Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] 2.0 jak rozebrać tylną tapicerke i nagrzewnicę


grzechu10002
11-11-2008, 15:39
jak rozebrać tylną tapicerke i nagrzewnicę BARDZO proszę o fotki z góry dziękuje

prezes50
11-11-2008, 19:32
witam. od strony nagrzewnicy nie mam zdjecia ale znalazłem boczek od drugiej strony niewiem czy sa te same mocowani i sruby - moze pomoze to zdjecie . pozdrawiam

grzechu10002
12-11-2008, 08:45
Dzisiaj wieczorkiem popatrzę dzięki

piomich
22-11-2011, 10:44
Witam
grzechu10002 mam do Ciebie pytanie jak sobie poradziłeś ze zdjęciem tapicerki od strony nagrzewnicy, czy trzeba na coś zwrócić szczególna uwagę aby nie urwać jakiegoś plastiku co byłoby problemem w ponownym montażu?.?

Chciałem się dostać do nastawnika przesłony regulacji temperatury i sprawdzić go bo mam wrażenie jakby był cały czas otwarty i płyn chłodzący z małego obiegu ciągle jest wychłodzony co objawia się słabym ogrzewaniem z nagrzewnicy głównej.

Witek_1958
22-11-2011, 19:38
Witam
grzechu10002 mam do Ciebie pytanie jak sobie poradziłeś ze zdjęciem tapicerki od strony nagrzewnicy, czy trzeba na coś zwrócić szczególna uwagę aby nie urwać jakiegoś plastiku co byłoby problemem w ponownym montażu?.?

Chciałem się dostać do nastawnika przesłony regulacji temperatury i sprawdzić go bo mam wrażenie jakby był cały czas otwarty i płyn chłodzący z małego obiegu ciągle jest wychłodzony co objawia się słabym ogrzewaniem z nagrzewnicy głównej.

... w inecie jest instrukcja jak rozbierać wnętrze naszych autek, np tutaj: http://www.4shared.com/document/e7zePDwz/nadwozie_wntrze_Galaxy_Sharan_.html ..... jak nie dasz rady ściagnąć to odezwij się na priv ......
.... wykręć wszystkie wskazane śrubki (przy podłodze, pod zaczepem tylnych drzwi i przy zaczepie pasa bezpieczeństwa - tyle pamietam - robiłem to w wakacje).... delikatnie wyciągnij zaczepy przy szybie - odepnij je od tapicerki i zapnij przy szybie inaczej nie założysz tapicerki z powrotem ..... nagrzewnica jest przykręcona do nadkola, wszystko widać - poradzisz sobie ....

D245
22-11-2011, 20:52
Te uchwyty przy szybie to faktycznie najbardziej upierdliwe w demontazu i montazu :) - ja do montazu odkrecilem silownik bocznej szybki aby ja mocniej odchylic nastepnie czesciowo zdjałem (dolną część ) uszczelkę tej szyby i dopiero było coś widać i jakoś poszlo .
Ale i tak czasu na montaż /demontaż poszlo w .... i trochę załowałem że w ogóle się za to zabrałem.
Boczek ściągałem bo kiedyś wylał mi się olej i chodziło za mną pranie tylnej wykładziny a o ile wykładzina dała się wysunąć z prawej strony spod boczka bez wiekszego problemu to z lewej ni huhu i trzeba było ściągać boczek.

A co do sprawdzenia przesłony to przeciez płyn cały czas krązy przez nagrzewnicę - nie ma zadnego zaworu w układzie wodnym .W ford tis jest opisane ze w od któregoś roku zaczęto na zyczenie klientów marudzących ze jest zimno z przodu i reklamujących tę sprawę w serwisie montować dodatkowy elektrozawór który odcinał tylnią nagrzewnicę ale działo sie to na poziomie serwisu bo z fabryki wszystkie gale wyjeżdzały bez tego ulepszenia.

MarcusGawin
23-11-2011, 07:10
Dokładnie tak jest i ja zamierzam wstawić przed samą nagrzenicą taki zawor :http://allegro.pl/hit-ford-ka-fiesta-puma-transit-zawor-nagrzewnicy-i1901142102.html . Tylko zdejmowanie tego boczku mnie przeraża. Robiłem to w wakacje w zwiazku z konserwacją i wyciszaniem wnętrza i powiem że jest przeje...... ale w komorze silnikowej też ciasno

Witek_1958
23-11-2011, 07:30
Dokładnie tak jest i ja zamierzam wstawić przed samą nagrzenicą taki zawor :http://allegro.pl/hit-ford-ka-fiesta-puma-transit-zawor-nagrzewnicy-i1901142102.html . Tylko zdejmowanie tego boczku mnie przeraża. Robiłem to w wakacje w zwiazku z konserwacją i wyciszaniem wnętrza i powiem że jest przeje...... ale w komorze silnikowej też ciasno

...zdejmowanie to "pikuś" .....:P........ zakladanie jest trudniejsze, ale da się zrobić ......
....znalazłem fotkę - może komuś się przyda .....

D245
23-11-2011, 10:00
Jeszcze jedno przyszło mi do głowy - do takich prac w obecnych warunkach mocno wskazany ogrzewany garaż - w obecnych temperaturach plastiki robia sie mało elastyczne i aby niepotrzebnie czegoś nie połamac przy zdejmowaniu lepiej robić w cieple .

piomich
23-11-2011, 10:42
Dokładnie tak jest i ja zamierzam wstawić przed samą nagrzenicą taki zawor :http://allegro.pl/hit-ford-ka-fiesta-puma-transit-zawor-nagrzewnicy-i1901142102.html . Tylko zdejmowanie tego boczku mnie przeraża. Robiłem to w wakacje w zwiazku z konserwacją i wyciszaniem wnętrza i powiem że jest przeje...... ale w komorze silnikowej też ciasno

Witam serdecznie ja także pomyślałem aby tak zrobić w moim galaxy zastosować taki zawór jak kolega, dzwoniłem do ludzi z aukcji za allegro i polecili mi aby założyć identyczny zawór ale lepszego producenta mają na stanie od dwóch innych producentów, bo te za 35 zł są dość awaryjne.
Także przeraża mnie tylko zdejmowanie tej tapicerki, faktycznie trzeba będzie skołować gdzieś ogrzewany garaż bo te wszystkie plastiki nie wytrzymają tego wszystkiego w dzisiejszej niskiej temperaturze otoczenia.

Ryba77
24-11-2011, 11:31
A ja zamierzam wstawić zawór kulowy motylkowy na wężu do nagrzewnicy ale w komorze silnika, na pewno jest ciasno ale i mniej roboty. Na zimę zamknięty a w lecie otwarty.

piomich
24-11-2011, 11:55
Kolega ryba77 ma dobry pomysł ale w sytuacji gdy mamy zamontowaną instalację gazową to nie ma zupełnie szansy aby dostać się do węży tylnej nagrzewnicy od strony komory silnika. Taki zawór można byłoby przełączać tylko z kanału od dolnej strony silnika.

Tak mnie jeszcze jedno zastanawia, bo czytałem dużo na różnych postach że podobno w galaxy benzynowym 2.0 DOHC montowane były dodatkowe pompki cyrkulacyjne w małym obiegu ogrzewania, ja u siebie nie mogę czegoś takiego znaleźć także wydaje mi się że tylko główna pompa wody napędzana z paska wieloklinowego powoduje cyrkulację płynu chłodzącego w tym galaxy,
-może mógłby ktoś podpowiedzieć jak to dokładnie jest??

D245
24-11-2011, 16:56
Dzisiaj sobie pogrzebałem w TISie i oryginalnie było to tak zrobione ze montowano z tyłu (od dołu samochodu , nie rwano tapicerki ) zawór sterowany podciśnieniem a zawór elektryczny który puszczał na niego podciśnienie wstawiano na ścianie grodziowej .W sumie sensownie bo zawór podciśnieniowy na pewno łatwie zrobić aby był mało wrażliwy na syf lecący spod kół. Poza tym wymieniano węze i rurę metalową .
Btw doszukałem się jeszcze jednej ciekawostki w notach serwisowych dotyczących ogrzewania dla aut wyprodukowanych do 02.96 z klimatronikiem - otóz tam były problemy z nie domykającą sie do końca klapą w obudowie nagrzewnicy - " naprawa " była prosta i polegała na usunięciu części plastikowego zderzaka .W nowszych autach zmodyfikowano obudowe nagrzewnicy więc ten problem już nie występuje.

MarcusGawin
24-11-2011, 18:37
Dzięki za dodatkowe wieści z tym zaworem. Zawsze to coś więcej się człowiek dowie.
pozdr.

galo
24-11-2011, 19:22
Ja to drugi raz bym tego zaworu nie kupił plastikowe końcówki w miejscu opasek odkształciły się i potem były przecieki proponuje używany od mercedesa albo BMW z jednym wejściem i wyjściem a nie z dwoma łatwiej podłączyć i na pewno nie odkształci się taki mam http://allegro.pl/bmw-e36-elektrozawor-wody-ogrzewania-zawor-ciepla-i1929110920.html fakt, że używany, ale za to pewny.

Jeszcze jedno ten zawór od fiesty to nawet przy zamkniętym obiegu na nagrzewnice to węże do zaworu będą się nagrzewały, więc trochę traci sens zakładanie takiego zaworu.

motorek26
24-11-2011, 20:42
Jeszcze jedno ten zawór od fiesty to nawet przy zamkniętym obiegu na nagrzewnice to węże do zaworu będą się nagrzewałytutaj sie nie zgodze z tobą bop jeżeli płyn nie bedzie miał obiegu to nie bedzie sie nagrzewało bo i jak by mogło jak nie ma przepływu

galo
24-11-2011, 20:48
Tak jest ten zawór skonstruowany jeśli zamyka obieg na nagrzewnice to w zaworze uruchamia się wewnętrzny obieg miałem go i wiem co mówię.

motorek26
24-11-2011, 21:27
a to trza było tak od razu tego nie wiedziałem :(

galo
24-11-2011, 21:36
Jak kupowałem też nie wiedziałem.

Znalazłem takie cudo na wąż zasilający przednią nagrzewnice może komuś się przyda

http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-i1953085763.html