Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] 2.0 dohc stuki w silniku możliwe przyczyny ?
siemianx2 06-10-2008, 05:53 Witam od półtora miesiaca jestem użytkownikiem Galaxy 2.0 dohc 1996 r wersja angielska nie wiem czy to jakas róznica ale piszę. Z reguły jeżdżę nim na krotkich odcinkach poniewaz do pracy mam około 3 km wiec przeważnie chodzi na zimnym silniku. Problem pojawil sie wczoraj. Zrobiłem dluższą trase okolo 150 km wszystko bylo ok odstawilem na parking i po kilku godzinach wróciłem żeby ruszyc do pracy i przezyłem szok. Po odpaleniu cos w silniku zaczeło stukać (cykać) po dodaniu gazu zmienilo sie to w warczenie z silnika. Delikatnie dojechalem do pracy (3 km) zbadałem stan oleju (ponad minimum) i zostawiłem auto na pare godzin. Kupilem olej (w razie co) po powrocie sprawdzilem ponownie stan bylo max dolałem ze 2 setki (na wszelki wypadek) odpaliłem silnik, nadal warczal i stukal. Ruszyłem w droge powrotna do domu i po jakichś 2 km stukanie i warczenie ucichlo. Zaparkowalem autko poszedłem do domu, wrociłem po pol godzinie zapalilem ponownie, znów cisza. Czy ktos może mial podobny przypadek lub wie co moze byc przyczyną??? Proszę o odpowiedź z góry dziekuje i pozdrawiam.
hydraulika rzęzi, normalne w tym silniku :fcp3 , musisz zaglądnąć do pompy olejowej, najprawdopodobniej wykręcony zawór nadmiarowy lub zacięty na otwórz. jeśli układ smarowania ci niedomaga to dalsza jazda grozi zerwaniem rozrządu (o ile rzęchot jest głóśny i długotrwały) :fcp3
siemianx2 10-10-2008, 17:11 witam ponownie. zajałem się tą pompą, faktycznie sruba byla wykręcona wiec wkrecilem na klej i złozylem spowrotem. niestety po odpaleniu nadal stuka w silniku (zawory lub coś w okolicy) nie jest to na pewno stukanie które mozna uznac za normalne. czy ma ktos jakiś pomysł co dalej? zamierzam w nastepnej kolejnosci zajrzec do zaworów ale czego tam szukać? na co zwrocić uwagę? pozdrawiam i prosze o odpowiedz
Witam. posiadam ten sam problem i takie same auto jak Ty :) wczoraj byłem z tym u mechanika i powiedział mi że mam szkalnki do wymiany, nie wiem ile w tym prawdy ale może faktycznie to przez to , zresztą to juz któryś z kolei mechanior który mi to mówi , więc nie polegam na opinii tylko jednego, a tak na marginesie - zwróciłeś może uwagę czy na przykład podczaś przyśpieszania te cykanie słychac głośniej??
Poczytajcie na forum.Dużo było o tym wykręcającym się zaworze.Problem jest w tym ,że objawy nie występują od razu.Silnik pracuje na za niskim ciśnieniu oleju i uszkodzeniu mogą ulec różne elementy.Gdy już zacznie stukać to po ptakach.Mogą paść szklanki, mogą sworznie w tłokach.U mnie klekotał jak na zaworach.Okazało się ,że wytarta jest tuleja cylindra lub tłok.Tłok po prostu buja mi się w cylindrze.Widać to po zdjęciu miski.Oczywiście najpierw niepotrzebnie wymieniłem szklanki.
Można próbować wydedukować co stuka po tym, kiedy stuka bardziej a kiedy mniej.U mnie bardziej przy dodawaniu gazu.To wyklucza szklanki,bo luz na nich nie zależy od obciążenia silnika.Teraz to wiem.
siemianx2 11-10-2008, 16:36 Tak im wyzsze obroty to stukanie głosniejsze tylko dziwne jest to ze czasami przestawalo zupelnie stukac i bylo ok ale na cieplym silniku. Teraz juz nie bywa cieply bo stoi i z tego co czytam to postoi dłuzej. Przebywam aktualnie w UK a tu sobie cenia za mechanika przewiduje ze przewyższy to wartośc samochodu bo szklanki i tłoki itp to juz poza zasiegiem wymiany pod domem :( pozdrawiam
like_2008 11-10-2008, 16:38 A jakie osłony nie poluzowały się ?
like_2008 11-10-2008, 16:38 nawet śmieszna rura wydechowa?
siemianx2 11-10-2008, 19:02 hehe bardzo bym chcial ale to niestety jest stukot z wewnatrz silnika (pod kapą zaworów) jutro zrzucamy pokrywę mam nadzieję ze cos tam znajdziemy. pozdrawiam
siemianx2 11-10-2008, 19:28 Nagrałem to coprawda jakosc srednia ale moze ktos ma "sluch absolutny" http://www.wrzuta.pl/pliki/hIEkEl2TN0/
subratri 11-10-2008, 20:20 ej a czym ty to nagrales?
co to za format :))
napisz czym to przeczytac :))
siemianx2 11-10-2008, 20:32 format chyba amr nagrane komórką, Real player sobie radzi
subratri 11-10-2008, 21:09 no nie dosc ze real player mi tego nie chce odtworzyc to jeszcze mi sie wgryzl w mozille i zmienil mi menu na francuskie
:fcp24
siemianx2 11-10-2008, 21:21 No sorki, u mnie odtwarza i to jest na 100% Realplayer
subratri 11-10-2008, 22:01 nie tam. ten link jest walniety, plik ktory sciagam ma co prawda 38kb ale nic go nie rusza. juz sciagnalem amr player i dalej zonk
siemianx2 12-10-2008, 04:50 http://www.wrzuta.pl/audio/4pxRI3bMqG/ przerobilem na mp3 teraz juz chodzi na wrzucie jako audio sorki za komplikacje pozdrawiam
subratri 12-10-2008, 09:06 no coz ekspertem nie jestem ale jak dla mnie to cos pod pokrywa zaworow. umarta na smierc szklanaka, albo peknieta sprezyna zaworu, albo krzywka sie odkrecila.
ja bym sprawdzil jak wyglada silnik pod deklem, czy cos nie fruwa, czy cos nie jest luzne, a pozniej czy rozrzad jest na swoim miejscu, czy sie nie przestawil, czy napinacz w porzadku. jesli bedzie wygladalo wszystko ok, to zaczal bym zdejmowac krzywki i szukal luznego albo krzyego zaworu, no i oczywiscie szklanki.
Real player sobie radziU mnie łyknął to Quick Time Player.
Pod dekiel od zaworów można zajrzeć.Dostęp jest dobry.Widać też od razu łańcuch.
Klekot jest konkretny.Chodzi jak diesel.Mój niestety chodzi podobnie.
siemianx2 13-10-2008, 16:42 chyba znalazłem przyczynę, na pierwszym zaworze ssacym jest luz około 2 mm!!!!!(cała szklanka jest opuszczona) co może być tego przyczyną?? rozmawiałem z anglikiem i ten mi ciagle mówi zeby zmienić olej i filtr , może to mieć cos wspolnego???
nie słuchaj głupola, luzu ma nie być po to jest szklanka. widocznie zdechła szklanka (pękła sprężyna pod membraną) lub sprężyny zaworu pękły. bez rozbiórki nie potwierdzisz diagnozy.
siemianx2 13-10-2008, 18:06 a samoregulator mógł się zawiesic???
szklanka jest samoregulatorem :fcp3 po za tym wszystko w tym silniku jest na hydraulice olejowej, dlatego ważne jest by ciśnienie było w porządku. łąńcuch rozrządu chodzi w ślizgach plastikowych, napięty jest kołem plastikowym napinaczem hydraulicznym, zawory z samoregulatorami hydraulicznymi. więc sam widzisz że niedomaganie układu olejowego robi pogrom w tym silniku :fcp2
subratri 13-10-2008, 20:06 no kolego a kiedy
Ty wymieniales olej?
przedewszystkim wyjmij szklanke - ja bym sie nie szczpal i kupil odrazu nowa - ale i tak ja wyjac i zobaczyc co z nia nie tak, czy cos moze przytkane, zatarte, rozszczelnione...
trzeba zdiagnozowac czemu ta szklanka przestala pracowac, jesli sie przytkala to poza zmiana filtra i oleju ja bym wyplukal silnik, jesli sie zatarla bo oleej ma przebieg 120 tys to wymienic szklanke.... itd
najpierw wyjmij ja i sprobuj zorientowac sie czemu ona zdechla.
natomiast "glupol" zle nie radzi. olej tak czy tak do wymiany wiec moze warto to zrobic przed wyrwaniem szklanki. a noz pomoze, wkoncu ten popychacz jest zasilany olejem.
mimo tego ze watpie w powodzenia takiego zabiegu to pewnie tak wlasnie bym zrobil.
tak... tyle że angol radzi w kontekście "...wymień olej to się naprawi". wymiana oleju to oczywista rzecz ale klientowi nie o taką naprawę i diagnozę chodziło.
Witam ! U mnie też były stuki okazało się że dochodzą z dołu silnika rusza się sworzeń w tłoku na 3 i 4 z tym że na ostatnim mocniej . Wina była odkręconego zaworka na pompie. Zaworek przykręciłem na kleju , a 2 tłoki wymieniłem z innego silnika , jeszcze zostało mi poskładać i odpalić zobaczymy jak będzie . Jak skończę dam znać:027:
witam, tak wiem ze temat byl juz czesto poruszany ..ale chcialbym aby ktos sie wypowiedzial w tym konkretnym przypadku...
otoz chodzi o "efekt" diesla czyli stuki w silniku 2.0 dohc.
silnik zachowuje sie jak diesel od poczatku uruchomienia ..podejrzewam tak jak kazdy radzi sprawdzic zawor w pompie.. ale gdyby faktycznie zawor byl wykrecony i bedzie slabe cisnienie oleju nie powinna zapalac sie kontrolka? w moim przypadu sie nie swieci... stuki wystepuja na wolnych obrotach jak i przyspieszaniu np podczas wyprzedzania na obciazonym silniku... gdy tylko po zakonczeniu wyprzedzania upuszcze pedal gazu stuki w silniku jakby zanikaja... ma ktos rade od czego zaczac by usunac taka usterke? :(
to niekoniecznie motor.. moze to przeniesienie napeduu.. polos..
nie nie na 100pro w motorze... na odpalonym silniku na postoju slychac wyraznie stuki
pedro6 -u mnie też nie świeciła się kontrolka a śruba była wykręcona do połowy na pompie i stuki wyszły na tłoku w sworzniu , jak wyciągłem tłok to szczelinomierz wsunął się 0,20 mm miedzy sworzeń a tłok. śprawdż sobie szklanki , jak będą dobre to odkręć mise olejową i możesz sprawdzić z dołu silnika kręcąc wałem w lewo -prawo mozesz wyczuć luz ( delikatny skok sworznia w tłoku ) NIESTETY ALE TRZEBA ŚCIĄGAĆ GŁOWICE do wymiany tłoka.
czy do tej sroby przy pompie jest jakies dojscie gdy sciagne mise ojejowa?
powiedzcie co myslicie o moim przypadku ? dodaje film http://youtu.be/eicTe3FThOI
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=197653
Tylko tak się idzie dobrać do zaworka pompy olejowej.
powiedzcie co myslicie o moim przypadku ? dodaje film http://youtu.be/eicTe3FThOI
jak dla mnie koniec silnika.
remont uważam za nieopłacalny - wrzuć drogi motor.
Brzmi nie ciekawie, sprawdź zaworek w pompie olejowej, potem zmierz kompresje i będziemy mieli obraz w jakiej kondycji jest silnik. U mnie była kompresja na dwóch cylindrach 7,5 i niestety remont już mu nie pomógł. Wymieniłem silnik.
na kanale widzialem dopiero ze ktos niedawno robil prawdopodobnie glowice jest czysciutka jak po planowaniu i widac swieza uszczelke pod nia... auto w czasie jazdy jest w miare zrywne i raczej mocy mu nie brakuje... wiec sam juz nie wiem :c
macieked9 18-03-2014, 18:07 podłącze się pod temat mam podobne stukanie w silniku na poczatku myślałem że to łańcuch wyciągnięty puka po ślizgach ale ostatnio przy wymianie świec zapłonowych zauważyłem że jak odepne przewód świecy (pierwszu od akumulatora) i chodzi na 3 cylindrach to stukania brak a na 4 cylindrach dam ponad
1500 obr/min stukanie cichnie dodam jeszcze że na zimnym silniku po nocy też nic nie stuka
panewka stuka ? zawory ?
weź stetoskop i posłuchaj gdzie stuka.
pedro6 - możesz odkręcić od strony rozrządu blache boczną przekręcasz ją i masz po lewej stronie pompe oraz z lewej strony zaworek jest taka śruba , wystarczy że jest poluzowana na 2- gwinty i klapa masz słabe ciśnienie. Aby ją przykręcić musisz ściągnąć tą blache oraz to koło pasowe tylko uważaj z młotkiem jest kruche , pompe wyciągnąć tą srube wykręcić wyczyścić dokładnie i wkręcić na klej ( są w mororyzacyjnych ) skęcić i po 24 h ma pełną moc . na moje oko jak ci klepie z dołu silnika to na bank masz tłoki 1 lub dwa .Dorwałem do swojego 2 szt i z silnika co wyciągłem też były stuki całe szczęście że 2 tłoki miał dobre , i co ciekawe tam też była wykręcona śruba. To jest zmora w silniku 2.0 i 2.3 poprostu nie ma zabezpietrzenia.jak byś wymieniał tłoki to wymień wszystkie pierscienie ja kupiłem róznica jest wielka na starych miałem luzu 0.95 a na nowych 0.25 za pionki dałem 160zł kompl 4-tł. I JESCZE WAŻNE SPRAWDŻ CZY NIE MASZ OWALU NA CYLINDRZE TAM GDZIE SIĘ RUSZA TŁOK W SWORZNIU bo inaczej KLAPA u mnie nie było łysło mi się .
Bump: powiedzcie co myslicie o moim przypadku ? dodaje film http://youtu.be/eicTe3FThOI
tłok w sworzniu !!!!!!!!!!!!!!!
Wy to sami wszystko robicie?
Bo jak jeżdżę po mechanikach i pytam czy by mi tego chociaż nie sprawdzili to robią wielkie oczy - "o co Ci chodzi człowieku" ?
jeżeli znasz się dość trochę na silnikach to nie ma problemu ! a z drugiej strony forumowicze też bardzo dużo pomagają . Każdy coś przechodził i naprawił to teraz dzieli się z innymi - TO SIĘ NAZYWA KOLEŻEŃSKA POMOC ! na odległość
Tak to prawda deku. Ja na szczęście mam mechanika któremu jak pokaże palcem co ma zrobić to zrobi.
czyli zeby sprawdzic moj motor i tak musze go calego rozebrac zeby sprawdzic luz tlokow na sworzniach ... ;/
Jak stuka na panewkach to nie ma sensu dalej grzebac, tylko nowy motor wrzucać... Stary zapewne nie tylko panewki a zużyte. .. i nie tylko na jednym cylindrze.
Posłuchaj stetoskopem, gdzie stuka.
niestety , inaczej nie sprawdzisz . Ja też musiałem sciągnąć głowice bo tłoki tylko górą wyciągniesz. jak by to panewki były to też wyczujesz po sciągnięciu misy a w dodatku miał byś inny kolor panewki wewnątrz jak rozkręcisz korbowód od wału . normalnie masz kolor platynowy a tak to ci się pokarze kolor mosiądzu. na 99% masz luz na sworzniu tłoka tylko zlokalizować który cylinder, przeważnie to jest 4 lub 3. Sciągniesz zobaczysz i będziesz wiedział u mnie był 3 i 4 a jak wyciągłem z innego silnika tłoki to też był 4 tak że nie masz wyjścia
Wiem, że temat dot. 2.0 ale może ktoś posłucha tego i się wypowie:
https://www.youtube.com/watch?v=yqVZK4w3E3U&feature=youtu.be
Dodatkowo - nie za duże te przedmuchy?
co on tak dmucha?
sprawdź wentyalcje kartera.. moze zabita.
jak nie zabita to silnik ma przedmuchy duze.
sprawdź wentyalcje kartera.. moze zabita.
Co to jest?
odpowietrzenie skrzyni korbowej.
czemu w google nie kliknij zapytanie ?
np. "odpowietrzeni skryzni korbowej sharan 2,3"
https://www.google.ru/search?q=gdzie+to+sie+znajduje%3F+vw+2,0&newwindow=1&client=firefox&hs=aY4&rls=ru.yandex:ru:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=h6ctU9fSMsTU4wT5-IHYBw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1024&bih=479&dpr=1.25#channel=sb&newwindow=1&q=odpowietrzenie+skrzyni+korbowej+sharan+2%2C0&rls=ru.yandex:ru:official&tbm=isch&imgdii=_
@pedro6
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2182560
Witam wszystkich ! No to panowie tak jak mówiłem Galasia zrobiłem ;wymieniłem 2 tłoki ( z innego silnika ), wstawiłem nowe pierscionki ,poskładałem odpaliłem iiii asz miło posłuchać jak silniczek pracuje , żadnych stuków cichutko i nawet kompresja się poprawiła . Jeszcze tylko klime napełnić i oczyścić . A WSZYSTKO PRZEZ TEGO POTWORKA ZAWORKA na pompie. Pozdrawiam forumowiczów , i jak by co to często zaglądam na forum i ile będę mógł to pomogę swoją wiedzą
macieked9 29-03-2014, 14:00 ja dzisiaj sie uporałem ze stukami naszczęście pomogło wkręcenie zaworka i chodzi jak złoto dzięki wszystkim za pomoc:wink:
Przez wkręcenie rozumiesz wymianę?
macieked9 30-03-2014, 07:17 (nie wymiane) rozebrałrm dolną osłone rozrządu łańcuszek pompy olejowej a tam zaworek wykręcony:( wkręciłem na klej i ku mojemu zdziwieniu przestało klepać poradziłem sobie z tym pod domem tylko kiepskie dojście do śrubek na osłonie rozrządu bez opuszczenia silnika a nie chciałem opuszczać bo klima świerzo nabita.Do zdejmowania koła pasowedo polecam użyc sciągacz no i nowy simering na osłone ja dałem 17zł i przy składaniu użyć silikon na uszczelke nic trudnego a mechanik ze mnie żaden tylko chęci
co on tak dmucha?
sprawdź wentyalcje kartera.. moze zabita.
jak nie zabita to silnik ma przedmuchy duze.
Zaworek odpowietrzający skrzynię wymieniony.... nic się nie zmieniło.
macieked9 31-03-2014, 17:12 deku ja jak bym miał 2.3 to dawno bym motor wymienił a mam 2.0 a on drogi
deku
ile zjada oleju ?
jaki apetyt na paliwo ( w normie czy więcej pali niż analogi)?
Oleju od wymiany do wymiany (10tyś km) spada z max do min.
Spalanie... hm... ciężko powiedzieć - w zimie zawsze mi dużo palił, bo robię krótkie odcinki (5km w korkach).
no to dolewaj i jeździj, co Ty od motora chcesz?
Filtry regularnie wymieniaj.. ja co wymianę oleju wymieniam filtr powietrza silnika. A paliwa co 40-50 tys km. lub przed zimą po przejściu na zimowe paliwo (diesel)... i nie zakładam filtrona, wix i innych tanich szitów.
Pólka cenowa knecht, bosch..
@bartixr - http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2186911&postcount=9
jasne jasne..
jeśli jaja z brakiem mocy, to układ zasilania do gruntownego przejrzenia....
Zbyt dużo rzeczy do sprawdzenia, żeby wymieniać, zreszta napewno na forum już wszystko wyczytałeś.
Ale jak zawsze zacząć od najprostszych.. pompa paliwa, przewody, filtry.. zaworem cisneinia paliwa na rampie wtryskiwaczy.. same wtryskiwacze.
Potem skłąd meiszanki.. itd itd. aż do układu zapłonowego włącznie.
A moze nieszczelne zawory/ gniazda, pęknięta głowica.. wariacji mnogo.
a wiec przyszedl czas ze zabralem sie za moja galaxy... oczywiscie klekocze jak stary diesel. zajrzalem do pompy .. po sciagnieciu dekla widze wyraznie ze zawor w pompie jest wkrecony.. tzn. ze czeka mnie remont silnika?
Nie koniecznie, pytanie jak długo tak jeździłeś. Skręć zawór w pompie i odpal silnik i wtedy usłyszysz czy silnik masz do remontu.
osobiscie jezdze ok 2 miesiecy, (nie wiem jak dlugo jezidz w takim stanie poprzedni wlasciciel) po sciagnieciu dekla pompy zaworek w pompie jest dokrecony sciagnelem rowniez miske jutro mam zamiar sprawdzic luzy miedzy korbowodami a tlokiem.
jedi6667 29-04-2014, 19:26 Może klekoczą szklanki, mi klekotała jedna i chodził jak diesel przez kilka minut jak był zimny, po wymianie oleju z 15w40 na 10w40 obiaw klekotania ustał i jest cisza nawet po nocy.
https://www.youtube.com/watch?v=9hqWthCHRdY
Uła, jak tak pracuje silnik na wkręconym zaworku w pompie to kapa z silnikiem. Jakbyś chciał zrobić z dwóch silników jeden to mam do sprzedania słupek 2.0 z brakiem kompresji na jednym cylindrze.
ale co moze go bolec?? wczesniej ktos podpowiadal ze prawdo podobnie swoznie w tlokach ?? ;> chce te silnik zrobic jutro sciagam glowice i bede patrzyl
Może też być panewka na wale, tak jak mówisz trzeba zdjąć głowicę a jak już tyle robisz to i miskę olejową zdejmij i zobacz jak dół wygląda.
prace posuwaja sie troche mozolnie... raczej nie zdaze dzis juz wywalic glowicy .. ale poki co powidzcie co sadzicie na temat tego lancucha https://www.youtube.com/watch?v=eIU_0DePBP4 czy przypadkiem on nie powoduje tak glosnych stukow przy odpalonym motorze?
przy okazji chcialbym sie dopytac jak zwolnic napinacz lancucha rozradu zeby sciagnac lancuszek z gornych kolek... a nastepnie jak go sie napina przy montazu?
sprawa ma sie nastepujaco.. silnik rozebrany mozna powiedziec do zera.. tloki na stole.. oto film z nagranym drugim tlokiem https://www.youtube.com/watch?v=_StONToUlMM tlok 3 i 4 podobnie sie zachowuja... jedynie na pierwszym cylindrze nie wyczulem nic podobnego. co sadzicie i co radzicie ?:)
Bump: tlok pierwszy ktos kiedys rowniez wymienial bo wyglada jak od szesnastki (16v) ma 4 wyciecia pod zawory na gorze... :|
http://www.image-share.com/ijpg-2541-106.html
http://www.image-share.com/ijpg-2541-107.html
http://www.image-share.com/ijpg-2541-108.html
http://www.image-share.com/ijpg-2541-109.html
http://www.image-share.com/ijpg-2541-110.html
http://www.image-share.com/ijpg-2541-111.html
jedi6667 06-05-2014, 22:17 Tłoki wyglądają jak po kolizji z zaworami, wgniecenia po grzybkach zaworów, ja bym je wymienił na nowe bo i tak mają wytarte otwory przy sworzniach korbowodowych.
tez to zauwazylem lecz na tlokach nic nie widac nawet najmniejszego sladu odbicia... ale wydaje mi sie wlasnie ze ktos robil cala glowice... no i tak jak mowisz 3 tloki maja podobny luz jak tlok z drugiego cylindra ktory jest na filmiku.
Bump: powiedz mi od czego moze byc spowodowany taki przysmazony osad na tlokach?
Bump: dla przypomnienia tak pracowal silnik :
https://www.youtube.com/watch?v=9hqWthCHRdY
jedi6667 07-05-2014, 05:52 Ten osad to tzw "nagar" efekt spalania paliwa czyli to tak jak sadze w kominie, jeśli silnik bierze olej to będzie go więcej bo wtedy nie tylko spala się paliwo ale też olej.
Pedro6 masz 3 tłoki do wymiany , dobrze by było gdybyś założył takie same co pierwszy z 4- wcięciami na zawory . Szukaj tłoków z uszkodzonych silników lub na allegro masz 2.0 8V a napinacz łańcucha musisz kupić najlepiej kup złożony ,po włożeniu go oraz ustawieniu rozrządu śrubokretem udezysz w niego i się wysunie , potem go jeszcze naciąg śrubokrętem będziesz słyszał klik bo inaczej przeskoczy ci wałek rozrządu i d... Póżniej po złożeniu obróć sobie wałem ze 2-razy ręcznie czy wszystko masz ok , póżniej na wyłączonym zapłonie rozrusznikiem jak będzie ok to odpal , póżniej skręcisz pas i chłodnice a i ślizgacz górny założ
jedi6667 07-05-2014, 10:50 Jeśli już to nowe tłoki z pierścieniami sworzniami a nie używane i to od tego silnika a nie od innego (waga tłoka), do tego sprawdź jaki jest próg na tulejach cylindrów i pomiar owalu tulei bo być morze trzeba zrobić szlif bloku. Jak coś robić to już porządnie, urzywki można kłaść jak się chce sprzedać na biegu auto. Ewentualnie jak będą duże koszta remontu to można rozejżeć się za całym słupkiem na alledrogo z gwarancją rozruchową, zrobić pomiary ciśnień na cylindrach i oleju, jeśli będzie OK to śmigać.
tuleje cylindrow wygladaja przyzwoicie nie widac rys ani progow... kto ma dobre tloki z rozbiórki motoru ? :D
jedi6667 07-05-2014, 15:55 A jak sprawdziłeś czy nie mają owalu, na oko tego nie sprawdzisz, chodzone tłoki z innego silnika są dotarte do niego a nie do twojego, będą przedmuchy prawdopodobnie.
Moim zdaniem to będzie prowizorka ale zrobisz jak chcesz. Sworznie tłokowe terz będą spasowane do innych korbowodów.
Pedro, tylko kupno samego słupka, i przekładka osprzętu, naprawa starego bez sensu.
Chyba że masz za dużo kasy, i sentyment do tego pojazdu.
jedi6667 07-05-2014, 16:19 Też to radziłem, słupki nie są aż tak drogie, kupić z gwarancją rozruchową, zrobić mu pomiary ciśnień, jeśli będzie lipny to oddać, taniej wyjdzie jak kupić wszystkie potrzebne graty plus robocizna.
potrzebne mi tloki, kupic nowa uszczelke pod glowice, miske, zimering na wal od pokrywy pompy i to wszystko. robocizna mnie nie koszuje nic bo robie wszystko sam.
jedi6667 07-05-2014, 17:08 No to tylko zostaje trzymać kciuki za powodzenie, ja osobiście nie wierzę w takie "remonty" zwłaszcza silnika ale to tylko moje zdanie.
znowu ja z wlasnego doswiadczenia wiem ze lepiej jest naprawic stare niz drugie stare kupic w niewiadomym stanie... a zadko kiedy znajdzie sie sprzedajacyu silnik ze mozna go przy kupnie odpalic jeszcze zamontowany w budzie... zazwyczaj sprzedawane silniki leza na paletach dlugie miesiace albo lata...
Bump: przede wszystkim gdy wiem juz co mojemu silnikowi dolegalo.
jedi6667 07-05-2014, 17:34 Z ciekawości przeryłem alledrogo i nie ma używanych tłoków do 2.0, są nowe w cenie 370zł za sztukę, koszt spory. Może gdzieś trafisz sypnięty silnik ze zdrowymi tłokami.
znalazlem faceta ktory ma ale tylko dwa tloki ktore mu zostaly ... (30zl za szt.) zapewnia ze sa w dobrym stanie i nie posiadaja luzow... posiada je z silnika(dawcy)
Pedro, mam wrażenie że nie wiesz co piszesz, że nigdy nie robiłeś remontu silnika, bo myślę że nie masz pojęcia jak zużywa sie tłok w cylindrze silnika, że w innym silniku inaczej się zużywał a w twoim silniku bez szlifu i tłoki z innego silnika, taka zbieranina, tolerancja luzów między gładzią cylindra mierzy sie w setnych milimetra, a u ciebie będzie w milimetrach. No gdybyś kupił komplet nowych tłoków z pierścieniami i sworzniami, to jeszcze można ryzykować, ale to co ty myślisz zrobić, to tragedia.
zapewniam cie ze wszystko bedzie zrobione... gdy tylko dostane czesci i wszystko poskladam wrzuce film i bedziesz mial porownanie jak chodzil przed zrobieniem a jak po... film z praca silnika i stukaniem tlokow jest wczesniej wrzucony w tym temacie.
jedi6667 07-05-2014, 20:59 Pedro, mam wrażenie że nie wiesz co piszesz, że nigdy nie robiłeś remontu silnika, bo myślę że nie masz pojęcia jak zużywa sie tłok w cylindrze silnika, że w innym silniku inaczej się zużywał a w twoim silniku bez szlifu i tłoki z innego silnika, taka zbieranina, tolerancja luzów między gładzią cylindra mierzy sie w setnych milimetra, a u ciebie będzie w milimetrach. No gdybyś kupił komplet nowych tłoków z pierścieniami i sworzniami, to jeszcze można ryzykować, ale to co ty myślisz zrobić, to tragedia.
Cały czas koledze daję do wiadomości że to nie będzie grało, szkoda tylko kasy i czasu. Owszem że lepiej naprawić stare i wiedzieć co się ma ale naprawić nowymi częściami a nie wyciągniętymi z innego silnika które też już mają swój przebieg, tłok i pierścienie układają się indywidualnie do cylindra a cylinder do nich, to są części ruchome które trą o siebie, odpalić może i odpali silnik ale ile będzie brał oleju to masakra. Jeśli już zabierać się za taki remont to konkretnie, zrobić szlif cylindrów, wału korbowego, wymienić panewki głowne i korbowodowe, nowe tłoki z pierścieniami i sforzniami, dotrzeć zawory w głowicy jak już jest zdjęta, wymienić uszczelniacze zaworowe, planowanie głowicy też by się przydało. To jest remont ale kosztuje a takie lepienie to reanimacja człowieka który nie żył ponad minutę, może uda mu się przywrócić życie ale funkcjonować już nie będzie jak powinien.
Co do tłoków to na alledrogo do twojego silnika to były te z wgłębieniami na zawory czyli v8, być może pomylili się ze zdjęciami ale tłumaczyło by to że na trzech pozostałych masz ślady wgnieceń od zaworów, sprawdź czy są szczelne bo mogą być krzywe.
slady na tlokach ktore rowniez zauwazylem musialy powstac juz kiedys... glowice ktos remontowal juz zanim ja zabralem sie za jej sciaganie. obecnie na zaworach nie ma sladow po kolizji
jedi6667 07-05-2014, 21:58 V16
http://allegro.pl/tlok-korbowod-ford-galaxy-2-0-16v-97r-i4161150916.html
Takie masz trzy.
V8
http://allegro.pl/tlok-tloki-ford-galaxy-sierra-scorpio-2-0-dohc-8v-i4196523015.html
Taki masz jeden.
Nie wiem kto to robił wcześniej ale spaprał robotę i może dla tego te tzy tłoki dostały taki luz.
nie wydaje ci sie dziwne to ze w silniku 8mio zaworowym przypadaja po dwa zawory na cylinter a jak sie okazuje w tloku sa 4 wyciacia? :> i odwrotnie 4 zawory na cylinder i dwa naciecia w tloku ;>
jedi6667 07-05-2014, 22:34 Dwie inne aukcje i na obu by zamienili opisy? Sam nie wiem, zgłębię ten temat z czystej ciekawości.
Na twoich fotkach na trzech tłokach nie ma wgłębień, są tylko na jednym.
Jedi, chyba przekonaliśmy Pedra, bo szuka silnika.
marcin8626 05-03-2019, 20:10 i ten wkrecony zaworek pomogl? mi tez klepalo, wymieniony rozrzad na oryginalny, naprawa glowicy, nowe panewki itp, a i tak klepie, od 1500 obrotow jest cisza, warto zagladac do tego zaworka ?
Dawides wsp 19-05-2019, 21:54 Witam pomozcie bo mam dosc wyrzucania kasy w bloto stukala jedna szklabka oddalem auto do naprawy po wymi aie szklanek cyka slychac metaliczne stukanie cisbienie oleju sprawdzone idealne wminana oleji i filtra nic nie dala kolejny fachowiec wymi iel szklanki ponownie bo uparl sie ze tam lezy przyczyna niestety kolejny wydatek rzedu 1300zl i nic to nie dalo pomocy 2.0dohc gazela 2001
Dawidzie, wydasz jeszcze tyle kasy co kosztuje całe auto, i tego stukania nie usuniesz.
To stukają lużne tłoki w czasie wtrysku paliwa do cylindra, i zewnetrzna częścia tłoka stukają w ścianke cylindra, tak jak by sie tłok kiwał.
Z chwila kiedy zwiekszysz obroty, to częstotliwosc wtrysku i ruchów tłoka jest tak duża, że ucho tego stukania nie uchwyca.Jak nic sie nie dzieje wiecej, to nie wkładac niepotrzebnie kasy, i jężdzic tak długo, aż auto Ci się znudzi i sprzedasz.
Dołączam się pytaniem do starego tematu bo tytuł ma dobry...
Otóż po kupieniu auta i przejechaniu kilkuset kilometrów w końcu wziąłem się za ten osławiony zaworek. Oczywiście był odkręcony. Ale przy okazji odkryłem, że ten długi dolny ślizg na łańcuchu rozrządu jest pofragmentowany i leży między łańcuchami. Więc jak miało nie hałasować... Ciekaw jestem bardzo jak to mogło się stać aby się tak sam rozleciał...
Aby założyć nowy ten ślizg co trzeba jeszcze rozkręcić w silniku? Pokrywa zaworów wystarczy?
|