sirAW
07-09-2008, 22:37
:568:
Zobacz pełną wersję : "dziwna" skrzynia!! sirAW 07-09-2008, 22:37 :568: blair7 08-09-2008, 08:17 http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php tu znajdziesz odpowiedni olej sirAW 08-09-2008, 13:48 Dzięki blair7 za info. Niestety nie ma tam Windstar-ów. Ale dowiedziałem się że Dextron III jest wskazany. A co z moim głównym wątkiem? Słyszeliście coś na temat takiego zachowywania się skrzyni? blair7 08-09-2008, 14:16 zauwazylem ale po fakcie, darioso 09-09-2008, 12:28 Takie objawy mogą być wynikiem róznych rzeczy. Zobacz czy kontrolka OD na drążku zmiany biegów ci przypadkiem nie mruga. Jeśli mruga to nie jest dobrze. Mogą padać tarczki w skrzyni lub koniecznie trzeba wymienić olej, póki autko jeszcze jeździ. OD sprawdź czy w ogóle działa, tzn. wciśnij przycisk i lampka powinna się palić na stałe. Wtedy masz tylko 3 biegi do przodu tzn. 1, 2 i 3. IV bieg się nie załączy. Jeśli lampka OD się nie pali w ogóle pomimo prób jej wciśniecia to oznacza, że albo masz zwalony bezpiecznik w puszce pod maską samochodu lub gdzieś jest przerwa na włączniku zespolonym przy kierownicy. Takie objawy mogą być wynikiem uszkodzonego czujnika prędkości VSS. Tak w ogóle to powinieś sprawdzić skrzynię na kompie i wszystko będzie jasne. sirAW 11-09-2008, 21:15 Witam! Dzięki za wskazówki. Lampka OD nie mruga i cały OD działa poprawnie. Zauważyłe także, że opisane wcześniej objawy pojawiają się gdy jeżdżę "delikatnie" natomiast gdy gaz wciskam energiczniej i tzw. pewnie objawy te zanikają lub są bardzo rzadko. Wymienię olej i zobaczymy. gdzie szukać tego czujnika prędkości? Pozdrawiam juliano 11-09-2008, 22:40 mnie było podobnie ale zasięgnąłem wiedzy u fachowca i odradził wymiane oleju, zaproponował by z tym nie jeździć a raczej wyremontować skrzynię póki koszty są jeszcze normalne bo w przypadku dalszego użytkowania ulegnie uszkodzeniu konwreter a koszty jego remontu są poważne. Tak zrobiłem, skrzynięszm wyjąłem, zawiozłem do niego, zrobił ją w dwa dni i w tym samym tygodniu mój wini hulał i do tej pory śmiga bez żadnych problemów. I moim zdanie tez tak zrób. pozdrawiam sirAW 16-09-2008, 19:14 Dzięki juliano.Powiedz tylko jakie koszta Ty miałeś, naprawiając skrzynię? juliano 16-09-2008, 21:32 Za remont wyszło dokładnie 1380zł + 12l oleju i zmieściłem się w 1500zł. Montaż i demontaż sam robiłem a opisałem go na ASU http://asu.pl/modules.php?name=Forums&f ... pic&t=6829 (http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6829) - nick jest syna :fcp1 pozdrawiam sirAW 17-09-2008, 11:25 Nie no Juliano! Opis wyjęcia ASB perfekcyjny! :fcp14 Normalnie chyba nawet laik by sobie z tym poradził. Dla mnie tekst przejrzysty i prosty.Znacznie ułatwi demontaż i montaż. Dzięki za pomoc. :fcp29 P.S. Czy do swej ASB lałeś Dexrona III? juliano 17-09-2008, 21:34 W swojej skrzyni jak kupiłem miałem zalany Mobil ATF 220- nie wiem czy to był Dexron II czy III, i na taki sam wymieniłem. Fachman co remontował skrzynię, powiedział że do roku 1998 w specyfikacji jest zalecany Dexron II i doradził bym zalał Hipol ATF IID co mnie bardzo zdziwiło że Hipol, ale twierdzi że do tych skrzyń jest bardzo dobry a o Mobilu bym zapomniał. Dużo argumentów przytoczył "za" więc zrobiłem jak radził i narazie odpukać chodzi skrzynia EXTRA. pozdrawiam sirAW 01-10-2008, 22:08 W jaki sposób nalezy "spuścić" olej ze skrzyni naszych Wind? Nigdzie nie moge znaleźć korka spustowego a musze to zrobic bo uszczelka mi poszla. Dolanie tez jak dobrze rozumiem jest poprzez kanal od bagnetu poziomu oleju w skrzyni. Dobrze kombinuje czy powinienem zając sie maszynami do szycia :572: juliano 02-10-2008, 15:06 Witam - trzeba misę odkręcać, zaopatrzyć w dosyć szeroki pojemnik {mam 30l pojemnik rozciety} i uważać by się nie nalało nie tylko do rękawów. Ja odkręcam wszystkie oprócz 2-ch zostawionych po przeciwnych stronach popuszczam powoli tą która jest bliżej chłodnicy, a ta z tyłu zostaje, trochę ścieknie oleju, popuszczam dalej i tak dalej, drugą też po trochu popuszczamy,aż wycieknie prawie wszystko odkręcamy i opuszczamy na dół. Filtr też trzeba wymienić. |