Zobacz pełną wersję : [Mk1] Calkowity brak pradu w samochodzie? Gdzie szukac?


kra
05-10-2008, 17:49
witam

problem mondeo 93

objawy - calkowity brak pradu mimo, ze akumulator jest dobry
nie pala sie zadne lampki, kontrolki, nie kreci
tak jakby nie mial zupelnie pradu


bezpieczniki wszystkie sprawdzone, zaden nie przepalony

stalo sie to przy probie odpalenia mondka z drugiego akumulatora bo slabo krecil i nie dawal rady odpalic, kable byly poprawnie przylaczone, w trakcie rozruchu wlaczyl sie na chwile alarm, tak jakby sie gdzies zwarcie zrobilo, potem wszystko ucichlo i koniec

przy odlaczonych klemach akumulator pokazuje 12 v, po przylaczeniu klem zostaje ok 3v wiec cos mu prad zabiera - nadal nic nie dziala

co moglo i ewentualnie gdzie sie spalic, zwrzec itp?
jakis slaby punkt?

dzieki z gory

motorek26
05-10-2008, 18:29
popraw temat bo nikt ci nie zdąży pomóc

bary
05-10-2008, 18:47
Szukaj przyczyny w rozruszniku
(tak myslę).

kra
06-10-2008, 07:20
wiem, ze tego typu usterki sa uciazliwe bo np. przewod mogl sie gdziekolwiek upalic albo cokolwiek innego...
oprocz sugestii z rozrusznikiem cos jeszcze moze byc?

motorek26
06-10-2008, 16:47
może być rozrusznik a może alternator musiałbyś odłączać pokoleji i sprawdzać kiedy ten prąd sie pokaże napewno coś robi zwarcie może nawet jakaś skrzynka bezpiecznikowa

wrredusek
06-10-2008, 17:01
Ja jednak stawiam na uszkodzony akumulator, podłącz inny i zobacz co będzie, nie jest za bardzo możliwe, żeby tak bez niczego spadało ci napięcie na dobrym akumulatorze do wartości 3V, jest to właściwie pełne zwarcie i zagotowałby ci się akumulator, a na dodatek spaliłby ci się kabel w miejscu zwarcia, zwłaszcza, że jak piszesz bezpieczniki są dobre. Przy takich zwarciach jest dużo dymu.

kra
06-10-2008, 18:10
nie to nie aku

podlaczalem nawet swoj grzmot z explorera - to samo - cos ciagnie prad i nie wiem co
nie jestem specjalista ale na logike powinien palic sie bezpiecznik a tu nic

w sumie sprawdzalismy na 2 innych akumulatorach biorac pod uwage, ze sam aku moze miec zwarcie w sobie
rowniez odcinek plusowy do skrzynki bezp. w silniku jest ok, inne sa trudniej dostepne

no fajnie bedzie jak podsuniecie wszelkie mozliwe mozliwosci :)

wrredusek
06-10-2008, 18:15
To odłączaj po kolei przewody plusowe od klemy, wtedy będziesz wiedział na któreym odpływie masz zwarcie. Możesz odłączyć główne bezpieczniki.

Jarek_Onet
06-10-2008, 20:51
nie to nie aku

podlaczalem nawet swoj grzmot z explorera - to samo - cos ciagnie prad i nie wiem co
nie jestem specjalista ale na logike powinien palic sie bezpiecznik a tu nic

w sumie sprawdzalismy na 2 innych akumulatorach biorac pod uwage, ze sam aku moze miec zwarcie w sobie
rowniez odcinek plusowy do skrzynki bezp. w silniku jest ok, inne sa trudniej dostepne

no fajnie bedzie jak podsuniecie wszelkie mozliwe mozliwosci :)

Pytanie czy jak podłączałeś pod inne akumulatory to swój miałeś odłączony od instalacji, bo jeżeli nie to te objawy ewidentnie wskazują na wewnętrzne zwarcie akumulatora.

kra
06-10-2008, 21:40
zeby wyeliminowac padniety aku byl on wyciagniety zupelnie i w to miejsce podlaczony sprawny z explorera.
no nic - zobaczymy, po kolei trzeba bedzie sprawdzac;
elektryka upierdliwa sprawa - jak zwykle :fcp15

dzieki za rady

Rafał A.(antek)
07-10-2008, 00:29
mocno iskrzy przy podlaczaniu klem? przy takim sapdku napiecia na aku to by spawalo przewody do biegunow akumulatora. Sprawdzaj obwody niezabezpieczone, rozrusznik - alternator.

Jarek_Onet
07-10-2008, 05:51
Tak jak radzi mój poprzednik odłącz kolejno grube przewody najpierw od alternatora, a jeżeli to nic nie da rozrusznik.

kra
07-10-2008, 21:16
mocno iskrzylo oj tak ale...

taa
sie wyjasnilo:

jednak aku mial zwarcie w sobie

i mimo, ze do sprawdzania byl wyjety calkiem to z explorowego aku dawalem prad przez awaryjne kable do odpalania
i podobnie z innym aku tez przez te nieszczesne kable - ktore mimo ze na koncowych klemach mialy 12 V to jednak nie dzialaly

nic z tego nie kumam :fcp22
ale ominiecie tych przewodow i wlozenie we wlasciwe puste miejsce aku w mondku naprawilo sprawe :555:

to ja podziekowal za dobre rady i znikam ... uwielbiam fordy

kra
07-10-2008, 21:21
ps. nie kupujcie tanich przewodow do odpalania awaryjnego - one sa jednorazowe :fcp15

motorek26
07-10-2008, 21:29
ps. nie kupujcie tanich przewodow do odpalania awaryjnego - one sa jednorazowe :fcp15


to prawda te marketowe przewody to sie nadają do podłączenai żarówki one tylko izolacje mają grubą a przewód jest cieniutki ja sam zrobiłem sobie przewody rozruchowe i są super

Rafał A.(antek)
09-10-2008, 20:10
zeby wyeliminowac padniety aku byl on wyciagniety zupelnie i w to miejsce podlaczony sprawny z explorera.


jak bys nie klamal nas to by bylo prosciej...

cherry24
09-10-2008, 22:19
A moze AUTOALARM ma imobilajzer no i pod czas odpalania z drugiego samochodu sam powiedzales ze sie wlaczy alarm.Imobilajzer - odciecie zaplonu

pawcios94
17-10-2008, 21:09
Ja na twoim miejscu sprawdzilbym alternator

sebasylwia4
07-01-2009, 10:54
witam mam ten sam problem i odlaczalem po kolei kable i nic czy to moze byc od imobilajzera

Rafał A.(antek)
07-01-2009, 20:31
sebasylwia4, ale o co chodzi, bo ja nie rozumiem