Zobacz pełną wersję : [MK 5] Pare problemów - Ford escort


STO
26-08-2008, 22:44
1.Niedawno zakupiłem ford escort rok produkcji 1992, motor 1.8 Benzyna\LPG
Właścicielka powiedziała że trzeba wymienić olej, więc za to się zabieram, jednak Ona nie wie
jaki wcześniej był wlany, na silniku itp też nic nie ma ... Więc sprzedawca polecił mi 15w40 LOTOS , oczywiście też filtr . Czy jest to dobry wybór??

2.Następny problem mam z prawym kołem coś stuka taki charakterystyczny zgrzyt, jakbym przejechał po studzience a ona miała by luźne wieko... (czaicie :) )
Myślę, że jest to wina półośki tzn tego wałka co napędza koło, mogę go obracać w ręku ale nie za dużo ...
Co trzeba zrobić, aby ten luz zlikwidować?

3.Czasem podczas jazdy jak wcisnę sprzęgło i zdejmę noge z gazu to obroty spadają i auto gaśnie :( nie wiem czy na benzynie również się pojawia się taki problem, myślę że jest to wina filtra powietrza, ile takowy może kosztować? Czy może jest to wina czegoś innego :\ ?


4.Przeważnie jak odpalam auto, przycisk od gazu ustawiony na automatyczne przełączanie.
Gdy odpalam auto to muszę dodać gazu aby obroty się zwiększyły i przełącznik przełączył na gaz. Bo inaczej przełączy na gaz to gaśnie... Czy może to być wina jednak tego filtra powietrza?



Dla ciekawskich zapodaje premiere fotek mojego nowego nabytku :)

http://images41.fotosik.pl/5/7e5581dc40314086.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images39.fotosik.pl/5/c1cb2eb10e908681.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images29.fotosik.pl/269/cd32f6c77138bc23.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images31.fotosik.pl/351/80537c4dddcc0cb6.jpg (http://www.fotosik.pl)
Komentarze mile widziane ... :)

krzyzzz
27-08-2008, 00:45
witam!

odp1 co do oleju to jest jak z dentysta kazdy ma najlepszego. poczytaj, moze ktos cie przekona. opcja szukaj dziala!

odp2 na stacjach diagnostycznych za ok 30/40zl mozna pojechac na tzw trzepaki ktore sprawdzaja stan zawieszenia, warto bo mozna sie szczegolowo dowiedziec co wymienic. ja swoim nie fachowym okiem powiedzialbym ze to koncowki drazka stabilizatora.

odp3 mysle ze wiekszosc forumowiczow powie silniczek krokowy (szeroko opisany na forum, ponownie odsylam do opcji szukaj). ale skoro masz gaz, to moze tez kwestia jakiejs regolacji. sprawdz na benzynie, jesli tez bedzie tracil obroty i gasl, to warto przeczyscic/wymienic krokowca.

odp4 mysle ze tak powinno byc. odpalasz na benzynie, a jak silnik osiagnie odpowiednia temperature to podczas podnoszacych sie obrotow automatycznie przelaczy na gaz.

ps. po kupnie, napewno powinienes wymienic rozrzad, bez wzgldu na to co powiedziala poprzednia wlascicielka. a i przy okazji filtr powietrza nie zaszkodzi bo nie drogi( ok 30 zl) , jak i inne filtry (gazu, paliwa). to w miare nie drogie rzeczy a masz przynajmniej poczucie ze rozpoczales eksploatacje swojejgo forda w rzetelny sposob!
pozdrawiam i powodzenia

ps nie jestem mechanikem z wieloletnim doswiadczeniem, wiec nie zaszkodzi jak zweryfikujesz moje podpowiedzi np. z opcja szukaj u gory!

corneliusab
27-08-2008, 02:17
Po pierwsze to :568: http://fordclub.kei.pl/forum4/viewtopic ... e9c47254d0 (http://fordclub.kei.pl/forum4/viewtopic.php?f=8&t=53682&sid=56d70c2aedf752ac3880d3e9c47254d0) i uzupelnij temat :fcp1

1. Jaki olej masz wlac to zalezy od tego jaki jest przebieg auta, czy sa wycieki z silnika. Jesli nie ma wyciekow, silnik jest w miare czysty i sie nie poci to moim zdaniem spokojnie mozna wlac polsyntetyka czyli 10W40 tylko bron Boze nie LOTOS. Bynajmniej ja mialem z nim zle doswiadczenia i to w dwoch roznych autach. Juz od dluzszego czasu jezdze na Castrolu i nie narzekam, do tego wymien tez filtr oleju. Jezeli przebieg jest grubo ponad 200tys. km. to zalej mineral czyli 15W/40. Tu masz duzy temat o olejach: viewtopic.php?f=8&t=56319 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=8&t=56319)
2. Tu mysle to samo jak kolego wyzej, najlepiej pojechac na stacje diagnostyczna, koszt niewielki sprawdzenia calej zawiechy, a bedziesz wiedzial co w trawie piszczy.
3. Rowniez jak kolega wyzej, prawdopodobnie to wina silnika krokowego, wez go wyczysc na dzien dobry, instrukcje znajdziesz w technicznym ABC.
4. Z tego co mi sie wydaje to na automacie jesli masz wlaczony, powinnien najpierw odpalac na benie (bez dodawania gazu), a potem gdy dodasz gaz, silnik przechodzi na zasilanie gazowe. Moze filterek od gazu jest do wymiany, tu musialbys pojechac to warsztatu, ktory sie zajmuje instalacjami gazowami i np. sprawdzic i ew. wyregulowac ten gas. Filterek w sumie mozna wymienic samemu, zadna skomplikowana operacja, pamietac tylko trzeba aby zamknac zawor (zakrecic zawor) przy butli doprowadzajacy gas do silnika.

Pozdrawiam

Pawel
27-08-2008, 05:41
viewtopic.php?f=8&t=53682 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=8&t=53682)