Zobacz pełną wersję : [co za typ?] czy kupić focus 1.8 tddi 75KM czy ten 1.9 90KM


trocse
19-10-2008, 15:42
witam, przyglądam się focusom do kupienia i zobaczyłem, że jest tddi 1.8 i tdci 1.9. O pierwszym kilka opinii słyszałem że pompa się psuła. Jedni płacili nawet 4300zł za pompę, drudzy 2800,- za regenerację. O drugim silniku nie wiem nic tyle tylko, że pedał gazu się psuje i że to naprawa możliwa tylko w salonie (1500zł). Jaka jest prawda? Którego focusa D wybrać? Czy w focusach są takie mecyje z zapalaniem w zimie jak to się dzieje w escortach?

blair7
20-10-2008, 09:45
z tego co sie mi wydaje w tych modelach byly silniki 1,8 i 2,0 diesle wiec ktos cie w blad wprowadzil

trocse
20-10-2008, 21:12
noo, to już coś wiem. Proszę o jeszcze więcej danych.

robal
22-10-2008, 09:49
z tego co sie mi wydaje w tych modelach byly silniki 1,8 i 2,0 diesle wiec ktos cie w blad wprowadzil

Były tylko 1,8 (75 KM lub 90 KM). I akurat oba wiele się nie różnią jeśli chodzi o budowę - róznica polega na sterowaniu silnika.

Schem
22-10-2008, 10:43
W TDDi psuje się (ale od razu zaznaczam, że nie zawsze - nie "musi się zepsuć", tylko zdarza się) sterownik pompy i pedał gazu.
Naprawa sterownika to koszt ok. 800-1000 PLN a pedału gazu 400 PLN.
Oczywiście można w ASO wymienić całą pompę i pedał gazu też można wymieniać w ASO (godzina pracy mechanika to 200 PLN).
Ale można to zrobić za pieniądze, które podałem - sterownik naprawiają na pompie, pedał gazu można odkręcić i przykręcić nowy samemu albo dać koledze flaszkę i śrubokręt (tylko w odwrotnej kolejności) :fcp2 .
Awaria sterownika pompy dotyczy roczników 98/99 do 2001 (przed face liftingiem)

W TDCi padają wtryski i koło dwumasowe. Również dotyczy głównie roczników 2002-2004 (Modele MK1 po liftingu)
I również nie każdemu padają, ale często.
Kosztów nie znam - nie mam TDCi.
Ale dwumasa, koszt ok. 1000-1200 PLN + robocizna, wtryski chyba coś koło 1000 PLN/szt (ale jakiś zestaw naprawczy podobno jest z Dephi i wtedy jest spoooro taniej.)

Mecyi z zapalaniem w zimie nie ma żadnych, oczywiście jeśli auto jest sprawne technicznie (świece grzeją, aku daje odpowiedni prąd, rozrusznik kręci odpowiednio szybko wałem, olej nie jest zbyt gęsty i nie stawia zbytnich oporów).
Oba diesle są z bezpośrednim wtryskiem (w przeciwieństwie do diesli w escorcie), więc palą od kopa.

A co do TDDi - oczywiście kupuj ten w lepszym stanie ;)
A jeśli oba są w idealnym, to ten mocniejszy ;)

trocse
22-10-2008, 19:33
Schem, facet w bramie obok cieszył się focusem (nie pamiętam roku ale diesel) do około miesiąc temu, gdy padł pedał gazu - tak to nazwijmy. Jeździł, szukał, kto by tu naprawił. Obdzwonił okoliczne szroty i skończyło się u forda w Wałbrzychu kwotą 1400zł. Bo na miejscu u dealera chcieli za to 1550,- A tu czytam, że można dużo taniej więc są patenty...

Schem
23-10-2008, 06:48
są patenty
Żadne patenty...
Kupujesz pedała (http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,184284,0.html) i śrubokręt... :fcp2
W 400 się mieścisz... to po co płacić wysoce "wykfalifikowywanemu" mechanikowi tauzena za otwarcie zlecenia i umycie wozu po "naprawie"...

bioly25
22-01-2009, 08:15
W TDDi psuje się (ale od razu zaznaczam, że nie zawsze - nie "musi się zepsuć", tylko zdarza się) sterownik pompy i pedał gazu.
Naprawa sterownika to koszt ok. 800-1000 PLN a pedału gazu 400 PLN.
Oczywiście można w ASO wymienić całą pompę i pedał gazu też można wymieniać w ASO (godzina pracy mechanika to 200 PLN).
Ale można to zrobić za pieniądze, które podałem - sterownik naprawiają na pompie, pedał gazu można odkręcić i przykręcić nowy samemu albo dać koledze flaszkę i śrubokręt (tylko w odwrotnej kolejności) :fcp2 .
Awaria sterownika pompy dotyczy roczników 98/99 do 2001 (przed face liftingiem)

W TDCi padają wtryski i koło dwumasowe. Również dotyczy głównie roczników 2002-2004 (Modele MK1 po liftingu)
I również nie każdemu padają, ale często.
Kosztów nie znam - nie mam TDCi.
Ale dwumasa, koszt ok. 1000-1200 PLN + robocizna, wtryski chyba coś koło 1000 PLN/szt (ale jakiś zestaw naprawczy podobno jest z Dephi i wtedy jest spoooro taniej.)

Mecyi z zapalaniem w zimie nie ma żadnych, oczywiście jeśli auto jest sprawne technicznie (świece grzeją, aku daje


odpowiedni prąd, rozrusznik kręci odpowiednio szybko wałem, olej nie jest zbyt gęsty i nie stawia zbytnich oporów).
Oba diesle są z bezpośrednim wtryskiem (w przeciwieństwie do diesli w escorcie), więc palą od kopa.

A co do TDDi - oczywiście kupuj ten w lepszym stanie ;)
A jeśli oba są w idealnym, to ten mocniejszy ;)
\






WITAM

czy silnik diesla 1.8 90 koni daje rade czy mółowaty jest i szukac silnika tdci 115 konnego w foce ?? prosze o opinie

Schem
22-01-2009, 08:30
Wszystko kwestia gustu... i rozumienia słowa "mułowaty".
Oczywiście mocniejszy silnik jest mocniejszy, :fcp2 ale TDDI też daje radę...
A jak go lekko "naprawisz", to daje radę TAK (http://www.wrzuta.pl/film/rwllk7Zsso/)

Jest to wystarczające na większość dróg i większość sytuacji drogowych. Nie ma problemu z wyprzedzaniem różnych "królów" szos...
Oczywiście nie jest to Porsche, czy Subaru... ale na Golfy i inne Astry jest dość.

bioly25
22-01-2009, 08:55
Wszystko kwestia gustu... i rozumienia słowa "mułowaty".
Oczywiście mocniejszy silnik jest mocniejszy, :fcp2 ale TDDI też daje radę...
A jak go lekko "naprawisz", to daje radę TAK (http://www.wrzuta.pl/film/rwllk7Zsso/)

Jest to wystarczające na większość dróg i większość sytuacji drogowych. Nie ma problemu z wyprzedzaniem różnych "królów" szos...
Oczywiście nie jest to Porsche, czy Subaru... ale na Golfy i inne Astry jest dość.



aktualnie posiadam escorta mk7 z 95r grudzien, miało to kiedys 90 koni przy 1,6 i dlatego pissze czy tamten silnik jest mułowaty,dokładniej chodzi mi oto czy bedzie dużo żwawszy ten diesel 1.8 90koni niz ten mój escorcina mk7

Schem
22-01-2009, 09:11
Tego Ci nie powiem, bo nie jeździłem takim escorciną :fcp2
Ale sądzę, że diesel w escorcie był trochę starszą konstrukcją (nie miał chyba bezpośredniego wtrysku?) i raczej focus będzie żwawszy...
Ale to tylko domysł.

bioly25
22-01-2009, 09:23
Tego Ci nie powiem, bo nie jeździłem takim escorciną :fcp2
Ale sądzę, że diesel w escorcie był trochę starszą konstrukcją (nie miał chyba bezpośredniego wtrysku?) i raczej focus będzie żwawszy...
Ale to tylko domysł.


escorta mam benzyne

Schem
22-01-2009, 10:09
No to zupełnie inna historia...
Inna charakterystyka, inny styl jazdy, inne obroty...

Ale spójrz na wartości momentów obrotowych, pojemność i wiek... :fcp2
Focus będzie żwawszy :fcp26
Więcej nie piszę, bo będzie kolejna awantura diesel vs. benzyna

bioly25
22-01-2009, 11:33
No to zupełnie inna historia...
Inna charakterystyka, inny styl jazdy, inne obroty...

Ale spójrz na wartości momentów obrotowych, pojemność i wiek... :fcp2
Focus będzie żwawszy :fcp26
Więcej nie piszę, bo będzie kolejna awantura diesel vs. benzyna



a wiadomo ile pali 1,6 bezynka ??? w miescie i trasie ??

Piccolo_Jr
22-01-2009, 12:12
Mój focus 1.6 w mieście nie chciał zejśc poniżej 9l nawet przy delikatnej jeździe. Przy mocniejszym deptaniu potrafił łykać w okolicach 10,5 a naprawdę szybkiej jazdy w miescie nie próbowałem bo mi budżet nie pozwalał :fcp2 :fcp4 W trasie poniżej 7 - 7,5l nie schodził ale tam to już raczej cięzka nóżka robiła swoje (predkosci przeważnie w okolicach 120-150 średnio 130 z tego co pamiętam).

PS. Ale mój to benzin był :fcp18 :fcp4

michu
22-01-2009, 19:38
a mój focus tddi to po dłubaniu miał takowe parametry 111 KM i 243 Nm - dawał radę i palił całe g. bo w okolicach 6,1-6,5L/100 a wtedy ganiałem go po 150-160 - bardzo fajna choć głośnawa maszynka

btw. jak wstawisz turbinkę od tdci to kiedyś Piro mi powiedział, że w granicach 150 KM wyciśnie - wtedy to będzie latało

pzdr

bioly25
23-01-2009, 07:52
a mój focus tddi to po dłubaniu miał takowe parametry 111 KM i 243 Nm - dawał radę i palił całe g. bo w okolicach 6,1-6,5L/100 a wtedy ganiałem go po 150-160 - bardzo fajna choć głośnawa maszynka

btw. jak wstawisz turbinkę od tdci to kiedyś Piro mi powiedział, że w granicach 150 KM wyciśnie - wtedy to będzie latało

pzdr



będzie latało ale ile będzie paliło ?? i jak czytam to awaryjne te samochodziki,ale który nie jest.

michu
23-01-2009, 18:54
gdzieś indziej o tym pisałem - spalanie na poziomie 6,1 - 6,5 L