Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Hak i masa ciągniętej przyczepy


Kistek
04-11-2008, 08:59
Proszę mi jasno wytłumaczyć dlaczego ten sam samochód czyli Galaxy, Sharan, Alhambra(nawet z tej samej marki a też różnią się masami) a mogą ciągnąć różne masy przyczepy. Albo proszę o podpowiedź jak to załatwiliście, bo większość podaję Q1-2000 Q2-700, nawet mój znajomy ma Alhambrze(z takim samym silnikiem jak mój czyli 90KM) i też ma 2000/700, a mi panowie na przeglądzie wbili Q1-1500 Q2-700 brakuje mi do szczęścia jakieś 200kg. Proszę koledzy podajcie dokładnie jakie macie wartości na tabliczce znamionowej na słupku koło kierowcy i jakie macie wbite Q1, Q2, interesują mnie auta z 90KM silnikami. Wiem że ten temat był już poruszany, ale nie została ta sprawa jednoznacznie wyjaśniona.

freed
04-11-2008, 11:37
Witam ja mam motorek 110 kucyków i 2000/700 hak oryginalny fabryczny na kluczyk taki http://www.allegro.pl/item473518916_hak ... ginal.html (http://www.allegro.pl/item473518916_hak_sharan_i_inne_orginal.html) a Ty przypuszczam że masz montowany i to chyba dlatego tak jest

Kistek
04-11-2008, 12:26
Mam hak oryginalnie już montowany z galaxy bez ściąganej kulki

Anjko
04-11-2008, 13:38
Z tego co zdążyłem sie zorientować to diesle maja O1-2000/O2-750 a benzyna ma O1-1800/O2-700. Ja mam bęnzyne i mam 1800 auto miałem sprowadzone i diagnosta zczytywał dane z brifu. Z tabliczki też można odczytac dane trzeba od masy całkowitej pojazdu odjac wage z którejś rubryki i wychodzi masa całkowita przyczepy ale które to dokładnei rubryki to ci nie powiem. Proponuje podjedz na stacje diagnostyczna a wszystko ci powiedzą.

Kistek
04-11-2008, 13:52
Właśnie cały problem w tym że stacja diagnostyczna obstaje przy Q1-1500 Q2-700, a wszyscy do okola mają Q1-2000

Stefano
04-11-2008, 14:01
Właśnie cały problem w tym że stacja diagnostyczna obstaje przy Q1-1500 Q2-700, a wszyscy do okola mają Q1-2000
A jak miałes wpisane w niemieckim Brifie, bo chyba autko zza miedzy?

Kistek
04-11-2008, 14:27
auto jest a Austrii, muszę poszukać tych dokumentów. Nie zwróciłem na to uwagi przy rejestracji

Anjko
04-11-2008, 16:45
A próbowałeś na innej stacji bo moze diagnosta jakiś zakręcony.

Tak sobie teraz czytam i nawet w instrukcji obsługi samochodu jest napisane że dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem wynosi 1800kg dla silników 2.0 2.3 i 2000 kg dla silników 2.8 i diesla.

PyreK
05-11-2008, 20:22
Witam!
u mnie jest o1 2000kg a o2 700kg mam silnik 1.9d 90 konikow. Auto sam sprowadzilem z niemiec i tak bylo w brifie, a u nas diagnosta to tylko przepisal.Ale problem jest bo tez sie spotkalem z tym ze te auta mialy rozne masy przyczep.Jeden znajomy mowil mi ze jest to podyktowane homologacja auta. podal mi na przykladzie daci logan.ze jezeli chcemy zamowic w salonie auto to musimi sie odrazu okreslic na ile osob czy 5 lub 7 Poniewaz auta te wychodza z rozna homologacja . i podobnie moze byc w przypadku ciagniecia przyczepy.troche to glupie bo parametry techniczne sa takie same.

PyreK
05-11-2008, 20:26
jest jeszcze jedno rowniez haki maja homologacje . Ja spotkalem haki do galaktyki o homologacji 1500kg lub 2000kg oraz 2100kg. i moze homologacja twojego haka nie pozwolila na wieksza mase przyczepy

Kistek
08-11-2008, 09:49
Niestety w Austriackim Briefie pisze jak wół 1500 z hamulcem i 700 bez ham. Diagnosta dał mi furtkę jeżeli w brifie będzie więcej to mi to uzna, niestety w brifie jest jak pisałem wyżej

Anjko
08-11-2008, 10:14
Dziwna sprawa. A gdyby tak do jakiegoś rzeczoznawcy sie udać, może on by wystawił jakieś zaświadczenie że to auto jest przystosowane do ciągnięcia wiekszej przyczepy w końcu producent w innych przypadkach(a takich samych) modelach na to zezwala.
Może faktycznie chodzi o tą homologacje, może austryjackie przepisy nie dopuszczają większej masy przyczepy w osobówkach i na ich rynek wychodziły właśnie takie.
Tak samo dziwne jest że diesel 90 KM ma większą DMC przyczepy niz 2.3 benzyna która ma 145KM. Rozumiem że diesel że turbina, ale wagowo to samo i moc chyba tez sie liczy a liczby mówią same za siebie.

Kistek
08-11-2008, 10:20
Prawda jest taka że przepisy w całej Europie są nie spójne i nie wiadomo od czego to zależy dla tego samego samochodu. diagnosta mówił jeszcze że jeżeli wydaje zezwolenie na odpowiednią wartość DMC to trzeba spełniać określone warunki np. opony o zwiększonej wytrzymałości

zbyszek1234522
09-11-2008, 07:51
wszystko uzależnione jest od tabliczki znamionowej w której wpisane sę tam parametry ciągnięcia przyczep znajduje się ona na progu pozdrawiam

prezes50
11-11-2008, 14:54
witam . prosze prerabailem tez to i dokladnie opisalem to tu :http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=48653 pozdrawiam prezes50

PyreK
12-11-2008, 20:08
Witam ponownie. Dzis patrzylem na tabliczke przy drzwiach i jest tam
M 2400
P 3930
FY 1210
25 1270/1320
i jak odejmiemy P-M to wyjdzie 1530 a ja mam jak piSALEM 2000KG
NIE WIEM JUZ DLACZEGO TAK JEST ALE KIEDYS juz ten problem byl opisywany i wyszlo ze nie wszystkich autach mozna tak wiliczyc mase przyczepy. O ile pamietam Berlingo ma tez ten przypadek ze po odejmowani nie wychodzi masa przyczepy ,Jest wieksz niz podsaje to tabliczka. U mnie rowniez jest wiecej co mnie osobiscie bardzo cieszy.pozdrowionka.

kacyk87
13-11-2008, 20:44
Witam ja miałem galaxy 28 vr6 z Austrii i tez mialem 1500 i 700 kg teraz mam 1.9 tdi z Niemiec i mam 2000 i 700 kg na haka