Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Wymiana termostatu(1,8 benzyna 125ps)


Daro1
28-11-2008, 17:43
Witam, czy jest jakiś sposób na szybką wymianę termostatu w tym silniku. Może ktoś już przerabiał ten temat?

ace2
29-11-2008, 10:06
Jest, umowic sie u mechanika i oddac auto :)

Zawika
29-11-2008, 10:43
Wszystko bardzo ładnie i na temat jest opisane pod tym "sznurkiem":

http://www.tripcomputer.prv.pl/termostat.pdf

Daro1
29-11-2008, 13:54
Już zrobiłem,ale dzięki.

Jakub
29-11-2008, 17:07
Opisz może co i jak dla potomności :)

Daro1
03-12-2008, 20:16
Opisz może co i jak dla potomności :)
Spuszczamy płyn z układu chłodzenia.Ściągamy pasek PK, następnie odkręcamy 3 śruby zbiorniczka wyrównawczego płynu wspomagania (wyciągamy go, uwaga na 2 oringi), bierzemy klucz płaski nr.18 i cudem odkręcamy przewód ciśnieniowy od pompy wsp. Jak już uporamy się z przewodem odkręcamy pompę wsp. od bloku silnika( 4 śruby) i wyciągamy ją. Pokazuje nam się termostat, ściągamy opaski, odpinamy wtyczkę i odkręcamy 3 śruby. Termostat mamy zdemontowany. Montaż w odwrotnej kolejności(mi poszedł szybciej). Czas przy dobrym tempie i dostępie do odpowiednich kluczy wraz z zalaniem płynu i odpowietrzeniem to około 1,5h. A ile poszło niezliczę ale widok uśmiechniętej twarzy :fcp2 kolegi po jeździe próbnej "bezcenny".

adamk4_82
29-08-2014, 19:25
Czy wie ktos gdzie można dokupic sam termostat do mondeo mk3 1.8, 125 km

andrzej_gorzynski
01-09-2014, 16:18
Występuje tylko z plastykową obudową z czujnikiem lub bez czujnika zależy od rocznika. Często to w tej plastykowej obudowie odkształca się ramię które trzyma wkład termostatu i problem gotowy. Podejrzewam że dlatego występuje tylko jako część zintegrowana.

stecus
04-09-2014, 20:50
Takie małe sprostowanie, ja podczas wymiany termostatu w benzynowym mk3 1.8 czy 2.0 nie zdejmuję paska ani nie odkręcam przewodu wspomagania, wystarczy wyjąć prawą lampę i mamy idealny dostęp do wszystkich śrubek i opasek, praca bardzo przyjemna, góra godzina roboty. Naprawdę nie ma potrzeby spuszczać płynu wspomagania ani zdejmować paska.

Pitu88
03-12-2014, 10:04
Szczerze to dobrze by było zrobić taki opis-poradnik, ale ze zdjęciami,bo bez dla takiego amatora, jak ja, to już jest problem...

wengor
17-12-2014, 19:44
Również się podpinam pod prośbę kolegi odnośnie wymiany termostatu. Cały czas temperatura wacha się w granicach 70-75 stopni. Z chęcią bym się tym zajął ale również jestem laikiem

tomaszek07-89
22-12-2014, 16:52
Hej.
Myślę, że ta instrukcja może pomóc:)

http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/thermostat-replacement-r196

wiśnia 1974
28-12-2014, 14:52
Witam.A jak wymiana termostatu w 1.8 sci. Jaki jest dostęp do niego i czy z czujnikiem czy bez ?

wiśnia 1974
29-12-2014, 18:45
Witam.A jak wymiana termostatu w 1.8 sci. Jaki jest dostęp do niego i czy z czujnikiem czy bez ?
Nikt nie wie,czy sam mam spróbować zlokalizować?

andrzej_gorzynski
30-12-2014, 07:51
Witaj kolego wiśnia 1974
http://www.noweczesci.pl/termostat,ford,mondeo-iii,1-8-sci-130km,lc,36-4725-17612-100095/

Termostat w mondeo 1.8 SCi wygląda tak samo jak w l.8 i 2.0 jest też zamontowany w tym samym miejscu.Osobiście nie wiem w czym jest różnica ale do silnika 1.8 SCI występuje tylko do tego silnika.
Powyżej masz link z termostatami do tego silnika.
Temperatura otwarcia 98 stopni do 102 stopni zależy jakiego producenta.
Cena termostatu do 1.8 CSi od 232 zł do 699 zł.

rustin
30-12-2014, 08:39
Wszystko zależy od rocznika. Ale najlepiej sprawdzić organoleptycznie bo bywa , że po roczniku wychodzi, że powinien być bez czujnika a jest z nim.
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termostat-Mondeo-Mk3-Maverick-1476205-FORD-1.8-2.0-2.3-Duratec-HE-/207
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termostat-Mondeo-Mk3-1358178-FORD-1.8-2.0-Duratec-HE-Benzyna-z-czujnikiem/641

Ponoć ten czujnik to grzałka która podczas wysokiego obciążenia podgrzewa termostat i szybko się otwiera aby nie przegrzać silnika i podgrzewa go też aby więcej się otworzył. Gotując go w wodzie otwiera sie na ok 0,5cm po podaniu napięcia otwiera się do końca. Najlepsze jest to , że silniki są takie same a termostat jest mechaniczny i jeden i drugi otwiera się przy 98'. Jeżeli w aucie założy się termostat z czujnikiem , gdzie nie ma wtyczki , termostat nie będzie się otwierał do końa i auto będzie się przegrzewać, ale w drugą stronę już jest inaczej. Czytałem ,że ktoś założył zwykły termostat bez czujnika w silniku gdzie był z czujnikiem i normalnie działa jak w silniku poliftowym bez czujnika bo jest on mechaniczny , otwiera sie pod wpływem temperatury.
W końcu ford czegoś po kilku latach zrezygnował z tego patentu i do tego samego silnika wkładał już bez czujnika.