawne zawieszenie, rotacja opon (zamian przód na tył) oraz spokojna jazda - nie powinny wtedy oponki ząbkować
wiesz co mi powiedział rzeczoznawca w hurtowni opon - jak reklamowałem swoje zząbkowane ??
pewnie jeździłem na nieodpowiednim ciśnieniu w kołach ....
na pytanie żeby wyjaśnił co ma na myśli - stwierdził ze wystarczy, ze jechałem z dużą prędkością na autostradzie przez kilkaset kilometrów....

zapytałem go czy producenci aut albo opon podają wartości ciśnienia odpowiednie do jazdy po mieście, na drogi zwykłe i autostrady ??

na chwilę zamilkł.... powiedziałem mu, żeby przestał wciskać w końcu kit i się przyznał ze po prostu nie mają zamiaru uznać reklamacji za wadliwe opony..... a po sezonie zimowym i kolejnym letnim go odwiedzę z obecnymi oponami i wtedy pogadamy jeszcze raz

BolFrank
07-01-2009, 21:14
Cobretti, faktycznie niezly kit wciskal ... a co z tymi fotkami opon wstawi ktos ?

Cobretti
08-01-2009, 08:18
masz na myśli fotki zząbkowanych opon ??
trudno będzie zrobić i pokazać ową przypadłość.. to bardziej się wyczuwa ręką

BolFrank
08-01-2009, 10:41
masz na myśli fotki zząbkowanych opon ??

dokladnie ...

mszary
13-05-2009, 08:12
to i u mnie wyszło wczoraj (zmieniałem wczoraj zimowe na letnie :)) że mam letnie poząbkowane - letnie przednie - poszły w takim razie na tył.
Opony to Fulda Carat Progresso. A Mondeo to MK3 2002 Hatchback.
Ale jakoś nie zauważyłem różnicy w odgłosie.

Jakieś rady inne poza sprawdzeniem zbieżności kół?

wojtbf1
13-05-2009, 20:54
zmieniałem wczoraj zimowe na letnie
O, to widzę że koledze ostro przesunął się sezon zimowy :wink:, a na serio,
jeśli z zawieszeniem jest wszystko ok to podane zjawisko raczej nie powinno występować,wyjątkiem są modele kombi ze względu na złożoną budowę tylnego zawieszenia, czy inne typy tez tak mają tego nie wiem.
Ja za poradą znajomego oponiarza chronię koła przed ząbkowaniem sezonową zamianą miejsc.
Pozdrawiam:one:

mondeo70235
13-05-2009, 21:48
koledzy najlepiej założyć opony asymetryczne,i niepowinno ząbkować

wojtbf1
13-05-2009, 22:13
koledzy najlepiej założyć opony asymetryczne,i niepowinno ząbkować

No właśnie o tym zapomniałem napisać, kierunkowe mam tylko zimówki, letnie to już asymetria....:)

Cobretti
13-05-2009, 22:52
ja mam symetryczne i nic się nie dzieje :)

majeran84
14-05-2009, 18:16
Panowie nie wiem czy wiecie ale ząbkowanie opon wynika tylko i wyłącznie i w stu % z e zbyt zużytymi amortyzatorami i tego można powiedzieć że nie da sie zobaczyć patrząc tylko na nią. Wystarczy suchą dłonią potrzeć w jedną i w drugą stronę po bieżniku opony bardziej przy krawędzi bieżnika oczywiście leciutko pocierając..... Pozdrawiam wszystkich hehe;-) Cobretti Cobtetti (Asymetryczne ) symetryczny możesz mieć ale kwadrat hehe;-) pozdrawiam;-)

Cobretti
14-05-2009, 20:32
Panowie nie wiem czy wiecie ale ząbkowanie opon wynika tylko i wyłącznie i w stu % z e zbyt zużytymi amortyzatorami
nie zgadzam sie :)
stare amory miały ok 75%... ale mi powiedzieli że to "wina amorów bo stare" a ja im na to, ze to "wina ****ianych opon" :P
teraz mam nowe amory, porządne opony SYMETRYCZNE :P
http://www.opony.mototu.pl/_img/prd/2810/b_opona_kleber_dynaxer_hp2_185_65_r14_86h.jpg

nie pisze na nich inside/outside .... więc są symetryczne :)

mondeo70235
14-05-2009, 22:05
jak przegub,lub półoś będzie biła też ząbkuje

jvc
14-05-2009, 22:07
Panowie nie wiem czy wiecie ale ząbkowanie opon wynika tylko i wyłącznie i w stu % z e zbyt zużytymi amortyzatorami
Nie zgadzam się w 100% :D
Zbyt dużo widziałem samochodów prawie nowych z przebiegami do 50 tyś , winą jest głownie wielowahaczowe zawieszenie,producent opon, zawieszenie ( amory też) i jeszcze pare innych czynników :wink:

Aquar
03-08-2009, 12:41
Cobretti napisał "ząbkowały mi opony przed wymianą amorów, ząbkowały i po wymianie....
między wymianą amorów opony były "przetoczone" czyli wyrównane ...."
Przeczytałem cały temat ale, że jestem w pracy i robię to z doskoku mogłem coś przeoczyć.
Jakie opony reklamowałeś i jak je "przetoczyłeś"?. Mamy w firmowym Mondeo z 2002 wyząbkowane 2 szt. FULDA CARAT PROGRESSO z 2007r na osi tylnej. 2szt na osi przedniej mają trochę bardziej starty bieżnik ale nie są wyząbkowane. Oczywiście, pierwsze co mi przyszło do głowy to zamienić je miejscami. Niestety różnica w "komforcie" jazdy jest zbyt duża i nie mogłem oddać prezesowi wozu z taką konfiguracją opon. Czy ma sens wyrównywanie ząbków metodą na "palenie gumy"? Czy gdzieś je oddać do jakiegoś warsztatu?

Cobretti
03-08-2009, 13:19
Cobretti napisał "ząbkowały mi opony przed wymianą amorów, ząbkowały i po wymianie....
między wymianą amorów opony były "przetoczone" czyli wyrównane ...."
opony to były Lassa Impetus Sport
http://www.euroshina.com.ua/catalogs/tyres/160/lassa_impetus-sport.jpg

opony się zząbkowały przed i po wymianie amorków ... przetoczone były (starte) w firmie która robi nalewki do tirów...

problem ząbkowania w MK III bierze sie z zawieszenia i NIE NALEŻY stosować opon kierunkowych...

przykładem na to też jest MK III Herona którą sprowadzaliśmy w zeszłym tyg. - auitko wprawdzie z dwoma kompletami opon (kół) ale na osiach były akurat zimówki kierunkowe i też były zząbkowane

także tylko i wył. trzymajmy sie asymetrycznych lub symetrycznych opon (ja mam Kleber Dynaxer Hp2)

http://www.doan.com.pl/picture/kleber%20dynaxer%20hp%202.jpg

marctwain
04-08-2009, 05:09
opony się zząbkowały przed i po wymianie amorków ... przetoczone były (starte) w firmie która robi nalewki do tirów...

img]http://www.doan.com.pl/picture/kleber%20dynaxer%20hp%202.jpg[/img]

Witam, ja od poczatku jeżdzę na kierunkowych conti premium contact. Ząbkowanie opon -rozumiem, że na barkach opony,wew lub zew- bierze się z luzów na końcówkach drążków (opony przednie). Ale przy takim luzie, który ząbkuje opony, to czuc go też bezpośrednio na kierownicy.:)

jvc
04-08-2009, 07:38
Witam, ja od poczatku jeżdzę na kierunkowych conti premium contact.
A od kiedy to conti premium contact jest kierunkowy ?
http://img200.imageshack.us/img200/1698/lo104783.jpg

mch12
04-08-2009, 08:51
zawsze kierunkowe w kombi będą się ząbkowały, jeżeli jeździ się nie obciążonym tak już jest

Cobretti
04-08-2009, 10:24
zawsze kierunkowe w kombi będą się ząbkowały, jeżeli jeździ się nie obciążonym tak już jest
przód też się ząbkuje a jest obciążony silnikiem ;)

kierunkowym mówimy NIE :)

marctwain
04-08-2009, 12:19
A od kiedy to conti premium contact jest kierunkowy ?
http://img200.imageshack.us/img200/1698/lo104783.jpg

Sory, myślałem o asymetrycznyh. Ale zimówki kierunkowe Fuldy z dwóch sezonów też mam równe.:)

Cobretti
04-08-2009, 12:38
Ale zimówki kierunkowe Fuldy z dwóch sezonów też mam równe.
moze dlatego, ze pracują w innych warunkach (są miększe)

jvc
04-08-2009, 13:54
Dokładnie tak jest, zimówka jest bardziej miękka i się poddaje, rzadko kiedy zimówka ząbkuje ,jeśli tak to jest nie dobrze ;)

marctwain
04-08-2009, 17:45
Dokładnie tak jest, zimówka jest bardziej miękka i się poddaje, rzadko kiedy zimówka ząbkuje ,jeśli tak to jest nie dobrze ;)

Pewnie tak jest. Mi, z wyjątkiem dziecka jeszcze nic nie ząbkowało. Ale...., nie wiem nie znam sie, zarobiony jestem a Matka i tak siedzi z tyłu.:P:one:

Aquar
07-08-2009, 06:41
Dzięki Cobretti za podpowiedź. Wczoraj opony poszły do Tar Gumu w Mielcu na wyrównanie. Samochód w naprawie u mechanika więc dopiero w przyszłym tygodniu zobaczymy czy to coś pomogło.

Cobretti
07-08-2009, 07:34
na krótko ;)

potem znów zząbkują :D
takżę byle do zimy a na nowy sezon symetryczne/asymetryczne ;)

Aquar
21-08-2009, 09:56
Na razie jest nieźle. Rozbujałem go wczoraj do 180km/h i żadnych drgań, szumów czy hałasów ze strony opon nie stwierdziłem.

jendrekmak
14-09-2009, 10:29
Miałem kierunkowe Vredestein Hi-Trac zakupione na wiosnę 2009 i się właśnie ich pozbyłem bo hałasowały i ząbkowały potwornie zarówno z przodu jak i z tyłu. Generalnie preferuję Dunlopy SP Sport 01 i do takich wróciłem. Zawieszenie bez uwag, wszystko sprawne. W bodajże 2002 roku Michelin wypuścił kierunkowy model Pilot HX który też potwornie ząbkował, było o tym trochę w sieci

heko
14-09-2009, 12:20
...dorzucę troszkę z doświadczenia...
...kierynkowe zawsze będą miały większą tendencję do głośnego zachowania..szczególnie w Fordach... i w kombi..
..ale dodam ciekawe spostrzeżenie...
...chodzi o GY Excellence..na dwóch Mondkach zjeździłem takowe..ale na 16" stkach...i sprawowały się super...teraz miałem 17" stki..i wyząbkowały..u mnie w kombi...ale nie tylko w kombi..bo Paffcio i Ronnin też wymienili wyząbkowane excellence w swoich furach...17" stki oczywiście...
..więc wychodzi że rozmiar opon też ma znaczenie ..

Oktan
14-09-2009, 22:32
e to widzę że nie byłem sam z tym ząbkowaniem w kombi :)

teraz śmigam na B. Potenza re050 18" i jest super - więc polecam

kuzek
15-09-2009, 08:36
panowie proponuje wam sparwdza zbieznosc (szczegolnie tył czesciej niz co 3 lata) w nowych mondkach. Zreszta w MK3 , poniewaz pozniej jest problem z ustawieniem geometrii na tyle (kombi) ze wzgledu na zardzewiale i zapieczone sruby. Ostatnio u mnie wyszło tak z tylem ze lewy tył miał za duża odchyłke o 0,09 i nie dało rady ruszyc sruby. Probelm ten sam jest takze w nowych autka (nie tylko w fordach), bardzo polecam zaklad w Wawie o nazwie ASKO obok ASO LIPSKI. W końcu porzadnie mi ustawili zbiezność i geometrie całego zawieszenia.