Zobacz pełną wersję : [co za typ?] czy kupić focus 1.8 tddi 75KM czy ten 1.9 90KM
witam, przyglądam się focusom do kupienia i zobaczyłem, że jest tddi 1.8 i tdci 1.9. O pierwszym kilka opinii słyszałem że pompa się psuła. Jedni płacili nawet 4300zł za pompę, drudzy 2800,- za regenerację. O drugim silniku nie wiem nic tyle tylko, że pedał gazu się psuje i że to naprawa możliwa tylko w salonie (1500zł). Jaka jest prawda? Którego focusa D wybrać? Czy w focusach są takie mecyje z zapalaniem w zimie jak to się dzieje w escortach?
z tego co sie mi wydaje w tych modelach byly silniki 1,8 i 2,0 diesle wiec ktos cie w blad wprowadzil
noo, to już coś wiem. Proszę o jeszcze więcej danych.
z tego co sie mi wydaje w tych modelach byly silniki 1,8 i 2,0 diesle wiec ktos cie w blad wprowadzil
Były tylko 1,8 (75 KM lub 90 KM). I akurat oba wiele się nie różnią jeśli chodzi o budowę - róznica polega na sterowaniu silnika.
W TDDi psuje się (ale od razu zaznaczam, że nie zawsze - nie "musi się zepsuć", tylko zdarza się) sterownik pompy i pedał gazu.
Naprawa sterownika to koszt ok. 800-1000 PLN a pedału gazu 400 PLN.
Oczywiście można w ASO wymienić całą pompę i pedał gazu też można wymieniać w ASO (godzina pracy mechanika to 200 PLN).
Ale można to zrobić za pieniądze, które podałem - sterownik naprawiają na pompie, pedał gazu można odkręcić i przykręcić nowy samemu albo dać koledze flaszkę i śrubokręt (tylko w odwrotnej kolejności) :fcp2 .
Awaria sterownika pompy dotyczy roczników 98/99 do 2001 (przed face liftingiem)
W TDCi padają wtryski i koło dwumasowe. Również dotyczy głównie roczników 2002-2004 (Modele MK1 po liftingu)
I również nie każdemu padają, ale często.
Kosztów nie znam - nie mam TDCi.
Ale dwumasa, koszt ok. 1000-1200 PLN + robocizna, wtryski chyba coś koło 1000 PLN/szt (ale jakiś zestaw naprawczy podobno jest z Dephi i wtedy jest spoooro taniej.)
Mecyi z zapalaniem w zimie nie ma żadnych, oczywiście jeśli auto jest sprawne technicznie (świece grzeją, aku daje odpowiedni prąd, rozrusznik kręci odpowiednio szybko wałem, olej nie jest zbyt gęsty i nie stawia zbytnich oporów).
Oba diesle są z bezpośrednim wtryskiem (w przeciwieństwie do diesli w escorcie), więc palą od kopa.
A co do TDDi - oczywiście kupuj ten w lepszym stanie ;)
A jeśli oba są w idealnym, to ten mocniejszy ;)
Schem, facet w bramie obok cieszył się focusem (nie pamiętam roku ale diesel) do około miesiąc temu, gdy padł pedał gazu - tak to nazwijmy. Jeździł, szukał, kto by tu naprawił. Obdzwonił okoliczne szroty i skończyło się u forda w Wałbrzychu kwotą 1400zł. Bo na miejscu u dealera chcieli za to 1550,- A tu czytam, że można dużo taniej więc są patenty...
są patenty
Żadne patenty...
Kupujesz pedała (http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,184284,0.html) i śrubokręt... :fcp2
W 400 się mieścisz... to po co płacić wysoce "wykfalifikowywanemu" mechanikowi tauzena za otwarcie zlecenia i umycie wozu po "naprawie"...
W TDDi psuje się (ale od razu zaznaczam, że nie zawsze - nie "musi się zepsuć", tylko zdarza się) sterownik pompy i pedał gazu.
Naprawa sterownika to koszt ok. 800-1000 PLN a pedału gazu 400 PLN.
Oczywiście można w ASO wymienić całą pompę i pedał gazu też można wymieniać w ASO (godzina pracy mechanika to 200 PLN).
Ale można to zrobić za pieniądze, które podałem - sterownik naprawiają na pompie, pedał gazu można odkręcić i przykręcić nowy samemu albo dać koledze flaszkę i śrubokręt (tylko w odwrotnej kolejności) :fcp2 .
Awaria sterownika pompy dotyczy roczników 98/99 do 2001 (przed face liftingiem)
W TDCi padają wtryski i koło dwumasowe. Również dotyczy głównie roczników 2002-2004 (Modele MK1 po liftingu)
I również nie każdemu padają, ale często.
Kosztów nie znam - nie mam TDCi.
Ale dwumasa, koszt ok. 1000-1200 PLN + robocizna, wtryski chyba coś koło 1000 PLN/szt (ale jakiś zestaw naprawczy podobno jest z Dephi i wtedy jest spoooro taniej.)
Mecyi z zapalaniem w zimie nie ma żadnych, oczywiście jeśli auto jest sprawne technicznie (świece grzeją, aku daje
odpowiedni prąd, rozrusznik kręci odpowiednio szybko wałem, olej nie jest zbyt gęsty i nie stawia zbytnich oporów).
Oba diesle są z bezpośrednim wtryskiem (w przeciwieństwie do diesli w escorcie), więc palą od kopa.
A co do TDDi - oczywiście kupuj ten w lepszym stanie ;)
A jeśli oba są w idealnym, to ten mocniejszy ;)
\
WITAM
czy silnik diesla 1.8 90 koni daje rade czy mółowaty jest i szukac silnika tdci 115 konnego w foce ?? prosze o opinie
Wszystko kwestia gustu... i rozumienia słowa "mułowaty".
Oczywiście mocniejszy silnik jest mocniejszy, :fcp2 ale TDDI też daje radę...
A jak go lekko "naprawisz", to daje radę TAK (http://www.wrzuta.pl/film/rwllk7Zsso/)
Jest to wystarczające na większość dróg i większość sytuacji drogowych. Nie ma problemu z wyprzedzaniem różnych "królów" szos...
Oczywiście nie jest to Porsche, czy Subaru... ale na Golfy i inne Astry jest dość.
Wszystko kwestia gustu... i rozumienia słowa "mułowaty".
Oczywiście mocniejszy silnik jest mocniejszy, :fcp2 ale TDDI też daje radę...
A jak go lekko "naprawisz", to daje radę TAK (http://www.wrzuta.pl/film/rwllk7Zsso/)
Jest to wystarczające na większość dróg i większość sytuacji drogowych. Nie ma problemu z wyprzedzaniem różnych "królów" szos...
Oczywiście nie jest to Porsche, czy Subaru... ale na Golfy i inne Astry jest dość.
aktualnie posiadam escorta mk7 z 95r grudzien, miało to kiedys 90 koni przy 1,6 i dlatego pissze czy tamten silnik jest mułowaty,dokładniej chodzi mi oto czy bedzie dużo żwawszy ten diesel 1.8 90koni niz ten mój escorcina mk7
Tego Ci nie powiem, bo nie jeździłem takim escorciną :fcp2
Ale sądzę, że diesel w escorcie był trochę starszą konstrukcją (nie miał chyba bezpośredniego wtrysku?) i raczej focus będzie żwawszy...
Ale to tylko domysł.
Tego Ci nie powiem, bo nie jeździłem takim escorciną :fcp2
Ale sądzę, że diesel w escorcie był trochę starszą konstrukcją (nie miał chyba bezpośredniego wtrysku?) i raczej focus będzie żwawszy...
Ale to tylko domysł.
escorta mam benzyne
No to zupełnie inna historia...
Inna charakterystyka, inny styl jazdy, inne obroty...
Ale spójrz na wartości momentów obrotowych, pojemność i wiek... :fcp2
Focus będzie żwawszy :fcp26
Więcej nie piszę, bo będzie kolejna awantura diesel vs. benzyna
No to zupełnie inna historia...
Inna charakterystyka, inny styl jazdy, inne obroty...
Ale spójrz na wartości momentów obrotowych, pojemność i wiek... :fcp2
Focus będzie żwawszy :fcp26
Więcej nie piszę, bo będzie kolejna awantura diesel vs. benzyna
a wiadomo ile pali 1,6 bezynka ??? w miescie i trasie ??
Piccolo_Jr 22-01-2009, 12:12 Mój focus 1.6 w mieście nie chciał zejśc poniżej 9l nawet przy delikatnej jeździe. Przy mocniejszym deptaniu potrafił łykać w okolicach 10,5 a naprawdę szybkiej jazdy w miescie nie próbowałem bo mi budżet nie pozwalał :fcp2 :fcp4 W trasie poniżej 7 - 7,5l nie schodził ale tam to już raczej cięzka nóżka robiła swoje (predkosci przeważnie w okolicach 120-150 średnio 130 z tego co pamiętam).
PS. Ale mój to benzin był :fcp18 :fcp4
a mój focus tddi to po dłubaniu miał takowe parametry 111 KM i 243 Nm - dawał radę i palił całe g. bo w okolicach 6,1-6,5L/100 a wtedy ganiałem go po 150-160 - bardzo fajna choć głośnawa maszynka
btw. jak wstawisz turbinkę od tdci to kiedyś Piro mi powiedział, że w granicach 150 KM wyciśnie - wtedy to będzie latało
pzdr
a mój focus tddi to po dłubaniu miał takowe parametry 111 KM i 243 Nm - dawał radę i palił całe g. bo w okolicach 6,1-6,5L/100 a wtedy ganiałem go po 150-160 - bardzo fajna choć głośnawa maszynka
btw. jak wstawisz turbinkę od tdci to kiedyś Piro mi powiedział, że w granicach 150 KM wyciśnie - wtedy to będzie latało
pzdr
będzie latało ale ile będzie paliło ?? i jak czytam to awaryjne te samochodziki,ale który nie jest.
gdzieś indziej o tym pisałem - spalanie na poziomie 6,1 - 6,5 L
|
|