Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Spryskiwacze reflektorów - kiedy powinny pryskać?


tygrysex
22-10-2008, 11:03
Mam pytanko... w jakiej czestotliwosci dzialaja spryskiwacze w S'iach z Xeonami?
Znaczy za ktorym spryskiwaniem szyby przedniej uruchamiaja sie spryskiwacze reflektorow?

Bo juz pare razy spryskiwalem szyby, a jeszcze nie zauwazylem zeby uruchomily sie spryskiwacze reflektorow... chyba, ze robia to z taka gracja, ze nie widac :fcp3

Killing_joke
22-10-2008, 12:49
Dzialaja przy spryskiwaniu szyby ale tylko jesli masz wlaczone swiatla. Jesli spryskujesz szybe i po paru ruchach wycieraczek jest krotka przerwa i za chwile jeszcze raz wycieraczki ponownie przecierja szybe, znaczy ze w tej przerwie spryskaly sie reflektory.

tygrysex
22-10-2008, 13:00
hmmmmmmmm... to cosik mi chyba tu nie gra, albo nie zauwazylem nigdy jadac :(
reflektory mam non top, bo mam tryb skandynawski fabrycznie.
W instrukcji pisze, cos o oszczedzaniu plynu i o tym, ze nie za kazdym spryskiwaniu szyby, spryskuja sie reflektory... dlatego pytalem o cykl...
Po pracu poprosze zone, zeby troche popryskala, a ja zerkne z zewnatrz :D

robert.j
22-10-2008, 13:30
Jeśli zaświeci się "rezerwa" spryskiwacza nie działa spryskiwacz reflektorów . Może to jest przyczyną( za mało płynu)?


hmmmmmmmm... to cosik mi chyba tu nie gra, albo nie zauwazylem nigdy jadac :(
reflektory mam non top, bo mam tryb skandynawski fabrycznie.
W instrukcji pisze, cos o oszczedzaniu plynu i o tym, ze nie za kazdym spryskiwaniu szyby, spryskuja sie reflektory... dlatego pytalem o cykl...
Po pracu poprosze zone, zeby troche popryskala, a ja zerkne z zewnatrz :D

tygrysex
23-10-2008, 06:12
Plynu bylo pelno... jak mowilem tak zrobilem i jest jak mowi Killing_joke... :fcp29
Faktycznie te spryskiwacze sa dosc precyzyjne i nie wala plynem na okolo, dlatego tez nie widzialem podczas jazdy.
A sugerowalem sie spryskiwaczami z ojca Outlander'a - ktore jak prysna to zalany jest przy okazji caly przod auta... :fcp26

Sorrki za zamieszanie wszystko sie wyjasnilo!

Prorok1986
08-01-2017, 13:46
Witam,

Mam pytanie:

Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie czy do S-Maxa z 2007r będzie pasowała dysza spryskiwacza reflektorów od wersji po 2010 roku?




Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

SRS
08-01-2017, 13:52
dysza spryskiwacza reflektorów :

Prawa Str.


Od: 06-03-2006 Do: 08-04-2015

Lewa Str.


Od: 06-03-2006 Do: 08-04-2015

Prorok1986
08-01-2017, 14:39
dysza spryskiwacza reflektorów :

Prawa Str.


Od: 06-03-2006 Do: 08-04-2015

Lewa Str.


Od: 06-03-2006 Do: 08-04-2015

Dziękuję.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

radziej11
14-01-2017, 10:47
Witam. Ma ktoś z was taki problem że spryskiwacze ksenonów nie cofają się do konca wystają ok 1 cm ponad zderzak trzeba je dopchnąć ręcznie jest jakiś sposób na naprawę może jakieś smarowanie.

szmelcmax
14-01-2017, 18:13
spryskiwacze ksenonów nie cofają się do konca wystają ok 1 cm ponad zderzak A kiedy to miało miejsce? Jak w mrozy to może się zdarzyć. Płyn obmarza na elementach wysuwanych i powstaje oblodzenie. Mechanicznie blokuje. Miałem tak kiedyś. Docisnąłem ręką choć z dużą obawą aby nie uszkodzić. Nic się nie stało. W moim przypadku obwiniam jakość płynu do spryskiwaczy. A konkretnie nie wypłukanie jeszcze letniego przez zimowy. Od tamtej pory staram się odpowiednio wcześnie zalewać zimowy. I historia się nie powtórzyła.

arekmiz
15-01-2017, 12:11
U mnie spryski świateł działają co 3 spryskanie przedniej szyby. Aha - u mnie nie ma dodatkowego cyklu wycieraczek po przerwie, są tylko 3 cykle przy naciśnięciu guzika spryskiwacza. I dobrze, bo mam ten dodatkowy cykl w służbowym Focusie i mnie on denerwuje - wyłączam go ruchem dźwigni w dół. :)

radziej11
15-01-2017, 12:43
A kiedy to miało miejsce? Jak w mrozy to może się zdarzyć. Płyn obmarza na elementach wysuwanych i powstaje oblodzenie. Mechanicznie blokuje. Miałem tak kiedyś. Docisnąłem ręką choć z dużą obawą aby nie uszkodzić. Nic się nie stało. W moim przypadku obwiniam jakość płynu do spryskiwaczy. A konkretnie nie wypłukanie jeszcze letniego przez zimowy. Od tamtej pory staram się odpowiednio wcześnie zalewać zimowy. I historia się nie powtórzyła.
Dzieje się tak tylko w okresie zimowym latem nie zauważyłem ale niestety jak jest odwilż to też się nie chowają.

szmelcmax
15-01-2017, 16:03
tylko w okresie zimowym latem nie zauważyłem ale niestety jak jest odwilż to też się nie chowają. Czyli jednak kwestia temperatury. Może przy zmarznięciu coś się źle układa. Byle jaka odwilż (0, +1) może nie wystarczyć.

radziej11
17-01-2017, 19:44
A kiedy to miało miejsce? Jak w mrozy to może się zdarzyć. Płyn obmarza na elementach wysuwanych i powstaje oblodzenie. Mechanicznie blokuje. Miałem tak kiedyś. Docisnąłem ręką choć z dużą obawą aby nie uszkodzić. Nic się nie stało. W moim przypadku obwiniam jakość płynu do spryskiwaczy. A konkretnie nie wypłukanie jeszcze letniego przez zimowy. Od tamtej pory staram się odpowiednio wcześnie zalewać zimowy. I historia się nie powtórzyła.
Nie przypuszczam żeby był to problem w zamarzaniu było kilka dni na plusie i też nic się nie zmieniło może jakoś da się rozebrać ten spryskiwacz i nasmarować albo wyczyścić.

radziej11
16-02-2017, 20:16
Ponawiam pytanie czy ktoś dobierał się do spryskiwacza lampy lewego jak ewentualnie go wyjąć i czy trzeba odkręcać zderzak. Spryskiwacz mi się przestał chować i muszę go spróbować wyczyścić nowy niestety cena z kosmosu ok 500 zł.

Majecki
27-02-2017, 15:42
Orientuje się ktoś, czy spryski lamp w s-max I są takie same jak w monego mk4 ? Słyszałem różne opinie i chciałbym rozwiać wątpliwości.

Marcin112
27-02-2017, 21:02
dysza spryskiwacza reflektorów :

Prawa Str.


Od: 06-03-2006 Do: 08-04-2015

Lewa Str.


Od: 06-03-2006 Do: 08-04-2015


Robert piszesz ze dysze są takie same od 2006 do 2015
Znalazłem zamiennik na allegro i troszkę zgłupiałem bo sprzedawca pisze od 2006 do 2011.
http://allegro.pl/prawy-spryskiwacz-dysza-reflektora-ford-s-max-i6724231416.html
Nie wiem czy to nie wiedza sprzedawcy czy po prostu po lift ma inne dysze ?

SRS
27-02-2017, 21:18
Znalazłem zamiennik na allegro i troszkę zgłupiałem bo sprzedawca pisze od 2006 do 2011. w/g tego nr katalogowego z aukcji 7S71-13L014-BA to jest :
Mondeo Dysza Prawa Str.


Od: 19-02-2007 Do: 22-12-2014 Reflektor ksenonowy

i tyle mam do powiedzenia.

Marcin112
27-02-2017, 21:24
A masz może nr katalogowy do s-max ?
Z tego co widzę na aukcjach one występują o tym samym numerze (mondeo, Galaxy, S-Max)
http://www.ebay.com/itm/Right-Headlight-Washer-Jet-Nozzle-For-Ford-MK4-Galaxy-MK3-S-MAX-7S71-13L014-BA-/172517502995?hash=item282ad83013:g:M6UAAOSw4DJYl-fY

radziej11
27-02-2017, 21:35
Nr spryskiwacza lewego S-Max 2013r 1459279 nr oczywiście z Aso

SRS
27-02-2017, 21:38
masz może nr katalogowy do s-max ? Z tego co widzę na aukcjach one występują o tym samym nu
czy S-max czy Galaxy są te same dysze
6M21-13L014-AE - Prawa Str.


Od: 06-03-2006 Do: 08-04-2015

6M21-13L015-AE - Lewa Str.


Od: 06-03-2006 Do: 08-04-2015

może w nieoryginalne są na tyle podobne że można je zastosować , nie widziałem to nie wypowiem się na ten temat.

Marcin112
27-02-2017, 21:44
Ok dziękuje.
Zostaje wyciągnąć i porównać ze zdjęciami.
W ASO chyba cena będzie zaporowa

Majecki
28-02-2017, 05:52
W ASO ponad 500 zł (do S-max). Dla tego szukam zamiennika, ale w "ford esklep" uzyskałem info że do s-max i mondeo IV są inne spryski. Na Alle znowu wystawiają jako jeden do wszystkich (S-max, mondeo, galaxy). Stąd moje wątpliwości, bo szukam do s-max`a a nie chcę kupić lipy :)

radziej11
15-04-2017, 10:18
Czy ktoś może już namierzył spryskiwacz do S-MAX jakiś zamiennik i sprawdzał czy pasuje od mondeo.
Ewentualnie jak ktoś posiada to poproszę nr oryginału forda strona lewa.

Marcin112
15-04-2017, 11:47
Czy ktoś może już namierzył spryskiwacz do S-MAX jakiś zamiennik i sprawdzał czy pasuje od mondeo.
Ewentualnie jak ktoś posiada to poproszę nr oryginału forda strona lewa.

Ze jestem świeżo po temacie wiec napisze ci co i jak.
Te stąd http://allegro.pl/lewy-spryskiwacz-dysza-reflektora-ford-s-max-i6766479824.html
pasują w gniazda i wszystko było by cacy gdyby nie ich wykonanie.

Na tych białych mocowaniach chwieja się i nie są stabilne.
Oczywiście nie był by to problem ale podejrzewam ze albo sprężynka w środku jest za słaba albo ich wykonanie nie pozwalają się dyszom schować do środka, czasami odstawały na 3 mm od zderzaka czasami 1 centymetr.

Mam filmik wiec jak cos mogę Ci podesłać jak to wyglądało bo sprzedawca prosił mnie żebym mu podesłał w ramach reklamacji.
Co do sprzedawcy nie mam zastrzeżeń, pieniądze oddal bez wymyślania jakiś bzdur.
To tyle z zamienników.

Co do oryginału to siedzę właśnie z faktura w ręku.
1459279 Dysza spr reflektora LH cena 589 zl . Maksymalny rabat na nią to 10% dzwonione do 3 ASO więcej nie chcieli dać.
Wiec mamy 536,89 zł za kawałek gownianego plastyku z pompka. Tragedia.

Wymiana w ASO to 200 zł. Absolutnie cena nie warta przemyślenia.

Po stronie kierowcy bo chyba o ta Ci chodzi czas prac to około 15 minut.
Dostęp kiepski bo mamy zbiorniczek ale sprawne łapki i idzie.
Po stronie pasażera idzie jeszcze szybciej.

No i konkluzja mojego referatu na temat dysz spryskiwaczy.
Jak to potrzebujesz musisz kupić w ASO, zamiennik mimo ze jest to jest do kitu, szkoda zachodu.

Nie chodzi tu o jeden egzemplarz bo kupiłem dwa i obydwa się zacinały.

Rozmawiając telefoniczne ze sprzedawca sprawdzał pozostałe jakie miał i tez się zacinały.
Nie był w stanie mi odpowiedzieć czy to po prostu była jakaś wadliwa partia z nimi.

Miał pisać do producenta w celu odpowiedzi, ale z racji tego ze nie miałem czasu na czekanie po dwóch dniach poprosiłem go o zwrot pieniędzy.

Wiec jak masz czas i nerwy spróbuj zamówić i zobaczyć może wypuszcza lepsza partie.

Jeżeli będziesz miał to samo i okaże się ze tylko oryginał ci pozostaje a nie chcesz wydawać tyle kasy.

Zakorkuj wężyki jakimiś plastykowymi koreczkami, stare spryski zostaw żeby miały na czy trzymać się zaślepki.

I w skrzynce pod maska masz bezpiecznik (30) F24 po prostu go wyjmij to odłączy prąd od pompy spryskiwaczy na reflektory.

No i masz spokój na lata .

radziej11
15-04-2017, 12:26
A może da się to jakoś rozebrać wyczyścić czy coś w tym stylu.

Marcin112
15-04-2017, 13:00
A może da się to jakoś rozebrać wyczyścić czy coś w tym stylu.

Nie tego nie rozbierzesz nie ma szans.
A co konkretnie dzieje się u Ciebie cieknie ci czy nie wysuwają się.
Jedynie co możesz zrobić to przełożyć mocowanie z oryginału na ten zamiennik, spryski sztywniej siedziały ale i tak to nic nie pomogło bo dalej się zacinały.
Więcej opcji nie zauważyłem bo wszystko jest zalane plastykiem.
Ja miałem pękniecie na końcówce łączącej się z wysuwanym trzpieniem i ciekło mi w środku po Ledach wiec nie chciałem ryzykować jakimś zwarciem i wymieniłem go na oryginał.
U mnie ta końcówkę ze zdjęcia można było lekko ściągnąć przez ten pęknięty plastyk.
Na allegro widziałem ze gość sprzedaje same końcówki ale jak on je wyciągana to nie mam pojęcia.
Próbowałem ściągnąć w oryginale i w tym zamienniku ale nie szło.
Balem się podważać czymś bo zdawałem sobie sprawę ze będzie groziło to rozszczelnieniem
Dziś na chłodno zrobiłbym chyba ten numer z bezpiecznikiem bo prawdę mówiąc to te spryski są tak potrzebne jak pieść do oka

radziej11
15-04-2017, 13:10
U mnie nie chowa się lewy spryskiwacz zostaje w połowie trzeba dopchnąć smarowałem rożnymi środkami i nic nie pomogło.

Marcin112
15-04-2017, 13:30
U mnie nie chowa się lewy spryskiwacz zostaje w połowie trzeba dopchnąć smarowałem rożnymi środkami i nic nie pomogło.

No to już chyba nic nie zrobisz pewnie ta sprężynka już się wyrobiła i nie ma siły dopychać sprysku do końca.
Albo po prostu uszczelka na tłoczku sparciała albo dostał się pod nią syf i jest zdeformowana i haczy co uniemożliwia sprężynie dociągniecie sprysku do końca.
Spryski działają na zasadzie podciśnienia co wiadomo jest silniejsze od samej sprężyny wiec się wysuwają ale sprężyna nie ma tyle siły w sobie żeby je dociągnąć.
A może masz już zamiennik sprawdzałeś czy siedzi oryginał.
U mnie po tylu latach sprężyna działa nadal silnie jedynie te nieszczęsne pękniecie

radziej11
15-04-2017, 14:44
Auto mam od nowości chyba że fabryka założyła zamiennik bo im części przy składaniu brakło.

Speedo
15-04-2017, 16:59
Nie był w stanie mi odpowiedzieć czy to po prostu była jakaś wadliwa partia z nimi.

jasne, od roku ma wadiwą partię ;) ja zakładałem jakoś ponad rok temu, kupiłem te dwa zamienniki i były do bani - siurały cienkim sikiem i nie chowały się

kupiłem używki z fikusa mk3, o dziwo były tańsze niż mondeo/smax (niecale 100pln/szt), wywaliłem focusowe mocowania i założyłem na tych białych z poldróbek, działaja pięknie do dziś, no tyle że nie mogłem reklamować tej tandety bo podkradłem mocowania...

totek2
15-04-2017, 17:26
Tez kiedyś kupiłem zamiennik, tragedia. Nie nadawał się do niczego, po dwóch tygodniach wymieniłem na oryginał.

Marcin112
15-04-2017, 19:10
No to już nie ma co gdybać na temat zamienników, mamy kolejnych kolegów Speedo i totek2 co potwierdzają moja teorie ze to po prostu chińszczyzna

Czyli zamienniki są tylko ze kicha wiec zostaje oryginał albo odcięcie napięcia na pompę.

Albo tak jak Speedo napisał pokombinowanie i znalezienie inne tańsze co podejdą w mocowania

Na allegro chyba tez nie warto szukać bo mimo ze oryginały to nie wiemy jak długo pochodzą czego przykładem jest radziej11 maxiu z 2013 i już sprysk do wymiany.

marjo
03-01-2020, 21:21
Panowie odgrzeję temat, ale nie bez powodu.
Na portalu na A pojawiły się oryginalne spryskiwacze lamp do S-Max-a (Nowe) w cenie 109 zł. Jednak pisze, że do ksenonów i bez uchwytów.
Czy jest jakaś różnica pomiędzy spryskami do zwykłych reflektorów i ksenonów?
Uchwyty bym wykorzystał te białe od badziewnych zamienników które kupiłem i się nie chowają.

Glider
08-03-2020, 17:02
A może te bez mocowań to te chińskie bez tych białych mocować to oryginalne są czarne a te biała mocowania wyraźnie wskazują na zamienniki.
Nie widzę aby ktoś kupował te oryginalne bez mocowań. Kupują zamienniki po 56zł.
Też się zastanawiam czy warto bo padł mi lewy (nie chowa się całkowicie) i coś z tym muszę zrobić bo w trasie mogę stracić zaślepkę (przez prędkość i przepływ powietrza) a to już będzie pewny wydatek.
Jak swój zatyka m na wlocie to chowa się bez problemu, a jak jest podłączony do instalacji to już nie chce. Jakby jakiś wewnętrzny zaworek nie trzymał. Ciśnienie jest dobre bo prawy pracuje dobrze a one są podłączone równolegle.

marjo
08-03-2020, 17:38
To są oryginały- kupiłem. Uchwyt wykorzystałem od zamiennika.
Działa, chowa się za każdym razem.
Z nadrukiem Ford, po numerach wychodzi, że od Focusa z tego co pamiętam.
Jednak przyszedł mi prawy zamiast lewego. Sprzedający zapewniał, że wystarczy przestawić dysze jednak mnie nie udało się przestawić. Próbowałem cienkim śrubokrętem ale nie da rady- dysza ani drgnie.
Czy te dysze w spryskach daje się regulować?

Glider
08-03-2020, 18:38
W mojej zdjętej dyszy oryginalnej lewej z s-max 2013 (6M21-13L015-AE) dają się przekręcić dyszki spryskiwacza i ustawić ale wymaga to siły.