Zobacz pełną wersję : Zachipowano mi Foczkę - dodałem wykres
Witam wszystkich.
W temacie nie napisałem, że zachipowałem Focusa, ponieważ nie zrobiłem tego ja, a firma V-tech, z Krakowa, a dokładnie Piro i Piotr Owca ( Panowie szacunek!!). Sam nie wiem jak mam zacząć, może tak, że dla mnie była to bardzo fajna przygoda, ponadto poznałem bardzo ciekawych ludzi i ogólnie rzecz biorąc jestem pod bardzo dużym wrażeniem w/w firmy. Pełen profesjonalizm i życzę wszystkim firmom tuningowym w Polsce i nie tylko, takiej kultury i podejścia do sprawy jak w/w.
Tyle tematem wstępu, do rzeczy. Mój Fordzik fabrycznie miał 94,9 KM i 199Nm.
Po poddaniu go modyfikacji wyszło za pierwszym razem 108 KM i 241Nm, ale za słabo dymił :) a w zasadzie wogóle, więc chłopaki postanowili jeszcze go podkręcić.
Ostateczny wynik to 111KM i 246Nm, bez dymienia i w najlepszym porządku.
Jak jeździ ?? Auto spisuje się wyśmienicie, co mogłem dopiero ocenić wracając z Krakowa (450KM) do Ostrołęki. Elastyczność poprawiła się niesamowicie, nie proszę auta o przyspieszanie. Super efekt jest na wyższych biegach - zdecydowanie Polecam.
Jutro wrzucę wykresy, bo jest późno, ale chciałem się z wami tym podzielić.
Dodam jeszcze, że wszyscy mocno kręcili nosami na ten silnik (tddi), a tu chłopaki wyczarowali z niego prawie 20 KM i 50 Nm momentu więcej.
Zdecydowanie POLECAM V-TECH, wiedzą co robią i od czego tam są, kichy wam nie zrobią.
Ps. Piro jeszcze raz wielkie dzięki
Nie ma sprawy. Cieszę się że satysfakcjonująco wypadła nasza praca. Cóż, i tak nie umywasz się do policjanta z Toledo (przybliżając historię - Foczka Michała na jednej hamowni, a pollicyja na drugiej. Miał defekt przepływki, i z 39 KM awansował na 124 KM, mało się chłopina nie popłakał ze szczęścia - myślałem że Micha, Ovieczkę, mnie i kto tam się jeszcze zaplątał - całować nas zacznie, brrr).
:lol:
faktycznie koleś od toledo był niesamowity - po jeździe próbnej wypadł z samochodu jak oparzony, no ale jakie miał przyrosty :) z 39KM na 124 !!!! a moment to już wogóle ze 120 (chyba) na 276 Nm !!!! V-Tech to potrafi :)
btw. Tomek dzisiaj albo jutro zakładamy ten box do Octavia Adasia, bo wczoraj późno wróciliśmy, opiszę jak mu się podoba
pozdrówka
No to extra ze fajnie Ci smiga , pogratulowac . Co do V-techu to robil juz tam cos moj znajomy i tez byl bardzo zadowolony .
Ciekaw jestem ile z mojej benzynki dalo by sie zrobic samym oprogramowaniem :?: Piro, ile dalbys rade wycisnac :D
Pzdr.
Co do Forda to Piotrek Owca cały czas powtarzał : "Nie lubię Fordów" , a zrobił mi takie cudeńko :)
Zapomniałem dodać, że efekt przyrosu mojej mocy i momentu popsuł Piro bo wsadził nas do swojego 270KM potwora i dał po garach, więc mało nam głów nie pourywało :)
Dzięki jeszcze raz, dzisiaj śmiagłem z kumplami to byli mocno zdziwieni jak diesel może objeżdżać ich benzynki i już się pytali o namiary do firmy, która mi TO zrobiła !!
Michu - nie mam 270 KM, tylko skromne 253.... ;)
Z 2.0 Zetec akurat można dość sporo (ok. 10 KM, ok. 10-12 Nm) ale nie da się tego powiedzieć z definicji. Takie auto (wolnossące) musi być strojone dokładnie i wtedy dopiero widać czy coś wyjdzie czy nie. Niestety to nie piekarnia, że mówi się "chlebek raz" i dają chlebek. Auta o wymuszonym napełnianiu - to co innego, bo możemy sterować napełnianiem (czytaj - turbiną). Auta wolnossące są bardziej chimeryczne.
Myślę że w uzgodnieniu z Jackiem (administratorem) przygotujemy jakieś konkursy z chipami lub/i tuning u nas za niewielką cenę (przy czym pieniądze będą płacone na działalność klubu). Tak będzie uczciwie, bo nie chciałbym produkować kryptoreklamy.
Zdaje sobie sprawe ze uturbione sa ciekawasze do modyfikacji , moj na hamowni pokazal 134,5 Km i 172 Nm . Jezeli doszedl by orientacyjny przyrost mocy i momentu o jakim mowisz , to roznica powinna byc odczuwalna . Jezeli tak , to bede chetny na zawirusowanie mojej foki :D
Pzdr.
Sorki Tomek za pomyłkę co do mocy Twojego Mondka, ale i tak piekielnie wciska :)
Greg jak coś masz robić w swoim autku to gadaj z Piro (tylko i wyłącznie). Ja byłem pod ogromnym wrażenim firmy, którą prowadzi (miałem przyjemność obejrzenia od środka). Nie jest to byle barak, albo garaż przy stacji benzynowej, jak to ma miejsce w niektórych punktach w Warszawie. Gorąco polecam. Ja oswajam się ze swoją Foczką, chłopaki nie wierzą, że diesel może wkręcać się na "czerwone pole" i nadal ciągnąć, zaraz idę okładać octavię kumpla 110, ale dzięki uprzejmości Piro, za 2h wszystko wróci do normy, bo zakładamy w niej zaraz boxa i znowu będę w plecy.
BTW. To niesamowicie wciąga, Tomek coś tam wspominał o wymianie turbinki :) aż mnie nosi na dalsze przeróbki.
Greg jak coś masz robić w swoim autku to gadaj z Piro (tylko i wyłącznie)
Wydaje mi sie ze moj post byl kontynuacja postu Piro
Pzdr.
A mój był z naciskiem na Piro :), bo faktycznie trochę źle napisałem, ale generalnie chodziło mi o jego firmę.
[ Dodano: 2005-05-23, 21:41 ]
właśnie jest 21.40 i psiutaki złapali mnie na radar, jak wyścig z octavią robiłem, troszkę przesadziłem bo w mieście miałem 118 i to w dosyć niedobrym miejscu, ale trudno takie są koszty chiptuningu :)
btw. nie dał rady, ale trzymał się równo, po założeniu boxa z V-techu odjechał niestety (fakt, że obaj w obłokach dymu lekkiego)
[ Dodano: 2005-05-28, 21:37 ]
no i wykresik proszę
Hejka chłopaki
Mam pytanko do chłopaków z Vtechu ;)
Właśnie kupiłem Mondzieka MKIII 2,0 Dutarorq DI ( D6BA ) z 2001 roku
Co można z niego wydusić?
Jaka kasa?
Pliss. na priv ;p
Słyszałem że można wtryskiwacze od Transita 2,4 TDDI włożyć?
Czy to prawda i czy takie postępowanie ma sens?
Pozdrawiam
Robert
Właściwie podobne przyrosty jak w 1.8 TDDI - ciężko z góry powiedzieć ile auto uzyska - niestety jest to kwestia tego, że zależy w jakim stanie jest silnik i jak chętny będzie na elektroniczny bat na plecach ;)
Z kolei chyba najwięcej jako użytkownik może powiedzieć Pzy - ma bardzo dobry chip z Unitronica (od Andrzeja Poniedziałka) - o ile dobrze pamiętam.
-----------
O/T
CYTAT: "Mam pytanko do chłopaków z Vtechu" - u nas pracują dwie kobiety (biuro, sekretariat) i co więcej - zupełnie nieźle znają się na motoryzacji. Co prawda jedna jest w ciąży (ale zaznaczam - nie z naszej winy ;) i będzie miała przerwę - ale jedna zostanie. :D
Wypowiadałem się wielokrotnie w temacie, głównie na forum Mondeo :)
Alupin - coś nie bardzo możesz uwierzyć z tymi wtryskami od Transita 2.4 TDDi. Naprawdę pasują - sprawdzone empirycznie na "własnym serduszku" :)
Z ciekawostek częściowo O/T- przebrnąłem dzisiaj przez temat 1.8 TDCI 100KM (2004)metodą "na EUR3" czyli dowolne racjonalne ustawienia, żeby auto w całym zakresie obrotów utrzymało się na granicy EUR3 (ale ją spełniało - nie dymi wcale).
I wnioski dziwne - po pierwsze fabryczne przydymianie z dołu w TDCI (kto ma to wie) jest poniżej jakiejkolwiek normy. Ja nie wiem kto to do ruchu dopuścił. ;) Co więcej, jest banalne do usunięcia. Sądziłem że problem wynika z braku przepływomierza, a co za tym idzie nie do końca dobrego wysterowania dawki przy "wkręcaniu" - a jednak nie. Błąd producenta jest w wysterowaniu recyrkulacji w proporcji do kąta wtrysku paliwa (za późne podanie paliwa, zbyt intensywna recyrkulacja). Można podnieść moment o 10-20 Nm z dołu (powiedzmy od 1200 - 1700 rpm) bez cienia dymu.... Chyba im to do Forda wyślę jako wniosek racjonalizatorski. :D
Po drugie - wcale nie jest tak różowo z osiągami. Da się uzyskać z 99 KM wyjściowych ok. 122 KM i moment z ok. 245 Nm na 300 Nm (z mikrohakiem ;). I to jest max max max. Żadne tricki doładowaniem, kątem, sekwencją i dawką nie zmuszą go do lepszego wyniku. Myślałem że jednak ze 130 KM da się zrobić - ale niestety nie (to znaczy da się ale normy to już nijakiej nie spełni)...
Po trzecie wbrew temu co czytałem już na różnych forach intercooler nie ogranicza osiągów. Zmierzyłem ciśnienia po obu jego stronach - i życzę TDI tak skutecznych i niedławiących intercoolerów... :shock: Po prostu ma dobry rdzeń a nie jakąś taniochę.
Jak chcecie - wkleję wykres.
Tomek dziwne pytania zadajesz - pewnie, że wklejaj
I wnioski dziwne - po pierwsze fabryczne przydymianie z dołu w TDCI (kto ma to wie) jest poniżej jakiejkolwiek normy. Ja nie wiem kto to do ruchu dopuścił. ;) Co więcej, jest banalne do usunięcia.
Piro - gryź, gryź ten fordowski soft :) Może w końcu będzie w Polsce tuner, który nie będzie mówił "jak ja nie lubię Fordów" albo "o co w tych fordowskich mapach chodzi" :D
A swoją drogą mam pytanie odnośnie poddymiania z dołu - gdyż ŻYWOTNIE mnie to interesuje.
Otóż po różnorakich "testach", które przeprowadziłem u siebie powiązałbym poddymianie chyba z... overboostem.
Wygląda to u mnie tak, że dopóki nie depnę do podłogi (a jak wiadomo w Mondeo jest potencjometryczny pedał przyśpieszenia, który w końcowym położeniu aktywuje funkcję overboost) wszystko jest OK. Jeśli depnę "prawie do podłogi" też raczej nie dymi. Dopiero przy maksymalnym wciśnięciu pedałgu gazu potrafi puścić wielkiego, paskudnego bąka :P
Ponieważ dawki paliwa mam obecnie ustawione na poziomie tuż poniżej granicy poddymiania, więc wydaje mi się, że gdy aktywuje się overboost dodatkowo zwiększając dawkę paliwa - może to właśnie skutkować dymieniem...
Co o tym sądzisz Piro?
Piro - gryź, gryź ten fordowski soft Może w końcu będzie w Polsce tuner, który nie będzie mówił "jak ja nie lubię Fordów" albo "o co w tych fordowskich mapach chodzi"
Piro to może nie, ale "Owieczka" jak mi robił auto, to cały czas marudził pod nosem, że nie lubi fordów :)
Pzy, A zajmujesz sie troche zmianą oprogramowania w benzynowcach. Nie chodzi mi o typowy chiptuning, ale dopasowanie programu do konkretnego silnika np. po wymianie ECU powiedzmy od focusa 1.6 do escorta 1.6 :?:
Piro - gryź, gryź ten fordowski soft Może w końcu będzie w Polsce tuner, który nie będzie mówił "jak ja nie lubię Fordów" albo "o co w tych fordowskich mapach chodzi"
Piro to może nie, ale "Owieczka" jak mi robił auto, to cały czas marudził pod nosem, że nie lubi fordów :)
Hehe, w sumie gdzie nie pojedziesz to usłyszysz te "święte słowa" :wink:
Niektórzy są jeszcze bardziej radykalni, np. Diagtronik z Warszawy w ogóle nie zabiera się za Fordy... Przynajmniej jeszcze niedawno nie chcieli o Fordach słysazeć, ale kto wie - może coś się ostatnio zmieniło.
Master's też kiedyś wypowiadał się, że jak widzi kołującego pod bramę Forda, to (...) :D
Sławko - ja nie zajmuję się grzebaniem w programach, ale znam ludzi, którzy to robią na codzień. Obawiam się jednak, że takie "dopasowanie" ECU byłoby chyba nieopłacalne z finansowego punktu widzenia - wydaje mi się, że koszty mogłyby okazać się zbliżone do kosztów chiptuningu...
Niektórzy są jeszcze bardziej radykalni, np. Diagtronik z Warszawy w ogóle nie zabiera się za Fordy... Przynajmniej jeszcze niedawno nie chcieli o Fordach słysazeć, ale kto wie - może coś się ostatnio zmieniło.
Master's też kiedyś wypowiadał się, że jak widzi kołującego pod bramę Forda, to (...)
jesli faktycznie tak bylo lub jest to goscie spadlido rangi krasnoludka w moich oczach. Zero profesjonalizmu. Czyli co specjalizacja na silniki VW :?: ;) troche to nie powazne
Jesli inni potrafia cos zrobic tzn ze jest to mozliwe i trzeba sie wyslilic, a nie sprzedawac cudze rozwiazania. Bo skoro sami nie potrafia sobie poradzic tzn ze od kogos to wzieto
Master's Fordy robi i to całkiem nieźle. Tylko czasem narzeka... a może już nie :D
Natomiast kiedyś chciałem podjechać do Diagtronika - już nawet nie pamiętam dokładnie po co, ale chyba coś z EGR chciałem - i podczas rozmowy telefonicznej wszystko było OK dopóki nie zapytali się "a jakie to auto"? No i gdy powiedziałem, że Mondeo - to usłyszałem, że oni za Fordy w ogóle się nie zabierają...
Sławko - ja nie zajmuję się grzebaniem w programach,
Hmmmm , szkoda :(
Według mnie to wiecie już z moich wcześniejszych wypowiedzi , kto, gdzie i jak, jeżeli chodzi o Forda (i nie tylko)
Sławko - ja nie zajmuję się grzebaniem w programach,
Hmmmm , szkoda :(
Sławko, jesteś z Wawy - pogadaj z Andrzejem Poniedziałkiem z Unitronica, myślę że odpowie na wszystkie Twoje pytania.
Widzę, że na stronie Unitronica nie odpalają się dane adresowe, więc tel. (22) 6472923. Albo przy okazji wizyty w Galerii Mokotów podjedź sobie i pogadaj "na żywo" - ul. Pęcherska, boczna Domaniewskiej - vis'a'vis "czajnika Zeptera" :)
u mnie czas nastał na dalsze modyfikacje :) podobno wszystko tu jest tak pancerne , że wtrzyma bez problemu
Kraków czeka :)
witam
pytanie o przeróbki w silniku 2,4 TD 125KM rocznik auta to 2003
i jeśli są mozliwe to czy dostawczak o wysokości 2,80 (około) ma szanse by go zrobić (
ewentualni e prosze o informacje jakie powinienem wam podac jeszcze
z góry dziękuje
przepraszam że na forum ale na priv nie mogłem wysłać
tylko mam problem bo na hamownie nigdzie sie nie mieszcze
tylko mam problem bo na hamownie nigdzie sie nie mieszcze
Jak będziesz kiedyś przejazdem w Wawie, to wstąp do Masters'a na Jerozlimskie. Powinieneś się zmieścić bez problemu na jego hamowni :)
dziękuje
a masz nanich jakis namiar bo odemnie to kawałek i wolałbym sie przez telefon ugadać
dziękuje
a masz nanich jakis namiar bo odemnie to kawałek i wolałbym sie przez telefon ugadać
Proszę bardzo - kontakt (http://www.tdi-tuning.pl/kontakt.html).
colirzadzi 03-08-2005, 20:17 u mnie czas nastał na dalsze modyfikacje :) podobno wszystko tu jest tak pancerne , że wtrzyma bez problemu
Kraków czeka :)
hmmm....
u mnie czas nastał na dalsze modyfikacje :) podobno wszystko tu jest tak pancerne , że wtrzyma bez problemu
Kraków czeka :)
hmmm....
????
coś więcej
colirzadzi 03-08-2005, 21:30 u mnie czas nastał na dalsze modyfikacje :) podobno wszystko tu jest tak pancerne , że wtrzyma bez problemu
Kraków czeka :)
hmmm....
????
coś więcej
wszystko jest pancerne to znaczy co? bo sprzeglo na przyklad nie.
sprzęgło podobno też - ja tam nie zaglądałem, ale skoro tak powiedział Piro, to tak jest i tyle
colirzadzi 04-08-2005, 09:19 aha
no to i ja sie podepne pod temacik.
mam fiestke 1.3 Duratec 60KM. wiem ze wychodzily wersje 70KM. czy da sie to programowo podciagnac??
Ja tu widze ze sa tu Szpenie od profesjonalnego tuningu... http://forum.fordclubpolska.org/tematy9 ... t11263.htm (http://forum.fordclubpolska.org/tematy9/silniki-tddi-vt11263.htm)
Moze szpenio mi pomoze z dylematem... :)
Pozdrawiam
lewy1024 07-11-2005, 16:53 ,Piro, Witaj, Chcialbym sie dowiedziec ile kosztuje u was takie podrasowanie furki. Mam dokladnie ten sam silnik, a zatem ten sam problem. Dymi z dolu jak parowoz, az wstyd wciskac w gaz :oops:
piro ostatni raz byl zalogowany na forum 2005-06-21. Proponuje ci skontaktowac sie z nimi osobiscie jesli jestes zainteresowany.
dokładnie, ja tam jak mam dylemat to dzwonię do niego :)
No to ja tez mam pytanko !
Miałem załozonego boxa ale mój TDCi 115 km kopcił.Po zmianie programu boxa dymienie sie zmniejszyło i moc tez.W koncu na hamowni okazało sie że box daje tylko w granicach 4 do 8 km.
Zwróciłem go i zrobiłem chipa.Moc wzrosła na 135 km,moment 319 Nm no i jest prawie ok.
Pisze że prawie, bo auto dalej dymi.Znacznie mniej niz przy boxie ale dymi.
Serwis sprawdził zawór EGR i mówia że jest ok.
Macie jakis pomysł :? .Pzdr
No to ja tez mam pytanko !
Miałem załozonego boxa ale mój TDCi 115 km kopcił.Po zmianie programu boxa dymienie sie zmniejszyło i moc tez.W koncu na hamowni okazało sie że box daje tylko w granicach 4 do 8 km.
Zwróciłem go i zrobiłem chipa.Moc wzrosła na 135 km,moment 319 Nm no i jest prawie ok.
Pisze że prawie, bo auto dalej dymi.Znacznie mniej niz przy boxie ale dymi.
Serwis sprawdził zawór EGR i mówia że jest ok.
Macie jakis pomysł :? .Pzdr
mój też dymił, nie przejmuj się tym, Fordziki lubią sobie bącza puścić nawet bez chipa, no chyba, że Batory się za Tobą robi, to wtedy jest już problem
Posiadam Forda Escorta 1.6 16V ZETEC 96r i chcialem sie zapytac ile moge z niego wyciagnac i ile by mnie taka przyjemnosc kosztowala i ile bedzie ssal paliwa ?? Jestem Amatorem w tych sprawach wiec prosze o pomoc. POZRAWIAM !!
Posiadam Forda Escorta 1.6 16V ZETEC 96r i chcialem sie zapytac ile moge z niego wyciagnac i ile by mnie taka przyjemnosc kosztowala i ile bedzie ssal paliwa ?? Jestem Amatorem w tych sprawach wiec prosze o pomoc. POZRAWIAM !!
Nowego Forumowicza witamy i zapraszamy do przejrzenia archiwum. Znajdziesz tam odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.
Przeszukaj też archiwum pod kątem tuningowania silników wolnossących (czyli takich, jaki masz w swoim aucie). Bowiem w przypadku silników bez turbodoładowania nie można niestety spodziewać się zbyt dużego przyrostu parametrów... ale jak już wspomniałem - wszystko znajdziesz w archiwum :)
Dziekuje za podpowiedz i nakierowanie. Troszke poszukam i poczytam.
Jesionki 08-02-2006, 18:50 No to ja tez mam pytanko !
Miałem załozonego boxa ale mój TDCi 115 km kopcił.Po zmianie programu boxa dymienie sie zmniejszyło i moc tez.W koncu na hamowni okazało sie że box daje tylko w granicach 4 do 8 km.
Zwróciłem go i zrobiłem chipa.Moc wzrosła na 135 km,moment 319 Nm no i jest prawie ok.
Pisze że prawie, bo auto dalej dymi.Znacznie mniej niz przy boxie ale dymi.
Serwis sprawdził zawór EGR i mówia że jest ok.
Macie jakis pomysł :? .Pzdr
Mój też kopcił. Przyczyna była prozaiczna. Gumowy przewód zamontowany miedzy turbina, a interkulerem pękł na zgrzaniu technologicznym. Proponuje sprawdzić ciśnienie doładowania.
Pozdrawiam i zyczę powodzenia!!!
Myśle że to nie przewód.
W serwisie wrzucili mi nowy soft i przestało dymić.Skasowali oczywiście wgrany chiptuning :twisted: .Dodatkowo wymienili zawór EGR,chociaz to wydaje mi sie zbedne.
Chwilowo jezdże jeszcze bez chipa i żadnego dymka za autem.
Tuningowiec ma zgrany program.lekko go już zmodyfikował.Czekam tylko na troszke przyjemniejsza pogode zeby go wgrac i od razu sprawdzic na hamowni.
|
|