Zobacz pełną wersję : Stukanie przy ruszaniu


Krzysztof1980r
02-05-2005, 20:40
W momencie gdy ruszam słychać stuknięcie oczywiście da sie tak ruszyć aby ten dźwięk był jak najcichszy ale to trzeba bardzo powoli ruszać. Najgłośniej jest jak jadąc do tyłu zatrzymam sie i chce ruszyć do przodu albo gdy podczas jazdy zdejme noge z gazu i w momencie gdy dodam gazu słychać stuknięcie kiedyś był taki metaliczny dźwięk teraz on sie zmienił na bardziej ciemny . Pewnie gdzieś wyrobił sie luz ale nie wiem gdzie i z czasem zrobił sie coraz większy

Jacek
02-05-2005, 20:55
Na poczatek sprawdz mocowanie tlumika i blachy oslaniajacej.

mag2400
02-05-2005, 21:24
Na poczatek sprawdz mocowanie tlumika i blachy oslaniajacej.
TAK

Lub guma (bumerang ) trzymająca silnik po lewej prawej stronie -u mnie tak było słychać. ?

19piotrek19
02-05-2005, 21:37
u mnie stukal przy ruszaniu wybity drążek kierowmiczy sam sie dziwilem ze cos takiego moze stukac pow wymianie i ustawieniu zbieznosci cisza

kapral
03-05-2005, 05:25
Witam
A w moim przypadku stukał tłumik.
Wypalił się od srodka i lawirował wewnątrz obudowy.

Krzysztof1980r
03-05-2005, 09:20
No u mnie napewno nic nie stuka co luźno lata bo to jak puszczam powoli sprzęgło tak że czuje że silnik już ciągnie to wtedy moge gwałtownie dodać gazu i nic nie stuknie a gdyby coś luźno latało to by stukneło
A tu jest tak że stuka w momencie gdy troszke szybciej puszcze sprzęgło słychać i czuć że stukniecie to jest dużej mocy bo lekko szarpnie w samym momencie stukniecia

mag2400
03-05-2005, 09:56
Jeśli dzieje się tylko to podczas ruszania lub gwałtownego przyspieszenia np, jadąc na 1 biegu popuścisz i coś walnie i tak samo jesli gwałtownie przyspieszysz na 1 biegu oraz przy wrzucaniu biegów puścisz sprzęgło to na 95% guma trzymająca silnik z prawej strony a są 2 i jedna do skrzyni biegów. :wink:

kamyk
03-05-2005, 11:10
Moim zdaniem to bedzie luz na pół osi lub dokładniej na przegubie

lafa0
03-05-2005, 11:37
dokładnie jak przedmówca zadne tam poduchy czy tłumiki....
ale sprawa jest prosta reczny zaciagasz auto na lewarek wrzucasz jedynke łapiesz za koło i ruszasz raz w jedna raz w drugą załoze sie ze bedzie luz :) nie tyle na półosi czy ktorymś z przegubów co na wieloklinie w skrzyni :D a swoją droga od tego nagłego ruszania czy dodoawania gazu to mogłes juz sobie porobic ładnie z poduszkami od skrzyni .... wiec sprawdzić ich tez nie zaszkodzi

wiem
05-05-2005, 18:39
Witam,Myślę że przyczyną będzie luz na półośce,swiadczą o tym stuki przy ruszaniu i puszczaniu nogi z gazu .U mnie przyczyną buł luz końcówki drążka kierowniczego,po wymianie jest cisza,przedtem stuki było słychać przy ruszaniu i zmianie biegów do 4,na 5 już nie.Pozdrawiam

intercity
05-05-2005, 21:12
a ja stawiam na poduszki. sam tak miałem

mag2400
05-05-2005, 21:20
a ja stawiam na poduszki. sam tak miałem

ja stawiem na te poduszki-gumy pod silnikiem. :)

małysz
05-05-2005, 21:49
raz tak miałem i było to bardzo niebezpieczne więc napiszę co było u mnie...
a więc to oberwała się jedna część od wahacza i dopiero na kanale było widać co jest grane oberwała sie tam gdzie jest przykręcany wahacz . stukało przy ruszaniu i przy hamowaniu a do tego cięzko się prowadził jeden specman- mechanik chciał za naprawę 300 ale jak poszukałem to gościu wspawał mi gruby płaskownik i zaplacilem 50 :) teraz nic go juz nie ruszy solidnie mi to zrobił jak nie wleziesz pod auto to nic za bardzo nie zobaczysz wiec do dzieła

intercity
05-05-2005, 21:55
to oberwała się jedna część od wahacza
Spawał Ci wahacz?? :shock: :shock:

hoses
06-05-2005, 12:30
Zobacz to (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?p=33216&highlight=#33216)
u mnie własnie przyczyną były sprężyny i uszczelka między kolektorem a tłumikiem. walczyłem z tym 8 miesięcy, wymieniając w miedzyczasie gumy na wahaczach i końcówke drążka.

małysz
06-05-2005, 19:02
nie wahacz tylko przejęzyczyłem się trochę tylko wahacz się wyrwał i tam gdzie się wyrwał to on mi wspawał płaskownik.. :))

slyboots
08-05-2005, 16:00
Witam ja tez mam takie metaliczne stuki przy ruszaniu z 1 i przejsciu na 2. Na dalszych biegach nie ma tego metalicznego stuku. Nie mam zielonego pojecia co to moze byc.

intercity
08-05-2005, 19:21
no sprawdz wahacze i mocowania rury. Kiedyś w końcu to zielone pojęcie musi zmienic kolorek ;)

Mondzio
09-05-2005, 08:34
hoses wg. mnie ma racje.
Podloz pod nakretki na laczeniu kolektora z rura podwojna po dwie, trzy podkladki tak aby zwiekszyc napiecie sprezyny. U mnie pomoglo rewelacyjnie podczas gdy obawialem sie o przeguby lub koncowki.

hoses
09-05-2005, 13:35
Podloz pod nakretki na laczeniu kolektora z rura podwojna po dwie, trzy podkladki tak aby zwiekszyc napiecie sprezyny
Ja te spręzyny poprostu wymieniłem na nowe jakieś 7-10 zł za sztukę i dodatkowo wymieniłem tą paskudą uszczelkę 6 zł. i to wszystko sprawiło, że wszystkie stuki natychmiast ustały. Powiem tak mechanik, któremu powiedziałem jaka była przyczyna był zaszokowany bo razem ze mna walczył z tym kilka miesięcy. A naprawdę na sucho nie można było jednoznacznie cokolwiek stwierdzić. Mozę to być wiele czynników.