Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Mondeo MK3 , MK4 CHIP TUNING - kompendium wiedzy


Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23]

Damianero74
11-10-2019, 14:12
Witajcie! Pochwalę się wykresem mojego Volvo C70 II 2.0D z 2009 (silnik bodajże ten sam, co w przedlifcie Mondeo MKIV) z chipowania u Heko. Cała ekologia na miejscu - DPF i EGR, przebieg to około 245k :D

Chyba całkiem dobry wynik - co myślicie? :D

https://images90.fotosik.pl/263/ecd5edcbb176fa8bgen.jpg

W lepszej jakości: https://imgur.com/lkjD5fa

Struna
11-10-2019, 14:14
Zapomniałeś wykresu wrzucić ;)

Damianero74
11-10-2019, 14:16
Fakt, ale już jest :D

adie13
08-11-2019, 18:07
Pytanie do Tuneforce - rozważam chip dla swojego mondka mk4 1.8 tdci 125km, miałem już u Was operację przy EGR. Jaki byłby koszt w takim przypadku i kiedy wolny termin?

Natomiast od niedawna borykam się z takim problemem:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=302790
Jesteście w stanie to zdiagnozować/uszczelnić? Czy z takim defektem lepiej nie wgrywać wirusa?

Problem gwizdania rozwiązany i chip wgrany bez problemów. Nareszcie czuć coś pod nogą 8)

heko
09-02-2020, 20:44
tu masz przykład :)

https://images91.fotosik.pl/315/1d2342af57d86f9fmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/1d2342af57d86f9f)


i kilka ostatnich poliftów:

https://images89.fotosik.pl/315/1e8a93d912e97afcmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/1e8a93d912e97afc)

https://images90.fotosik.pl/315/94eba16a1584d7ccmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/94eba16a1584d7cc)

https://images90.fotosik.pl/315/da03e3224b857ef8med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/da03e3224b857ef8)

https://images92.fotosik.pl/315/b3d122c90ba6f8a7med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/b3d122c90ba6f8a7)

https://images92.fotosik.pl/315/6bfc2e25f9f801admed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/6bfc2e25f9f801ad)

https://images90.fotosik.pl/315/e92a6cbab88a55c8med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/e92a6cbab88a55c8)

https://images89.fotosik.pl/315/10359c7fc1da1194med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/10359c7fc1da1194)

https://images90.fotosik.pl/315/3043031988a3816bmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/3043031988a3816b)

option
15-02-2020, 12:12
Część. Chciał bym zmienić program w mondeo MK4 2.0 TDCi 115 km, euro 4 2010 rok, 118 tys km oryginalnego przebiegu. Auto jest w bardzo dobrym stanie mechanicznym po wymianie rozrządu. Na co dzień mieszkam w Białymstoku, nie chciał bym jechać dalej niż 250 km. Kogo polecacie do zrobienia chipa? Kontaktowałem z tunerem z okolicy, ale powiedział że mondeo miały słabe sprzęgła i 140 km to maks. W tym temacie za to widziałem auta zestrojone na 180km.

heko
15-02-2020, 19:55
tego tunera odpuść sobie, bo nie ma pojęcia o czym mówi :D
115-ka ma na hamowni co najmniej 140-145KM
140-ka ok. 150-155KM
175KM i nieprzekraczanie 400Nm gwarantuje trwałość silnikowi i całej reszcie

kierowcafocusa
09-03-2020, 15:56
cześć
robiłem w swoim DW10C wirusa jakieś 4 lata temu , od tego czasu przejechane około 40tysi
na co dzień jeździ delikatnie małżonka. ja sporadycznie.
natomiast od pewnego czasu silnik się wyraźnie zamulił. po chipie było 415Nm i 197koni.
na dwójce piszczały opony.
w zeszły weekend trochę pojeżdziłem.. teraz jeździ jak seria 160 koni..

jakie podzespoły sprawdzić jako pierwsze?
turbina?
wtryski?
sprzęgło?

będę wdzieczny za rady.
ps. to nie tzw przyzwyczajenie do chipa bo na co dzień jeżdżę zawirusowanym DW10f.
dotąd róznica była na plus dw10c w budzie focus niż DW10f w cięzkim mondeo

olej92
14-03-2020, 19:46
Panowie, zastanawiam się nad chipem do mojego 2.2 200 km.
W firmie vtech zawolali 1400 zł.
Jak to przekłada się na spalanie? Żywotność silnika?
Jest duża różnica w jeździe?
Proszę o opinie czy warto się w to bawić.

szynszyl
17-03-2020, 09:35
Panowie, zastanawiam się nad chipem do mojego 2.2 200 km. z tego max 25 koni. Ale moment wzrosnie. Spalanie ? Taniej nie bedzie

tomaszek06
05-04-2020, 23:31
chcialbym podzielic sie z wami faktem . ford focus cmax 2.0 tdci 2006
odwiedzilem hamownie.tu wkracza reklama/daynoset starogard gdanski/
pierwszy pomiar na hamowni - wyplul 135,9km,298,1nm
final -157,3km,383,8nm
prosilem o rozsadna poprawe dynamiki.i takie oczekiwania p.Slawek spalnil
pozdrawiam

mrdadi
28-06-2020, 12:00
Ja też się pochwalę...

DW10 TDCI 140KM... od wczoraj wgrana mapa leszcza na 170 KM... i coś ok. 400Nm...

różnica ogromna, szczególnie na 3,4,5,6 biegu.... o niebo większa elastyczność silnika... i ciszej chodzi... wyprzedzanie na 5,6 biegu bez problemu... a jak się wkręca na obroty, to bajeczka ;-)

ze spalaniem nie wiem, jechałem z podglądem na chwilowe.. to tak samo reagował.... al jadę w środę nad morze, to wam opiszę...

ale bajeczka... powinni tak seryjnie wypuszczać :-)

Dzięki Marcin :-)

Reyneven
04-07-2020, 01:29
Panowie posiadam mondeo mk4 2.2tdci poliftowe 200km. Zastanawiam się nad chipem, jednak mam pytanie, jak wpływa zwiększona moc i Nm na żywotność osprzętu typu wtryski, sprzęgło, dwumasa itp.

Oczywiście wiem że wszystko zależy od stylu jazdy i umiejętności ale załóżmy że ktoś jeździ umiejętnie, nie łoi sprzęgła i dwumasy itp.

Jak się będzie miała żywotność takiego auta przed chipem w porównaniu do zachipowania.

Nie mieszkam w Polsce, będę niedługo na wakacje, ale mam lekko mówiąc napięty grafik i nie mam czasu na jechanie przez prawie pół Polski do sprawdzonego garażu, polecicie jakiś garaż jeśli chodzi o Chip w promieniu 100-150km od Sieradza?

Dzięki i pozdrawiam.

marcin8087
20-07-2020, 14:32
Chciałbym się podpytać, co ugram w swoim aucie 2.0 TDCI 143 KM posiadając już wydajniejszy IC, wywalony DPF i na dniach turbo hybryda?

rajman
21-07-2020, 13:43
Chciałbym się podpytać, co ugram w swoim aucie 2.0 TDCI 143 KM posiadając już wydajniejszy IC, wywalony DPF i na dniach turbo hybryda?

w przedlifcie niewiele, układ wtryskowy tam chyba ledwo wydaje na tym co już jest po chipie czyli okolice 170-180KM i 400Nm

michal1881
17-09-2020, 15:35
https://i.ibb.co/cN41YMv/silnik.png
Mam w swoim 2,0 115 PS, czy mogę zmienić na ten 130 PS? Zmiana w BCM i IPC wystarczy czy coś więcej trzeba zrobić? Ewentualnie czy mogę na coś innego jeszcze zmienić?

agiwdaj
20-09-2020, 12:58
Witam , szukam pomocy chodzi o podniesienie mocy w mondeo 2,0 tdci 115km z 2011r i czy lepiej zmienić mapę na 140km bo nie wiem czy mogę na 163km czy powinienem na hamownie wjechać ? wstępnie pytałem na hamowni mogą podnieść moc o około 35km , pytanie co lepsze i bardziej proste .

totek2
20-09-2020, 13:43
Jak Silnik dw10c, czyli polift to można na 140 i 163. Ale sama zmiana w bcm i ipcnic nie da, jeszcze pcm musi o tym się dowiedzieć.

mrowka42
03-11-2020, 18:27
Panowie Ford Galaxy 2009 r 2.0 tdci 140 KM silnik dw10 czy jest ktoś z Pomorza kto podnosi moc w tych silnikach? Wiem że można podnieść moc do 170 KM ��

MAG
04-11-2020, 22:13
Tylko chip i realne są okolice +/- 180KM

Ja polecam V-Tech Pomorze w Gdyni Kosakowo - znam chłopaków od jakichś 15-lat minimum ...

kackop
15-11-2020, 14:03
Gdzie w okolicach Warszawy najlepiej w chwili obecnej pojechać na Chipa? Silnik DW10, seria.

chwileulotne85
22-11-2020, 15:56
Głupie może pytanie.

Wymieniając akumulator trzeba zresetować BCM.
Jak to się ma do mapy silnika?

Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

heko
22-11-2020, 15:57
można
nijak
:)

totek2
22-11-2020, 16:37
Resetuje się BMS a nie BCM ale faktycznie ma się to nijak

Python013
05-12-2020, 11:03
tu masz przykład :)

Ma kolega jakiś przykład z Mondeo MK4 2,0 SCTI na powershifcie ?


Mam takiego z 2010r. przełączonego na 240KM lecz ciąg le mao i rozmyślam nad chipem :p

W fokach ponoć wymienia się IC na większe i grzebie w turbinach, może i tu też takie zabiegi się robi ?

heko
05-12-2020, 11:06
jest temat na forum o tuningu tych silników :)
oczywiście ic + dp + hybryda da efekty ok. 300KM

piotrfocustdci
05-12-2020, 12:28
Potwierdzam. U mnie dw10c 185 km i 400 Nm. Mondeo mk4.

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Python013
05-12-2020, 12:34
jest temat na forum o tuningu tych silników :)
oczywiście ic + dp + hybryda da efekty ok. 300KM

Znalazłem ofertę gdzie na samym chipie gwarantują 280-290KM i 405-420 niutków.

heko
05-12-2020, 15:16
Znalazłem ofertę gdzie na samym chipie gwarantują 280-290KM i 405-420 niutków.
no to warto tam uderzyć, skoro gwarantują :D

Python013
08-12-2020, 14:51
no to warto tam uderzyć, skoro gwarantują :D

Warte zastanowienia.
44tuning

Pitterek
08-12-2020, 16:14
Po pierwsze to tylko szacunki (pewnie niepotwierdzone w żaden sposób) +20% mocy
Po drugie dane są dla innego silnika, bo po kliknięciu w link przekierowuje na Audi Q5 2.0 TFSI 252 KM.

heko
08-12-2020, 16:19
[QUOTE=Python013;3301798]Warte zastanowienia.
44tuning



no to u nich na pewno :D
ale wcześniej za worek kasy, usuną Ci wady fabryczne :D :D

Python013
09-12-2020, 10:40
[QUOTE=Python013;3301798]Warte zastanowienia.
44tuning



no to u nich na pewno :D

Ironizujesz teraz czy wiesz coś więcej o ich usługach i jakości ?

Wiesz z mojego (zwykłego zjadacza chleba) punktu widzenia to jest oferta niby nie na każdą kieszeń, ale jak mam bulić 1500 cebulionów za 20 kucy lub 2800 cebulionów za 45 kucy w modzie DPP to chyba wynik jest oczywisty ;)

heko
09-12-2020, 10:52
pogooglaj opinie, pomijając te ze strony t44 :D

Python013
10-12-2020, 06:52
Po pierwsze to tylko szacunki (pewnie niepotwierdzone w żaden sposób) +20% mocy
Po drugie dane są dla innego silnika, bo po kliknięciu w link przekierowuje na Audi Q5 2.0 TFSI 252 KM.

Nie wiem czemu link przekierowuje do złego opisu bo jak otwieram ten zapisany w zakładkach to wyświetla prawidłowo.

To nie są tylko szacunki ponieważ tyle wyciągają z tego silnika jeśli trzyma parametry "fabryczne" i masz na to wszystko pomiary z miejsca gdzie się spotykają chamy i wymieniają wykresami ;)
Programy mają swoje autorskie i stroją je indywidualnie do twojego samochodu sprawdzonego wpierw na hamowni. Ceny mają jakie mają lecz jeśli dają 4 lata gwarancji na swój program czy tego DPP to chyba nie lecą w cioola.

Bump: pogooglaj opinie, pomijając te ze strony t44 :D

Pogrzebałem trochę i mieli trochę wpadek w życiu zwłaszcza w okolicy 2011r.
Prawda jest taka, że tuningowi nie powinno się poddawać maszyn z przebiegami powyżej 100K, najlepiej zrobić to w nowym blaszaku po dotarciu. W starszych maszynach możemy takim zabiegiem strzelić sobie w kolano więc świadomie podejmujemy ryzyko ;)

MAG
10-12-2020, 19:59
... 2800 cebulionów za 45 kucy w modzie DPP to chyba wynik jest oczywisty ;)


Hmmm, czyli co, są jedyni w Polsce którzy opanowali tak ten silnik że tyle z niego wykrecają?




EDIT Python013 - Kiepsko patrzyłeś na katalogi, bo w przypadku Mondeo Mk4 nie oferują tego całego DPP i jest tylko opcja chiptuningu na okolice 270KM, czyli generalnie to samo co mówi Heko, który tak jak większość pozostałych tunerów, podaje okolice 265KM jako max do osiagnięcia samym programem.

Python013
11-12-2020, 08:09
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM

Nie wiem czy są jedyni za to wiem co mi wyświetla po otwarciu linku.

https://ifotos.pl/z/qqwwrha

Oczywiście nie wykluczam, że zmienili ofertę w ciągu kilku ostatnich dni z jakiejś przyczyny. Być może przejechali się na uwaleniu komuś powershifta bo ponoć te skrzynki źle znoszą wysokie obroty po tuningu...
W poprzedniej ofercie nie było dopisku "powershift".

MAG
11-12-2020, 12:47
Możliwe że to ja kiepsko patrzyłem.

Generalnie jesli prawie wszyscy tunerzy którzy robią te auta pisza o okolicach 265KM, a tylko jeden znacząco od tego odbiega, to z założenia podchodzę do tego z pewną dozą ostrożności ...

Python013
11-12-2020, 16:11
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM

Nie zaprzeczam temu, że masz rację i myślę, że oni zmienili ofertę bo komuś auto uwalili. Z innych ofert wyczytałem, że każdy klepie ten model jedynie o +20 kucy do uzyskania 260 jeśli blaszak trzyma praktycznie serię bo to jest dla nich bezpieczna opcja i to potrafi każdy tuner. Dla mnie taki wynik to gra niewarta świeczki i lepiej zabrać się do tego już z wymianą IC, turbawki.

heko
11-12-2020, 17:58
nie o 20KM+ tylko na ok. 260KM, czyli ok.+40KM,a to dlatego że w serii 240-ki mają ok 220KM :P
jeśli myślisz że większość tunerów, szczególnie ci którzy od lat same fordy robią, robią to gorzej, a mistrzowie internetów z t44 mają jakieś mega technologie...pewnie z NASA, to... :D :D :D
pominę już wyniki +45KM na boxie, bo te silniki na boxie prawie nic nie robią :P :P :P

Python013
11-12-2020, 21:48
nie o 20KM+ tylko na ok. 260KM, czyli ok.+40KM:P :P
...te silniki na boxie prawie nic nie robią

Ja powiem tak. Nie podważam wiedzy innych tunerów choć każdy wie jak to w życiu bywa gdzie jeden na setki coś naprawdę potrafi w danej marce czy nawet modelu i tak samo jest ze wszystkim ;)

Co do tych rzekomych 220 kucy to z tym bym się posprzeczał, ale póki co większość hamowni nie jest w stanie poprawnie zmierzyć wyników dla skrzynek typu DSG. Widziałem już wykresy gdzie ten model miał 238 i 241 kucy, ale tych wyników też nie mogę być 100% pewny przez typ skrzynki bo zakres tolerancji błędu pomiaru jest zbyt duży.

Być może przez to, że BOX-y nic nie dają wycofali z oferty DPP dla tego modelu hahaha

heko
11-12-2020, 22:27
akurat dsg hamują się idealnie
powershift to ten sam typ, jedyny problem, to jest nagminne redukowanie biegów
przez ostatnie 12 lat wykonałem ok 30 000 pomiarów na hamowni, więc mam jakieś blade pojęcie w temacie :P
a fakt wystawienia wyników na boxie w 2.0eb, świadczy tylko o tym że to tylko bełkot marketingowy

Python013
12-12-2020, 02:55
przez ostatnie 12 lat wykonałem ok 30 000 pomiarów na hamowni, więc mam jakieś blade pojęcie w temacie :P

Rozumiem to iż hamowałeś sporo maszyn, ale czy twoja hamownia posiada jakieś certyfikaty czy homologacje dopuszczenia do takich pomiarów na powershiftach czy DSG ?

Pytam z ciekawości ponieważ zacząłem drążyć temat fachowych pomiarów.

Co do redukcji nadmiernej to się zgodzę. Jako wersja 203 kuce tak nie przebierał w zębach, a po uzyskaniu mapy na 240 kucy w miastuniu fest miesza w przełożeniach.

Struna
12-12-2020, 09:37
A możesz po polsku?

heko
12-12-2020, 10:44
zrozum że to właśnie DSG, PS i inne dwusprzęgłówki, to standardowe skrzynie mechaniczne, które nie generują błędów w pomiarach, co innego stare skrzynie konwerterowe i to w nich są problemy z dokładnością, ale do tego są programy w hamowni...choć działają względnie

TuneFORCE
14-12-2020, 08:34
....Widziałem już wykresy gdzie ten model miał 238 i 241 kucy,.....

Ty tak serio? :D
Nawet jak będziesz mierzył ten sam samochód codziennie na tej samej super ekstra certyfikowanej przez NASA hamowni to i tak wyniki będą inne.
Nie dlatego, że to ta zła hamownie źle mierzy, tylko dlatego, że auto za każdym razem wygeneruje odrobinę inne parametry.
W przypadku diesla rozbieżności nie będą duże ale w przypadku benzyny to mogą być wartości rzędu 10-15KM(przy mocach 200-300KM)...bo to ciśnienie inne, temperatura, paliwo, a to coś innego...
Dla tunera ważne jest to co jest tu i teraz, a nie to że np. pół roku temu auto było hamowane na innych rolkach i pokazało 20KM więcej niż powinna pokazać seria albo pół roku temu auto pokazało 300KM po modzie, a dzisiaj 280KM...

kobrys
14-12-2020, 10:52
Nie dlatego, że to ta zła hamownie źle mierzy, tylko dlatego, że auto za każdym razem wygeneruje odrobinę inne parametry.

Nawet gdyby auto wygenerowało dokładnie takie same parametry to dobra hamownia sama ma dopuszczalny błąd instrumentów pomiarowych rzędu +/- 2% co przy 240KM daje właśnie 5KM różnicy.

heko
14-12-2020, 13:29
Nawet gdyby auto wygenerowało dokładnie takie same parametry to dobra hamownia sama ma dopuszczalny błąd instrumentów pomiarowych rzędu +/- 2% co przy 240KM daje właśnie 5KM różnicy.

...raczej 1%
auto hamowane tego samego dnia, w tych samych warunkach, paliwie itd. pokazuje nawet 10x pod rząd, to samo, różnice to max 1-2KM :P

michallz
13-01-2021, 00:07
Zobaczcie proszę czy wykres wygląda poprawnie, martwi mnie niewielki przyrost mocy do 3400 rpm, wzrost mocy jest widoczny dopiero w wysokim zakresie obrotów; moment obrotowy wzrasta natomiast nieznacznie, ale przebiega płasko
Mam pytanie to kwestia kondycji silnika czy słabo napisanej mapy?

heko
13-01-2021, 07:27
wygląda dość nietypowo... jak na ten silnik
czujesz nagły przyrost mocy pow. 3-3500 obr?

michallz
13-01-2021, 09:21
przyrost mocy jest odczuwalny ale moim zdaniem w zbyt wysokim zakresie obrotów. Przeglądałem wykresy dla DW10C i wyglądały inaczej, tzn. już od 2k rpm był zauważalny wzrost względem serii. Dlatego zastanawiam się czy nie pojechać z "reklamacją". Podczas jazdy miejskiej czuję, że jest trochę lepiej ale nie jest to wrażenie jazdy autem które ma 187KM. To jest poprawne, żeby przebieg mocy po modyfikacjach przebiegał w taki sposób, że dół bez szału a powyżej 3,5k dopiero wzrost? Obawiam się, że moc na wykresie wygląda zadowalająco (chciałem więcej to mam więcej), ale w rzeczywistym użytkowaniu będzie to mało odczuwalne ze względu na dziwny przebieg. Ostatnie pytanie dlaczego więcej Nm się nie udało wykrzesać?

heko
13-01-2021, 09:41
jeśli to dw10c, to ten program/wykres są do dxxx
nie zrobione prawidłowo limitery, tylko dawka, co powoduje znikomy przyrost momentu...który utrzymuje się na stałym poziomie
po prawidłowo zrobionych limiterach (a jest ich sporo) moment powinien trzymać na zadanym do 3500 obr. np. 400Nm

michallz
13-01-2021, 15:38
usłyszałem, że to wina przebiegu (220k) i być może DPF
ale z tego co piszesz heko, to jest źle napisana mapa
dzięki za pomoc :)

adamuseq
04-02-2021, 12:05
i ja sie pochwale, auto przebieg ok 225kkm powershift, fabrycznie 140 przestawiane na 163 a aktualnie jest co widać...
trzeba bylo od razu jechac na chipa chociaz i tak nienajgorsze parametry fabryczne trzymalo...
Duzo sprawniej przyspiesza, moment robi swoje... Polecam kolege heko ! ;)
117663

szczupak
26-03-2021, 18:44
Panowie przerabiał ktoś temat stałej geometrii turbiny w mondeo tddi 115?
Zastanawiam się jak to ugryźć żeby przerobić na zmienna geo.
Myśle tez nad zmiana na większe wtryski tylko nie wiem jakie sa bardziej wydajne.
Myślałem nad wtryskami od transita 2.4tddi 125km ale nie mogę nigdzie dorwać informacji na ten temat

Deryll
30-03-2021, 08:01
Podjedź na normalnego chipa a nie kombinujesz. Będzie +20 KM.

rajman
12-04-2021, 09:28
szybkie pytanie bo gdzieś mi się to rzuciło w oczy ale nie mogę znaleźć, czy do 2.0TDCi DW10C podejdzie jakiś większy intercooler p&p w miejsce fabrycznego?

guslavskiy
21-05-2021, 11:26
Witam, wszyskich, posiadam mondeo mk4 2010 2.0 tdci 140km wersje przedlift. Czy warto robić zmiane mapy silnika lub chip tuning jeśli przebieg już 310tyś.?

makel40
12-08-2021, 08:42
Witaj Grzesiu Heko.
W internecie krąży filmik Zachara o czerwonym S maxie któy rzekomo Ty podkręcałeś i wyszło ponoć 5 KM więcej. Proszę napisz coś więcej o tej modyfikacji bo nie dobrze się o Tobie właściciel auta wypowiada i chciałbym poznać Twoją wersję. Dzięki.

heko
12-08-2021, 08:53
nie miałem pojęcia o tej akcji, aż do tego filmiku :D
"synek" nie źle nakręcił klienta i zrobił ze mnie wała :D
przedliftowe dw10, to standard że wtryski są rozjechane, jakby tak każdy je wymieniał z tego powodu, to 95% tych aut, miałoby co 200kkm nowe wtryski, które niestety jak w tym przypadku, są do d..y
poza tym gość się nie źle ośmieszył, mówiąc że po wymianie wtrysków, auto miało 135KM, a po sofcie, który zadymił mu tylną rejestrację, ma 150KM :D
ogólnie nie chce mi się tym pitoleniem zajmować, bo szkoda czasu :P

makel40
12-08-2021, 10:40
Sorry Grzesiu, ale nic z tego nie rozumiem.

Antej
12-08-2021, 11:07
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3127246&postcount=105

heko
12-08-2021, 11:37
Sorry Grzesiu, ale nic z tego nie rozumiem.
ja też nie :D :D :D

ziooom
19-08-2021, 21:01
Witam,
mam pytanko które mogło już gdzieś paść ale nigdzie nie znalazłem.
Miałem zrobiony chip jakiś czas temu natomiast teraz robione były wtryskiwacze oraz pompa.
Czy po takiej regeneracji coś się może zadziać? Trzeba poprawiać chipa czy powinno być wszystko ok?

Frodo1410
05-09-2021, 20:27
Kto podpowie jaki potencjał ma turbo Garrett GT2049S?
Konkretnie pracuje w zestawie z tymi najmniej wydajnymi wtryskami jakie w mk3 TDCI były?

Miroro
14-09-2021, 21:47
Witam forumowiczów,
przejrzałem kilkadziesiąt podstron i podziwiam fachowców. Z tego co wyczytałem to chyba temat prosty, ale chciałbym się upewnić.
Mam Mondziaka MK4 2011, po lifcie z silnikiem 2.0 140KM. Ze stronki fordetis wyskakuje Mondeo 2007-2014, 2.0L Duratorq CR TC - DW10C, Panther. Przebiegu aktualnie 170 tkm.
Chciałbym go troszkę uelastycznić bo mam wrażenie takiej dziury mocy np. przy ruszaniu.
Nie zależy mi kompletnie na max osiągach lub super wykresach z hamowni. Z tego co pooglądałem w necie i poczytałem tu na forum to prostym manewrem wydaje się wgranie oryginalnej fordowskiej mapy na 163 KM. Powinno się poprawić.
I tu pytanie: cała procedura wygląda dość prosto z wykorzystaniem FORscan i adaptera. Forscana mam (z licencją rozszerzoną), adapter też ale nie wiem czy dobry. Kiedyś kupiłem takiego cudaka: ELM327 BT OBD2 ELM 327 Bluetooth MICRO PL. Na teraz umiem się połączyć , skasować błędy, posprawdzać to i owo.
Czy taki zestaw wystarczy do zmiany mapy i jakie jest ryzyko, że taki nie-fachowiec jak ja może coś sknocić?

heko
15-09-2021, 09:57
nie ten temat, tu o chiptuningu jest :)

Domes888
26-11-2021, 08:23
Gdzie koledzy polecacie chiptuning w okolicy Wrocławia 2.0TDCI (DW10C)?

Struna
26-11-2021, 09:18
VagTune - Oborniki Śląskie

Bump: VagTune - Oborniki Śląskie

jouki
12-02-2022, 22:15
To ja z podobnym pytaniem, ale w okolicach Trójmiasta? Polecano mi "Strefa Tuningu", przy ul. Stryjskiej w Gdyni.
Może kolega Heko kogoś podpowie? Ewentualnie kiedy u Ciebie wypada najbliższa wolna sobota na podniesienie mocy?

Model: Ford Kuga
Silnik: Duratorq Turbo Diesel Common Rail Injection Stage V
Przebieg: 291k km
Pojemność: 2.0L
Generacja: 2008.5MY
Skrzynia biegów: Przekładnia Powershift

heko
12-02-2022, 23:40
niestety, tam nie pomogę, a soboty już nie pracuję :(

luki1407
22-02-2022, 19:50
Cześć, czy po założeniu DP bez kata do Focusa ST MK3 od razu trzeba jechać na wyprogramowanie sondy ? Bo wiadomo, że prędzej czy później wyrzuci błąd - czy jazda z checkiem jakiś czas niesie za sobą negatywne konsekwencje ? Z góry dzięki za informację :)

heko
22-02-2022, 20:47
można jeździć, nawet jak czek wyskoczy :)

luki1407
23-02-2022, 10:40
można jeździć, nawet jak czek wyskoczy :)

Dzięki :)

szklarza
12-03-2022, 21:56
Witam
mk4 2.0 140 KM manual, podniesione na 163 KM, 2011 r., 238K przebieg (prawdziwy).
Ile można wycisnąć na chipie - koło 190 wyjdzie? Co sprawdzić przed chipowaniem - stan turbiny, wtrysków? Co ewentualnie zlecić w warsztacie? Jestem laikiem w dieslach :)

rajman
14-03-2022, 11:28
sprawdzi to się auto na hamowni przed programem, to po krotce po wykresie mocy i momentu oraz podglądu parametrów można ocenić co i jak

szklarza
14-03-2022, 15:24
A jakiego tunera we Wrocławiu lub okolicach możecie polecić?

TuneFORCE
16-03-2022, 06:32
A jakiego tunera we Wrocławiu lub okolicach możecie polecić?

Mamy dealera w Wałbrzychu jbc
https://tuneforce.pl/kontakt-walbrzych

szklarza
16-03-2022, 16:18
Mamy dealera w Wałbrzychu jbc
https://tuneforce.pl/kontakt-walbrzych

czy dobrze odczytałem ofertę dot. mk4 2.0 tdci 140 KM - oferujecie chip tuning na 160 KM?
Coś, co można zmianą mapy zrobić?

rajman
17-03-2022, 07:23
czy dobrze odczytałem ofertę dot. mk4 2.0 tdci 140 KM - oferujecie chip tuning na 160 KM?
Coś, co można zmianą mapy zrobić?

pewnie chodzi o silnik przedliftowy, tam nic nie przestawisz

MAG
17-03-2022, 09:25
Jeśli mowa o modyfikacji na 160KM to moze chodzić tylko o polifta i "przestawienie" mapy.
Przedliftowe 2,0TDCI robi sie przecież na okolice 175-180KM, a poliftowe na okolice 200KM.

makel40
16-03-2023, 19:49
Pytanie do Grzesia Heko

Bump: Witam. Mam pytanie do Grzesia Heko.
W październiku zrobiłem program u dobrego tunera na Śląsku w moim dw10c na 190 KM.
Auto przez 4 miesiące chodziło idealnie, jednak teraz w kompie pojawia się błąd przeładowania turbiny. Dwa razy podczas jazdy autostradą ograniczyło mi moc, ale po paru kilometrach wróciła. Powiedz proszę czy może to być wina programu, czy może turbina?
Dzięki.

heko
16-03-2023, 22:57
jeśli dopiero teraz, to szukałbym problemów w osprzęcie

makel40
17-03-2023, 21:16
ok dzięki

r0ck
10-05-2023, 11:44
Hej, poszukuję tunera co by ogarnal S-Max 2007 rok 2.0 tdci po chipie - chodzi mi o weryfikację i ew.korekty ustawień - woj podlaskie byłby ktoś?

Amate03
01-06-2023, 09:57
Pytanie do Grzesia Heko

Bump: Witam. Mam pytanie do Grzesia Heko.
W październiku zrobiłem program u dobrego tunera na Śląsku w moim dw10c na 190 KM. https://merdacz.pl/ (https://merdacz.pl/)
Auto przez 4 miesiące chodziło idealnie, jednak teraz w kompie pojawia się błąd przeładowania turbiny. Dwa razy podczas jazdy autostradą ograniczyło mi moc, ale po paru kilometrach wróciła. Powiedz proszę czy może to być wina programu, czy może turbina?
Dzięki.

Może powoli geometria turbiny nawalać, jedź do jakiegoś tunera i sprawdź pomiary.
Innego sposobu nie ma, jeżeli turbina ci padnie a będziesz chciał podnieść moc to zmień turbine na jakiegoś garetta i jedziesz dalej :)

ŁukaszM
28-09-2024, 17:23
Witam panow otoz tak jak w temacie czy jest mozliwe programem forscan zwiekszyc moc silnika PSA 2.0 DOHC CS DSL 130PS - NA PSA 2.0 DOHC CR DSL 150KM MID FORD S MAX 2.0 TDCI 96KW 130KM 2008 SKRZYNIA AUTOMAT DS

Antej
28-09-2024, 17:36
Nie

leszcz
02-10-2024, 22:01
PSA 2.0 DOHC CS DSL 130PS - NA PSA 2.0 DOHC CR DSL 150KM MID FORD S MAX 2.0 TDCI 96KW 130KM 2008 SKRZYNIA AUTOMAT DS
jak masz przygotowany plik vbf z dobrymi sumami kontrolnymi to i owszem :)