Zobacz pełną wersję : [Fusion] Instrukcja wymiany paska rozrządu w 1.4 Duratec


s1271
07-10-2008, 12:08
Jako nowy i zielony witam serdecznie wszystkich stałych bywalców forum Fusiona. :fcp1

Trzeba Wam wiedziec, że nie jestem miłośnikiem motoryzacji ostatnich czasów. Lubuję w starawych Toyotach zwłszcza w Celikach i Corollach. No i co do tego ma Ford Fusion ? Ano tyle, że gdyby nie to dzielne autko nie miałbym szans na to aby pracowac przy Toyotach. Ford został mi pożyczony przez przyszłą teściową :fcp2 , tak, tak, teściową, takie przypadki się zdarzają. Najprawdopodobniej w ciągu miesiąca lub dwóch będę go musiał z ciężkim sercem oddać ale wczesniej w ramach wdzięczności chciałbym w nim doprowadzić do ładu to i owo tzn. (rozrząd, pewnie sprzęgło, amorki z tyłu mocno biją chyba padły albo straciły odboje) Wszystko podziele na oddzielne tematy. Tyle słowem wstępu.

Zacznijmy od rozrządu. Poszukałem trochę po forum i znalazłem co nie co ale nie udało mi się znaleźć instrukcji wymiany. Czy istnieje coś takiego ? Być może poradziłbym sobie i bez tego ale po co ? Skoro łatwiej będzie przeczytać to i owo przed przystąpieniem do prac. Może ktoś z Was już to robił i zechce podzielić się cennymi wskazówkami ?

Auto ma prawie 120 tys. i wygląda na to że, najwyższa pora zabrać się do roboty.

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

pozdrawiam,
s1271

satanael
07-10-2008, 15:14
mówiąc szczerze sam bałbym się zmieniać rozrząd... oddałbym go do jakiś speców (może znajomego mechaniora) który by to zrobił bez kłopotu:D

s1271
09-10-2008, 08:42
Nie nie, tego to ja się nie boję. Zmieniłem jakoś w silniku z dwoma wałkami gdzie nie było jak palca wsadzić to dam i tutaj. Prawde mówiąc nie wierze żadnym "specom". Jakość usług z zakresu obsługi aut jest na bardzo niskim poziomie ostatnio. Wolę robić to 3 razy dłużej ale sam.
Piszac tego posta miałem nadzieje o pomoc osób które sią na tym znają czy już to robiły i moga służyć wskazówkami na co uważać, co się może wysypać i takie tam.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

s1271
10-10-2008, 12:19
To może inaczej. Czy istnieje książka naprawcza do tego auta. Czy ktoś posiada i byłby w stanie zeskanować mi strony dotyczące Wymiany paska rozrządu ? :fcp5

satanael
11-10-2008, 00:57
myśle że książka SAM NAPRAWIAM by Ci pomogła, szukałem do Fusiona ale niestety nie moge znaleźć... Postaram się jeszcze poszperać, z tego co znalazłem to takie same paski są w :
FORD FIESTA IV (JA_ JB ) 1.25 i 16V 08.95 - 01.02 75 KM DHA - DHG
FORD FIESTA IV (JA_ JB ) 1.4 i 16V 04.96 - 01.02 90 KM FHA, FHE
FORD FIESTA IV (JA_ JB ) 1.6 16V Sport 02.00 - 01.02 103 KM L1T, L1V
FORD FIESTA V 1.25 16V 03.03 70 KM M7JA, M7JB
FORD FIESTA V 1.25 16V 05.02 75 KM FUJA, FUJB
FORD FIESTA V 1.4 16V 11.01 80 KM FXJA, FXJB
FORD FIESTA V 1.6 16V 11.01 100 KM FYJA, FYJB
FORD FOCUS (DAW, DBW) 1.4 16V 10.98 - 11.04 75 KM FXDA - FXDD
FORD FOCUS (DAW, DBW) 1.6 16V 10.98 - 11.04 100 KM FYDA - DYDD
FORD FOCUS C-MAX 1.6 10.03 - 03.07 100 KM HWDA, HWDB
FORD FOCUS C-MAX 1.6 Ti 08.04 - 03.07 115 KM HXDA
FORD FOCUS 1.4 11.04 80 KM ASDA, ASDB
FORD FOCUS 1.6 11.04 100 KM HWDA, HWDB
FORD FOCUS 1.6 Ti 11.04 115 KM HXDA
FORD FUSION (JU ) 1.25 08.04 75 KM FUJA, FUJB
FORD FUSION (JU ) 1.4 08.02 80 KM FXJA, FXJB
FORD FUSION (JU ) 1.6 08.02 100 KM FYJA, FYJB
FORD PUMA(EC ) 1.4 16V 11.97 - 10.00 90 KM FHD, FHF
FORD PUMA (EC) 1.6 16V 08.00 103 KM L1W
MAZDA 121 III (JASM, JBSM) 1.25 03.96 75 KM DHF, DHG
MAZDA 2 (B2W) 1.25 04.03 75 KM FUJA, FUJB
MAZDA 2 (B2W) 1.4 04.03 80 KM FXJA
MAZDA 2 (B2W) 1.6 04.03 100 KM FYJA


odsyłam także do viewtopic.php?f=50&t=45381 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=50&t=45381)

piotr123s
11-10-2008, 23:30
ford fusion tak jak i focus nie ma klina na wale korbowym jest pierwsze utrudnienie a drugie brak brak jakich kolwiek znakow na gorze rozrządu ustawia sie na listwe z tylu walkow rozrządu wal korbowy ma specjalny kolek blokujący

CERES
13-10-2008, 16:40
Ja proponuję zrobić znaki pisakiem na pasku i na kołach. Robiliśmy tak z kuzynem i udało się.
Ale powiem szczerze: wpierony roboty....

s1271
16-10-2008, 08:49
Ja proponuję zrobić znaki pisakiem na pasku i na kołach.
tak własnie robię :fcp1
Trzeba dalej szukać w takim razie.

Yaro
16-10-2008, 09:21
Ja proponuję zrobić znaki pisakiem na pasku i na kołach. Robiliśmy tak z kuzynem i udało się.
Ale powiem szczerze: wpierony roboty....
Przy wymianie paska jest dużo roboty, ale jaka satysfakcja jak się to zrobi samemu :fcp1

piotr123s
18-10-2008, 20:40
pasek rozrządu wymienia sie w fusionie co 160000 tys lub 10lat wiec masz jeszcze czas

s1271
02-12-2008, 11:30
pasek rozrządu wymienia sie w fusionie co 160000 tys lub 10lat wiec masz jeszcze czas

Witam po przerwie. Sprawa sie troche przeciaga z braku czasu. Niestety w tym tygodniu musze sprawe zalatwic.
Dzieki za pomoc piotr123s. Faktycznie. Sprawdziłem to na jakiejś stronie. Tam piszą że co 150 k lub 10 lat. Skąd tak długie przebiegi między wymianą ? Nie wiem. Skoro teść wymieniał pasek przed 60 k a teraz jest 120 nabite to jest faktycznie jeszcze troche czasu. Dlaczego wymieniano pasek tak wcześnie ? Musze spytac.

ksch
16-09-2012, 07:29
Witam jak by ktoś miał manuala lub opis wymiany paska to bym bardzo prosił, posiadam fusiona 38000 km ale z 2003 więc istnieje potrzeba wymiany. Zamierzam wymienić tylko same paski, proszę o opinię w tym temacie.

ksch
17-09-2012, 21:41
Zamiszczam opis demontażu/montażu paska rozrządu silnika jak w temacie http://chomikuj.pl/ksch1/Dokumenty/Rozrz*c2*b1d+mazda+2(B2W)+1*2c4.pdf:wink:

Yotez
20-09-2012, 07:04
Samodzielna wymiana rozrządu jest wg mnie i przy tym silniku, gdzie nie ma żadnych punktów odniesienia (znaczników) całkowicie bezsensowna. Jeśli nie jesteś z wykształcenia/zawodu mechanikiem, to po pierwsze nie masz wystarczającej wiedzy a co najważniejsze - narzędzi. Przecież podczas wymiany paska rozrządu w tym silniku musisz mieć minimum 3 specjalistyczne narzędzia i nie sądzę że blokady i przytrzymywacz ma sąsiad w domu obok. Kupno tych narzędzi to spory wydatek - nie współmierny z kosztem robocizny w porządnym warsztacie, więc po co ryzykować?
Co do przebiegów, już kiedyś pisałem, zbliżając się w swoim aucie do magicznych 130tys Km, zerknąłem w manuala i owszem w instrukcji stoi 150tys Km i wymiana, ale dzwoniąc do ASO Ford otrzymałem odpowiedź: "jeśli auto było u nas rzetelnie serwisowane, to nigdy nie odważyliśmy się przekroczyć 140tyś Km"

Dodatkowo powiem, że przy przebiegu rzędu 120/130tyś Km, poza paskiem i napinacz+rolka, na 99% do wymiany będzie tez pompa wody - tak było w moim przypadku.
Ceny w ASO są co prawda astronomiczne (pasek +rolka/napinacz + pompa+robocizna = ok 1500zł), ale w porządnym warsztacie, czyli taki, który ma renomę, da gwarancje na wykonaną robotę i nie jest to szopa u pana Waldka - ok 550zł - warto? ja bym nie ryzykował.

ksch
03-02-2013, 17:50
Straszenie Yotez uważam za bezpodstawne, nie jestem z wykształcenia mechanikiem ani nie posiadam specjalistycznego warsztatu a wymiana paska i pompy wody poszła w zaskakująco prosty sposób. Wystarczy ciepły garaż zestaw dobrej jakości kluczy podnośnik hydrauliczny klucz dynamometryczny i blokady rozrządu, które bardzo tanio dorobiłem u sąsiada z tokarką. Cała operacja zajęła kilka godzin piątkowego wieczoru. :)

Yaro
04-02-2013, 07:58
Jak ktoś się czuje na siłach to może sam spróbować, nie jest to skomplikowana operacja, ja ze względu na brak garażu zawiozłem do mechanika 2 godziny i było po wymianie.

fliper
27-04-2015, 16:23
Witam. Przymierzam się do wymiany rozrządu 1.4 duratec i mam parę pytań w tej kwestii;
gdzie znajdę znaki do ustawienia rozrządu, czy da się to zrobić bez blokad, i czy wymiana śrub to konieczność , bo gdzieś czytałem że wymienia się je co drugą wymianę.Pozdro

michalpodroznik
28-04-2015, 18:01
1) Blokady konieczne (z tego co pamiętam, to fabrycznych znaczników brak),
2) Śruby mocujące koła rozrządu wymienić trzeba - ponieważ tylko śruby "trzymają" koła rozrządu na zasadzie docisku (konstruktorzy nie zastosowali klinów);
3) przy wymianie rozrządu wymiana pompy wody oraz chłodziwa;
4) z reguły pozostałe dwa paski wieloklinowe też się wymienia na nowe (bo jest po prostu okazja).

Tu masz w tym wątku we wpisach (wpis #3 autorstwa kolegi lukaszek_socho) instrukcję wymiany rozrządu:

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=213822&highlight=rozrz%B1du

MARIOZG
31-10-2015, 19:12
Witam. Może ktoś podpowiedzieć jaki rozrząd i pompę wody wybrać (tzn. jakiej firmy) do 1.4 benzyna. Może link do jakiegoś sprawdzonego sklepu. Z góry dziękuję, za wszelkie podpowiedzi.

Skolmi
31-10-2015, 20:30
Daleko szukać nie musisz:

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=6302

Ja zakładałem oryginał.

LEŚNICZY
01-11-2015, 18:51
poza paskiem i napinacz+rolka, na 99% do wymiany będzie tez pompa wody - tak było w moim przypadku.
.

Nie generalizuj :P , u mnie mechanik stwierdził że pompa jest dobra i na innym pasku wiec wymiana jest zbędna . Było to przy 113kkm , obecnie 138kkm i żadnych problemów z pompą

ced105
06-11-2015, 12:03
Wiadomo, każdy PLN sie liczy, ale uważam że takie roboty jak rozrząd lepiej robić w ASO, na oryginalnych częściach. Ich gwarancja, ich odpowiedzialność w razie problemów.

Rozrząd zrobiłem w Eurocar w Gdyni w zeszłym roku (z własnej woli przy +- 125000km, auto miało wówczas 8 lat). Faktura na 1200zł ale zrobili mi jednocześnie uszczelkę pokrywy zaworów i odbojniki amorów tylnych.

pzdr

ced

LEŚNICZY
06-11-2015, 16:45
Wiadomo, każdy PLN sie liczy, ale uważam że takie roboty jak rozrząd lepiej robić w ASO, na oryginalnych częściach. Ich gwarancja, ich odpowiedzialność w razie problemów.

Rozrząd zrobiłem w Eurocar w Gdyni w zeszłym roku (z własnej woli przy +- 125000km, auto miało wówczas 8 lat). Faktura na 1200zł ale zrobili mi jednocześnie uszczelkę pokrywy zaworów i odbojniki amorów tylnych.

pzdr

ced

Jaka gwarancja ASO ? Jak coś spartolą to umywają ręce .
A rozrząd na lepszych częściach Contitech Continentala zrobiłem za 500 zł u Kazika , bez pompy wody :P

bennyns
12-04-2021, 19:29
Witam,
mam prośbę o poradę bo wiele treści znalazłem ale często są one od siebie różne..
mianowicie posiadam Fusiona 1,4 z 2004 benzyna, rozrząd był robiony przez poprzedniego właściciela przy przebiegu 168 000 w 2015 roku.
Teraz mam przejechane 223 000 i przymierzam się do wymiany rozrządu, bo pewnie jeszcze pojeżdze tym autem.
Pytanie do Was czy już właściwy moment na wymianę czy raczej można poczekać...wiem ze 6 lat od wymiany to kawał czasu ale zaledwie 55 000 przejechane, proszę o opinie i prosze bez głupich komentarzy:razz:

KRUKER
12-04-2021, 21:24
bennys masz jeszcze ze ~ 2 lata spokojnej jazdy. / tak max 100k km i 8 lat/*


* Moment wymiany zalezeć moze od ilosci km w korku, hamowaniem silnikiem jak Bozia przykazala itd itp, stad wiele opini o interwale serwisowym.

slawomirro
13-04-2021, 13:49
Różne są opinie. Przeważnie fabryczny wystarcza na jakieś 160 tys, potem co 5 lat lub co 60-80 tys.
Ja wymieniałem w 2016 przy 165 tys i teraz w 2021 przy 213 tys auto stoi u mechanika w tej sprawie. (150 pasek + 450 serwis)
Z doświadczenia wolę tego nie przeciągać, w poprzednim aucie przeciągałem pod koniec tego interwału i pasek strzelił i miałem silnik do remontu.

bennyns
14-04-2021, 18:57
dziękuje za rady...czyli jesteś mniej wiecej w mojej sytuacji. Proszę daj znać jak twój pasek wyglądał po wymianie? ale raczej postąpie tak jak Ty by potem nie żałować

madamsz
14-04-2021, 22:18
Kolejny interwał wymiany zależy też od zastosowanego zamiennika w poprzedniej wymianie - czym lepszy tym można delikatnie wydłużyć, ale 6 lat to już wystarczy. Raczej krócej niż podaje producent bo jak wiadomo zakłada że: było wymienione wszystko co jest przewidziane do wymiany z zastosowaniem oryginałów.

KRUKER
24-04-2021, 10:30
Nie generalizuj :P , u mnie mechanik stwierdził że pompa jest dobra i na innym pasku wiec wymiana jest zbędna . Było to przy 113kkm , obecnie 138kkm i żadnych problemów z pompą

Pisze tak dla potomnosci i dla ludzi ktorzy korzystaja z wyszukiwarki forumowej.
Prosze nie wprowadzac ludzi w blad i zmienić mechanika.
W fusion 1.4 wymiana pompy laczy sie z rozbieraniem rozrzadu. Patrzac na cene samej pompy i koszt operacji wymiany. Na logike po co podwajac koszta . Przy wymianie rozrzadu zmieniamy pompe i mamy spokoj na pare lat . Myle się ???

slawomirro
24-04-2021, 14:00
Myle się ???

Wg mnie się mylisz.
Do wymiany rozrządu trzeba zdjąć pasek wielorowkowy i to jest moment na wymianę pompy wody, ale do osobnej wymiany pompy wody nie trzeba rozbierać paska rozrządu.

Dobrze to widać na zdjęciu (pompa wody w prawym dolnym rogu jest)


https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=119371&stc=1&d=1619269193

MIREKTERAZPOLSKA
24-04-2021, 15:53
Wg mnie się mylisz.
Do wymiany rozrządu trzeba zdjąć pasek wielorowkowy i to jest moment na wymianę pompy wody, ale do osobnej wymiany pompy wody nie trzeba rozbierać paska rozrządu.

Dobrze to widać na zdjęciu (pompa wody w prawym dolnym rogu jest)


https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=119371&stc=1&d=1619269193

I wymontuje Pan pompę z napiętym paskiem rozrządu???

Skolmi
24-04-2021, 18:23
Mirek odpuść, ten Pan radził tu już wymieniać części, których nie ma albo twierdził że jakiejś części nie ma, chociaż jest. O sugestiach zakładania niepasujących elementów układu hamulcowego nie wspomnę.

slawomirro
24-04-2021, 19:22
Mirek odpuść, ten Pan radził tu już wymieniać części, których nie ma albo twierdził że jakiejś części nie ma, chociaż jest. O sugestiach zakładania niepasujących elementów układu hamulcowego nie wspomnę.

Się czepiasz, tylko nie wiem o co chodzi, napisz konkretnie do czego pijesz.

MIREKTERAZPOLSKA
ja rozrządu i pompy osobiście nie wymieniałem, na zdjęciu widać że jest obok paska rozrządu, więc dlaczego należy zdejmować pasek rozrządu do tego to nie wiem, bo nie widzę tu logiki. Może jakaś jest, ale ja jej nie znam.

Serwis (ASO Forda, UrsynCar) mi wymieniał pompę wody bez rozbierania rozrządu ponad 4 lata temu, więc widać się dało.

MIREKTERAZPOLSKA
25-04-2021, 10:54
Się czepiasz, tylko nie wiem o co chodzi, napisz konkretnie do czego pijesz.

MIREKTERAZPOLSKA
ja rozrządu i pompy osobiście nie wymieniałem, na zdjęciu widać że jest obok paska rozrządu, więc dlaczego należy zdejmować pasek rozrządu do tego to nie wiem, bo nie widzę tu logiki. Może jakaś jest, ale ja jej nie znam.

Serwis (ASO Forda, UrsynCar) mi wymieniał pompę wody bez rozbierania rozrządu ponad 4 lata temu, więc widać się dało.
Jest pod paskiem, sprawdź w internecie jak wygląda pompa wodna

madamsz
25-04-2021, 10:56
Da się wymienić pompę wody bez ściągania paska rozrządu, jedna ze śrub jest dostępna pod obudową paska i trzeba ją ściągnąć, dobrze też poduszkę zdemontować bo będzie ciężko, ale jest to możliwe.

MIREKTERAZPOLSKA
25-04-2021, 10:58
Mirek odpuść, ten Pan radził tu już wymieniać części, których nie ma albo twierdził że jakiejś części nie ma, chociaż jest. O sugestiach zakładania niepasujących elementów układu hamulcowego nie wspomnę.
Tylko później muszę ja wyjaśnić klientowi dlaczego demontuje pasek, bo na forum przeczytał, że nie ma takiej potrzeby

madamsz
25-04-2021, 10:59
https://www.youtube.com/watch?v=G4Ov7K2QX3Y
dla podglądu - znalazłem :)

MIREKTERAZPOLSKA
25-04-2021, 11:16
https://www.youtube.com/watch?v=G4Ov7K2QX3Y
dla podglądu - znalazłem :)

:)ok przepraszam
ktoś się zdziwi

KRUKER
30-04-2021, 17:41
No pieknie! Na filmie jest pokazana fiesta IV zetec S / sport/ o oznaczeniu silnika kodowym ZETEC w samochodzie angielskim.

Caly temat jest o mowszym wiele silniku 1.4 Duratec w Fusion. Z tym duratec to czesto tylko na pokrywie filtra jest napis a na bloku zetec. Chodz wklepcie wq google 1.4 FXJA i jest sporo bez napisu. Blok pewinie ten sam co zetec, ale czasem diabel tkwi w detalach. Mimo to na bank fiesta IV to nie fusion.
Nawet jak jet magik, pokazcie mi standartowy cennik takiej uslugi. Czasem nie ma jak "łapy wsadzic" do jednej sruby. Wiadomo, ze pewnych robót sie nie podeimuje w starszych autach, bo jak ukrecisz skorodowaną srube czy inne wypadki losowe typu utenione aluminium to ile roboczogodzin policzyć biednemu klientowi? Wiecej niż auto warte ?


edit:


Mam swieży przyklad z naszego życia. Gosciowi spaliło sie podświetlanie przycisku w kokpicie w Daci. Okazalo sie , ze wlacznik jest nie rozbieralny /wiecie jakie to dziadostwo robia teraz/ i zamiast zaroweczki za 50 gr trzeba kupic nowy moduł za 100 PLN / używka moze kosztowac z 20 ?/. Efekt gosc mowi, ze to sie da zrobic. Trzeba wziasc dremela, ladnie rozciąc. Polutowac nowego leda, pokleic odpowiednim klejem elegancko. Da sie...ale czy tędy droga?


Takie filmy sa bardzo puczajace ale wykrzywiają rzeczywistość . Na youtoube 9 minut i gotowe, cyk fuk....To dobre, czesto sam ogladam i polecam dla pasjonatów, milosnikow grzebania przy autach, tunningowcow etc a nie dla normalnej działalności i porad dla "szarych" ludzi szukajacych zwyklego rozwiazania.
Pozdrawiam trzezwo myslacychg;)