Zobacz pełną wersję : [MK5] na luzie gaśnie escort
szawello 09-09-2008, 18:33 Na LPG--na postoju na wolnych obrotach pracuje idealnie ,gdy autko jedzie na luzie lub gdy zatrzymuję się silnikiem trzepie spada z obrotów i gaśnie .Na benzynie jest trochę lepiej ale to nie to . Silnik krokowy raczej ok, rura doprowadzająca powietrze ok (wiem jak duży dmuch to silnik zgaśnie) w MK5 świece i kable ok
motaro20 11-09-2008, 11:31 Być może SONDA LAMBDA. To troche typowe oznaki.
NAPISZ JAKIE JESZCZE MASZ OBROTY NA POSTOJU I PRZY JAKICH OBROTACH ZACZYNA WARIOWAĆ ?
zwieksz dawkę gazu dla wolnych obrotów - regulacja - spalanie troche wzrosnie
Silnik krokowy raczej ok
to raczej czy OK?
miałem podobny problem w escorcie 1.4 91 . gazownik powiedział że niby sonda lambda ,ale się nie opłaca zmieniac. tylko wyjął silniczek krokowy gazu i wstawił zamiast niego manualne pokrętło przepływu gazu [20 zł] i po sprawie. chodzi elegancko
szawello 12-09-2008, 20:26 Być może SONDA LAMBDA. To troche typowe oznaki.
NAPISZ JAKIE JESZCZE MASZ OBROTY NA POSTOJU I PRZY JAKICH OBROTACH ZACZYNA WARIOWAĆ ?
Na postoju 800 pracuje super......zaczyna się toczyć na luzie z górki osiąga 30-40 km/h obroty spadają silnik gaśnie
miałem podobny problem w escorcie 1.4 91 . gazownik powiedział że niby sonda lambda ,ale się nie opłaca zmieniac. tylko wyjął silniczek krokowy gazu i wstawił zamiast niego manualne pokrętło przepływu gazu [20 zł] i po sprawie. chodzi elegancko
karollegion podpowiedz coś o twoich obiawach
maćko_73 13-09-2008, 16:10 A zapala też bez problemu?Ja miałem coś podobnego jak miałem escorta 1,4 zagazowanego.Po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że walnięty był czujnik położenia przepustnicy.Po wymianie wszystko wróciło do normy. :fcp1
kolego karollegion sonde lambda kupisz za jakies troche ponad 100zl na allegro, do forda dobrze pasuje uniwersalna i na twoim miejscu wolalbym wydac jakies 120zl na sonde i zeby silniczek mial zawsze niezaleznie od obrotow i obciazenia odpowiednia mieszanke niz ustawic na stale manualnie, moim zdaniem przez wstawienie manualnego zaworu napewno zmniejszy sie dynamika silnika lub zwiekszy spalanie.
Magik123 13-09-2008, 17:40 Wina krokowego, sonde zostaw.
moje objawy były takie na postoju praca dobra niecałe 1000 obrotów , dodawanie na postoju gwałtownie gazu do podłogi silnik przerywał,dojazd do krzyżówki [sprzęgło] i gasł.
dynamika silnika dobra a spalanie bardzo dużeeeeeeee jak na ten motor escort 1.4 91 pali 10l gazu/100k. na silniczku krokowym gazu [teraz mam manualne pokrętło ]chyba palił mniej coś 8l/100km
szawello 14-09-2008, 16:00 A zapala też bez problemu?Ja miałem coś podobnego jak miałem escorta 1,4 zagazowanego.Po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że walnięty był czujnik położenia przepustnicy.Po wymianie wszystko wróciło do normy. :fcp1
Zapala bez problemu .Pali jak smok ok.15l lpg .Tak to się nie znam "czujnik położenia przepustnicy" gdzie jest ile kosztuje
szawello 14-09-2008, 16:06 moje objawy były takie na postoju praca dobra niecałe 1000 obrotów , dodawanie na postoju gwałtownie gazu do podłogi silnik przerywał,dojazd do krzyżówki [sprzęgło] i gasł.
dynamika silnika dobra a spalanie bardzo dużeeeeeeee jak na ten motor escort 1.4 91 pali 10l gazu/100k. na silniczku krokowym gazu [teraz mam manualne pokrętło ]chyba palił mniej coś 8l/100km
Mam identyko pali 15l lpg . na benzynie jak zimny to równierz przygasa
grzegorz111 15-09-2008, 10:43 witam wtrakcie iazdy gaśnie iak naciskam spszęgło pomorze ktoś
Magik123 15-09-2008, 15:26 witam wtrakcie iazdy gaśnie iak naciskam spszęgło pomorze ktoś
A mozwe najpierw bys tak zaczął cos robic/szukac, polaczenia przewodow, odma, wymyc przepustnice, silnik krokowy, sprawdzic polaczenia czujnikow.
Wrozek tu nie ma.
szawello 15-10-2008, 18:12 witam wtrakcie iazdy gaśnie iak naciskam spszęgło pomorze ktoś
mam pytanko czy naprawiłeś to .......wywaliłem krokowy z gazu wstawiłem manualny nic nie pomogło na benzynie jest ok
szawello 04-11-2008, 15:24 Na LPG--na postoju na wolnych obrotach pracuje idealnie ,gdy autko jedzie na luzie lub gdy zatrzymuję się silnikiem trzepie spada z obrotów i gaśnie .Na benzynie jest trochę lepiej ale to nie to . Silnik krokowy raczej ok, rura doprowadzająca powietrze ok (wiem jak duży dmuch to silnik zgaśnie) w MK5 świece i kable ok
Ćwiczę dalej temat.Krokowy z gazu wyrzuciłem wstawiłem manualne-nic nie pomogło,gazownik rozebrał parownik wyczyścił mówił że był mocno zaklejony parafiną teraz jak zimny jedzie w miarę dobrze-- ciepły na luzie spada z obrotów pracuje nierówno.Na benzynie jest dobrze.Podpowiadali mi rozłączyć czujnik biegu jałowego ze skrzyni - gdzie on jest
ciepły na luzie spada z obrotów pracuje nierówno
zła regulacja LPG
podłącz woltomierz pod sondę lambda i odczytaj jakie jest na niej napięcie przy pracującym silniku miedzy szarym a czarnym przewodem sondy
właściwie trzy sprawy:
- jedź na analize spalin, jakie masz HSC??
- poziom cieczy chłodzącej
- filtr gazu wymieniamy co 10.000km reduktor co 60000km a Ty kiedy wymieniałeś??
- kiedy były wymieniany membrany w parowniku?? nie zalewa Ci któregoś cylindra??
Miałem parę takich przyczyn jak u Ciebie, przeważnie były to pierdoły typu niedomaganie zapłonu, poziom cieczy albo po prostu brak regularnych wymian.
szawello 04-11-2008, 16:33 właściwie trzy sprawy:
- jedź na analize spalin, jakie masz HSC??
- poziom cieczy chłodzącej
- filtr gazu wymieniamy co 10.000km reduktor co 60000km a Ty kiedy wymieniałeś??
- kiedy były wymieniany membrany w parowniku?? nie zalewa Ci któregoś cylindra??
Miałem parę takich przyczyn jak u Ciebie, przeważnie były to pierdoły typu niedomaganie zapłonu, poziom cieczy albo po prostu brak regularnych wymian.
Analiza spalin ok ---- poziom cieczy ok----------filtry powymieniane---------- podobno do gazu niepotrzebna sonda bo omija się ją. Silnik krokowy---- na paliwie jest ok to na gazie też by musiało być
szawello 04-11-2008, 16:36 ciepły na luzie spada z obrotów pracuje nierówno
zła regulacja LPG
podłącz woltomierz pod sondę lambda i odczytaj jakie jest na niej napięcie przy pracującym silniku miedzy szarym a czarnym przewodem sondy
Mój gazownik twierdzi że regulacja dobra że nawalony krokowy ale na benzynie jest ok
szawello 04-11-2008, 16:38 Jak sprawdzić czy zalewa mi któryś cylinder
Mój gazownik twierdzi że regulacja dobra że nawalony krokowy ale na benzynie jest ok
nie ufaj gazownikowi "Zrób to sam"
sonda na LPG nie jest wcale omijana :fcp17 jeżeli jest i wstawiasz gaz to musisz montować emulator sondy (zazwyczaj zintegrowany ze sterownikiem LPG), żeby ECU nie głupiał, i instalacja powinna być minimum II generacji
wywalając krokowy od LPG nic nie zyskasz.... po za tym, że będzie to chodziło jak zwykła instalka I gen.
jezeli twierdzi gaziarz, że regulacja OK to czemu nie chodzi jak powinien tak jak na benzynie?
- kiedy były wymieniany membrany w parowniku??
to jest też ważna uwaga - stare membranki maja problem z regulacja przy małych przepływach gazu
szawello jedź do gazownika i niech Ci da wydruk z obrotów jałowych i średnich. Niech tam będą wszystkie pomiary, bo gazownicy na niektóry w ogóle nie patrzą, a tam tkwi często szkopuł.
Membrany z wiekiem kruszeją, tracą swoją elastyczność, przez to powodują często zalewanie na poszczególnych cylindrach, jak to sprawdzić?? rozbierz parownik, zrób foto i Ci powiemy:)
szawello 08-11-2008, 17:29 Na LPG--na postoju na wolnych obrotach pracuje idealnie ,gdy autko jedzie na luzie lub gdy zatrzymuję się silnikiem trzepie spada z obrotów i gaśnie .Na benzynie jest trochę lepiej ale to nie to . Silnik krokowy raczej ok, rura doprowadzająca powietrze ok (wiem jak duży dmuch to silnik zgaśnie) w MK5 świece i kable ok
Parownik był zaklejony parafiną wyczyścił jest lepiej , ale dalej spadają obroty jak jest zimny
simplus_team7 08-11-2008, 20:27 Miałem identyczny problem w tym samym samochodzie i w tym samym silniku :fcp3
Problem rozwiązał się sam :fcp2 Mianowicie, różne rzeczy kombinowałem i nic nie pomagało. Przypadkowo na trasie zgubiłem pokrętło z reduktora (BRC Tecno 100kW) od obrotów (taka szpilka na klucz 10)
Pojechałem na szrot poszukać tej szpilki, ale jak mi facet powiedział 100 zł za używany reduktor (bo samej mi nie sprzeda) to się wkurzyłem i sprytnie z leżących reduktorów wykręciłem następnie czmychłem ze szrotu. Kiedy otworzyłem klapę by wkręcić "śrubkę" okazało się że jest inna, a mianowicie kiedy już na spokojnie się jej dokładniej przyjrzałem. Zauważyłem, że ma dłuższą igłę :fcp5 Myślałem, że nic z tego nie będzie, a tu niespodzianka. Dokręciłem ją do oporu. Silnik od tej pory śmiga bez zastrzeżeń!!! :fcp2 Żadnego problemu z obrotami, gaśnięciem, itp. Dlatego spróbuj z tym pokrętłem przebuszuj jakiś szrot weź swoje pokrętło i poszukaj troszkę dłuższego. Jak zadziała to będziesz tak szczęśliwy jak ja :fcp2
wywalając krokowy od LPG nic nie zyskasz....
u mnie wywalenie krokowego lpg pomogło. na registerze nie gasnie a jak spowrotem jego wstawie to jest dobrze do pierwszej krzyżówki. ale lepiej miec krokowego lpg.
dodawanie na postoju gwałtownie gazu do podłogi silnik przerywał,
Mam identyko pali 15l lpg . na benzynie jak zimny to równierz przygasa
ale czy na gazie przerywa , i co na to gaziarz
u mnie od razu powiedział ze sonda albo do wymiany albo wywalenie krokowego , ale sondy nie zmieniałem ,w końcu będzie trzeba sprawdzić czy miał racje gaziarz
szawello 13-11-2008, 22:22 Bujam się na registerze gazownik mi powiedział że trzeba nad autkiem "popracować" .Nie mam czasu do niego się wybrać.Na zimnym zaraz po starcie gaśnie,przejedzie ok 500m i jest lepiej. Przygasa na luzie --jak jedzie obroty spadają do ok400-- jak się zatrzymam wracają do normy 800 silnik pracuje równo.Mój ma ustawione przełączenie z benzyny na lpg +10 przy tej pogodzie ruszam praktycznie na gazie -automat.Jak będę u gazownika wstawię krokowy.Przydusza czasami na wysokim biegu przy małej prędkości---szarpnie , może zła dawka
|