Zobacz pełną wersję : [mk6] Zielony płyn hamulcowy - próba identyfikacji...


jarkar81
19-09-2008, 18:09
Jak w temacie..
Potrzebuję uzupełnić płyn hamulcowy ale nie wiem jaki jest zalany, nie chciałbym od razu wymieniać bo nie mam na razie na to czasu ani kasy..
Zaglądając do zbiorniczka wyrównawczego sądzę, że płyn ma kolor zielony... czy ktoś z was orientuje się jakiej marki może to być płyn??

brajdak
19-09-2008, 19:59
dot-4 zalej i powinno byc dobrze bo co do dokladnej marki to raczej nie dojdziesz a do forda jak pamietam zawsze lalo sie wlasnie ten a co do wymiany plynu to nie trzeba duzo plynu, polozysz sie pod samochodem, poluzujesz odpowietrzniki i kolega bedzie pompowal pedalem i gora pol godzinki i bedzie wymieniony a jak dokladnie sie wymienia plyn to nie bede pisal bo duzo o tym juz bylo

Magik123
19-09-2008, 20:34
Powiem ci tak, jesli masz hamulce ok to zostaw wymiane plynu, bo mozesz miec wiekszy problem jak puszcza uszczelniacze a najgorzej w pompie, jak wiadomo, nowy plyn wszystko plucze, podobnie jak z olejem. Lub sie przygotuj finansowo i wtedy smialo mozesz zmieniac, Najlepiej miec jakis kompresor maly lub wogole sprezarke, dorobic z korka co pasuje na gwint zbiorniczka, wentyl od kola, wtedy zalewasz plyn, luzujesz odpowietrzniki lub po jednym i dmuchasz koncowka do pompowania kol, jest to pewniejsze niz pompowanie noga.

jarkar81
20-09-2008, 07:52
No dobra... wymiana to na końcu tej potyczki (wcale nie chce mi się za to brać) najchętniej bym dolał płynu i po sprawie... Ale z tego co mi się o uszy obiło to chyba nie wolno mieszać różnych płynów ze sobą??? A wydaje mi się, ze DOT4 ma inną barwę niż zieloną...
Płynu jest poniżej minimum i nie widać go w zbiorniczku, dopiero po odkręceniu korka można zobaczyć, ze jednak coś tam jeszcze stoi "w dołku"...

Magik123
20-09-2008, 09:35
Nie wiem, moze poprzednik zmienial i wlal cos innego, no mieszac to nie wiem nigdy nie mieszalem ze soba plynow.

jarkar81
22-09-2008, 08:41
Znalazłem w sieci taką informację:
Typy płynów hamulcowych
R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli, kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych, kolor żółty z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnozółty, min. temp. wrzenia 230°C, higroskopijny
DOT 5 na bazie silikonów, kolor niebiesko-fioletowy/purpurowy, min. temp. wrzenia 260°C, niehigroskopijny
DOT 5.1 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnożółty, min. temp. wrzenia 260°C, higroskopijny

Należy stosować tylko taki styp płynu jaki przewidział producent! W pojazdach w których zaleca się stosowanie płynów DOT 3 lub DOT 4 (płyny syntetyczne)
elementy układu hamulcowego mają gumowe elementy wykonane z gumy z kauczuku etylenowo-propylenowego (EPM/EPDM/SBR) i w przypadku zastosowania
płynu mineralnego elementy te spuchną i rozpuszczą się (rownież w beznynie i innych rozpuszczalnikach), natomiast w pojazdach w których zaleca się
stosowanie płynów na bazie mineralnej stosuje się uszczelnienia z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego (NBR), czyli (ciekawostka) z tego samego co opony,
odboje, dętki i gumowe elementy silentblocków.

Mieszanie płynów hamulcowych
Płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5!
Płyny DOT 4 różnych producentów są zawsze mieszalne.
Ostatecznie można mieszać ze sobą DOT 3 i DOT 4.

Oznaczenie 'DOT' jest handlowym oznaczeniem normy dla płynów hamulcowych, określającym m.in. temperatury wrzenia płynu suchego, zawodnionego i wartość pH.
Można zatem mieszać ze sobą płyny hamulcowe różnych producentów pod warunkiem, że posiadają one identyczne oznaczenie DOT x

I co teraz mi doradzicie?? Czyżbym miał zalane R-3 ?

Magik123
22-09-2008, 10:53
Bardzo mozliwe, to albo dolewka Dot3 albo dolewka Dot 4 lub ostatecznosc wymiana na Dot4

Rafał A.(antek)
24-09-2008, 01:53
dolewaj DOT 4 nie kombinuj. zreszta nie wiem gdzie dostaniesz R3 :P

jarkar81
24-09-2008, 07:43
zreszta nie wiem gdzie dostaniesz R3 :PW sklepie z art motoryzacyjnymi :P róg Zachodniej i Lutomierskiej; 9,50 za 0,5 litra

Rafał A.(antek)
24-09-2008, 13:08
nie wlewaj tego, to plyn do duzych fiatow i maluchow

robifij
24-09-2008, 13:11
najleprzy jest płyn DOT 4!

jarkar81
24-09-2008, 13:19
najleprzy jest płyn DOT 4! - czy najpopularniejszy?? -Jak uzasadnisz swoją wypowiedź???
To tak jakbym napisał, że najlepsze jest piwo ŻYWIEC.

Poprzyj to jakimiś testami, badaniami....albo zrób ankietę wśród userow forum

Stanley Miastko
24-09-2008, 18:23
Obecnie stosowane płyny hamulcowe to DOT-3, DOT-4 i DOT-5, o R-3 zapomnij. Różnica w płynach DOT jest taka, że najniżą temperaturę wrzenia i największą lepkość ma DOT-3 a DOT-5 najwyższą temp.wrzenia i najmniejszą lepkość. Najczęściej stosowanym i zaleczanym jest DOT-4. Nie porównuj płynów hamulcowych do piwa, to bez sensu a trąci złośliwością. Koledzy piszą odpowiedzi aby coś Tobie poradzić a nie dla swojego widimisię. Tak jak poprzednicy radzę wymienić płyn (zresztą raz na jakiś czas powinno się go wymieniać całkowicie z powodu wzrostu zawartości wody i utraty właściwości)