Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] fotel kierowcy demontaż siłownika bez demontażu fotel


roro275
11-09-2008, 13:28
Jak wcześniej obiecałem w kilku punktach opisuję jak wyjąć siłownik regulujący fotel kierowcy.
1. Wyjmujemy pokrętło regulujące oparcie.
2. Zdejmujemy plaskikową osłonę fotela w tym celu:
- z tyłu fotela odkręcamy jedną śrbkę mocującą obudowę
- z przodu przymocowana jest za pomocą plastikowego wcisku z opaską ściskającą ( można się pomęczyć i go wyciągnąć lub poprostu przeciąć opaskę)
3. Odłączamy siłownik "od prądu" wypinając go z kostki.
4. Wybijamy bolec (najlepiej do środka - nie wiem dlaczego się męczyłm i wybijałem go ze środka na zewnątrz) i odkręcamy trzy śróbki (jak było już opisane na forum klucz 6 za mały 7 za duży, mi udało się je odkręcić szczypcami)
5. Siłownik mamy w ręku bez odkęcania fotela.
Pozdrawiam.
Jak się uda to dołącze jeszcze zdjęcia.

Krzysiek
11-11-2009, 13:06
Dzięki temu opisowi wymieniłem swoją zębatkę plastikową na miedzianą bez demontowania fotela 8)

Krzysiek
11-11-2009, 14:07
Pozwoliłem sobie także porobić kilka zdjęć aby kolejni forumowicze mogli mniej więcej zobaczyć jak to wygląda. Opis macie powyżej od kolegi roro275. Ja posłużę się nim także aby było wiadomo co i jak:


1. Wyjmujemy pokrętło regulujące oparcie.
Najlepiej przesunąć fotel na maxa do przodu, chwycić mocno to pokrętło od regulacji i mocno szarpnąć w swoją stronę. Gdyby nie dało rady należy lekko podważyć śrubokrętem małe ząbki tego pokrętła, które przylegają do małej metalowej podkładki znajdującej się u wejścia w fotel. Należy to robić delikatnie, bo ja przez przypadek ułamałem jeden ząbek :619:

2. 2. Zdejmujemy plastikową osłonę fotela w tym celu:
- z tyłu fotela odkręcamy jedną śrubkę mocującą obudowę
- z przodu przymocowana jest za pomocą plastikowego wcisku z opaską ściskającą ( można się pomęczyć i go wyciągnąć lub po prostu przeciąć opaskę).
W moim przypadku wolałem się pomęczyć i wyciągnąć tą opaskę. Trzeba delikatnie na boki przesuwać tą opaską i jednocześnie ją pchać ku dołowi. Trochę się z tym męczyłem, ale wyciągnąłem ją całą i zdrową :D

3. Odłączamy siłownik "od prądu" wypinając go z kostki.
Tak wygląda kostka odpowiedzialna za sterowanie podnoszenia i opuszczania fotela
http://img10.imageshack.us/img10/8318/41054567.th.jpg (http://img10.imageshack.us/i/41054567.jpg/)

Aby wyciągnąć kostkę musimy nacisnąć na ten mały kwadracik, tam jest taki "cypelek" wystający z tej kostki aby można było ją odłączyć
http://img24.imageshack.us/img24/3479/35409568.th.jpg (http://img24.imageshack.us/i/35409568.jpg/)

4. Wybijamy bolec (najlepiej do środka - nie wiem dlaczego się męczyłem i wybijałem go ze środka na zewnątrz) i odkręcamy trzy śrubki (jak było już opisane na forum klucz 6 za mały 7 za duży, mi udało się je odkręcić szczypcami)
Numerem 1 zaznaczyłem bolec, który trzeba wybić do środka siedzenia, szczypce znalazłem takie jak widać, muszą być bardzo cienkie bo kluczem ciężko złapać te śrubki a co dopiero je odkręcać...
http://img17.imageshack.us/img17/3462/95577907.th.jpg (http://img17.imageshack.us/i/95577907.jpg/)

5. Siłownik mamy w ręku bez odkręcania fotela.
http://img509.imageshack.us/img509/3615/62415476.th.jpg (http://img509.imageshack.us/i/62415476.jpg/)

Jak ktoś zajrzy od strony pedałów sprzęgła, hamulca i gazu to zobaczy taką oto wtyczkę, u mnie ma ona kolor niebieski. Jest to wtyczka od tego bębna jak widać na obrazku, ja jej nie ruszałem bo jej nie trzeba rozłączać.
http://img94.imageshack.us/img94/6966/29324861.th.jpg (http://img94.imageshack.us/i/29324861.jpg/)

6. Usuwamy tą zębatkę plastikową z prowadnicy. Ja usunąłem ją kombinerkami bo dziadostwo miałem tak zrobione, że ta zębatka była wtopiona na takie małe rowki znajdujące się pod zębatką. Większość młodych Mondeo takie ma zastosowane, jak dla mnie totalna głupota, bo przysparza to dodatkowych kłopotów przy demontażu takiej zębatki.
http://img12.imageshack.us/img12/8141/51379663.th.jpg (http://img12.imageshack.us/i/51379663.jpg/)
Pozostałości po usuniętej zębatce :diabel2:

7. Zamawiamy porządną zębatkę. Ja swoją zamówiłem na największym naszym portalu aukcyjnym ;)
http://www.allegro.pl/item796981906_ford_mondeo_mk2_mk3_elektryczna_regu lacja_fotela.html

Krzysiek
11-11-2009, 14:10
8. Prowadnicę oddałem tokarzowi aby mi stoczył te wystające rowki po plastikowej zębatce i przystosował ją pod nową zębatkę.
Po 1 dniu oczekiwania dostałem swoją prowadnicę z powrotem z założoną już zębatką.

Na zdjęciu oznaczyłem 3 miejsca.
1. To miejsce na przewiercenie otworu w który należy wbić dołączony do zestawu bolec, następnie usunąć odstającego części tego bolca tak aby przy obracaniu się zębatki wystające części nie ocierały się o obudowę. Otwór ten należy przewiercić wiertłem nr 3.
http://img69.imageshack.us/img69/8082/50640841.th.jpg (http://img69.imageshack.us/i/50640841.jpg/)
2-3 Tutaj macie także też jeden fakt na który trafiłem, otóż do zestawu dołączone są 2 te małe pierścienie, moja obudowa została tak skonstruowana, że pierścień nr 2 nie zmieścił by się w tym rowku więc został lekko stoczony przez tokarza aby wpasował się idealnie w rowek obudowy.


I w taki oto sposób nowa zębatka jest gotowa do ponownego założenia. Należy pamiętać też o nałożeniu trochę smaru bądź tawotu w okolicy tej zębatki aby było jak najmniejsze tarcie.

Tyle ode mnie, przyjemnej pracy 8)

g0bas
28-05-2012, 17:38
Ma ktoś z szanownych forumowiczów namiar na tę miedzianą zębatkę gdyż moja plastikowa równiez sie posypala a wszystkie linki do niej podane na forum sa nieaktualne a na allegro nie moge ich znaleźć z góry dzieki:)

Keram-1
28-05-2012, 17:52
Witam
Wpisz na Aledrogo "elektryczna regulacja fotela" i masz pełno ofert

g0bas
28-05-2012, 20:28
Faktycznie pod tym wpisem jest tego sporo :) dzięki wielkie Pozdrawiam

blackrazor
04-07-2012, 21:19
Witam

rozebrałem cały mechanizm jednak u mnie występuje prawdopodobnie podwójna regulacja wysokości bo są 2 silniki (wersja GHIA skóra) i oba nie działają.

Czy do tego drugiego trybu znajdującego się od strony tunelu środkowego idzie sie dostać bez wyciągania fotela?

johan35
11-11-2012, 20:22
witam,
czy ktoś ma może dokumentację do wykonania zębatki i tulejek:)

Juzek
11-11-2012, 20:45
słyszałem, że te zestawy z Allegro trzeba przerabiać, żeby pasowały

steell
11-11-2012, 23:20
Przecież kolega wyżej opisał co przerabiał

MarkoMondeo
16-07-2013, 09:52
Moja regulacja fotela również nie działa.
Silniczek pracuje ale śruba się nie obraca.

Chciałem odpiąć od stelaża fotela ten element w który wrkęca się śruba i ręcznie obrócić go obniżając fotel.
Ściągnąłem spinkę z ośki na której jest to umocowane ale zejść nie chciało.
Odniosłem wrażenie że po przejściu przez otwór elementu ośka ma wiekszą średnicę i nie da się tego zdjąć - po co tylko wtedy spinka.

Na Allegro widziałem taki siłownik wyjęty z samochodu więc jakoś musi dać się to zdjąć.

Poniżej zdjęcia a który element i które mocowanie mi chodzi

Cysorz
18-10-2013, 08:58
Moja regulacja fotela również nie działa.
Silniczek pracuje ale śruba się nie obraca.

Chciałem odpiąć od stelaża fotela ten element w który wrkęca się śruba i ręcznie obrócić go obniżając fotel.
Ściągnąłem spinkę z ośki na której jest to umocowane ale zejść nie chciało.
Odniosłem wrażenie że po przejściu przez otwór elementu ośka ma wiekszą średnicę i nie da się tego zdjąć - po co tylko wtedy spinka.

Na Allegro widziałem taki siłownik wyjęty z samochodu więc jakoś musi dać się to zdjąć.

Poniżej zdjęcia a który element i które mocowanie mi chodzi


Jestem po wymianie całej ośki w [mk2] i wiem o czym piszesz - po wyjęciu bolca z przodu silniczka ,podnieś fotel i podłóż klocek drewniany aby fotel nie opadał odpinasz spinkę i lekko bujając prawo lewo powinien lekko wyjść cały mechanizm ( tak w całości jak na pierwszym zdjęciu ) i usprawniając manual z początku tego wątku ( za który wielkie dziękig:DD :

Jak wcześniej obiecałem w kilku punktach opisuję jak wyjąć siłownik regulujący fotel kierowcy.
1. Wyjmujemy pokrętło regulujące oparcie.
2. Zdejmujemy plaskikową osłonę fotela w tym celu:
- z tyłu fotela odkręcamy jedną śrbkę mocującą obudowę
- z przodu przymocowana jest za pomocą plastikowego wcisku z opaską ściskającą ( można się pomęczyć i go wyciągnąć lub poprostu przeciąć opaskę)
3. Odłączamy siłownik "od prądu" wypinając go z kostki.
4. Wybijamy bolec (najlepiej do środka - nie wiem dlaczego się męczyłm i wybijałem go ze środka na zewnątrz) i odkręcamy trzy śróbki (jak było już opisane na forum klucz 6 za mały 7 za duży, mi udało się je odkręcić szczypcami)
5. Siłownik mamy w ręku bez odkęcania fotela.

po punkcie 4 należy zdjąć tę spinkę i wyjąć cały mechanizm i te nieszczęsne śrubki 6,5 można wykręcać na stole a nie w kucki przy samochodzie .Jeszcze jest jeden myk - ośka z gwintem śrubowym ma zabezpieczenie o którym nikt nie pisze i ja Głupi :619:wykręcając na chama uszkodziłem to zabezpieczenie ( zabezpieczenie przed wykręceniem się ośki z mechanizmu ) ale dało się zastąpić przeciętą podkładką :oops:
Dziś będąc taki "Mądry" jestem w stanie całą operację ( mając gotową ośkę z allegro za 105 zł z przesyłką ) zrobić to w 30 min .
UWAGA ! WYSTĘPUJĄ DWA RODZAJE ŚRUB 120MM I 160MM Sprawdzić przed zakupem !!
Pozdrawiam

Zaxti
29-11-2013, 13:32
tylko dodam jak by ktoś miał problem z odkręceniem, że te "nieszczęsne" śrubki to 1/4 cala, czasami takie klucze nasadowe zdarzają się w zestawach

MicalKul
15-12-2013, 12:59
Witam,

Dokonałem naprawy zębatki i fotel pięknie się reguluje (chodzi o płaszczyznę góra dół bliżej kolan w fotelu mk3 z pełną regulacją), niestety fotel lekko odchyla się do przodu/tyłu np. przy gwałtownym hamowaniu, gdzie może być przyczyna?

herflik
17-12-2013, 00:22
kurcze, wysiadla regulacja w moim ;( trochę drogie te zębatki, ale może tylko się coś zacięło i jak rozruszam to pójdzie - tak sobie marzę ;)

roobson
10-02-2014, 09:44
Witajcie! Koledzy, jak to jest z tym elektrycznym podnoszeniem w poliftowym Mondeo MK3 (2004 r). Mam fotel z pełną elektryką - od początku jak go kupiłem, nie działa podnoszenie/opuszczanie przodu fotela, ostatnio nawaliło podnoszenie/opuszczanie tyłu, i to w najniższej pozycji! Nie mam możliwości rozebrania tego i namacalnego sprawdzenia ze względu na przebywanie w ciągłej trasie.
Jak rozumiem, regulacja wysokości przodu i tyłu mają swoje niezależne siłowniki wraz z zębatkami i wałkami. Czy może się mylę?
Chcę wymienić kompletne: zębatkę z wałkiem (z tej aukcji http://allegro.pl/napraw-fotel-sam-ford-mondeo-mk2-mk3-i3916538945.html). Sprzedawca pisze o dwóch długościach wałka - 12 i 16 cm. Czy jest jakaś zasada, w jakich wersjach, rocznikach, montowane były dłuższe, a w innych krótsze wałki?
Dzięki z góry za wyjaśnienia

Keram-1
10-02-2014, 20:10
Kup z tej aukcji i masz problem z głowy , sama wymiana nie jest skomplikowana i na pewno dasz sobie radę.http://allegro.pl/ford-mondeo-mk2-mk3-elektryczna-regulacja-fotela-i3962429973.html?source=mlt

roobson
10-02-2014, 23:08
Kup z tej aukcji i masz problem z głowy , sama wymiana nie jest skomplikowana i na pewno dasz sobie radę.http://allegro.pl/ford-mondeo-mk2-mk3-elektryczna-regulacja-fotela-i3962429973.html?source=mlt

Tak. Wiem ze jest taka opcja ale wymaga dodatkowo zaangażowania tokarza co może wydłużyć czas naprawy wiec wolalbym mieć gotowy zestaw - Zrobie sam, szybciej a w podobnych pieniądzach. Bo tokarz tez swoje parę groszy weźmie. W dodatku w niedziele nikogo nie znajde by mi to zatoczyl. A tylko w niedzielę mógłbym mieć czas na grzebanie przy aucie.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Keram-1
11-02-2014, 20:05
Witam do zestawu który ci zaproponowałem nie trzeba żadnego tokarza , mój fotel też przestał działać z winy tej plastikowej zębatki , kupiłem taki zestaw i sam naprawiłem za pomocą szlifierki .Działa jak fabrycznie i nie trzeba żadnego tokarza .

roobson
01-03-2014, 19:55
Jestem po wymianie. Zamowilem jeden walek (zintegrowany z zebatka) o dl 16 cm na tył siedziska i jeden 12cm na przod siedziska. Jak się okazało, to 16cm to tez nie jest właściwy rozmiar bo oryginalna oska ma nieco ponad 14 cm. Ale jakoś spasowalo i po prostu fotel nie będzie opadał do samego dołu. Okazało się ze jedna z tych platikowych zębatek byla wylamana na szerokości dwóch zębów, druga miała lekko przestawiony jeden ząb ale w sumie była cala. Jednak to przestawienie zęba skutecznie zaklinowalo cały mechanizm.
Całkowity czas wymiany dwóch osiek 2,5 h z malymi przerwami.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

cbdycgvact
10-03-2014, 18:34
Jestem po wymianie całej ośki w [mk2] i wiem o czym piszesz - po wyjęciu bolca z przodu silniczka ,podnieś fotel i podłóż klocek drewniany aby fotel nie opadał odpinasz spinkę i lekko bujając prawo lewo powinien lekko wyjść cały mechanizm ( tak w całości jak na pierwszym zdjęciu ) i usprawniając manual z początku tego wątku ( za który wielkie dziękig:DD :

Jak wcześniej obiecałem w kilku punktach opisuję jak wyjąć siłownik regulujący fotel kierowcy.
1. Wyjmujemy pokrętło regulujące oparcie.
2. Zdejmujemy plaskikową osłonę fotela w tym celu:
- z tyłu fotela odkręcamy jedną śrbkę mocującą obudowę
- z przodu przymocowana jest za pomocą plastikowego wcisku z opaską ściskającą ( można się pomęczyć i go wyciągnąć lub poprostu przeciąć opaskę)
3. Odłączamy siłownik "od prądu" wypinając go z kostki.
4. Wybijamy bolec (najlepiej do środka - nie wiem dlaczego się męczyłm i wybijałem go ze środka na zewnątrz) i odkręcamy trzy śróbki (jak było już opisane na forum klucz 6 za mały 7 za duży, mi udało się je odkręcić szczypcami)
5. Siłownik mamy w ręku bez odkęcania fotela.

po punkcie 4 należy zdjąć tę spinkę i wyjąć cały mechanizm i te nieszczęsne śrubki 6,5 można wykręcać na stole a nie w kucki przy samochodzie .Jeszcze jest jeden myk - ośka z gwintem śrubowym ma zabezpieczenie o którym nikt nie pisze i ja Głupi :619:wykręcając na chama uszkodziłem to zabezpieczenie ( zabezpieczenie przed wykręceniem się ośki z mechanizmu ) ale dało się zastąpić przeciętą podkładką :oops:
Dziś będąc taki "Mądry" jestem w stanie całą operację ( mając gotową ośkę z allegro za 105 zł z przesyłką ) zrobić to w 30 min .
UWAGA ! WYSTĘPUJĄ DWA RODZAJE ŚRUB 120MM I 160MM Sprawdzić przed zakupem !!
Pozdrawiam

Cześć, właśnie przed chwilą wróciłem z wymontowywania mojego silniczka i oglądania zajechanej plastikowej zębatki i mam takie pytanie, wie ktoś może jak wyjąć/wykręcić tą ośkę w całości bez ukręcania tego zabezpieczenia?

Keram-1
10-03-2014, 19:15
Witam
czy Ty kolego cbdycgvact aby na pewno przeczytałeś ten temat od początku do końca (nie ma tego zbyt dużo). Chyba nie bo zadajesz proste pytania , do których trzeba wałkować te same odpowiedzi.Pozdrawiam

martinm
30-06-2014, 21:21
Dodam, że nietypowe śrubki obudowy mechanizmu idealnie odkręca się za pomocą zwykłej nasadki do bitów. Trzeba tylko poszukać takiej cienkiej, bo wokoło śrubek jest mało miejsca.

krismk3
05-07-2014, 22:05
hehe też wpadłem na ten klucz do bitów przez przypadek kombinując jak odkręcić ten dekiel. Powiedzcie mi czy u was po wymianie podnoszenie chodzi wyraźnie głośniej na metalowej zębatce niż przed wymianą na plastikowej??. pytam bo u mnie tak jest chodzi głośniej i dodatkowo fotel ma teraz luzy na tym kierunku (wymieniana była zębatka w podnoszeniu przedniej części siedziska (sterowanie 8-drożne) nie wiem czy przypadkiem nie potrzeba tam włożyć dodatkowo jakiejś podkładki czy co. czy u was po włożeniu wszystkiego ośka miała luzy wzdłużne czy siedziała ciasno jak przy plastikowej??

muli9
21-07-2014, 09:21
Witajcie - mam pytanko - czy podczas montażu ośki z nową zębatką trzeba w jakimś specjalnym położeniu ustawiać fotel? chodzi o to żeby sie nie okazało później że nie dochodzi do samej góry lub dołu (chyba że siłownik działa na zasadzie wyłączenia poprzez przeciążenie to wtedy nie będzie miało znaczenia ale jeśli ma wyłączniki krańcowe to pewnie trzeba będzie to jakoś ustawić)

krismk3
21-07-2014, 12:48
nie ma to znaczenia włóż jak chcesz. działa to na takiej zasadzie jak piszesz

lukasek
22-07-2014, 11:56
Witam serdecznie

Nie chcąc zakładać niepotrzebnie nowego tematu mam pytanko :)

Mam do wymiany fotel kierowcy a posiadam elektryczną regulację wysokości.
Czy jeśli kupiłbym fotel bez regulacji to czy jest jakas możliwość przekręcenia mechanizmu z z mojego fotela? By to sprawnie działało.

Z góry dziękuje za odpowiedzi :wink:

krismk3
22-07-2014, 12:54
zależy co masz do wymiany jeśli tylko siedzisko to po nim są 4 śruby do odkręcenia jeśli chodzi o oparcie to już jest gorzej tzn więcej roboty trzeba zdjąć tapicerkę a ramę pozostawić starą

muli9
23-07-2014, 14:10
dzieki za info

lukasek
03-08-2014, 18:14
akurat ja mam do wymiany cały fotel, kupiłem niedawno i ma podartą tapicerke :)

wrobel92
10-08-2014, 08:22
Witam. Mam do wymiany óske z zębatka z tego co czytam? Ponza tym mam jeszcze jeden problem. Przy ostrzejszym hamowaniu fotel jedzie mi do przodu!! Boje sie , ze któregoś razu cos przez to odwale na drodze, bo to dość niebezpieczne. Wiem ktoś co może byc przyczyna??? Może juz muszę cos zakupicnprzed wymiana zębatki!? Pozdrawiam

H4des
23-09-2014, 22:32
Odświeżę temat.

Mam następujący problem, jeśli chodzi o elektryczne sterowanie fotel kierowcy. Oparcie opada na dół (bardziej na leżąco można je ustawić), natomiast nie chce wrócić do pozycji pionowej. Co może być tego przyczyną? Dodam jeszcze, że każda inna regulacja fotel, w dowolnej płaszczyźnie działa bez problemu. Ktoś miał takie przypadek?

vilkendor
25-11-2015, 16:56
http://iv.pl/images/69059799548765275539.jpg
Witam, na zdjęciu załączam mój problem. Nie wiem jak się zdejmuje siłownik z mocowania od strony tyłu fotela.
Proszę o pomoc i wyjaśnienie. Z góry dzięki.

radek9103
25-11-2015, 17:41
Musisz ściągnąć tą podkładkę zabezpieczająca. Używałem do tego śrubokręta.
A tak ogólnie lepiej odkręcić 6 śrub fotela,jedną od kostki i mieć siedzenie na wierzchu.

michciosam
03-12-2015, 14:10
Witam,

Mam również problem z tym nieszczęsnym podnośnikiem fotela.
Zdemontowałem plastiki, odłączyłem prąd i został mi do wybicia bolec...i tu jest problem. Bolec nie bardzo chce się przesuwać po uderzeniach młotka... Macie jakieś porady jak dokładnie to zrobić ? Wbijać bolec do środka tj. pod fotel czy na zewnątrz ?

krismk3
04-12-2015, 10:15
w stronę w którą jest wygodniej. bolec ma na całej szerokości taką samą średnicę (nie licząc skosu na jednej stronie ułatwiającego wbicie). bolec jest sprężyną która działa na rozpieranie więc ciasno siedzi. Pomoże wiertło o zbliżonej średnicy i kilka mocniejszych puknięć młotkiem. robiłem to już kilka.

Kamyk_Kamil
21-01-2016, 07:14
Witam wszystkich,

Mam zdemontowany silniczek. Śrubę na wierzchu. Jest ona w takim czarnym ramieniu, które przykręcane jest do fotela. Wiecie jak wyciągnąć z tego tą śrubę ? Blokuje ją ogranicznik na jej końcu i poza cięciem szlifierką nie mam pomysłu jak ją wyciągnąć...

radek9103
21-01-2016, 07:19
Zrób foto i pokaż o co dokładniej chodzi.

Kamyk_Kamil
21-01-2016, 07:33
Chodzi o ten pierścień ograniczający, przez niego nie można wyjąć uszkodzonej śruby...

http://zapodaj.net/images/e48dfb9113d7d.jpg
http://zapodaj.net/images/d6cf96df3c6f7.jpg

radek9103
21-01-2016, 07:45
O ile mi się wydaje to powinieneś wyjąć ją w drugą stronę tzn. zdjąć zębatkę ,ewentualnie cięcie tego pierścienia ,a później kombinowanie. Też z tym kombinowałem ale bez efektów.

Kamyk_Kamil
21-01-2016, 15:50
W druga stronę to nie pójdzie, ponieważ zębatka jest jakdyby wtopiona i bez jej rozłupania nie pojdzie. A jak radek9103 w końcu u siebie zrobileś ?

radek9103
21-01-2016, 16:22
Dałem sobie spokój :D

daniel66
21-01-2016, 18:30
Mam cały mechanizm że zmieniona śruba i działającym silniczkiem na sprzedaz. 100 + przesyłka jakby ktoś chciał

Kamyk_Kamil
22-01-2016, 08:05
daniel66 brałbym od Ciebie w ciemno, ale już kupiłem śrubę za 100 zł plus przesyłka... Może podpowiesz mi jak zadziałać z moim problemem ?

grzesiek84-g1
28-02-2016, 13:37
W środku tuleje jest oring z drutu od zewnętrznej strony wyczyść smar oring powinien się wysunąć jak nie to pomoże mu małym śrubokręt następnie małe szczypce i go ściągasz, potem wykreujesz śrubę i gotowe

ZbyszekTG
18-07-2016, 11:25
Prosta naprawa, dzięki za opis, 2 godzinki i zrobione.

Pawi
23-06-2019, 20:30
Witam
Proponuje inne rozwiązanie które dziś przetestowałem. Proponuję koło zębate plastikowe. Wystarczy zdjąć stare zniszczone i założyć nowe i cieszyć się działającym fotelem.

krolez
01-10-2019, 00:29
No dobra to, żeby nie tworzyć nowego tematu, ja zadam pytanie trochę z innej beczki. Czy jest możliwość aby wydłużyć mechanizm opuszczania fotela aby opuścić go niżej niż standardowo. Jak dla mnie gdy dam na maksa w dół, nadal jest trochę za wysoko, i tak silnik pracuje do samego końca i jest w pełni działający oraz nic go nie blokuje w postaci śmieci pod fotelem.

borysek85
10-10-2019, 08:17
Witam, w moim mondeo mk3 nie działają oba fotele. Czy w obydwu zepsuły się zębatki? Po naciśnięciu przycisku nie słychać nic, ani w jednym ani w drugim. Co może być zatem przyczyną?