Zobacz pełną wersję : [mk2] świece żarowe - czy padły ???
matrog19 18-09-2008, 12:09 Witam. Zaczęły się zimniejsze dni i zauważyłem że jak odpalam swojego dieselka to musze podgrzać świece żarowe 2-3 razy żeby silnik od razu zaskoczył no i przez pierwsze 20 sekund po starcie pracuje nierowno (tak jak by w jednym cylindrze nie było zapłonu). Podejrzewam że to świeczka padła całkiem a reszta pewnie przez lata też sporo się zużyła. Jak sprawdzić sprawność świec żarowych i ewentualnie jakie polecacie na wymiane?? Obserwowałem wiele aukcji na allegro i juz mam pustke w głowie bo na jednych aukcjach pisza że dane świece pasuja zarówno do mk1 i mk2 a na innych znow że do mk2 są inne. To że są inne to akurat jestem pewien bo mam doczynienia z tymi dwoma silnikami ale jakie konkretnie ma mk2?? pomocy... POZDRAWIAM
kup w sklepie motoryzacyjnym ew zabierz ze saba jedna jesli mozesz. a swiece najlepiej sprawdzic poprzez ich wykrecenie i dolozenie do samej gory + z aku i masy do obudowy swiecy po czyms takim ma sie zrobic czerwona w kilka sek. i dazyc do koloru zoltego, mozna to jeszcze sprawdzic bez wyciagania, ale w tedy nie ma sie pewnosci (mialem przypadek kiedy swieca zwierala do masy i prad przez nia przechodzil a nie grzala) ale robi sie to w taki sposob ze odlaczasz przewody od wszystkich swiec bierzesz np probowke na 12V i z + na aku po kolei dotykasz kazda ze swiec i zarowka ma sie zapalic, lub poprostu grubym przewodem z + do swiec i jak zaiskrzy to swieca jest orawdopodobnie dobra
a nierownomierne obroty to ewidentnie wina niedzialajacej swiecy (chociaz powodow moze byc znacznie wiecej zacznij od swiec)
matrog19 19-09-2008, 11:15 no dzięki wielkie. Zaraz sie zabiore za wykręcanie i zobaczymy, które chodzą... a oprócz świec jaki jeszcze moze być powód tej nierównej pracy ( to dosłownie kilka sekund) bo silniczek krokowy to mam sprawny. Jednak sam tez stawiam na swiece bo jak bylo lato i temperatury powyzej 15-20stopni to nic takiego sie nie działo
w dieslach nie ma przeciez silniczka krokowego (poprawcie mnie jak sie myle) sprawdz swiece, jak to nie pomoze to bedziemy myslec, swiece potrafia sie nawet po tygodniu spalic, a czasami dzialaja kilka lat
DELIKFENT 19-09-2008, 17:22 Świece do mk2 ma symbol EZD 39 (motorcraft). Sam przerabiałem świece i wiem ze najlepsze są motocrafta. Wcześniej miałem Febi i gorzej odpalał.
prosze poprawic temat na bardziej czytelny :!: obecny nic nie mówi.
Zasady w moim podpisie.
matrog19 19-09-2008, 22:28 no jedna świeca nie jarzy wogóle. Reszta możebyć ale pewnie tez juz sie troche wypaliły. Co byście powiedzieli na te:
http://moto.allegro.pl/item423561128_sw ... iesta.html (http://moto.allegro.pl/item423561128_swieca_zarowa_ngk_d_power_5_ford_mon deo_fiesta.html)
Parametry maja dobre(1000stopni w 2 sekundy). Miał może ktoś z tymi doświadczenie??
FrostiGMR 22-09-2008, 18:37 Witam. Ja mam w swoim mk1 właśnie takie świece żarowe, NGK D-POWER 5 Y-937 J. Sprawują się super, auto zapala bez problemu od 1 zagrzania. A jeśli musi trochę pokręcić, to może być przyczyną cofające się paliwo z pompy wtryskowej / pompki ręcznej, przypadłość pomp Lucasa. Ja wstawiłem zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym, przed filtrem i pomogło. :fcp18
no jedna świeca nie jarzy wogóle. Reszta możebyć ale pewnie tez juz sie troche wypaliły. Co byście powiedzieli na te:
http://moto.allegro.pl/item423561128_sw ... iesta.html (http://moto.allegro.pl/item423561128_swieca_zarowa_ngk_d_power_5_ford_mon deo_fiesta.html)
Parametry maja dobre(1000stopni w 2 sekundy). Miał może ktoś z tymi doświadczenie??
Witaj kolego,mam ten sam problem z moim mondkiem :fcp1 ,napisz proszę czy sprawdziłeś te świece żarowe ,a może kupiłeś inne ,czekam na odpowiedź pozdrawiam :fcp1
matrog19 26-09-2008, 21:13 no te NGK D POWER są podobno dobre ale jeszcze nie zakupiłem...
no te NGK D POWER są podobno dobre ale jeszcze nie zakupiłem...
Witam
2 dni temu zakupilem Świeczki Żarowe EZD39 Motorcraft dokładnie te : http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,0 ... 506,0.html (http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,03,,pl-pln,353506,0.html) na drugi dzień były już u mnie i jestem w szoku jak auto pięknie zaczęło odpalać i przestało rzucać silnikiem po odpaleniu.
Wcześniej miałem Febi i niestety po niecałym roku 2 szt przestały grzać.
No i dodam, że wczoraj musiałem jeszcze akumulator wymienić :( cholera zbiegło się w czasie i 330 zł w plecy, w promocji CENTRA PLUS 71 Ah i teraz to już wogóle jest bajka z odpalaniem :)
Witam
Odświerzę temat.....
kupiłem świece żarowe Boscha do mojego mk2 1,8 TD 1997 kupiłem takie jak te : http://www.czesci24.pl/szczegoly/281800 ... rowa_bosch (http://www.czesci24.pl/szczegoly/281800/swieca_zarowa_bosch)
i teraz mam pytanie bo gość sprawdził niby w katalogu książka + komp i twierdzi że te świece sa ok do mojego silnika tyle że na świecy jak byk pisze że są 11V a z tego co czytam to winny być 10V -> http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,0 ... 506,0.html (http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,03,,pl-pln,353506,0.html)
Co o tym myślicie bo sam już nie wiem czy wkręcac je czy nie kupiłem niby okazyjnie bo 140zł za cztery sztuki NOWE...
miał już ktoś świece żarowe boscha w swoim TD????
Przyznam sie że nie wiem jakie mam teraz bo jeszcze nie ruszałem ich...
świece łatwiej wykręcić przy ciepłym czy zimnym silniku... boje sie żeby nie ukręcić ich czasem...
Pozdrawiam
matrog19 21-11-2008, 15:53 na zimnym odkrecasz wszystko bo na ciepłym to wiadomo że matal minimalnie sie rozszerza. No a jak wszystko ci ok chodzi to ja bym nic nie ruszał...
no i mam problem bo kupiłem świece z końcówkami krótszymi (17mm) a w silniku są 21mm końcówki żarowe.... 11,5V a w sklepie mi dali krótsze boscha na 11V....
Zakładać czy załatwiać wymianę na dłuższe????
aha
końcówki mają średnice odpowiednio:
stare: nowe:
grubsza część 5mm grubsza część 6mm
cieńsza część 4,3mm cieńsza część ok 4,5mm
Zakładać? dla mnie temat bardzo pilny. :(
Jak sprawdzić faktyczny rok produkcji silnika?????
[attachment=0:1vsgkgxl]moj_vin_ok.jpg[/attachment:1vsgkgxl]
sprawdziłem z vin-em i mam autko luty 1997r na silniku jak byk wybite 96 i teraz mam dylemat bo w tym roczniku powinny być już świece te które mam jeśli się nie mylę a mam dłuższe na 21mm...:(
patrzęc również na ten link: viewtopic.php?f=10&t=64853&hilit=%C5%9Bwiece+%C5%BCarowe (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=10&t=64853&hilit=%C5%9Bwiece+%C5%BCarowe) i czytając podpowiedzi innych świece mam ok tylko teraz znów pytanie czemu mam aktualnie dłuższe końcówki 21mm.... czy to możliwe ze ktoś wkręcił świece dłuższe niż winny być i nie uszkodziło to silnika????
AKTUALNIE MAM ŚWIECE O SYMBOLU: CHAMPION CH147 11,5V.
Pomóżcie proszę bo już zgłupiałem nie zostawiajcie mnie osamotnionego z tym problemem.... ;(
i takie pytanie co oznacza:
e1*95/54*0047*00
oraz
O
B
UL
P 9
1
BNP
1.1
Może tu jes odpowiedź na moje pytanie ale nie potrafię tego rozszyfrować... ;(
matrog19 21-11-2008, 18:39 no więc tak. Swiece z tego co wiem to w mk1 w td wychodziły inne i w mk2 inne. Jak masz autko z 97 to masz endure de wiec do niego musisz szukać świec. Jak założysz krótsze to lipa bo nie bedzie grzało tam gdzie trzeba i będzie gorzej niż jazda na starych. Te krótsze co ci sprzedali pewnie są od mk1. Najlepiej to je oddaj jak masz paragon i zamow EZD 39 (motorcraft) a zobaczysz że auto będzie pięknie palić
No i własnie w tu mam problem bo aktualnie były zamontowane świece EZD 8 (dłuższe)zerknij prosze tu:
http://ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,p ... 826,0.html (http://ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,246826,0.html)
A sprzedawca dał mi EZD 39 (krótsze) jak tu: http://ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,p ... 171,0.html (http://ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,228171,0.html)
no chyba że na tych stronkach jest cos nie tak ze zdjęciami...
I właśnie dlatego mam problem jak to rozpoznać bo moze mam nie oryginalny silnik a nie wiem jak to sprawdzić na 100% :(
do problemu dokładna sie kolejny fakt wyczytany :
viewtopic.php?f=10&t=63065# (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=10&t=63065#)
FrostiGMR napisał tam:
Witam. Ja mam w swoim mk1 właśnie takie świece żarowe, NGK D-POWER 5 Y-937 J. Sprawują się super, auto zapala bez problemu od 1 zagrzania
A moze ktoś podpowie gdzie w książce H.R. Etzold "sam naprawiam samochód ......" jest opisana specyfikacja świec zarowych dla mondeo z uwzględnieniem roczników..... ja nie moge znaleźć ślepnę czy co?????
w watku tym pytanie było o świece zarowe do 1997/98 wiec niby jak dla mnie a tu dupcia bo te NGK D-POWER 5 Y-937 J to wyglądają niby tak:
http://www.motoallegro.pl/item474160432 ... _ford.html (http://www.motoallegro.pl/item474160432_ngk_d_power_5_y_937_j_swieca_zarowa_ ford.html)
Ratujcie proszę......
Witaj,nie kupuj żadnych podrubek tylko świece motorkrafta działają tak jak byś sobie tego życzył.Świece do mk1 różnią się od świec do mk2,pamiętaj!!!!!!!
matrog19 21-11-2008, 19:05 ezd 8 są do mk1 a ezd39 do mk2... jak masz napisane na silniku do góry ENDURA DE to masz mk2 a jak DIESEL to masz mk1. Albo wykręć sobie jedna świeczke i porównaj... a co do tych NGK to nie wiem jak to jest bo sie zastanawiałem nad nimi bo troche tańsze ale potem stwierdziłem że nie ma co oszczędzać tych kilku złotych...
nawet jak bym chciał kupic oryginalne to nie wiem które......
jak pisałem do tej pory były CHAMPION CH147 11,5V koncówka 21mm
a zgodnie z rocznikiem powinny być 17mm o ile sie nie myle...
Potrzebuję informacji jak się upewnić które mają być na 100%.....
W ogóle czy ktoś miał świece CHAMPION w swoim mondku??? o to jest pytanie..... ja nie mam pewności że ktoś wcześniej wkręcił tam takie świece jak powinny być bo nakrętki na świecach (przykręcające kable) są (były) każda z innej "parafii"... wiec.........????
witam i pytam jakie powinny byc konkretnie te świece w MK2 endura 1,8 td bo koledzy piszecie o wielu
pozdro
wechu
matrog19 21-11-2008, 19:14 wykręć jedną i sobie zmierz... ja miałem BERU i z wyglądu są identyczne jak oryginały forda
Kolego rozłącz przewody zasilające świece.podłącz kawałek kabla do plusa i dotykaj do świecy tak by nie spowodować zwarcia na innych elementach. Jeżeli będzie iskrzenie to świeczka dobra. Ford ma to do siebie że za szybko odłącza czasówka, dlatego grzejemy dwa razy. Ja się już przyzwyczaiłem.
matrog19 21-11-2008, 19:16 oryginalnie w endurze powinny byc ezd 39...
matrog19 21-11-2008, 19:21 takie sprawdzanie niewiele pomoże bo świeca może działać ale z wiekiem jej czas nagrzania sie wydłuża. Moje były dobre i słabo palił bo się zaczynały rozkręcać dopiero po 5 sekundach. Czas grzania jest lepiej sprawic jak sie swiece wyciagnie i podłącza po kolei do akumulatora
@ matrog19 właśnie mam problem bo:
[attachment=2:wdub4fss]4.jpg[/attachment:wdub4fss]
tak wygladają wykręcone swiece..... rozmiar jest jak dla MK1 ja kupiłem jak do MK2 (tak mi sie wydaje)
i teraz mam problem czy ząlożyć takie jak kupiłem czy wymienić na takie co były....
silnik mam z 96 chyba zdjęcia poniżej, a samochód zgodnie z vin luty 1997 czyli powinny być te krótkie świece, wiec czemu ktoś ząłożył dłuższe (21mm) a nie 17mm i czy to czegoś nie uszkodziło etc...
[attachment=1:wdub4fss]1.jpg[/attachment:wdub4fss]
[attachment=0:wdub4fss]6.jpg[/attachment:wdub4fss]
Po prostu potrzebuję informacji czy świece które kupiłem będa Ok mimo ze sa krótsze niz te co były przedtem.....
orion1.6d 21-11-2008, 20:01 witam ja długość swiec spreawdziłem tak ze wykręciłem wtryskiwacz i okazało zide ze swica jest centralnie pod wtryskiem i jest oki u mnie są te dłuzsze a mam endure i pali idealnie nawet dziś przy małym mroziku dwa grzania i pali od strzału wyukrecając wtrysk mozna tez zobaczyć jak sie swieca nagrzewa i w którym miejsu operacja troche pracochłona ale lepsze to niz loteria. pozdro
no właśnie a jak widzę to masz 1998 czyli zgodnie ze wszystkimi przesłankami sprzedawca do tego rocznika dał by Ci te co ja mam czyli 17mm bo to EZD 39 a masz założone EZD 8.
Choć w sumie zastanawiam sie czy końcówka fatycznie ma być centralnie pod wtryskiem... nie spowoduje to smolenia się końcówki etc??
Problem mam spory bo samochód używany i nie wiem czy jest ok z ta długością a do tego jakieś dzikie te świece CHAMPION... :/
matrog19 21-11-2008, 23:24 z tego co widze vivoo to masz endure ( nie tylko po napisie ale także pompa inny, wtrysk sterujący itd). Ja bym sie nie zastanawiał tylko założył te ezd39... ktos widocznie wczesniej cos pokrecił... a fabryki sie nie poprawia
No cóż matrog19 mam nadzieję ze sie nie mylimy.. ;)
Idę montować te swiece.... :)
Dzięki wszystkim za pomoc..... ;)
matrog19 22-11-2008, 11:35 daj znać jak sie silnik zachowuje po wymianie tych świec :fcp4
PrzemekPiasecki 22-11-2008, 12:09 witam panowie mi też lepiej odpala jak dwa razy nagrzeje świece ale jak znajomy ostatnio kupował świece do swojego samochodu to mu mówili ,że lepiej nie grzać dwa razy bo się psują,a mi po dwóch nagrzaniach odpala na styk .Więc czy można grzać dwa razy? co o tym myślićie bo ja ten temat nie mam zielonego pojęcia POZDRO
orion1.6d 22-11-2008, 13:37 powim ci tak jak mi powiedział koleś w sklepie kiedy kupowałem swiece jak jezdzisz czy duzo po mieście czy po trasie jesli odpaLsz go czesto to i tak siadają szybciej więc na miasto opłaca sie kupić lepsze a co do grzania to ja np tylko po długim postoju rzedu 8 10 godzin grzeje dwa razy. a teraz gdy sie okazało ze miałem troche przestawioną pompe i ustawiłem jak trzeba to jak odpalam po kilku czy kilkunastu minutach od zgaszenia to nie czekam az lampka zgasnie i pali odrazu. pozdro.
Ok świece założone.....acze
Autko odpaliło od strzału.... tzn za pierwszym razem..... kręcilem hmmm 2 sek??? tak na oko bo moze krócej... :)
zobaczę rano jak będzie..... to dam jeszcze znać..... :)
w każdym razie silnik jak by równiej chodził zaraz po odpaleniu ....
Stare świece sprawne były bo sprawdzałem je ale może już wysłużone były czy cuś.... i autko nie chodziło tak ładnie po zapaleniu.... hmmmm pożyjemy zobaczymy...
Trzymajcie kciuki. :)
Panowie a czemu na krótszej świecy jest 10V a na dłuższej 11,5V? Co to za napięcie? Przecież na aku jest koło 13V. No chyba że spadnie pod wpływem obciążenia, ale aż do 10V :fcp15 .
zauważ, ze podczas odpalania napiecie na aku spada do ok 10V, dopiero jak odpalisz alternator zaczyna doładowywać i napiecie wzrasta do ok 13-14V. wtedy świece juz njie grzeją.
Mi tam do 10V to jeszcze nigdy nie spadło.
Zobaczmy która świeca daje więcej ciepła :)
Q=R*I2*t
Krótsza świeca żarowa
Napięcie [V] 10
Prąd znamionowy [A] 5,5
Rezystancja [Ohm] 0,9
Q=0.9*30.25*1
Q=27.225 na sekundę
Dłuższa świeca żarowa
Napięcie [V] 11,5
Natężenie prądu [A] 5
Rezystancja [Ohm] 0,9
Q=0.9*25*1
Q=22.5 na sekundę
No! krótsza a sprawniejsza :fcp2 Ciekawe czemu tylko do niektórych modeli wsadzali EZD39 w tym do ENDURA-DE?
krótsza swieca:
ma 0,9Ohm(dluzsza tak samo)
przy 10 V płynie przez nia prąd U/R czyli 11,1A(pod warunkiem, ze zimna i sie nie nagrzewa)
dłuższa ma tak samo,
ale przy 11,5V obie mają tak samo 12,77A.
Kwestia jest tylko jedna.
Jakie maja charakterystyki w funkcji ciepła czyli jak zmienia sie ich oporność w funkcji temperatury :?: oraz jak wplywa na ogrzewanie komory spalania długość świecy :?:
Witam...........
No i rano poszedłem odpalić autko i o dziwo mimo że to krótsze świece to autko odpaliło pieknie...... Przedtem (mimo że stare swiece działają sprawdzałem) to auto miało objaw że rozrusznik kręcił i jak by przeszło przez trzy cylindry a na czwartym szarpnięcie silnika i znów kręcił i odpalal..... palił za pierwszym razem tylko było jakies takie dziwne szarpnięcie jak by jeden cylinder nie odpalał.....
Dziś oczywiście na słuch, paliło równo na wszystkie cylindry choć klekotał na poczatku przez ok 5 sek.... :/ ale ni ebyło tego dziwnego szarpnięcia jak wcześniej.... aha i odpalił ale tak dziwnie obroty mu rosły od około 500obr do 1000 już po odpaleniu.... hmm czym to jest????
steltmann 23-11-2008, 12:48 wtrącę sie do rozmowy , mam pytanie juz w innym poscie pisałem o moim problemie z odpalaniem jak było ciepło odpalał od pierwszego przekrecenia teraz pomimo ze podgrzewam swiece 3 razy i tak krece z 7\8 razy mam pytanie czy przez takie odpalanie moge sobie cos wykonczyc np rozrusznik ? ktos juz napisał ze to raczej nie swiece tylko cofajace sie paliwo czy ten objaw cofania sie paliwa nie powinien wystepowac takze latem? czy to objaw typowo zimowy ,
steltmann
Przez takie odpalanie możesz sobie wykończyć akumulator, jeśli jeździsz wyłącznie po mieście i masz małe przebiegi. Cofanie się paliwa nie jest objawem związanym wyłącznie z aurą zimową, lecz biorąc pod uwagę fakt, iż diesla trudniej zastartować w niższych temperaturach (na co mają wpływ inne czynniki, np. zmniejszenie pojemności akumulatora, zgęstniały olej, itd ) cofające się paliwo może zdecydowanie bardziej utrudniać odpalenie wraz ze spadkiem temperatury. Filozofując dalej, można wziąć też pod uwagę zmianę objętości paliwa pod wpływem zmiany temperatury - minimalne zapowietrzenie przy temperaturze otoczenia 20st C może być mniej odczuwalne w porównaniu z takim samym zapowietrzeniem (cofnięciem paliwa) + skurcz objętościowy paliwa w przewodach.
Jeśli już znalazłeś tę pompkę paliwa, spróbuj przed odpaleniem podpompować i podziel się spostrzeżeniami, czy start był łatwiejszy?
Jakie masz przewody paliwowe, oryginalne, z szybkozłączkami?
Pozdrawiam
Dobra dziś mrozik na polku i autko odpaliło bez problemu....
ale zauważyłem jeden problem...... po wymianie świec (wszystkich) silnik przy obrotach ok 2000 - 2700 jak by szarpał.... :(
hmm może za słabo świece dokręciłem???? co myślicie???
wcześniej tak nie miałem....
ale zastanawiam sie czy to czasem nie jest też pompką paliwa tą ręczną i nie ciągnie lewego powietrza.... przewody już wymieniłem ale zauważyłem że gdzies tam lekko ciągnie powietrze.....:/
matrog19 26-11-2008, 14:18 jak by ci szarpał na zimnym to by była wina świec. Świece grzeją tylko około 20 sekund od momentu przekręcenia kluczyka (słychać pstyknięcie przekaźnika który je rozłącza). Może jak je wyminiałeś to ruszyłeś coś innego...
nie to nie świece.....
to jednak ta zakichana pompka ręczna ciągnie z niej lewe powietrze.... :(
dokręciłem jeszcze śrube od filtra wczoraj zobaczymy co będzie ale boje sie ze skończy się wymianą tych membranek czy jak to sie tam zwie..... :(
jest gdzieś opis jak się to naprawia bo chyba trzeba odbinać te blaszki na korpusie z tego co widziałem przy wymianie filtra paliwa.... :(
orion1.6d 27-11-2008, 14:00 tak trzeba odginac blaszki ale w nowym zestawie jest ta blacha ze wszystkim podam ci link do sklepu gdzie sam kupowałem i wszytko poszło sprawnie http://www.autodieselparts.com.pl/oferta.html pozdro zobacz oceń sama wymiana nie jest skomplikowana pozsdro
Nie wiem ile ma przejechane ten silnik ale myślę że to objaw za niskiego stopnia sprężania. Zima to najlepszy (diagnosta) na te sprawy
Pozdrawiam
Odświeżam temat: czy testował już Ktoś świece żarowe SLM 200 (włoskie) w swoim mondim? Z tego co poczytałem, chwalicie motorcrafta, NGK, no i BOSCH (nie do końca), zaś Febi są beee, ciekaw jestem jaką opinię mają Lucasy i SLM?
Pozdrawiam
zizitop901 20-02-2011, 18:11 Witam. nie czytałem całego artykułu ale motacie. w en dura-de tubo diesel od 96 do 2000 zaleca się świece U-10V i oporu żarnika około R-1ohma. bynajmniej nie więcej niż 1,1ohma. jeśli masz na aku przyjmijmy 12V a żarnik ma przyjmijmy 1ohm to ile to da amper? da to 12 amper na początku grzana potem natężenie maleje wraz ze wzrostem temperatury żarnika. więc jeśli masz 4 świeczki i na 1 jest 12 amper to 12 razy 4 daje ile około 50A. i na pewno tyle jest w 1 sekundzie grzania. Jeśli wiec dasz świece na mniejsze napięcie znamionowe jak np NGK D-POWER 5 Y-937J gdzie to napięcie wynosi 10V to popłynie większy prąd przez te sama rezystancje ale przy większym napięciu bo z aku 12V i mocniej je rozgrzeje. ale jeśli dasz świece znamionowego U-11.5V przy R żarnika 1ohm ro różnica miedzy aku a napięciem znamionowym jest niewielka i tylko 0,5V wiec o 1.5V mniejszy prąd popłynie w stosunku do świec ze znamionowym U-10V. a 1,5V przy R-1ohm to o 1,5ampera mniej czyli ze wzoru ma moc P=u*i dla 10V, 1ohma oraz I liczonego dla zasilania 12V wyjdzie 144Wat dla jednej świecy. a jeśli świeca ma o 1,5ampera mniejszy prąd przy 12V to wyjdzie 126Wat czyli o 18wat mniej. czyli świeca o napięciu znamionowym 10V jest lepsza bo jest mocniejsza, długość 3 mm w tym wypadku niema zupełnie znaczenia.
zizitop901 20-02-2011, 18:19 mam u siebie takie swiece febi bo mi polecił fachowiec.
Opis:
Długość [mm]: 66
Długość [mm]: 20
Gwint zewnętrzny [mm]: M 12 x 1,25
Rozmiar klucza: 12
Napięcie [V]: 11,5
i jest to totalny szchit nie dogrzewaja kmory cylindra o rozruch jest tragiczny. wymienie je na NGK D-POWER 5 Y-937J i napewno bedzie o 100% lepiej. polecił mi je bo sa dłuższe o 2,5mm bo niby lepiej dogrzewaja komorę cylindra nonsens sa słabsze o 18W i są do dupy na max.
|
|