Zobacz pełną wersję : Koło dwumasowe + sprzegło LUK, co o nim sądzicie?


Daro26
06-10-2008, 17:32
Witam,

Z uwagi na to, że niestety najprawdopodobniej będe musiał wymienić dwumasę + sprzęgło. Powiedzcie, co sądzicie o firmie LUK. Dzisiaj po rozmowie z moim mechanikiem, twierdzi że by uważać na tego typu zamienniki. Mówił mi, że był na jakiś szkoleniach i opisysywał mi, że tego typu firmy skupiują po prostu zużyte duwmasy i sprzegła wymieniają spręzyny i od nowa wszytko nitują. Wygląda ładnie, ale w rzeczywistości kupujesz używke po regeneracji. I żęby nie oszczedzać i kupić oryginał. Czy ktoś może to potwierdzić??

motorek26
06-10-2008, 17:36
może i ma racje ale luk był montowany też na pierwszy montaż wiec teraz pytanie jak orginał to i można luk-a kupić

robertos132
06-10-2008, 19:33
Co za pierdoły mówi Ten mechanik większych nie słyszałem.Sam zestaw Luk wymieniłem w czerwcu razem z wysprzęglikiem,sprzęgłem i dwumasą.Pięknie teraz samochodzik hula i najważniejsze nie ma tłuczenia przy odpalaniu jako ciekawostka sama tarcza była w super stanie/przebieg 140kkm/

Daro26
06-10-2008, 19:43
Nie chodzi o to czy piękie chodzi, ale ile pochodzi :fcp18

Jester
06-10-2008, 19:45
Nie chodzi o to czy piękie chodzi, ale ile pochodzi :fcp18
W tej chwili masz w samochodzie koło dwumasowe LUK. Ile pochodziło?

Daro26
06-10-2008, 20:40
I jeszcze jedno, nie jestem mechanikiem samochodowym. Ale czy ktoś może mi potwierdzić moją tezę. Skoro koło dwumasowe jest elementem działającym przy sprzegle. A jak wiadomo sprzegło, przy wciśniętym pedale sprzegle jest rozłoączone i nie pracuje. To skoro nie pracuje ten elemet w tym momenicie wiec dwumasa nie ma prawa hałasować w tym momencie. A u mnie coś wali przy rozgrzanym silniku i wciśniętym sprzęgle??

Jester
07-10-2008, 06:21
I jeszcze jedno, nie jestem mechanikiem samochodowym. Ale czy ktoś może mi potwierdzić moją tezę. Skoro koło dwumasowe jest elementem działającym przy sprzegle. A jak wiadomo sprzegło, przy wciśniętym pedale sprzegle jest rozłoączone i nie pracuje. To skoro nie pracuje ten elemet w tym momenicie wiec dwumasa nie ma prawa hałasować w tym momencie. A u mnie coś wali przy rozgrzanym silniku i wciśniętym sprzęgle??
Wciskając sprzęgło odsuwasz tarczę od koła zamachowego. Koło przymocowane jest do wału korbowego i zawsze obraca się z silnikiem stabilizując jego pracę. Koło dwumasowe tak samo obraca się z wałem korbowym bez względu na to czy wciśnięty jest pedał sprzęgła.

janusz621010
07-10-2008, 16:14
Ja mam założone sprzęgło LUK lecz po wymianie dwa razy zdarzyło mi się że przy odpalaniu ciepłego silnika nadal waliło.
Mam je założone ponad miesiąc i nie wiem co będzie dalej.
Luz koła dwumasowego łatwo sprawdzisz odkręcając rozrusznik.
Widoczne tam będzie koło zamachowe.
Weź śrubokręt i pokręcaj kołem zapierając go obudowę sprzęgła w lewo i prawo do momentu wyczuwalnego oporu.
Wrzuć samochód na pierwszy bieg i zaciąg ręczny.
Paski klinowe silnika mogą się kręcić.
Wtedy poznasz luz twojej dwumasy (od oporu do oporu)

storek
07-10-2008, 18:11
Dzisiaj wymienilem kolo(luk)+sprzegło(ford oryginal) i dalej wali przy odpaleniu.Koszt 2400zl nic nie przyniosl.Podobno rozrusznik tak wali bo ma zamala moc aby pociagnac kolo. Jutro jade wymienic rozrusznik i sie okaze czy to prawda.

fokus mury
07-10-2008, 18:12
Luk to porzadna firma polecam smialo i pewnie :fcp1

storek
07-10-2008, 18:32
Lukto porzadna firma tylko wydaje mi sie ze Ci mechanicy sa tyle warci.Nie mozliwe jest ze te kola tak szybko padaja.Pewnie nikt sie nie przyklada do roboty bo mysla ze znowu sie do nich zawita z dwoma tysiaczkami.

Daro26
07-10-2008, 18:36
Niestety ja dałem się już naciągnać na napinacz (oryginal) i dalej coś wali. I mój mechanik zparoponował mi właśnie wymianę dwumasy + sprzęgło (koszty znamy wszyscy). Ale powiedziałem nie! W międzyczasie dałem oglądnąc auto do znajomego, który pracuje w serwisie autoryzowany(nie Forda). I z tego co zobaczył to powiedziałał, że to nie wygląda wcale na dwumase. Ona daje inne objawu niż u mnie. On twierdzi ze to coś badziej ze stronu rozrządu lub coś w silniku. Jutro oddaje mu auto i będe wiedział. Jak będe wiedział to dam znać. Tak, rozrusznik to jest jedna z opcji i warto sprawdzić po kolei te wszystkie rzeczy.

Na pewno co już wiem, to że z focusem tdci trzeba się obchodzić jak z jajkiem. Odpalać i gaśić na wciśniętym sprzęgle. Nie jezdzić na półsprzęgle,gwałtowne ruszanie to co dobija auta najbardziej. Oczywiście jest jeszcze jakość paliwa, ale to zupełnie inny temat.

storek
08-10-2008, 13:29
dzisiaj wymienilem rozrusznik i akumulator ale dalej wali. przed wymiana dwumasy kazdy zwalal na nia wine ale po wymianie okazalo sie ze to nic nie pomoglo.

arturek
08-10-2008, 15:30
Witam,

Opisywał mi, że tego typu firmy skupują po prostu zużyte dwumasy i sprzęgła, wymieniają sprężyny i od nowa wszytko nitują.
Ford i inni też tak robią.
Pobierz plik z częściami w moim podpisie.
Ford oferuje części z regeneracji i to całkiem oficjalnie, bo nie ma w tym nic złego. Po prostu w fabryce (u producenta) wymieniają zużyte elementy.

Ja w Focusie 1 / benzyna wymieniałem sprzęgło na zestaw LUK i byłem zadowolony.

pozdrawiam
Arturek
P.S. Wielu producentów zastrzega w karcie gwarancyjnej, że samochód na gwarancji może być naprawiany częściami po regeneracji.

Daro26
08-10-2008, 18:24
A wiec jednak coś co jest związane z prawdą mówił.

Storek auto moje stoi teraz u konkretnego gościa i mam nadzieje, że dowiem się co jest nie tak. W każdym bądz razie nie wiem gdzie naprawiasz auto, ale tak nie można prowadzić napraw.!!! Zobacz wymieniłeś po kolei kilka czaści (nie tanich) i dalej problem pozostał. Według mnie powinno się iśc po kolei i sprawdzać i rozbierać kolejne elementy i wykluczać aż trafi się do problemu. To jest naprawianie w ciemno, dlatego ja zabrałem auto od tego co mi wymienił napinacz. Przeciez do cholery to jest element po drugiej stronie dwmuasy, wiec albo napierd..la coś z jednej albo drugiej strony!!!

MD-CARS
08-10-2008, 22:19
Witam. Jak bys chcail sprzeglo i kolo dwumasowe luka to odezwij sie. Mam najtaniej w calej polsce. nawet wszyscy na allegro wysiadaja. :)

damian6984
08-10-2008, 22:59
LUK był na pierwszym montażu.

Daro26
09-10-2008, 07:10
MD-CARS jak okaże się to dwumasa to na pewno się zgłoszę. Ale mniejmy nadzieje, że nie. A tak informacyjnie ile za komplet u Ciebie? Jak nie chcesz tu pisać, to daj znać na pw.

Daro26
09-10-2008, 16:27
Dzisiaj odebrałem auto od mechanika. Niestety problem dalej pozostał. Silnik został od nowa ustawiony na poduszkach. Przy wyjętym silniki jest cisza bo silnik by sprawdzany . Dlatego najprawdopodobniej któraś z poduszek, pod wpływem wysokiej tem daje właśnie taki efekt. Głośny metaliczny odgłos + szarpnięcie.

wojtekjanus
10-10-2008, 11:57
Daro26, dwumasa może paść na różne sposoby, z kórych jeden to nadmierne zużycie sprężyn obwodowych (można sprawdzić przez otwór rozrusznika), a drugi najczęściej spotykany to zużycie pierścieni łożyskujących koło od docisku - w kole z wieńcem rozrusznika. Niestety, Ford (czyli LUK) zastosował tu pierścienie z tworzywa, w solidniejszych konstrukcjach spotyka się łożyska toczne. Efektem jest uderzanie jednego koła o drugie (najczęściej o łby śrub mocujących dwumasę do wału, widoczne opiłki metalu).
W praktyce, przy pierwszej awarii dwumasę słychać przy ruszaniu, szczególnie po nagrzaniu samochodu, w drugim przypadku słychać hałas na luzie, najgłośniej przy zimnym silniku, po wciśnięciu sprzęgła cichnie ( ale bywają odstępstwa od tego).
Wymiana dwumasy NIE MUSI pociągać za sobą wymiany sprzęgła, teraz nowoczesne sprzęgła wytrzymują po 300tys km, mechanicy oczywiście mówią co innego bo chcą mieć święty spokój i nie płacą za to.Teraz mechanicy (szczególnie w ASO) tak się znają na tym co robią jak ja na chińskim balecie. Jeśli okładziny na tarczy mają zapas grubości i nie przejechało więcej jak 130 tys, spokojnie można włożyć stare. Łożysko oporowe- jeśli po zakręceniu ręką nie szumi, też dajemy stare. Tak postępując za naprawę powinineś zapłacić max 1500zł.
Chyba że masz kuuuupę kasy

wojtekjanus
10-10-2008, 12:19
Jeszcze dopiszę coś. Kopnij w d..pę tego mechanika, który mówi o LUK-u jako o zamienniku. On nie ma pojęcia o niczym. LUK jes firmą która w ogóle wymyśliła i opatentowała koło zamachowe dwumasowe i sprzęgło z samoregulacją zużycia. To firmy samochodowe decydują, czy stosować wariant bardziej zaawansowany konstrukcyjnie, czy nie. Ford niestety - ze względu na koszty - wybrał wariant z plastikowymi pierścieniami. Tym nie mniej ostatnio te koła wytrzymują o wiele więcej, dużo zależy od stylu jazdy. Znam przypadek 800 tys km. Pzdr.

tomki
10-10-2008, 13:13
Co do dwumasy... Miesiąc temu zmuszony bylem wymienić dwumase. Objawy zużycia wręcz podręcznikowe, a ponieważ samochód ma przejechane ponad 200 tys zakupiłem koło dwumasowe LUKa wraz ze sprzęgłęm, wysprzęglikiem... jednym słowem komplet.
Dodatkowo, podczas wymiany, meczniak zaproponował wymianę oleju w skrzyni i łożyska. Niby wszystko ok, nowe cześci... a po kilkuset km dało sie słyszeć lekkie popiskiwanie z okolic dwumasy, zwłaszcza podczas gaszenia i zapalania samochodu.
Diagnoza mechanika to - prawdopodobnie - wadliwa dwumasa.
Zadzwoniłem do dostawcy części, wyjaśniłem na czym polega kłopot i w odpowiedzi usłyszałem, że przyczyną pisku może być niewłaściwe założenie koła dwumasowego badź też, faktycznie, wada fabryczna, ale by to stwierdzić należy wyjąc dwumasę (ciekawe kto za to zapłaci), dostarczyć ją do sprzedawcy i czekać na odpowieź... może nawet 2 tygodnie.
Teraz dylemat, czy jeździć aż sie rozsypie czy wyjmować i czekać na diagnozę? W zasadzie nie ma żadnej gwarancji, że producent (czy może sprzedawca) przyzna sie do wady fabrycznej dwumasy.
Zdecydowałem sie jeździć a jeśli się rozsypie (np w ciągu 50 tys km od zamontowania), wtedy reklamować, w przeciwnym razie, być może, poniose dodatkowe, niemałe przecież, koszty. Pech.

wojtekjanus
10-10-2008, 14:36
Kontrukcja dwumasy - mówiąc kolokwialnie - jest job twoju mać, jeśli było kupione nowe i w pewnym żródle (np nie regenerowane) to na pewno nie ono sie odzywa. Sprzęgło w zasadzie podobnie, może wysprzęglik trochę jęczy, ja bym się delikatnymi odgłosami nie przejmował i jeździł, zachowując czujność. Zakładam, że mechanik był przytomny i wszystko zrobił prawidlowo. Np dwumasy absolutnie nie wolno potraktować spr. powietrzem, ale całą komorę sprzęgła (i sprzęgło jeśli zakladasz stare) jak najbardziej -przed założeniem koła. Trzeba też mieć SPECJALNY smar do tulei łożyska oporowego itd.
Nie przejmuj się, dawaj ognia, ale zwracaj uwagę czy odgłosy sie powiększają i wtedy się martw.

Daro26
10-10-2008, 15:57
Widać z tego, że moim problemem nie jest dwumasa. Po pierwsze, nie mam objawów o których pisze wojtek. A poza tym mi wali coś po drugiej stronie silnika. A tego mechanika juz kopnełem w tyłek.

zimny41
11-10-2008, 10:04
Witam, ostatnio wymieniałem tan cały zestaw ,kupiłem wszystko firmy LUK i jestem zadowolony, a co ciekawe oryginalna dwumasa i sprxęgło ( od nowości samochodu ) też była z firmy LUK tylko z logo forda .........czyli wynika z tego że LUK jest dany na pierwszy montaż

Daro26
11-10-2008, 12:50
Ile płaciliście za kompet: Koła dwumasowe , tarcza , docis , wysprzęglik - LUK'a?? Ja mogę to mieć za 1,4tyś.Czy ktoś widział taniej??

zimny41
11-10-2008, 13:07
Witam, ............DARO 26 dałem tyle samo w sklepie internetowym ........taniej nie znalazłem (1400 zł.)za cały komplet .......dwumasa ,sprzęgło ,docisk i wysprzęglik.

Daro26
11-10-2008, 14:14
zimny41 a ile płaciłes za wymiane tego :fcp9 , u mnie chcą 400zł.

thermalfake
11-10-2008, 15:56
ktoś się już odważył na ten zestaw z Valeo ?
http://allegro.pl/item457477764_sprzegl ... _tdci.html (http://allegro.pl/item457477764_sprzeglo_kolo_zamachowe_ford_focus_1 _8_tdci.html)

Daro26
11-10-2008, 18:07
Ja bym nie ryzykował, a wogóle co to za wynalazek sztywne koło zamachowe?? Skoro producent przewidział tam dwumase to taką cześć powiino się zamontować. Diesel ma dużo wyższy moment obrotowy niż benzyna, więc musi mieć koło zamachowe dwumasowe.

zimny41
11-10-2008, 18:12
DARO .............części kupiłem sam a za robociznę w Łodzi dałem 300 zł.

piotr123s
11-10-2008, 19:38
daro26 przyczyną moze byc sprzeglo alternatora (mialem taki objaw)przy gaszeniu i zapalaniu byly piski i stuki w 18tdci jest on przykrecany na 3 sruby najlepiej zdjąc pasek wielorowkowy i wtedy odpalac i gasic(koszt 600zl sprzegla) powodzenia PIOTR

fazis
11-10-2008, 22:08
Witam,

Dzisiaj po rozmowie z moim mechanikiem, twierdzi że by uważać na tego typu zamienniki. Mówił mi, że był na jakiś szkoleniach i opisysywał mi, że tego typu firmy skupiują po prostu zużyte duwmasy i sprzegła wymieniają spręzyny i od nowa wszytko nitują. Wygląda ładnie, ale w rzeczywistości kupujesz używke po regeneracji. I żęby nie oszczedzać i kupić oryginał. Czy ktoś może to potwierdzić??

Hehe fajnego masz mechanika ....

Więc .... ford oryginalnie montuje zestaw "regenerowany" LUK-a :)

Oryginał Motorcraft to ... LUK tylko w innym kartonie :) i kosztuje jakoś x2 :0

Ja zmieniłem komplet na LUK-a po 154kkm i jakoś tak dziwnym trafem jeździ :) (aha zapłąciłem za kompletny zestaw - dwumasa, tarcza przęgła, docisk i wysprzeglik 1400zł)

Daro26
11-10-2008, 22:36
piotr auto było odpalane bez paska i nic to nie zmieniło.

piotr123s
11-10-2008, 22:40
ok to nie to

zimny41
12-10-2008, 10:05
Witaj DARO .............moja rada zmień mechanika bo ten cię kłamie.............są firmy które podejmują się regeneracji dwumasy .............wymieniają sprężyny i do nowa nitują ......................ale co z wieńcem zębatym ? ...........po tym od razu poznasz czy dwumasa jest nowa czy używka.........

fazis
12-10-2008, 10:30
ktoś się już odważył na ten zestaw z Valeo ?
http://allegro.pl/item457477764_sprzegl ... _tdci.html (http://allegro.pl/item457477764_sprzeglo_kolo_zamachowe_ford_focus_1 _8_tdci.html)

Ja prawdę mówiąc gdybym znalazł ten zestaw przed wymianą mojej dwumasy to bym zaryzykował bo VALEO to dobra firma a wg ich opisy amortyzację momentów ma przejąć sprzęgło z mocniejszymi tłumikami drgań (czy jakoś tak :) )

wg VALEO http://www.valeoservice.com/html/poland ... CDA5CDD84C (http://www.valeoservice.com/html/poland/pl/produits.focusdetail.php?wid=1996003284486CDA5CDD8 4C)

minimalnie tracisz na komforcie a zyskujesz na trwałości

Daro26
12-10-2008, 11:06
Mechanika zmieniłem. Tylko co mechanik to inna opinia. Jeden mi mówi że na 100% koło dwumasowe, a drugi że to na 100% nie koło. Jestem już po wymianie napinacza ( to miało być to) ale dalej problem został. U mnie objawy są jakieś dziwne, nie typowe dla koła. Na forum 2 kolegów już pisało, że są po wymianie dwumasy a dalej im coś wali.

Dinar
12-10-2008, 13:31
ktoś się już odważył na ten zestaw z Valeo ?
http://allegro.pl/item457477764_sprzegl ... _tdci.html (http://allegro.pl/item457477764_sprzeglo_kolo_zamachowe_ford_focus_1 _8_tdci.html)

Ja prawdę mówiąc gdybym znalazł ten zestaw przed wymianą mojej dwumasy to bym zaryzykował bo VALEO to dobra firma a wg ich opisy amortyzację momentów ma przejąć sprzęgło z mocniejszymi tłumikami drgań (czy jakoś tak :) )

wg VALEO http://www.valeoservice.com/html/poland ... CDA5CDD84C (http://www.valeoservice.com/html/poland/pl/produits.focusdetail.php?wid=1996003284486CDA5CDD8 4C)

minimalnie tracisz na komforcie a zyskujesz na trwałości
Popieram zwolenników takiego rozwiązania,pchanie kasy jest niepotrzebne,jak się jeżdzi normalnie to nic się nie stanie,
głównie dwumasa chroni cały zespół napedowy,silniki są takie same tylko moment obrotowy minimalnie większy.
Wydaje mi się że Ford chcą nie być w tyle to też założył dwumasę żeby było nowocześnie,a okazało się bardzo wadliwie.
Te silniki focusa były 20 lat temu na czasie,[ford odkupił od Yamahy]regulacja zaworów płytkami,dzisiaj nie do pomyślenia.

storek
12-10-2008, 13:47
Jezeli stukot jest pojedynczy to napewnonie dwumasa.Jak pada dwumasa to sa dziwieki jakby maialo sie coc rozwalic i silnik chodzi jak helikopter.Jak wystepuje pojedynczy stukot to na 99% poduszki do wymiany.A co do valeo to jest takie same rozwiazanie jak w tddi takze nie ma sie co bac tylko wtedy samochod jest troche glosniejszy jak starsze diesle.Kolega zalozyl i jest zadowolony.

Daro26
12-10-2008, 17:27
Storek , tak właśnie u mnie jest. Jeden pojedynczy stukot(szarpnięcie silnika) i póżniej cisza. Jeśli się nie myle są 3 poduszki , jedna pod skrzynią biegów. A 2 pozostałe po bokach silnka. Chyba musiłałbym zacząć od tej pod skrzynią?

A tak wracając do tego sztywnego koła, czy to jest ta firma która robi wycieraczki??

tomki
13-10-2008, 10:21
wojtekjanus dziekuje za informacje. Robię dokładnie tak jak mówisz, staram się nie przejmować.

pozdrawiam
Tomek

storek
14-10-2008, 07:14
tak dokladnie. ta firma robi wszystko.rozruszniki,alternatory,sprzegla,lampy... .
Ja wymienilem juz wszystko oprucz poduszek i dalej wali pojedynczo takze obstawiam poduszki

Daro26
14-10-2008, 08:12
U mnie tez dalej sprawa nie wyjaśniona. Jade dzisiaj do serwisu Forda, ciekawe co tam się dowiem ciekawego :fcp20

felicjan
27-12-2008, 12:15
.....a co myślicie o tym? może temat dwumasówki załatwi na zawsze? :
http://moto.allegro.pl/item512004587_ko ... 115km.html (http://moto.allegro.pl/item512004587_kolo_zamachowe_sprzeglo_focus_tdci_1 00_115km.html)

steell
27-12-2008, 13:39
zanim wymienicie samochody na inne sprawdźcie jeszcze mocowanie wsporników przewodów cieczy chłodzącej. Mocowania przewodów widać od spodu auta po zdjęciu osłony chłodnicy, mocowanie jest 2 punktowe. Mocowanie to 2 guma z metalową tuleją w środku przez które przełożona jest śruba przykręcona do "sanek", odkręćcie całkiem i wyjmijcie śruby w mocowaniu od strony kierowcy /częściej padają/ i zobaczycie wtedy czy objaw nie zniknie, można jeszcze podłożyć kawałek gumy pod odkręcone mocowanie żeby nie obijał się o "sanki"
tak jest w mondeo MKIII może w fokusie jest tak samo?

thermalfake
27-12-2008, 13:46
odnośnie Valeo Kit
http://forum.focusklubpolska.pl/viewtopic.php?t=30216

kamaz
29-12-2008, 17:10
Wiatm.
Czy ktoś może kupował koło dwumasowe u tego sprzedawcy
http://moto.allegro.pl/item509302559_ko ... _tdci.html (http://moto.allegro.pl/item509302559_kolo_dwumasowe_sprzeglo_ford_focus_1 _8_tdci.html) ?
Czy podana cena jest normalna. Pytam, bo mechanik u którego byłem zdziwił się, bo w hurtowni, w której się zaopatruje cena całego zestawu to ponad 2 tyś zł.

Daro26
29-12-2008, 17:30
Cena normalna ja dałem za komplet z wsyprzęglikiem 1350zł. Moj mechanik też oczywiście przecierał oczy ze zdziwienia, że tak tanio. Sam brał wizytówke ode mnie. Tego sprzedawcy nie znam, ale swojego tez znalazłem przez allegro, ale akurat miał u mnie w mieście sklep. Jeśli masz paragon i gwarancję to nie szukał bym podstępu. Wiesz niektórzy kupują w media markt i też się starsznie dziwią, że tą samą rzecz można kupić o połowe taniej :fcp18

Jester
29-12-2008, 17:33
Wiatm.
Czy ktoś może kupował koło dwumasowe u tego sprzedawcy
http://moto.allegro.pl/item509302559_ko ... _tdci.html (http://moto.allegro.pl/item509302559_kolo_dwumasowe_sprzeglo_ford_focus_1 _8_tdci.html) ?
Czy podana cena jest normalna. Pytam, bo mechanik u którego byłem zdziwił się, bo w hurtowni, w której się zaopatruje cena całego zestawu to ponad 2 tyś zł.
Cena jakoś specjalnie nie odbiega od innych. Kompletne zestawy tanieją od dawna. Jak ostatnio sprawdzałem to było ok 1600zł. Twój mechanik ma drogiego dostawcę.

midwor
29-12-2008, 17:53
Wiatm.
Czy ktoś może kupował koło dwumasowe u tego sprzedawcy
http://moto.allegro.pl/item509302559_ko ... _tdci.html (http://moto.allegro.pl/item509302559_kolo_dwumasowe_sprzeglo_ford_focus_1 _8_tdci.html) ?


Witam

Ja bralem u tego allegrowicza taki zestaw i generalnie wszystko bylo sprawnie i OK. Pisze generalnie bo lepiej jezdzilo mi sie na starym sprzegle za to teraz nie slychac wysprzeglika i dwumasy.

Pozdrawiam

kamaz
29-12-2008, 18:11
Wielkie dzięki, chyba się zdecyduje, choć zastanawiam się jeszcze nad zestawem valeo,
http://www.allegro.pl/item473694476_spr ... _tdci.html (http://www.allegro.pl/item473694476_sprzeglo_kolo_zamachowe_ford_focus_1 _8_tdci.html)
Może ktoś ma to w swojej foczce? Co sądzicie o tym zestawie?

midwor, widzę, że jesteś z łodzi. Możesz napisać gdzie robiłeś dwumasę?

Pozdrawiam.

Daro26
29-12-2008, 18:58
Tutaj masz relacje osoby, która założyła coś takiego u siebie. Ja osobiście bym na to nie poszedł.

[link=http://forum.focusklubpolska.pl/viewtopic.php?t=30216&highlight=valeo:cutdulxu]link[/link:cutdulxu]

kamaz
29-12-2008, 19:45
Daro26, czytałem to niedawno, ale i tak dziękuję. Jest to jedyny przypadek założenia zestawu Valeo jaki znalazłem, dlatego pytam o opinie.

Jeśli założę koło dwumasowe, problem pewnie za jakiś czas znów się powtórzy. Z drugiej strony nie mam pewności, że zestaw Valeo będzie działał bezproblemowo... Sam już nie wiem co robić. Koszt naprawy koła dwumasowego nie jest mały, dlatego chciałbym wydać kasę przeznaczoną nz ten cel jak najlepiej.

thermalfake
29-12-2008, 20:21
najlepiej będzie kupić cały komplet z wysprzęglikiem a kosztowo LUK jak i Valeo są w tych samych pieniądzach
pytanie tylko za jaki czas ... ? bo tdci wybitnie do miasta to tani w eksploatacji nie jest

Piccolo_Jr
29-12-2008, 20:25
Oczywiście że jak założysz dwumasę to problem po jakimś czasie pojawi się znowu bo to niestety tak samo część eksploatacyjna jak sprzęgło... Ten patent Valeo z jednomasowym kołem oprócz niższej ceny powinien miec taką zaletę że przy najstępnych naprawach będziesz już wymieniac tylko sprzęgło bo to ono w tym wynalazku ma sprężyny tłumiące. Szkoda że do 2.2 TDCI takiego cuda nie widziałem :fcp2

midwor
30-12-2008, 08:10
....zastanawiam się jeszcze nad zestawem valeo,
midwor, widzę, że jesteś z łodzi. Możesz napisać gdzie robiłeś dwumasę?
Pozdrawiam.
Witam

Jesli autem chcesz zrobic ponad 80tys (u mnie dwumasa wykrecila 204tys) w miescie to faktycznie mozesz pomyslec o VALEO ale jesli nie to nie ma sie co zastanawiac i brac LUK'a najwyzej nastepny wlasciciel bedzie sie martwil. A co do wymiany, ja pojechalem z tym do wa-wy (choc teraz zapewne zdecydowalbym sie na serwis w lodzi - pomimo tego ze drozszy o 100%). Generalnie jesli nie chcesz wydac 800 w ASO to pojedz na Drewnowska (300-400) nie specjalnie polecam Ci Beskidzka bo tam tego jeszcze nie robili a zycza sobie 500 (czyli drozej niz w wa-wie). Jesli wymienisz caly komplet to chetnie bym porownal moje sprzeglo z Twoim (jak bedziesz mial na cos takiego czas to odezwij sie do mnie (usun "q" z adresu)-> midworq@qwp.pl ).

Dodam jeszce ze ww. ceny dotycza wersji 100KM bo dla 115 moze byc inaczej (drozej).

Pozdrawiam

kamaz
20-01-2009, 10:54
Wiatm.

Zaopatrzyłem sie już w dwumase i sprzęgło Luk-a i teraz czekam na wymianę.

Mam pytania do osób, które wymiane dwumasy mają już za sobą. Jakie śruby zastosowaliście? Zostawiliście to co było czy nowe? Jeśli nowe, to czy jakieś zwykłe, czy coś takiego http://ford.sklep.pl/pl,product,321183, ... ,8szt.html (http://ford.sklep.pl/pl,product,321183,sruby,kola,zamachowego,ford,8szt .html) daliście mechanikowi?

Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy rodzaj śrób ma znaczenie, dlatego też pytam.

pozdr.

midwor
20-01-2009, 13:16
Mam pytania do osób, które wymiane dwumasy mają już za sobą. Jakie śruby zastosowaliście? Zostawiliście to co było czy nowe? Jeśli nowe, to czy jakieś zwykłe, czy coś takiego http://ford.sklep.pl/pl,product,321183, ... ,8szt.html (http://ford.sklep.pl/pl,product,321183,sruby,kola,zamachowego,ford,8szt .html) daliście mechanikowi?

Witam
Te z linku sa OK. Ja u siebie zmienilem takze sruby ale podobno nie ma specjalnie takiej potrzeby i mozna uzyc starych.
Pozdrawiam

maciej851
20-01-2009, 15:15
Daro26, czytałem to niedawno, ale i tak dziękuję. Jest to jedyny przypadek założenia zestawu Valeo jaki znalazłem, dlatego pytam o opinie.

Jeśli założę koło dwumasowe, problem pewnie za jakiś czas znów się powtórzy. Z drugiej strony nie mam pewności, że zestaw Valeo będzie działał bezproblemowo... Sam już nie wiem co robić. Koszt naprawy koła dwumasowego nie jest mały, dlatego chciałbym wydać kasę przeznaczoną nz ten cel jak najlepiej.
Kup to koło LUKa. Sam rok temu wymieniałem i żadnych problemów. Wymieniłem samo koło bo mechanik powiedział że sprzęgło jest w porządku, zapłaciłem 300 zł za robociznę. Jak chcesz adres mechanika to Ci podam na pw bo jak narazie nie mam do niego zastrzeżeń to mogę polecić.