canibals
25-10-2008, 14:15
Witam jak w temacie gdy mam wyciśnięte sprzęgło to słychać szum a gdy wcisnę pedał sprzęgła szum ustaje czy może to być wina łożyska pilotującego umieszczonego w kole zamachowym? (podtrzymuje wałek sprzęgłowy)
Zobacz pełną wersję : fiesta mk4 hałas przy wyciśniętym sprzęgle canibals 25-10-2008, 14:15 Witam jak w temacie gdy mam wyciśnięte sprzęgło to słychać szum a gdy wcisnę pedał sprzęgła szum ustaje czy może to być wina łożyska pilotującego umieszczonego w kole zamachowym? (podtrzymuje wałek sprzęgłowy) wojtekjanus 25-10-2008, 15:42 To hałasuje skrzynia. Przecież jak masz sprzęgło nie wciśnięte , to wałek sprzęgłowy względem łożyska w kole zamachowym ( a faktycznie to jest tuleja) nie obraca się, więc nie może szumieć. Dopiero jak wciśniesz pedał, wałek sprzęgłowy się zatrzyma, a koło zamachowe dalej się obraca.Ale nie przejmuj się, to w starszych autach normalne, upewnij się może co do obecności oleju w skrzyni i jego gęstości ( czy jest odpowiedni). autolucas 25-10-2008, 21:15 kolego ten szum to wina łożyska oporowego canibals 25-10-2008, 22:19 kolego ten szum to wina łożyska oporowego o ile się nie mylę to łożysko oporowe by było słychać jak bym właśnie wcisnął pedał sprzęgła a tu słychać na luzie i jak pedał wcisnę to nastaje cisza autolucas 25-10-2008, 22:31 canibals, kolego znasz zasadę działania sprzęgła? autolucas 25-10-2008, 22:32 kolego łożysko jeśli jest rozwalone to jak wciśniesz sprzęgło to go nie będzie słychać,ale jak puścisz sprzęgło to będzie szumiało canibals 25-10-2008, 22:42 canibals, kolego znasz zasadę działania sprzęgła? znam ma za zadanie odłączenie silnika od układu napędowego podczas zmiany biegów i przenosić płynnie moment obrotowy Ps. ja napisałem "O ile się nie mylę......" autolucas 25-10-2008, 23:12 ok spoko.możesz zapytać jeszcze kogoś o opinię ale ja stawiam na 100 % na łożysko oporowe. wojtekjanus 26-10-2008, 13:22 Autolucas, łożysko oprowe pracuje TYLKO wtedy, kiedy wciśniesz pedał sprzęgła. Pzdr. stasiek49 26-10-2008, 15:19 szumią łożyska w skrzyni biegów na wałku sprzegłowym autolucas 26-10-2008, 18:30 panowie wy wiecie swoje!!!a ja swoje!!!nikt mi nie wmówi tego że jak jest cisza przy wciśniętym sprzęgle,a hałasuje jak się puści to nie jest wina łożyska oporowego,tylko skrzyni!!!nie będę sie wypowiadał już więcej w tym poście bo widzę że to nie ma sensu!!!pozdrawiam Marcin_Olsztyn 26-10-2008, 20:50 Wymiana takiego lozyska to jakis powazny wydatek? autolucas 26-10-2008, 22:11 kolego zdejmij linkę sprzęgła z łapy,uruchom na luzie samochód i potem dopchnij lekko łapę sprzęgła jeżeli ucichnie hałas to będziesz miał pewność że to łożysko oporowe,potem odciągnij tą łapę i powinno zacząć hałasować. Koszt łożyska nie jest duży ok 50 zł,tylko trzeba wywalić skrzynię. canibals 26-10-2008, 22:20 kolego zdejmij linkę sprzęgła z łapy,. akurat w tym modelu jest sprzęgło hydrauliczne autolucas 26-10-2008, 22:27 acha,no to tym sposobem tego nie sprawdzi. autolucas 26-10-2008, 22:41 kolego jeśli wciśniesz minimalnie sprzęgło i się wyciszy to łożysko oporowe autolucas 26-10-2008, 23:05 a jeżeli dalej będzie hałasować to skrzynia(może być łożysko wałka sprzęgłowego) ale ja w dalszym ciągu stawiam na oporowe wojtekjanus 27-10-2008, 12:39 Lucas, mimo obietnicy,że nie zabierzesz już głosu w tym wątku, wysłaleś cztery posty. Canibals, przy mechanicznym sterowaniu sprzęgłem na łapę sprzęgła jest założona sprężyna, odciągająca łożysko od słoneczka docisku i łożysko STOI. W hydraulicznym sterowaniu w siłowniku również znajduje się sprężyna cofająca tłoczek z łożyskiem w położenie spoczynkowe (tak jak w pompie hamulcowej sprężyna cofająca tłoczki) po ustaniu ciśnienia płynu i łożysko też STOI. Jeżeli w czasie jazdy nie słyszysz tych odgłosów, to przestań się tym przejmować tylko dawaj ognia i już. JoeMix 27-10-2008, 18:22 Autolucas, łożysko oprowe pracuje TYLKO wtedy, kiedy wciśniesz pedał sprzęgła. Pzdr.Generalnie to łożysko powinno być dociśnięte do sprężyny cały czas (obracać się razem z nią), koledze zapewnie szumi wałek wejściowy... autolucas 27-10-2008, 18:42 JoeMix, kolego ale nie wykluczysz tego że to szumi łożysko oporowe. :fcp2 bo takie przypadki się zdarzają. ja w takich przypadkach w swoim warsztacie zawsze stwierdzałem łożysko oporowe i nigdy się nie pomyliłem. zgadzam się z tobą że może też być to wina łożyska na wałku sprzęgłowym. wojtekjanus 27-10-2008, 18:47 Właśnie po to, aby cały czas nie pracowało, są zamontowane te sprężyny i prawidłowo wyregulowane sprzęgło ma - kiedy nikt nie dotyka pedału- łożysko odsunięte od sprężyny słonecznej docisku o kilka mm. I NIE PRACUJE. I STOI. NIE OBRACA SIĘ. NIE KRĘCI SIĘ. JEST NIERUCHOME. JoeMix - łożysko oporowe hałasuje BARDZO CZĘSTO, ale niestety TYLKO WTEDY GDY PRACUJE. wojtekjanus 27-10-2008, 19:01 JoeMix,jeszcze dopiszę: wałek wejściowy (czyli sprzęgłowy) może hałasować tylko tam, gdzie jest łożyskowany, czyli w tulei w kole zamachowym, czyli tylko wtedy gdy może hałasować łożysko oporowe - konia z rzędem temu, kto odróżni i wyodrębni te hałasy i szumy. Kolega, który zapodał wątek pisze wyraźnie, że przy wciśniętym sprzęgle - gdy pracuje łożysko i wałek obraca się w tulei- jest cisza. Natomiast, gdy puści sprzęgło, czyli zacznie obracać się wałek główny skrzyni i wszystkie stale zazębione koła, słychać delikatny hałas. Więc hałasuje skrzynia. Ale co ja tam wiem - głupi jestem... autolucas 27-10-2008, 19:05 wojtekjanus, kolego bez sensu jest się kłucić autolucas 27-10-2008, 19:06 przecież każdy chcę pomóc! I każdy ma swoją teorie. Ale nie możesz każdemu wmawiać że ktoś jest głupi a ty mądrzejszy. JoeMix 27-10-2008, 19:33 Poznaje się to po sposobie jaki szum zanika, ale dość ciężko to opisać. A stawiam na wałek bo w fordowsko-fieściarskich skrzynkach to norma że szumi. |