Zobacz pełną wersję : Alarm Challenger NT w Ford Focus MK1 blokuje silnik


fedor
21-09-2008, 15:25
mam problem z Focusem MK1 i alarmem Clifford Challenger NT Ford. Wczoraj zaczął świrować, tzn lampka przy kierownicy świeciła się non stop, a alarm nie działał (tylko centralny zamek był OK). Dzisiaj przy włączonym zapłonie przekeciłem kluczyk tam w alarmie pod maską i lampka zaczęła migac, ale teraz nie odpala sie samochód :| Centrlany działa normalnie, ale zapłon ani silnik się nie uruchamiają. Co zrobić?

PS: Po zresetowaniu jakby alarmu próbowałem otwierać samochód kluczykiem, alarm się włączył, może cos zablokowało, że niby byłem złodziejem?

W instrukcji alarmu pisze o ukrytym przycisku do wyłączania alarmu, ale ja nie mam pojęcia gdzie on jest (samochód kupiłem używany).

arturek
21-09-2008, 16:17
W instrukcji alarmu pisze o ukrytym przycisku do wyłączania alarmu, ale ja nie mam pojęcia gdzie on jest (samochód kupiłem używany).
Szukaj pod deską rozdzielczą, w okolicach skrzynki bezpieczników.
Ew, odkręć półkę po stronie kierowcy.
pozdrawiam
Arturek

fedor
22-09-2008, 13:01
Niestety nie ma tam żadnego przycisku :( Poza tym w isnturkcji pisze, że tego przycisku można uzyć tylko przy włączonym zapłonie, a zapłon się nie włącza :/ Samochód stoi jak zdechły, jakies pomysły zanim będę dzwonić po lawetę? :(

arturek
22-09-2008, 14:25
Niestety nie ma tam żadnego przycisku :( Poza tym w isnturkcji pisze, że tego przycisku można uzyć tylko przy włączonym zapłonie, a zapłon się nie włącza :/ Samochód stoi jak zdechły, jakies pomysły zanim będę dzwonić po lawetę? :(
Przy włączonym zapłonie = kluczyk przekręcony do pozycji II.
Włączony zapłon, to nie to samo co pracujący silnik.

Chyba czeka Cię wizyta u "alarmiarza"

fedor
22-09-2008, 15:16
Już znalazłem przycisk, samochód odblokowany :) Trochę się napociłem zanim znalazłem to coś, ale już jest OK, dzięki za zainteresowanie.

Lukaszko
20-11-2009, 06:55
Już znalazłem przycisk, samochód odblokowany :) Trochę się napociłem zanim znalazłem to coś, ale już jest OK, dzięki za zainteresowanie.

Witam.
A można wiedzieć gdzie znalazłeś ten przycisk?
Też mam taki problem że kupiłem auto używane i nie mogę znaleźć przycisku.

A nie miałeś problemu z pinkodem, był standardowy czy jak?

Damiano16
20-11-2009, 08:48
Witam, czy by mi ktoś mógł powiedzieć czy ten alarm - Challenger NT ma takie same czujniki ruchu jak taki:

http://www.warringtoncarradio.co.uk/gt902_big.jpg

Czujniki ruchu to te małe na końcu od prawej strony.

Lukaszko
20-11-2009, 09:51
Ciężko z tego zdjęcia coś zobaczyć ja mam chyba challengera PC i wygląda to podobnie.


Ponawiam swoją prośbę, napiszcie gdzie może być ten tajny guzik bo za nic nie mogę go znaleźć:(

Jakoob
20-11-2009, 11:22
Tajny guzik może być jeszcze między wajchą do regulacji wysokości i odległości kierownicy a samym kołem kierownicy. Ustawiasz kierownicę prosto, kładziesz palec na dźwigni odbezpieczania regulacji i jedziesz do siebie. Kończy się wajcha, palec leci jakby w rowek :619: kawałek dalej i nieco głębiej w rowku powinna być jakby górka :D i na niej znajduje się ów guziczek, jeśli oczywiście masz takie ustrojstwo założone wraz ze swoim alarmem.

Lukaszko
20-11-2009, 12:25
Tajny guzik może być jeszcze między wajchą do regulacji wysokości i odległości kierownicy a samym kołem kierownicy. Ustawiasz kierownicę prosto, kładziesz palec na dźwigni odbezpieczania regulacji i jedziesz do siebie. Kończy się wajcha, palec leci jakby w rowek :619: kawałek dalej i nieco głębiej w rowku powinna być jakby górka :D i na niej znajduje się ów guziczek, jeśli oczywiście masz takie ustrojstwo założone wraz ze swoim alarmem.

Dzięki wielkie poszukam jak wrócę do domu.

Ale na wszelki wypadek proszę jeszcze o inne możliwości, będę wdzięczny.

Jak znajdę guziczek to się pochwalę.

Damiano16
20-11-2009, 17:45
Lukaszko, słuchaj możesz mi zrobić jak u ciebie wyglądają sensory ruchu, i czy je masz w ogóle... Próbuje dojść jaki mam alarm :D

Lukaszko
20-11-2009, 19:45
Wyślij maila na priva to ci podeślę to co mam.
Tu masz opisy alarmów może po tym dojdziesz http://www.logic.eu/pl/oferta/autoalarmy-i-immobilizery/challenger.html a tu pilotów http://www.logic.eu/pl/oferta/akcesoria/piloty-i-obudowy.html.
Ja mam CHALLENGER ST 800PC z pilotem PILOT PC v.5.

Jak masz więcej pytań możesz do nich napisać.

anten
16-12-2009, 20:42
Witam jak sprawdzić jaki mam alarm ??
Focus 2000 ghia , chyba fabryczny bo zamiast syreny jest klakson :)
Jak ew. ustawić
dzięki pozdrawiam
Anten

Damiano16
18-12-2009, 09:26
Masz na słupkach czujniki ruchu ?

Jeśli to wersja GHIA to powinna mieć fabryczny alarm :)

turski
19-02-2010, 13:18
W tym samym temacie szybkie pytanko: moj alarm - Challenger (nie wiem dokladnie ktory), pilot PC v.5. Nie da sie otworzyc auta z pilota (bateria jest OK). Rozumiem ze po wejsciu do auta alarm trzeba wylaczyc tym ukrytym przyciskiem ? Ten maly kluczyk do alarmu tlyko wylacza syrene ? Zakladajac ze znajde ten ukryty przycisk, czy to pomoze ?

Z gory dzieki za podpowiedzi !

Lukaszko
19-02-2010, 13:25
Jak się nie do otworzyć to jest coś nie tak albo z czujnikiem albo pilotem.
Tak mi się wydaje.
Dawałem linki wcześniej do strony producenta. Znajdź jakiś lokalny autoryzowany serwis tych alarmów. To nie ASO mają niskie ceny i sprawdzą co i jak.
A co do guzika to może być pod kierownicą między osłoną a kolumną kierowniczą.
Alarmu nie trzeba wyłączać po wejściu, chyba że masz funkcję anty-napadową wtedy tak, bo po 30 sekundach wyłączy ci silnik i włączy się alarm.
Mały kluczyk służy do wyłączania syreny jak np odpinasz akumulator. Inaczej będzie ci wyła. Ale ważne żeby wyłączyć ją wcześniej bo jak już zacznie wyć to kluczykiem nie wyłączysz.

turski
19-02-2010, 13:37
Dzieki za konkretnie info :-) Zaraz bede nurkowal w poszukiwaniu guzika, ale pewnie i tak mnie czeka wizyta w serwisie, widze ze we wrocku tez jest Logic wiec pol biedy :-)

Lukaszko
19-02-2010, 13:45
Ja byłem właśnie we wrocku w AUTOLIDER bo miałem problem z syreną i mi zrobili to a przy okazji pomogli znaleźć guzik.

turski
20-02-2010, 21:43
No i wyszlo na to ze problem jest z samym pilotem - z drugiego pilota bez problemu mozna auto otworzyc. Sprawde baterie jeszcze i ew. serwis.

Ale caly czas mnie zastanawia to w jaki sposob deaktywowac alarm w przypadku jak np. pilot mi padnie i bede musial otworzyc z kluczyka. Moj alarm dokladnie to Challenger PC. Moze ktos dotarl do ukrytego przycisku :-) Czy w tej wersji robi sie to inaczej ? Dotrlem do calego modulu alarmu (ukryty w schowku) i zidentyfikowalem wzsystkie przewody, ale zadnego przycisku nie znalazlem. Swoja droga to jest pod ten alarm podlaczony jakis czujnik ktory nigdzie nie jest wyprowadzony - taki maly czujnik ze szkielkiem, dodatkowo ma rzep na ktory go mozna przyczepic... Instrukcji montazowych szukalem, niestety na stronie producenta sa niedostepne...