Zobacz pełną wersję : [MK7]Nieszczelny układ dolotowy-jak podejsc do tego


malina.m
12-10-2008, 16:26
Witam
Zrobiłem sobie diagnostyke i okazało się ze mam coś z czujnikiem predkości i nieszczelny układ dolotowy.
Przy mrugnieciu lampki na testerze gazuje do 3000tys obrotów i wychodzi błąd 411 czyli za mała predkośc obrotowa lub nieszczelny układ dolotowy.Jak przygazuje mocniej do 4000tys obrotów pokazuje 411 i dodatkowo 412 czyli za duża predkośc obrotów.
Tak sie składa że autko pali mi 17litrów gazu a wszystko było wymienione i 2 gazowników nie mogli mi wyregulować mieszanki , a na benzynie powiedzieli ze jest ok bo podłaczali analizator spalin.Pozatym mam wybuchy cały czas jak jezdze na gazie jak ruszam np z 2 i wcisne mocniej gaz to bum.Są problemy z odpalaniem czasami na benzynie.
Wiec bardzo podejrzewam ten dolot , tylko niewiem jak sie do tego zabrać jak niby na oko jest wszystko ok , czy są jakieś typowe wady układu dolotowego w escortach??

Ford escort 1.8 Kombi mk7 ZETEC + LPG Lo-gas


Pozdrawiam

darnel
12-10-2008, 20:09
Ja częściowo to już przerobiłem. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie w 1.4 kolektor dolotowy składa się z 2 części. Między nimi uszczelka. Wypaliło mi ja i bieda była ustawić gaz-wiadomo. Fałszywe odczyty i skład ustawiony "dobrze" a silnik chodzi jak gruźlik. Test-miejsca podejrzane (słychać syczenie ) obficie traktować jakimś dezodorantem i obserwować reakcję silnika. Jeśli praca się ustabilizuje ( u mnie objawem było szarpanie i przerywana praca silnika - na gazie) to atakujesz właśnie miejsce z dziurą-dostarczasz dezodorant do spalenia zamiast zubożającego skład mieszanki powietrza. Może Ci to coś podpowie. Powodzenia

malina.m
12-10-2008, 21:18
No tak ale jak np. wtryskiwacze są gdzies nieszczelne i lewe powietrze bierze to juz tego nie sprawdze , a moze to byc przez rurke od wspomagania serwa? bo ona tak lata w kolektorze tak 2 mm sie wysuwa.
nie ma innego sposobu na sprawdzenie nieszczelnosci zamiast dezodorantu?

kor1011
12-10-2008, 22:03
nie ma innego sposobu na sprawdzenie nieszczelnosci zamiast dezodorantu?Kolega podał ci dobry sposób.Możesz użyć benzyny ekstrakcyjnej wlanej do butelki po płynie do szyb ze spryskiwaczem.Psikasz w podejrzane miejsca i obserwujesz reakcję silnika.

darnel
12-10-2008, 22:23
No tak ale jak np. wtryskiwacze są gdzies nieszczelne i lewe powietrze bierze to juz tego nie sprawdze , a moze to byc przez rurke od wspomagania serwa? bo ona tak lata w kolektorze tak 2 mm sie wysuwa.
nie ma innego sposobu na sprawdzenie nieszczelnosci zamiast dezodorantu?
Sprawdziłeś co radziłem zanim zacząłeś gdybać dalej, czy to temat do pogaduchy tylko??? O co Ci chodzi? Inny sposób jest-oddaj auto do warsztatu

malina.m
12-10-2008, 22:41
darnel - Ok sprawdze ale powiedz mi jeszcze czy przewód podciśnieniowy serwa ma miec luzy w kolektorze?Bo mi tak lata z 2 mm sie wysuwa i moze tam wpada falszywe powietrze ???

darnel
12-10-2008, 22:44
No nie wiem, ale jak ma luzy to dobrze na pewno nie jest. Uszczelnić można by silikonem samochodowym odpornym na wysokie temperatury

kor1011
13-10-2008, 22:01
czy przewód podciśnieniowy serwa ma miec luzy w kolektorze?On tak się rusza.To luz na zatrzasku.Co nie znaczy, że nie można tego uszczelnić.

darnel
15-10-2008, 21:09
Już jest po temacie? Jak zwykle...

malina.m
15-10-2008, 22:56
Narazie uszczelniłem silikonem czerwonym wysokotemp. i jest ok. Nie zrobiłem testu diag. z powodu braku czasu.W sobote sprawdze i dam znac.Powiem jeszcze tylko że po uszczelnieniu silikonem auto nie zamula na gazie.

darnel
15-10-2008, 22:58
Więc wstępnie wygląda na to, że dostawało się tamtędy "lewe" powietrze. dezodorant by to wykazał

malina.m
15-10-2008, 23:16
Cały czas mulił na gazie a przy ruszaniu jeśli troszke mocniej wcisnełem gazu to "strzelał" aż silnik gasł.Teraz tego niema ale dziwi mnie to że przy malutkiej nieszczelności tak by było.

darnel
16-10-2008, 16:54
Malutkiej? Przy takiej rurce dookoła luźnej, to wcale nie tak małej. Czyli objaw minął?