Zobacz pełną wersję : [mk6] przewody WN - sposób na sprawdzenie ich kondycji
jarkar81 21-11-2008, 07:46 1. Czy ktoś zna sprawdzony sposób na sprawdzenie przewodów WN?
2. Jakie są objawy jeśli przewody są w kiepskiej kondycji i mają przebicie?
3. W jaki sposób to wpływa na pracę silnika i dynamikę jazdy?
4. Jakie mogą być tego konsekwencje?
Silnik 1.4 jak na zdjęciu + LPG
http://img153.imageshack.us/img153/8676/3557394565iw2.jpg
Kiedy były wymieniane, nie wiem. Auto mam od maja. Producenta przewodów na razie nie chcę zdradzać, zobaczymy jak się rozwinie dyskusja :fcp3 O odpowiedzi w szczególności proszę osoby, które ten temat przerabiały.
irlandia1981 21-11-2008, 08:17 1. Czy ktoś zna sprawdzony sposób na sprawdzenie przewodów WN?
2. Jakie są objawy jeśli przewody są w kiepskiej kondycji i mają przebicie?
3. W jaki sposób to wpływa na pracę silnika i dynamikę jazdy?
4. Jakie mogą być tego konsekwencje?
.
AD1
Spryskac wodą wieczorem i popatrzec czy nie przeskakuje iskra :) ewentualnie sciągnąć ze świecy i poczuc jak daje kopa po łapie :P ale tego nie polecma :) bo nie miłe uczucie :), ewentulanie podczas mgły na przymrozku odpalić autko i patrzec czy nie skaczą niebieskie istotki :P hehe
ad2
na gazie moga występowac wystrzały, mogą wypadac zapłony, może być słychac harakterystyczne pykanie na przewodach, jak dotkniesz ręką to powinieneś poczuc że przebija nawet nie sciągają ze swiecy :) ja tak miałem :)
ad3
patrz ad 2 :)
ad 4
jak ci czasem pierdyknie to ci poniszczy wszystko po drodze, w najlepszym wypadku spadnie jakaś rurka czy opaska :)
a jak sie wystraszysz to jeszcze mozesz coś głupiego zrobić, i wypaśc z drogi, i o konsekwaencjach nie ma co mówić :P
prosze o dopisywanie swoich uwag bo te, to są tylko z mojego doświadczenia :)
ps. świece tez mogą być w nienajlepszej koncycji wiec jak już coś zmieniac to komplet :) i dopiero wtedy będzie widoczna poprawa ( u mnie zmiana kabli nic nie dała, dopiero po zmianie kompletu autko zaczeło sie zachowywac poprawnie :) )
pozdrawiam
jarkar81 21-11-2008, 20:39 UP :fcp4
Czy nikt nie orientuje się w temacie??
karollegion 21-11-2008, 21:32 miernikiem możesz sprawdzić opór, max do 30kilo
lub uruchom sam. dotknij kabla i jak popieści to do wymiany a jak nie to dobry
ja tam nie pryskam woda ,a wymieniam dopiero tak jak jest napisane pod spodem
Ja wymieniam kable jak auto przerywa czy szarpie więc jak silnik równo pracuje to po co kombinować.
a jak wymieniasz to tak jak radzi:
świece tez mogą być w nienajlepszej koncycji wiec jak już coś zmieniac to komplet
ze strony Sentech
Świecenie i iskrzenie przewodów widoczne w ciemności niekoniecznie musi być powodem "przebicia" kabla i jego złego funkcjonowania. Specyficzna konstrukcja przewodu powoduje, że powietrze wokół niego ulega silnej jonizacji i występują zewnętrzne wyładowania elektryczne. Takie wyładowania nie powodują porażenia elektrycznego ("przewody nie kopią").
jarkar81 23-11-2008, 10:15 UP :fcp4
Hmm.. nikt już nie zabierze głosu w tej sprawie?
jarkar81 29-11-2008, 19:47 Sprawdzone, mgiełką ze spryskiwacza... są iskierki..
Trzeba rozglądać się za kablami..
kondonek 08-12-2008, 00:50 idzie sprawdzic zuzycie kabli poprzez ich elastycznosc jezeli sa elastyczne i miekknie idzie je giac bez problemu to sa ok jezeli sa nie zagietkie sztywniejsze to sa zuzyte tak slyszalem od znajomych i sprawdz czy na koncach kable nie sa poupalane czyli przy wtyczkach te blaszki w srodku
pozdrawiam
jarkar81 08-12-2008, 06:43 Kable WN i świece zostały wymienione na nowe - Motorcraft'y.
karollegion 08-12-2008, 18:34 jezeli sa elastyczne i miekknie idzie je giac bez problemu to sa ok jezeli sa nie zagietkie sztywniejsze to sa zuzyte tak slyszalem od znajomych
pozdrawiam
nieprawda
Kable WN i świece zostały wymienione na nowe - Motorcraft'y.
Gdzie kupiłeś i ile zapłaciłeś? Moje sentechy zaczynają chyba dogorywać więc szukam powoli lepszych
jarkar81 09-12-2008, 12:45 http://ford-sklep.pl/przewody-zaplonowe-1_4cvh-p-729.html
http://ford-sklep.pl/swieca-zaplonowa-p-146.html
UP :fcp4
Hmm.. nikt już nie zabierze głosu w tej sprawie?
Ano ja zabiorę.
Mam taki nieopatentowany "patencik". Może to się wydawać bzdurne ale sprawdza się doskonale w praktyce. ale najpierw...
1. nie jest wymagany wieczór (ciemność), w dzień wystarczy trochę cienia. Najlepiej garaż.
2. izolacja WN to tworzywo z dodatkiem gumy. Guma, wiadomo, z czasem się kruszy. Powstają mikropęknięcia na kablu, a to doskonala droga do uplywności.
3. Nie wszystkie kable lub niecaly kabel może mieć uplywność
Jak sprawdzić.
Uwaga. Nie zdejmować kabla WN ze świecy.
Przygotować ok. 70 cm przewodu miękkiego (linki, może być sieciowy). Odizolować z jednej strony i podpiąć trwale pod masę auta, drugi koniec odizolować na dl. ok 5-7 cm i wygiąć w U. Uruchomić silnik, podnieść nieco obroty silnika, tą końcówkę U podlożyć pod kabel WN i powoli przeswać na calej dlugości kabla. Gdy wystąpi niewielka niebieska poświata to jeszcze nie jest szkodliwe, Natomiast gdy poświata jest mocno widoczna lub co gorzej nastąpi przeskok iskry to znaczy że kabel posiada trwale pęknięcia. Jest do wymiany. I tak sprawdzić pozostale.
Trzymanie przewodu golymi rękami jest bezpieczne gdyż wcześniej zostal "umasowiony".
Jeżeli przynajmniej jeden kabel WN jest zly należy wymienić wszystkię.
Taka uwaga. Spryskanie wodą wymusi niebieską poświatę i nie jest to sposób miarodajny. Wystarczy wieczorem (w nocy), /przy zimnym silniku i dlugim postoju/, przy dużym zamgleniu lub durzej wilgodności zajrzeć pod maskę. Możemy zobaczyć malą poświatę co wcale nie znaczy że kable są uszkodzone. Przy tej częstotliwości i napięciu kilkudziesięciu kV każdy kabel, nawet najlepszy w tych warunkach zaświeci.
Polecam tą próbę. Roboty na 5 minut.
1. Czy ktoś zna sprawdzony sposób na sprawdzenie przewodów WN?
2. Jakie są objawy jeśli przewody są w kiepskiej kondycji i mają przebicie?
3. W jaki sposób to wpływa na pracę silnika i dynamikę jazdy?
4. Jakie mogą być tego konsekwencje?
Odpowieź na pytania
1. Opisany w poprzednim moim poście powyżej
2. Nierówna praca silnika, szarpania, świece nierówno palą
3. Nie ma odpowiedniej mocy gdyż świeca nie otrzymuje odpowiedniego prądu, wtedy jazda do d...y
4. Przepal, nagar na świecach, niedokladne spalanie mieszanki a więc stuki.
A poza tym, czym grozi, jeżeli pod maską masz fajerwerki w postaci przeskoków iskry.
Przewody można zregenerować. Nie docelowo a jedynie krótkotrwale na paredziesiąt kilometrów aby dojechać do sklepu po nowe.
Potrzebny do tego silikon w tubce. Zdjąć przewód. Wysuszyć i wyczyścić z brudu przewody, nanieść na szmatkę silikon i wetrzeć w przewód na calej dlugości, odczekać ok. 10 minut i ponownie zalożyć.
Silikon uszczelni pęknięcia i zlikwiduje przeskoki, ale jak napisalem, na krótko.
Niektórzy zalecają oliwienie przewodów. Olej co prawda tlumi iskrę, ale nie zabezpiecza przed przeskokiem. Ja tego nie polecam, a wręcz przestrzegam. Olej uważam za niebezpieczny.
Zalecam za to częstą konserwację przewodów WN. Przy każdej możliwej okazji przetrzeć WILGOTNĄ szmatką przewody, odczekać aż przeschną i dopiero odpalac silnik
Przedluży to znacznie ich żywotność
|
|