Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] rozłączony dogrzewacz
marotorun 27-11-2008, 23:19 witam.raz przy wymianie elem zawieszenia zauwazylem ze jest rozlaczona kostka przy dogrzewaczu.podpialem ja i okazalo sie ze dziala pomimo ze wczesniej mech sugierowal awarie tego urzadzenia.ok ale do rzeczy.dzis sam rozlaczylem kostke(tak jak zrobil to poprzedni wlasciciel)i juz wiem dlaczego)poniewaz wlaczal sie sam kiedy chcial.czytalem sporo o tym ale nikomu sie nie przytrafialo co mmi.rano super,pare minut i ciepelko ale po co mi chodzi po godzinie jazdy przy temperaturze 90 stopni bez uruchamiania go?przy jezdzie go nie slysze bo zaglusza go silnik i powiew wiatru ale gdy podjezdzam pod supermarkiet i kraze po parkingu za miejscem widze podziw ludzi patrzacych na "palacy" sie samochod.i takie jest moje pytanie;czy to normalne czy raczej kolejne wychylenie od normy?czytalem ze powyzej 75stopni nie powinien sie wlaczac i ze automatycznie zaalacza sie ponizej 5 stopni.moze czujnik temp w urzadzeniu padl?i czy powinien chodzic kiedy tego nie chce? pozdrawiam
Kiedy chcesz czy nie, to akurat jeżeli będziesz miał podłączony fabrycznie, to wpływu na to nie masz. Możesz jednak pociągnąć kabelki do kabiny i jakiś włącznik założyć i będziesz go włączać kiedy zechcesz (jednak zależnie od temp. płynu chłodniczego).
Ja mam obecnie założony mostek zamiast czujnika. U mnie się wyłącza przy ok. 75st. I tak chyba ma być.
Co masz na myśli "palący"? dymi czy jak?
W dogrzewaczu jest czujnik temp. i czujnik przegrzania, który odpowiada za uruchomienie się i wyłączenie dogrzewacza w odp. chwili
marotorun 28-11-2008, 19:33 hi.oczywiscie piszac palacy sie samochod mialem na mysli bialy dym wylatujacy z dogrzewacza.dokuczliwe bylo gdy otwierajac drzwi caly dym wlatywal do srodka.a to nie mile raczej.ok sprobuje moze podlaczyc sie pod komp,moze cos pokaze.a tak na marginesie to co oznacza srodkowy przycisk miedzy a/c i cyrkulacja wewnetrzna?bo wydawalo mi sie ze to wlasnie do dogrzewacza.pozdro
u mnie dogrzewacz działa, a biały dym występuje też stosunkowo długo... a sitko nowe, świeca też, dolot powietrza czysty, pompka paliwa bez regulacji oryginał. Zastanawia mnie czy świece od D5WZ różnią się od D3WZ??? bo nie jestem pewien czy dobrą świece mam. xxx xxx xxx 288
Jak dymi na biało to przerwany płomień
ale komp błędu nie odnotowuje..... dogrzewacz chodzi tyle że dymi przez jakieś 5km a po 10 mam 90'C sitko nowe świeca... właściwie też
Może nie to, ale może......
Tłumik, jak tam się naleje ropy, to potem się spala na zimno i wydziela biały dym. Sam już nie wiem, ale może sprawdź, wyciąg tłumik i zobaczysz....
Tylko w sumie, jak tam się naleje ropka, to coś przed tłumiiem jest nie sprawne.
Ale (Klaif)sprawdzić nie zaszkodzi. Trochę się zakręciłem, ale sprawdź w ten sposób (jak możesz).
:fcp29
Posdrafiam
Może nie to, ale może......
Tłumik, jak tam się naleje ropy, to potem się spala na zimno i wydziela biały dym. Sam już nie wiem, ale może sprawdź, wyciąg tłumik i zobaczysz....
Tylko w sumie, jak tam się naleje ropka, to coś przed tłumiiem jest nie sprawne.
Ale (Klaif)sprawdzić nie zaszkodzi. Trochę się zakręciłem, ale sprawdź w ten sposób (jak możesz).
:fcp29
Posdrafiam
wymieniałem świece bo ropa leciała jak cholera... ale już myślałem ze się wypali w końcu 2 miechy mijają a i chodził prawie codziennie od miesiąca
taki jego urok, ja mam podobnie
znam kolegę który się naszukał i na wymieniał a na koniec okazało się że był padnięty sterownik i on takie cuda powodował
Jak mocno kopci na biało, a jednak piecyk działa, to jest zabity tłumiczek paliwem i jakimiś pochodnymi smarami, co sie tam się zbierało wczesniej jak dobrze nie odpalał.
Odłączyć na chwilę tłumik i sprawdzić czy piec dalej kopci.
I co ja tłumuk zabity, to albo go wypalić palnikiem na propan-butan, albo rozpołowić i wyrzucić z niego watę czy wełnę, która nie przepuszcza spalin. NOwy kosztuje na Allegów.o chyba 40 zeta.
Pozdr.
Kiedy chcesz czy nie, to akurat jeżeli będziesz miał podłączony fabrycznie, to wpływu na to nie masz. Możesz jednak pociągnąć kabelki do kabiny i jakiś włącznik założyć i będziesz go włączać kiedy zechcesz (jednak zależnie od temp. płynu chłodniczego).
Ja mam obecnie założony mostek zamiast czujnika. U mnie się wyłącza przy ok. 75st. I tak chyba ma być.
Co masz na myśli "palący"? dymi czy jak?
Znaczy zmostkowałeś jeden z czujników i ci wyłącza przy 75st.?
U mnie wwyłacza dopiero przy 90st. a przy ok.80st."zwalnia pracę"-wolniej chodzi.
U was przy jakiej temp. całkowicie się wyłącza?
Powiem tak jak rozgrzeję silnik i wyłączę piecyk, to mój silnik nie osiaga jednak potrzebnej temperatury i wskażnik nie jest w pionie, chyba że mocno gdzieś pogonię, ale teraz w zimie to nie...
Pozdr.
Znaczy zmostkowałeś jeden z czujników i ci wyłącza przy 75st.?
U mnie wyłącza dopiero przy 90st. a przy ok.80st."zwalnia pracę"-wolniej chodzi.
U was przy jakiej temp. całkowicie się wyłącza?
Nie, zmostkowałem ten czujnik, który jest na podszybiu. To jest czujnik który załącza dogrzewacz, gdy temp zewn spadnie poniżej chyba 5*C.
marotorun 30-11-2008, 21:54 HI.widze ze problem z tym dogrzewaczem to standard w galaxy.ja dzis rozlaczylem kostke i juz nie zamierzam z niego korzystac.sam sie wlacza(kiedy chce)sam sie wylacza(kiedy chce)kopci jak parowoz(kupa bialego dymu i zapach spalonej ropy)i zrzera rope w dodatku.wiem ze gdy jest bardzo zimno na pewno sie przydaje ale przy otaczajacych nas temperaturach nie jest niezbedny.pozdrawiam :555:
HI.widze ze problem z tym dogrzewaczem to standard w galaxy.ja dzis rozlaczylem kostke i juz nie zamierzam z niego korzystac.sam sie wlacza(kiedy chce)sam sie wylacza(kiedy chce)kopci jak parowoz(kupa bialego dymu i zapach spalonej ropy)i zrzera rope w dodatku.wiem ze gdy jest bardzo zimno na pewno sie przydaje ale przy otaczajacych nas temperaturach nie jest niezbedny.pozdrawiam :555:
I tu się bardzo kolego szanowny mylisz, ten dogrzewacz to zbawienie dla silnika, nie mówiąc o pasażerach, jazda na niedogrzanym TDI, to zbrodnia i to jego męczenie odbije sie szybko na niesprawnej turbinie, zapchanym katalizatorze czy zabitym EGR-ze. Skąd jesteś ?, bo nie uzupełniłes swojego profilu.
Czyli jak najszybciej doprowadzajmy swojego TDI-ka do optymalnej temperatury, a w tym pomaga mu ten własnie dogrxzewacz. To zaoszczędzi nam wielu przykrosci i szczególnie kasy w przyszłosci.
To sie poprostu opłaca.
Rozłaczenie wtyczki nie jest dobrym rozwiazaniem, bo skorodują i zanieczysczą się w niej konektory, masz po to bezpiecznik nr 12.
Zrób coś porządnie do końca i np. wymień sitko na swiecy i przestanie dymić.
Dogrzewacz to nie ozdoba, ani zaden mankament naszych SGA, producent musiał to wstawić ze wzgledu na male straty ciepła w naszych bardzo oszczędnych TDI, masa auta blisko 2 tony, a srednie spalanie około 7 litrów, czyli bardzo dobrze wykorzystany silnik, nie robi jako piec, tylko daje moc z małymi stratami.
To tak pod rozwagę!!!
Pozdrowienia.
marotorun 01-12-2008, 23:08 hi.racja.dzis umowilem sie juz z mechanikkiem na wymiane oleju,filtrow i przy okazji na diagnoze i naprawe oczywiscie dogrzewacza.sam wczesniej nie bylem zwolennikiem rozlaczania czegokolwiek ale tak bylo najwygodniej.pozdrawiam :fcp18
Brawo.
Jeżeli coś jest, to POWINNO TO DZIAŁAĆ ! ! ! (to jest moja teoria) :fcp4
Nawiasem wygodniej byłoby wyjąć bezpiecznik jak napisał Stefano :fcp4
:fcp29
krzyspvfr 02-12-2008, 09:17 Powiem tak jak rozgrzeję silnik i wyłączę piecyk, to mój silnik nie osiaga jednak potrzebnej temperatury i wskażnik nie jest w pionie, chyba że mocno gdzieś pogonię, ale teraz w zimie to nie...
Pozdr.
To ciekawe... ja mam aktualnie piecyk sprawny inaczej i auto spoko dogrzewa się "do pionu" nawet przy łagodnej jeździe na trasie... oczywiście po dłuższym odcinku.
Może masz termostat nie domknięty?
Mam raczej wszysto chyba OK, również termostat, chłodnica zimna, bo pilnuję i pielęgnuję swojego Shreka, poświęcam mu sporo czasu i opieki, a on mi to wszystko oddaje.... :fcp1
Powiem tak, oczywiście o tym oddawaniu ............przejechałem Adriatyk z obydwu stron, tzn Chorwacja /Zadar / i Italia /Ca Savio, Wenecja / pózniej Alpy / jez. Garda /, Lazurowe Wybrzeże, Monte Carlo, St Tropez, Marseille, Hyeres Plage, Pireneje /Lourdes/ i dalej Atlantic / San Sebastian /, pózniej do domu przez Paryż,...za jednym razem, bez najmniejszej usterki auta.
Pozdr.
Maario40 06-12-2008, 16:05 Z tym kopceniem z dogrzewacza to ja akurat teraz przechodzę byłem w serwisie który zajmuje się tymi urządzeniami i stwierdzili mi że padł palnik lub albo inaczej komora spalania. Świeca sie nagrzewa paliwo sobie leci a palnik nie startuje i tak jak kolega napisał z tłumika od webasto wydostaja sie niesamowite ilości białego dymu tak że wygląda to jakby się samochód palił. W chwili obecnej odłączyłem czujnik temperatury który jest na podszybiu i dogrzewacz mi sie nie załącza.
Wiem że tak jak to pisał Stefano nie powinno się jeździć z niedogrzanym silnikiem.Teraz po przeczytaniu paru opinii sam już nie wiem czy uszkodzony jest palnik czy sterowniki
Maario40 06-12-2008, 16:17 Z tym kopceniem z dogrzewacza to ja akurat teraz przechodzę byłem w serwisie który zajmuje się tymi urządzeniami i stwierdzili mi że padł palnik lub albo inaczej komora spalania. Świeca sie nagrzewa paliwo sobie leci a palnik nie startuje i tak jak kolega napisał z tłumika od webasto wydostaja sie niesamowite ilości białego dymu tak że wygląda to jakby się samochód palił. W chwili obecnej odłączyłem czujnik temperatury który jest na podszybiu i dogrzewacz mi sie nie załącza.
Wiem że tak jak to pisał Stefano nie powinno się jeździć z niedogrzanym silnikiem.Teraz po przeczytaniu paru opinii sam już nie wiem czy uszkodzony jest palnik czy sterowniki
Maario40 06-12-2008, 16:31 Przepraszam za mały bałagan z tym podwójnym postem.
Przepraszam za mały bałagan z tym podwójnym postem.
To kolego jak patrzysz na swoje posty po lewej u góry nad samym postem masz "guzik" "x" usuń i będzie po sprawie. :fcp4
a kto mi powie, od czego ten komunikat??
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 7M3 815 071
Component and/or Version: HEIZG. B/D5W 0001
Software Coding:
Work Shop Code:
5 Faults Found:
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
36-00 - Open Circuit
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
36-00 - Open Circuit
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
36-00 - Open Circuit
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
36-00 - Open Circuit
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
36-00 - Open Circuit
Podobno w zeszłą zimę dogrzewacz działał bez problemów.
Zassane z tego tematu (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=25&t=40239&start=20)
(...)01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
36-00 - Otwarte przelaczenie
to bedzie blad swiecy zarowej
jesli w ogrzewaniu to chyba swieca w piecyku
Szukajka kolego :fcp4
Dzięki serdeczne, szukałem i znalazłem te opisy, ale chciałem się upewnić. No i czemu aż 5 razy? Czyżby to te słynne 5 startów i jak nie wystartuje to się blokuje piecyk?
krzyspvfr 07-12-2008, 21:21 Dzięki serdeczne, szukałem i znalazłem te opisy, ale chciałem się upewnić. No i czemu aż 5 razy? Czyżby to te słynne 5 startów i jak nie wystartuje to się blokuje piecyk?
Miałem to samo.
U mnie była spalona świeczka.
|
|