Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Spadek mocy silnika w 2,8 Vr6


kracy
09-11-2008, 15:39
Moja galaktyka osłabła, podczas przyspieszania autku brakuje dynamiki. Pod obciążeniem przy gwałtownym dodawaniu gazu "bulgocze" jakby był dziurawy tłumik. Przy spokojnej jednostannej jeździe ( poniżej 2000 obrotów) lekko poszarpuje na każdym biegu. Wymieniłem cewkę, kable, świece, przepływomierz powietrza, zdemontowałem katalizator i nic. W aucie jest instalacja gazowa.
pozdrawiam

subratri
09-11-2008, 15:42
a vag byl ??, ja mialem blad zaworu N80 i po wymianie wrocilo do normy

kracy
09-11-2008, 16:18
Dzięki za podpowiedź
Co to za zawór i gdzie on się znajduje?

subratri
09-11-2008, 16:29
najpierw VAG inaczej to bez sensu, rownie dobrze moze Ci gaz mieszac

kracy
10-11-2008, 16:50
bylem w warsztacie podpieli kompa i zero blendow co dalej

Jarek P.
10-11-2008, 19:23
Witam :fcp1
Kracy napisz jak uda ci się rozwiązac problem i w jaki sposób.
Niestety w mojej Galaktyce zaczynam odczuwac ten sam problem :fcp25
A tak na marginesie może jest ktoś z formułowiczów z Wrocka szczęśliwym posiadaczem Vaga?
Pozdro Jarek

subratri
10-11-2008, 19:28
a jak z rozrzadem u was panowie? cichutko czy brzeczy?

Jarek P.
10-11-2008, 19:56
Jak na moje ucho z rozrządem jest oki i raczej go nie słychać,
nawet gość który wymieniał mi tłumiki stwierdził że jak na ten silnik
to jest strasznie cichy.

Jarek P.
10-11-2008, 20:00
Subratri
Czy możesz napisać co to za zawór N80?????

subratri
10-11-2008, 20:14
a pewnie, wszystko jest w moim watku, o bledzie zaworu N80
zawor filtra z weglem aktywnym, tez nie wiedzialem do czego to jest, ale on jest kontrolowany przez komputer wiec jasli bylby walniety to napewno bylby blad, poza tym to "bulgotanie" ja tego nie mialem, natomiast miale bardzo wyrazne problemy z moca... a moze to sprzeglo??? tak mi teraz przyszlo do glowy...
w kazdym razie jesli nie ma bladow to nalezy sie spodziewac rozrzadu, poza tym ja tez mysle ze moj jest za slaby ale teraz juz stabilny. stawiam na rozrzad ale u nie slychac ze jest do wymiany

Jarek P.
10-11-2008, 20:41
Dzieki Subratri mam nadzieje że to może jest tylko zawór :fcp29

subratri
10-11-2008, 20:47
ale jeszcze maga byc wezyki od podcisnien popekane, moze byc regulator cisnienia paliwa w magistrali...
a poza tym sory za ten poprzedni belkot ale nie mam dzisiaj sily...
w kazdym razie tego zaworku nie wymieniajcie na "chybil trafil" jak nie ma bledu to on jest sprawny.
no i jeszcze przewody sprawdzcie dokladnie, ale nie tam gdzie widac tylko tam gleboko w dziurze, mi sie kiedys jeden "potargal" wlasnie przy samej fajce i slyszalem ze strzela a nie widzialem gdzie, wkoncu umylem silnik i sie troche nalalo do dziury i zobaczylem pioruny...

D245
12-11-2008, 08:18
subrati - czy po rozgrzaniu silnika ten zaworek ci czasami klekocze czy tez "cyka" tak z 2 razy na sekunde ?
Bo u mnie zaczelo tak stukac po wymianie przewodow zaplonowych a ze slychac to wewnatrz auta
przy zamknietych szybach to strasznie mnie irytuje ...
Wiem , zawsze mozna podglosnic radio :fcp12 ale wolalbym wiedziec czy to normalne czy cos sp...

subratri
12-11-2008, 17:41
zaworka wogole nie slysze i nigdy nie slyszalam natomiast "stuki" byly przy przebiciu na kablu, bardzo wyraznie slyszalne ale nie wewnatrz auta :) a tak swoja droga to ten przewod sam zepsulem wlasnie podczas zakladania go, wciskalem go tym supre przyrzadem no i .... wewnatrz auta to chyba przekaznik jakis...

D245
12-11-2008, 18:59
Napewno chalasuje zaworek bo jak sie go przekrzywi albo wezmie w rece (przy pracy auta bez filtra powietrza) to cichnie a w rece czuc postukiwania . Kurcze tak mysle ze jak wyciagalem obudowe filtra powietrza i mialem ten zaworek naprezony na przewodach to moze odczepilem rurke idaca w dol - patrzylem na schemacie to idzie ona do trojnika a dwa inne konce trojnika do filtra z weglem i do zbiornika, probowalem ustami wciagac z niej powietrze i idzie czyste a powinny chyba isc opary benzyny ?.Najgorsze jest to ze aby sie tam dostac ( do tego trojnika) bez kanalu i zdjecia oslony pod silnikiem to masakra :( , trzeba chyba bedzie odwiedzic kogos z rodziny majacego kanal :)

subratri
12-11-2008, 19:09
zaworek ma pracowac, to jest dla ciebie chyba oczywite :) o ile pamietam to raz na 90 sekund ma sie otworzyc czy jakos tak, w kazdym razie zaciecie zaworku w pozycji zaamknietej nie powinno robic zadnego problemu a jednak robi... jesli sie zaworek nie zamknie to duzy zonk bo to tak jakby kolektor ssacy byl otwarty...
szczerze powiem ze nigdy sie nie probowalem przysuchac temu jak on dziala, z braku warunkow zagladam pod maske okazjonalnie a jasli cos naprawiam to goscinnie u kogos znajomego na podworku wiec... sila rzeczy wymiana zaworka trwala maksymalne minimum a kontrola pracy polegala na podlaczeniu VAG i sprawdzeniu bledow.

subratri
14-11-2008, 20:37
D245, co prawda powinienem to napisac w watku o tymze zaworku ale....
wiec jest tak,
podczas pracy silnika napewno nie slychac zaworku, samo "tykanie" jest praktycznie niewyczowalne reka i gdybys nie napisal ze wystepuje to prawdopodobnie bym tego nie wyczul, zaworek pracuje z czestotliwoscia 3 do 4 Hz choc jak mowie, praca jest tak delikatna ze ciezko rozroznic co jest praca zaworka a co wibracjami silnika.

D245
14-11-2008, 21:24
Czyli pewnie u mnie halasuje bo niedlugo padnie :fcp5

kracy
17-11-2008, 18:39
koledzy na czym polega mieszanie gazu bo zaluważylem ze jak zgaszę na gazie i odpalam na benzynie to nieraz zgasnie a jak pojezdze na benzynie i przelacze na gaz to silnik tez lubi zgasnąc na wolnych obrotach.

kracy
23-11-2008, 18:43
witam problem polegal na mieszaniu pb z lpg i go zalewalo