Zobacz pełną wersję : [MK5] na luzie gaśnie escort


szawello
09-09-2008, 18:33
Na LPG--na postoju na wolnych obrotach pracuje idealnie ,gdy autko jedzie na luzie lub gdy zatrzymuję się silnikiem trzepie spada z obrotów i gaśnie .Na benzynie jest trochę lepiej ale to nie to . Silnik krokowy raczej ok, rura doprowadzająca powietrze ok (wiem jak duży dmuch to silnik zgaśnie) w MK5 świece i kable ok

motaro20
11-09-2008, 11:31
Być może SONDA LAMBDA. To troche typowe oznaki.
NAPISZ JAKIE JESZCZE MASZ OBROTY NA POSTOJU I PRZY JAKICH OBROTACH ZACZYNA WARIOWAĆ ?

-waldi-
11-09-2008, 12:10
zwieksz dawkę gazu dla wolnych obrotów - regulacja - spalanie troche wzrosnie


Silnik krokowy raczej ok

to raczej czy OK?

Pawel
11-09-2008, 19:34
miałem podobny problem w escorcie 1.4 91 . gazownik powiedział że niby sonda lambda ,ale się nie opłaca zmieniac. tylko wyjął silniczek krokowy gazu i wstawił zamiast niego manualne pokrętło przepływu gazu [20 zł] i po sprawie. chodzi elegancko

szawello
12-09-2008, 20:26
Być może SONDA LAMBDA. To troche typowe oznaki.
NAPISZ JAKIE JESZCZE MASZ OBROTY NA POSTOJU I PRZY JAKICH OBROTACH ZACZYNA WARIOWAĆ ?
Na postoju 800 pracuje super......zaczyna się toczyć na luzie z górki osiąga 30-40 km/h obroty spadają silnik gaśnie


miałem podobny problem w escorcie 1.4 91 . gazownik powiedział że niby sonda lambda ,ale się nie opłaca zmieniac. tylko wyjął silniczek krokowy gazu i wstawił zamiast niego manualne pokrętło przepływu gazu [20 zł] i po sprawie. chodzi elegancko

karollegion podpowiedz coś o twoich obiawach

maćko_73
13-09-2008, 16:10
A zapala też bez problemu?Ja miałem coś podobnego jak miałem escorta 1,4 zagazowanego.Po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że walnięty był czujnik położenia przepustnicy.Po wymianie wszystko wróciło do normy. :fcp1

brajdak
13-09-2008, 17:16
kolego karollegion sonde lambda kupisz za jakies troche ponad 100zl na allegro, do forda dobrze pasuje uniwersalna i na twoim miejscu wolalbym wydac jakies 120zl na sonde i zeby silniczek mial zawsze niezaleznie od obrotow i obciazenia odpowiednia mieszanke niz ustawic na stale manualnie, moim zdaniem przez wstawienie manualnego zaworu napewno zmniejszy sie dynamika silnika lub zwiekszy spalanie.

Magik123
13-09-2008, 17:40
Wina krokowego, sonde zostaw.

Pawel
14-09-2008, 15:27
moje objawy były takie na postoju praca dobra niecałe 1000 obrotów , dodawanie na postoju gwałtownie gazu do podłogi silnik przerywał,dojazd do krzyżówki [sprzęgło] i gasł.

dynamika silnika dobra a spalanie bardzo dużeeeeeeee jak na ten motor escort 1.4 91 pali 10l gazu/100k. na silniczku krokowym gazu [teraz mam manualne pokrętło ]chyba palił mniej coś 8l/100km

szawello
14-09-2008, 16:00
A zapala też bez problemu?Ja miałem coś podobnego jak miałem escorta 1,4 zagazowanego.Po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że walnięty był czujnik położenia przepustnicy.Po wymianie wszystko wróciło do normy. :fcp1
Zapala bez problemu .Pali jak smok ok.15l lpg .Tak to się nie znam "czujnik położenia przepustnicy" gdzie jest ile kosztuje

szawello
14-09-2008, 16:06
moje objawy były takie na postoju praca dobra niecałe 1000 obrotów , dodawanie na postoju gwałtownie gazu do podłogi silnik przerywał,dojazd do krzyżówki [sprzęgło] i gasł.

dynamika silnika dobra a spalanie bardzo dużeeeeeeee jak na ten motor escort 1.4 91 pali 10l gazu/100k. na silniczku krokowym gazu [teraz mam manualne pokrętło ]chyba palił mniej coś 8l/100km
Mam identyko pali 15l lpg . na benzynie jak zimny to równierz przygasa

grzegorz111
15-09-2008, 10:43
witam wtrakcie iazdy gaśnie iak naciskam spszęgło pomorze ktoś

Magik123
15-09-2008, 15:26
witam wtrakcie iazdy gaśnie iak naciskam spszęgło pomorze ktoś

A mozwe najpierw bys tak zaczął cos robic/szukac, polaczenia przewodow, odma, wymyc przepustnice, silnik krokowy, sprawdzic polaczenia czujnikow.

Wrozek tu nie ma.

szawello
15-10-2008, 18:12
witam wtrakcie iazdy gaśnie iak naciskam spszęgło pomorze ktoś
mam pytanko czy naprawiłeś to .......wywaliłem krokowy z gazu wstawiłem manualny nic nie pomogło na benzynie jest ok

szawello
04-11-2008, 15:24
Na LPG--na postoju na wolnych obrotach pracuje idealnie ,gdy autko jedzie na luzie lub gdy zatrzymuję się silnikiem trzepie spada z obrotów i gaśnie .Na benzynie jest trochę lepiej ale to nie to . Silnik krokowy raczej ok, rura doprowadzająca powietrze ok (wiem jak duży dmuch to silnik zgaśnie) w MK5 świece i kable ok
Ćwiczę dalej temat.Krokowy z gazu wyrzuciłem wstawiłem manualne-nic nie pomogło,gazownik rozebrał parownik wyczyścił mówił że był mocno zaklejony parafiną teraz jak zimny jedzie w miarę dobrze-- ciepły na luzie spada z obrotów pracuje nierówno.Na benzynie jest dobrze.Podpowiadali mi rozłączyć czujnik biegu jałowego ze skrzyni - gdzie on jest

-waldi-
04-11-2008, 15:30
ciepły na luzie spada z obrotów pracuje nierówno

zła regulacja LPG

podłącz woltomierz pod sondę lambda i odczytaj jakie jest na niej napięcie przy pracującym silniku miedzy szarym a czarnym przewodem sondy

Wojt@s
04-11-2008, 15:32
właściwie trzy sprawy:
- jedź na analize spalin, jakie masz HSC??
- poziom cieczy chłodzącej
- filtr gazu wymieniamy co 10.000km reduktor co 60000km a Ty kiedy wymieniałeś??
- kiedy były wymieniany membrany w parowniku?? nie zalewa Ci któregoś cylindra??

Miałem parę takich przyczyn jak u Ciebie, przeważnie były to pierdoły typu niedomaganie zapłonu, poziom cieczy albo po prostu brak regularnych wymian.

szawello
04-11-2008, 16:33
właściwie trzy sprawy:
- jedź na analize spalin, jakie masz HSC??
- poziom cieczy chłodzącej
- filtr gazu wymieniamy co 10.000km reduktor co 60000km a Ty kiedy wymieniałeś??
- kiedy były wymieniany membrany w parowniku?? nie zalewa Ci któregoś cylindra??

Miałem parę takich przyczyn jak u Ciebie, przeważnie były to pierdoły typu niedomaganie zapłonu, poziom cieczy albo po prostu brak regularnych wymian.
Analiza spalin ok ---- poziom cieczy ok----------filtry powymieniane---------- podobno do gazu niepotrzebna sonda bo omija się ją. Silnik krokowy---- na paliwie jest ok to na gazie też by musiało być

szawello
04-11-2008, 16:36
ciepły na luzie spada z obrotów pracuje nierówno

zła regulacja LPG

podłącz woltomierz pod sondę lambda i odczytaj jakie jest na niej napięcie przy pracującym silniku miedzy szarym a czarnym przewodem sondy
Mój gazownik twierdzi że regulacja dobra że nawalony krokowy ale na benzynie jest ok

szawello
04-11-2008, 16:38
Jak sprawdzić czy zalewa mi któryś cylinder

-waldi-
04-11-2008, 18:39
Mój gazownik twierdzi że regulacja dobra że nawalony krokowy ale na benzynie jest ok

nie ufaj gazownikowi "Zrób to sam"

sonda na LPG nie jest wcale omijana :fcp17 jeżeli jest i wstawiasz gaz to musisz montować emulator sondy (zazwyczaj zintegrowany ze sterownikiem LPG), żeby ECU nie głupiał, i instalacja powinna być minimum II generacji

wywalając krokowy od LPG nic nie zyskasz.... po za tym, że będzie to chodziło jak zwykła instalka I gen.

jezeli twierdzi gaziarz, że regulacja OK to czemu nie chodzi jak powinien tak jak na benzynie?


- kiedy były wymieniany membrany w parowniku??

to jest też ważna uwaga - stare membranki maja problem z regulacja przy małych przepływach gazu

Wojt@s
04-11-2008, 20:00
szawello jedź do gazownika i niech Ci da wydruk z obrotów jałowych i średnich. Niech tam będą wszystkie pomiary, bo gazownicy na niektóry w ogóle nie patrzą, a tam tkwi często szkopuł.

Membrany z wiekiem kruszeją, tracą swoją elastyczność, przez to powodują często zalewanie na poszczególnych cylindrach, jak to sprawdzić?? rozbierz parownik, zrób foto i Ci powiemy:)

szawello
08-11-2008, 17:29
Na LPG--na postoju na wolnych obrotach pracuje idealnie ,gdy autko jedzie na luzie lub gdy zatrzymuję się silnikiem trzepie spada z obrotów i gaśnie .Na benzynie jest trochę lepiej ale to nie to . Silnik krokowy raczej ok, rura doprowadzająca powietrze ok (wiem jak duży dmuch to silnik zgaśnie) w MK5 świece i kable ok
Parownik był zaklejony parafiną wyczyścił jest lepiej , ale dalej spadają obroty jak jest zimny

simplus_team7
08-11-2008, 20:27
Miałem identyczny problem w tym samym samochodzie i w tym samym silniku :fcp3
Problem rozwiązał się sam :fcp2 Mianowicie, różne rzeczy kombinowałem i nic nie pomagało. Przypadkowo na trasie zgubiłem pokrętło z reduktora (BRC Tecno 100kW) od obrotów (taka szpilka na klucz 10)
Pojechałem na szrot poszukać tej szpilki, ale jak mi facet powiedział 100 zł za używany reduktor (bo samej mi nie sprzeda) to się wkurzyłem i sprytnie z leżących reduktorów wykręciłem następnie czmychłem ze szrotu. Kiedy otworzyłem klapę by wkręcić "śrubkę" okazało się że jest inna, a mianowicie kiedy już na spokojnie się jej dokładniej przyjrzałem. Zauważyłem, że ma dłuższą igłę :fcp5 Myślałem, że nic z tego nie będzie, a tu niespodzianka. Dokręciłem ją do oporu. Silnik od tej pory śmiga bez zastrzeżeń!!! :fcp2 Żadnego problemu z obrotami, gaśnięciem, itp. Dlatego spróbuj z tym pokrętłem przebuszuj jakiś szrot weź swoje pokrętło i poszukaj troszkę dłuższego. Jak zadziała to będziesz tak szczęśliwy jak ja :fcp2

Pawel
13-11-2008, 21:11
wywalając krokowy od LPG nic nie zyskasz....

u mnie wywalenie krokowego lpg pomogło. na registerze nie gasnie a jak spowrotem jego wstawie to jest dobrze do pierwszej krzyżówki. ale lepiej miec krokowego lpg.


dodawanie na postoju gwałtownie gazu do podłogi silnik przerywał,
Mam identyko pali 15l lpg . na benzynie jak zimny to równierz przygasa

ale czy na gazie przerywa , i co na to gaziarz

u mnie od razu powiedział ze sonda albo do wymiany albo wywalenie krokowego , ale sondy nie zmieniałem ,w końcu będzie trzeba sprawdzić czy miał racje gaziarz

szawello
13-11-2008, 22:22
Bujam się na registerze gazownik mi powiedział że trzeba nad autkiem "popracować" .Nie mam czasu do niego się wybrać.Na zimnym zaraz po starcie gaśnie,przejedzie ok 500m i jest lepiej. Przygasa na luzie --jak jedzie obroty spadają do ok400-- jak się zatrzymam wracają do normy 800 silnik pracuje równo.Mój ma ustawione przełączenie z benzyny na lpg +10 przy tej pogodzie ruszam praktycznie na gazie -automat.Jak będę u gazownika wstawię krokowy.Przydusza czasami na wysokim biegu przy małej prędkości---szarpnie , może zła dawka