Zobacz pełną wersję : [mk7] wymiana wahacza p kierownica przechylona w prawo


riepcia80
10-09-2008, 09:24
Witam, mam taki problem, wczoraj wymienili mi lewy wahacz. wszystko niby ok ale przy jeździe na wprost kierownica jest pochylona lekko w prawą stronę. Nie wiem czy to od tego zbieżność poleciała i trzeba ustawić czy coś pochrzanili. Nie zauważyłem aby ściągało w którąś stronę ani przy jeździe ani przy hamowaniu. Gumy nie piszczą ale nie podoba mi się ta kierownica. Dodam jeszcze że w zeszłym tygodniu miałem wymieniany simering przy maglownicy bo ciekło, ale tę kierownice to dopiero teraz zauważyłem. Z góry dzięki za wszelki sugestie.

radekbox
10-09-2008, 11:42
pytanie, czy kierownica sie skrzywila po naprawie magla, czy wahacza.
tak czy siak, musisz zrobic zbieznosc...
moze sie myle. ale wydaje mi sie, ze przy maglu, jak go skrecali to nie ustawili kierownice prosto

riepcia80
10-09-2008, 13:23
Dzięki za podpowiedź, a czy dużo jest roboty z przekręceniem jej z powrotem na prosto? Chciałem wiedzieć czy mam jechać do zakładu i wymagać poprawienia, bo jeśli tak, to fajnie by było sprawdzić zbieżność na prostej kierownicy, bo tak to pewnie będę musiał dwa razy jeździć.

Magik123
10-09-2008, 13:33
Kierownicy tak bardzio nie przekrecisz jesli jest tylko troszke wychylona, bo tam nie ma wieloklinu tylko szesciokąt, najlepiej podjedz tam gdzie ci robili, na zbierznosci tez ci ja wyprostuja.

radekbox
10-09-2008, 13:44
tylko sie zastanawiam, czy nie wystarczy tylko odkrecic kierownicy i wsadzic ja prosto. chwila roboty i byloby po sprawie
chyba nic by sie zlego nie stalo..

zbys24
10-09-2008, 19:42
Kierownicy tak bardzio nie przekrecisz jesli jest tylko troszke wychylona, bo tam nie ma wieloklinu tylko szesciokąt, najlepiej podjedz tam gdzie ci robili, na zbierznosci tez ci ja wyprostuja.

Jest dokładnie jak pisze [i]Magik123[u] Grzebali przy wahaczu więc zrób zbieżność , 60pln to nie jest spora kwota a będziesz miał pewnośc że autko jedzie jak powinno.

defender118
10-09-2008, 19:56
Witam.Dopisuje się do pytania autora tyle że ja uderzyłem w krawężnik kołem i felga dość znacznie się wygieła dlatego założyłem zapasówke 13'' a reszte mam 14''.Czy to może być wina za małej felgi że kierownica jest przechylona?czy jakaś inna częśc sie wygieła?.

zbys24
10-09-2008, 20:10
Witam.Dopisuje się do pytania autora tyle że ja uderzyłem w krawężnik kołem i felga dość znacznie się wygieła dlatego założyłem zapasówke 13'' a reszte mam 14''.Czy to może być wina za małej felgi że kierownica jest przechylona?czy jakaś inna częśc sie wygieła?.

Pewnie, że mogło się coś sfiksować. Zależy z jaką siłą i pod jakim kontem przywaliłeś. Załóż 14-ke i zobaczysz jaki efekt, jak będzie kicha to na kanał i popatrzeć co się skopało i zbieżność sprawdzić!!!

darnel
11-09-2008, 20:45
Po wymianie tulei i sworznia nie ustawiałem zbieżności-pomyślałem-wszystko wróciło na swoje miejsce, więc po co? Ani się nie obejrzałem, a opony (nowe dunlopy z kwietnia br) przednie są zniszczone. Zbierzność po tym fakcie w byłym aso forda ustawiłem, bo jak sądzę profesjonalnie (sprzęt i ludzie z aso) i tanio (bo już nie aso). Żałuję, że wcześniej tego nie zrobiłem. Kierownicy nie poprawisz(sześciokąt)-tylko zbieżność ustawiając ją poprawisz.

Kowalu
11-09-2008, 22:46
Witam
mam ten sam problem z kierownicą tylko ze zbierznosc mam ustawioną dobrze, ale tak sobie mysle zeby z jednej strony wykręcic końcówke jakies pół obrotu a z drugiej wkręcic tyle samo, zbierznosc sie nie przestawi a kierownica powinna wrócic do normy

Magik123
12-09-2008, 07:34
Witam
mam ten sam problem z kierownicą tylko ze zbierznosc mam ustawioną dobrze, ale tak sobie mysle zeby z jednej strony wykręcic końcówke jakies pół obrotu a z drugiej wkręcic tyle samo, zbierznosc sie nie przestawi a kierownica powinna wrócic do normy

Nawet instrukcja tak mowi ale, na oko to zbiernosc na bank przestawisz.

riepcia80
12-09-2008, 14:53
Witam
mam ten sam problem z kierownicą tylko ze zbierznosc mam ustawioną dobrze, ale tak sobie mysle zeby z jednej strony wykręcic końcówke jakies pół obrotu a z drugiej wkręcic tyle samo, zbierznosc sie nie przestawi a kierownica powinna wrócic do normy

Nawet instrukcja tak mowi ale, na oko to zbiernosc na bank przestawisz.


Właśnie o to też chciałem zapytać, bo wczoraj ustawiali mi zbieżność, faktycznie była ruszona noi ustawili. Kazali mi sie przejechać i zobaczyć czy kierownica jest prosto. Przejechałem się, obadałem że jednak jest troche przekręcona, zatem wróciłem jak kazali, wjechałem na kanał i gość ustawił ją na wprost. I pytanko: czy przypadkiem nie przestawił zbieżności?

kor1011
12-09-2008, 20:58
Jeśli zaznaczysz na drążkach punkty i przekręcisz po obu stronach o tyle samo(oczywiście w przeciwnych kierunkach to zbieżności nie zmienisz.Ważna jest dokładność i zaznaczenie na początku (np. farbą), bo przy kontrowaniu może się samo przekręcić i jeśli przeholujesz to wiesz gdzie wrócić.

darnel
12-09-2008, 21:01
riepcia80, nie przestawili, tylko od nowa ją ustawili po wyprostowaniu kierownicy. Na marginesie-to oni powinni się przejechać i to sprawdzić. Tak robią bardziej zainteresowani zadowoleniem klienta i myślę, że to standard. Nie każą Ci tam sprawdzać, czy koła dobrze przykręcili? ;)

riepcia80
12-09-2008, 21:24
Może nie jasno się wyraziłem, było tak: ustawili zbieżność, po czym kazali się przejechać i obadać, czy kierownica jest prosto a jakby było nie tak to mam wrócić to poprawią. Przejechałem się, stwierdziłem, że jest źle i podjechałem, gość podkręcił i wyprostował ją. I teraz się zastanawiam, czy przez to z powrotem błędnie się zbieżność nie przestawiła.

darnel
12-09-2008, 21:57
Jasno się wyraziłeś, a ja jasno odpowiedziałem. Śpij spokojnie. Jeśli to spece to zrobili tak jak trzeba. Ustawili od nowa, bo inaczej się nie da kierownicy wyprostować

Rafał A.(antek)
18-09-2008, 11:13
Zbierznosc to tylko kwestia kata skrecenia kół wzajemnie wobec siebie, nie jest istotne w ktorymmiejscu drazka ierowniczego bedzie mialo to miejsce, dopoki sie nie przegnie w ktoras strone ze kola zaczna ocierac o nadkola.

Na oko zbieznosci nigdy ine ustawisz, nawet zazdanczjac, niestety

Kierownice prostuje sie tyklo zbieznoscia, nie przekłada sie samej kierownicy (chyba ze byla juz kiedys zle ustawiona)

W dobrych warsztatach puszczaja wlasnie wlasciciela, bo toon jeździ tym autem i wie jak powinno byc itd i jak mu dobrze sie prowadzi.

Przy zmianie el wahacza teoretycznie nie potrzeba zbieznosci, czyba ze roszamy swozen, zamienniki jednak nigdy nie maja idealnej dlugosci takiej samej jak to co bylo, dodatkowo mocuje sie je na sroby a nie jak fabryka nanicy, wiec zbierznosc wymagana.

Po przywaleniu w kraweznik, moglo a le nie musialo sie cos porzywic, mogla za to sie przesunac zbieznosc. Mniejsze kolo bedzie powodowalo sciaganie auta w ktoras strone, stad mozliwy efekt krzywej kierownicy. Naprawic felge i jechac na pomiar zbieznasci i kata pochylenia kola, + ogledziny zawieszenia.

darnel
19-09-2008, 21:53
W dobrych warsztatach puszczaja wlasnie wlasciciela, bo toon jeździ tym autem i wie jak powinno byc itd i jak mu dobrze sie prowadzi.
Bzdura. Kierownica ma być prosto i tak powinno być. Ciarachy nie robią przejażdżki tylko puszczają klienta a później pewnie mówią- "sam Pan sprawdzał i było dobrze, to o co Panu chodzi???"

Rafał A.(antek)
24-09-2008, 01:32
a czy ja napisalem ze ma byc krzywo?