Zobacz pełną wersję : Mondeo [mkIII], Laguna2, Vectra C; benzynowce 2002-2004


tomek12345
22-11-2008, 16:58
Witam serdecznie,

Zastanawiam się nad którymś z tematu w wersji benzynowej ponieważ jak czytam o awariach diesli to mam dość, jednak proszę o radę co wybrać i jak z tymi Mondkami faktycznie jest

Poczytałem o MkIII - rdzewieje, nie da rady zagazować, moje przebiegi koło 10-15tyś/rok może niewiele ale LPG po około 2 latkach powinien się zwrócić.
Jakie opinie ma Laguna 2 to chyba każdy wie, jednak te opinie to chyba sprawka diesli czy ma ktoś zdanie nt. benzynowych.
Myślałem jeszcze o Vactrze C lecz gdy poczytałem Ich forum to wcale nie lepiej niż na forum Laguny ;-)

Wiem że piszą tylko Ci którym coś się zepsuło, ale już nie wiem który z tych 3 wybrać, a może jakiś Compact typy astra II, Focus. Jednak ich ceny nie są wiele niższe od rodzinnych.

pozdrawiam

Markbroda1
22-11-2008, 17:41
Polecam wejść na NIEZALEŻNY PORTAL MOTORYZACYJNY sprawdzić interesujące cię modele i powinieneś mieć jakiś obraz.Tam opiniują także ci którzy chwalą dana markę.

tomek12345
22-11-2008, 17:47
Doskonale wiemy że na NIEZALEŻNYCH portalach zawsze chwalony jest VW, potem każdy inny niemiec, a na końcu francuzy, ja aktualnie mam Renault 19, 1993, 1,8 benzynowy+LPG i nie mogę go zajeździć, gdyby nie to że z powodu LPG brakuje miejsca w bagażniku i konstrukcja pod względem bezpieczeństwa już nie ta to bym nie zmieniał. pozdrawiam

tomek12345
22-11-2008, 17:49
Odnośnie portali, w "auto świecie" czytałem porównanie Mondeo vs Laguna vs Passat, passat oczywiście wygrał, lecz pod względem bezpieczeństwa mondeo z 4 gwiazdkami NCAP wygrał z Laguną 5 gwiazdkową.

Markbroda1
22-11-2008, 19:34
Moje doswiadczenia związane z zakupem samochodu są takie że szukając w komisach samochodu,najwięcej stoi Lagun 2 których nikt nie chce,, zjeździłem tych komisów co najmniej 15 i wiem jedno niech mnie ręka broni przed Laguną no chyba że pierwszą wersją ona była naprawdę przyzwoita.Najlepiej zapytać się dobrego mechanika on przedstawi dokładną statystykę napraw poszczególnych modeli.
Odnośnie Auto Światu ostatnio był świetny test Passata diesla tego na pompo wtryskiwaczach,o ile dobrze pamiętam to testowany model miał do 100 000 km wymienione 2 razy pełen komplet, efekt jest taki że VW zakończył eksperymenty z pompo wtryskiwaczami.

Wodniak
23-11-2008, 08:55
co do Vectry C to znajomy miał i mówił że 2 raz by takiego szmelcu nie kupił :) na temat Francuzów nie mogę nic powiedzieć
a co do Mondka to faktycznie Rdzewieje pod drzwiami ale to nie jest wiekszy problem no i wedłóg mnie diesle są o wiele lepsze od benzyniaków no chyba ze chcesz kupić ST ;p

rafiraptor
23-11-2008, 09:20
Żaden z wymienionych modeli nie jest bezawaryjny i wolny od wad. Proponuję Ci zebrać do kupy opinie "co się najczęściej psuje" w każdym z nich i porównać koszty naprawy. Do tego należy jeszcze dodać porównanie materiałów czysto sksploatacyjnych. Fakt, że wersje benzynowe są tańsze od swoich dieslowskich odpowiedników ale i przyjemność z jazdy jakby mniejsza (nie biorę pod uwagę największych silników).

michu
25-11-2008, 15:54
ja bym pewnie kupił lagunę, ale trafił się mondek, a co do awaryjności to olej to bo każdy się teraz psuje, bierz to co ci się podoba i czym chciałbyś jeździć

rafiraptor
25-11-2008, 17:09
a co do awaryjności to olej to bo każdy się teraz psuje Zgadza się, ale jaki jest koszt części, występowanie zamienników i ich cena? Części do Mondeo nie są tanie, ale chyba do Laguny jeszcze droższe. Więc zakładaj np. wymianę koła dwumasowego i porównaj ile to kosztuje w obu pojazdach. Następnie wtryski, termostaty, wszelkiej maści czujniki, elektronikę, elementy zawieszenia...Jeśli jest choćby cień szansy, że coś może się zepsuć-prędzej czy później tak się właśnie stanie. I wtedy ma znaczenie co wybrałeś i ile za to przyjdzie Ci zapłacić. :fcp26

michu
27-11-2008, 10:00
Z tego co ja się orientowałem, to dwumasówka nie jest bolączką Laguny II. Problemem tak jest turbina, która się średnio co 60.000 ukręca, ale i na to jest sposób - na allegro jest już masa firm która robi za 600zł regeneracje. Kiedyś nawet słyszałem opinię gościa od którego miałem kupić taką Lagunę, że on traktuje wymianę turbiny, jako część eksploatacyjną, którą trzeba wymienić co 60.000km :)

Tyle że jak robisz 10.000km rocznie to po kiego diesel, kup sobie Lagunkę II z silniczkiem 2.0 turbo chyba fajnie jeździ

jagrall
27-11-2008, 10:09
Poczytałem o MkIII - rdzewieje, nie da rady zagazować,


że rdzewieje to się zdarza, ale z gazem nie ma problemu. 2,0 albo 2,5 bez problemu chodzą na LPG. co do laguny, podobno po 2003 się poprawiło, a większość problemów dotyczy diesli. benzyniaki ogólnie chyba nie są złe no i czym mniej elektronicznych bajerów tym mniejsze ryzyko ich zepsucia.