Zobacz pełną wersję : Stare Fordy wysłać na żyletki jak chcecie przeżyć (film)


Rufio
01-12-2008, 17:26
http://pl.youtube.com/watch?v=b-C764S1k ... re=related (http://pl.youtube.com/watch?v=b-C764S1k_U&feature=related)

jagrall
01-12-2008, 20:14
tu poprostu widać postęp jaki się dokonał na tle bezpieczeństwa

Piccolo_Jr
01-12-2008, 20:24
Wszystkie stare samochody a szczególnie z tamtych roczników wypadają podobnie - widziałem już troche testów z kilkuletnimi kadetami, golfami astrami czy escortami - wszystko to samo. Raz że jak kolega mówi dokonał się spory postęp techniczny a dwa, że z wiekiem nadwozie traci swoją wytrzymałość....

maryanpl
01-12-2008, 21:20
Nie mam pytań. A przecierz stawiając oba te auta koło siebie wydaję się iż masywniejsza i większa Sierra jest bezpieczniejsza. A jednak technika robi swoje.

tomiscorpio
01-12-2008, 21:45
Znajomy jak sie scorpio mk1 90r zderzyl czolowka z toyota aygo , to on wyszedl sie i otrzepal , a w aigo 4 osoby ciezki stan szpital....

Rufio
01-12-2008, 22:21
Znajomy jak sie scorpio mk1 90r zderzyl czolowka z toyota aygo , to on wyszedl sie i otrzepal , a w aigo 4 osoby ciezki stan szpital....

Może nie zapieli pasów... Ciężko oceniać. Ale w teście stara konstrukcja to porażka

Piccolo_Jr
01-12-2008, 22:55
Znajomy jak sie scorpio mk1 90r zderzyl czolowka z toyota aygo , to on wyszedl sie i otrzepal , a w aigo 4 osoby ciezki stan szpital....
Czego wymagać Aygo przecież to mała puszeczka niewiele większa od smarta - Skorupa to przy nim czołg.
Swoją droga trzeba przyznać że to dość sztywny samochód a poza tym przeważne w konfrontacji większy kontra mniejszy to ten większy wychodzi lepiej no chyba że róźniece w wieku i stopnia zuzycia blach pojazdu (korozja) są duże.

tomiscorpio
01-12-2008, 23:39
z tego co ja widzialem , to fajnie te kontrolowane strefy zgniotu itp itd , ladnie wypadaja w testach euro ncap adac a przy wiekszej predkosci energia juz tak nie ma gdzie isc wiec rozwala tez wszystko.

Na forum scorpio kilka osob mialo wypadki itp itd i prawde mowiac jakbym mial wybrac wieloryba czy ta fieste , wolalbym scorpio. Twarda fura.

michu
02-12-2008, 06:38
podobny test był w Top Gear - Espace vs megane - też espace I i nowa meganka, podobnie to wyglądało,

postęp się dokonuje, chociażby w tak obecnie standardowej rzeczy jaką jest poduszka powietrzna

Magik123
06-12-2008, 10:13
Znajomy jak sie scorpio mk1 90r zderzyl czolowka z toyota aygo , to on wyszedl sie i otrzepal , a w aigo 4 osoby ciezki stan szpital....

Może nie zapieli pasów... Ciężko oceniać. Ale w teście stara konstrukcja to porażka

Proponowal bym koledze zmienic temat, bo nijak sie ma do filmu, a dlatego ze to test, nikt testow nie przeprowadza przy predkosciach z jakimi wiekszosc jezdzi, wiec nie wiem co temat ma znaczyc, powiem Ci ze przy 100km/h twoje BMW czy jakikolwiek nowszy samochod przy zderzeniu czolowym Cie nie ochroni, a mniemam ze nie jezdzisz max 80km/h, wiec tu male sprostowanie, wedlug twojego toku myslenia nowym samochodem moge latac 150km/h i wiedziec ze i tak z wypadku wyjde calo, zastanow sie troche.

Proponuje sobie poogladac i nie mowic ze samochod nawet nowy jest bezpieczny.

http://pl.youtube.com/watch?v=aVADFMg1vlY

http://pl.youtube.com/watch?v=X6rnBGPgtl8

http://www.luknij.to.pl/

Rufio
07-12-2008, 17:25
Jest bezpieczniejszy zdecydowanie od starego. Widać niesamowity postęp

Magik123
07-12-2008, 22:11
Jest bezpieczniejszy zdecydowanie od starego. Widać niesamowity postęp

Masz racje ale przy predkosci 50-70km/h, powyzej to juz loteria.

Czacza83
16-12-2008, 17:34
Proponowal bym koledze zmienic temat, bo nijak sie ma do filmu, a dlatego ze to test, nikt testow nie przeprowadza przy predkosciach z jakimi wiekszosc jezdzi, wiec nie wiem co temat ma znaczyc, powiem Ci ze przy 100km/h twoje BMW czy jakikolwiek nowszy samochod przy zderzeniu czolowym Cie nie ochroni, a mniemam ze nie jezdzisz max 80km/h, wiec tu male sprostowanie, wedlug twojego toku myslenia nowym samochodem moge latac 150km/h i wiedziec ze i tak z wypadku wyjde calo, zastanow sie troche.

Nie wiem jak Ty, ale ja hamuje widząc zagrożenie. I paru ludzi, całkiem pewnie mądrych, doszło do wniosku że uderzenie następuje najczęsciej przy prędkści ok 64km/h.

Akurat taki offset to dla Sierry masakra. Ale przy pełnym pokryciu przodów, wyglądałoby to ZUPEŁNIE inaczej. Układ napędowy Fiesty wsiadałby do środka, a silnik Sierry pchałby slrzynię, ta wał, dalej dyfer, a ten niszczyłby wnękę koła zapasowego. A to całkiem mocne elementy, w dodatku pomocowane go budy całkiem solidnie. Czyli całkiem cacy dla pasażerów.

januszrycho
16-12-2008, 17:47
Postęp techniki jest ogromny. Wszystko to robią dla nas użytkowników.Systemy antypoślizgowe, abs i inne cacka pozwalają nam bezpieczniej jezdzic, ale prawa fizyki są nieubłagalne. Łatwiej nam sie trzymać drogi ale jak juz braknie nam wyobrazni i wypadniemy z drogi skutki magą być tragiczne. Tagże mimo techniki nie zapominajcie że i mistrzowie kierownicy gineli w zwykłych a przeciesz niezłych brykach. Szerokośći koledzy,bezpiecznej jazdy