Zobacz pełną wersję : selektor


sylwus02
04-12-2008, 07:21
witam,mam dwa pytania czy zeby wymienic selektor automatycznej skrzynki trzeba opuscic skrzynie? bo jak zajrzalem pod autko to dostep jest raczej sredni, pod skrzynka akurat w tym miejscu idzie wydech i drugie pytanie jak sie zabrac do wymiany wlacznika swiatel awaryjnych? i musze przyznac racje jednemu z kolegow ktory pisal ze nie zawsze powodem drgan podczas hamowania sa krzywe tarcze, wyczyscilem i nasmarowalem wszystkie elementy hamolcow (oczywiscie oprocz klockow i tarcz :fcp2 i drgania w kierownicy ustaly .pozdrawiam sylwus02

Struna
04-12-2008, 09:52
włacznik awaryjnych: odkręcasz obudowę kolumny kiery ( ze trzy śrubki od spodu i dwie od góry ) i już widzisz wtedy cały element zintegrowany z włacznikiem - czyli manetka migaczy, przekaźnik i włącznik awaryjnych.
Wymieniasz całość ( na dwóch śrubach przykręcone ) i tyle. Prosta robota.

Rafał A.(antek)
05-12-2008, 01:29
selektor da sie zdjac bez ruszania skrzyni. ciasno ale sie da.

sylwus02
13-12-2008, 13:13
witam, kupiłem włacznik awaryjek i mam pytanie , czy musze zdjac kierownice zeby go zmienic? i jeszcze jedno koles od ktorego kupilem włacznik awaryjek przyslal mi go razem z podpietym joystickiem do sterowania radiem ,wiem ze bez problemu moge go wypiac ale ciekawy jestem czy jesli nie mialem fabrycznego sterowania pod kierownica to czy da sie go podpiac do instalacji radia, czy jest wszystko przygotowane ,czy trzeba cos specjalnie przerabiac.pozdrawia sylwus02

Struna
13-12-2008, 15:05
bardzo często jest gotowa instalacja, jak zdejmiesz obudowę kolumny to poszukaj luźnej wtyczki owiniętej w gąbeczkę.

Rafał A.(antek)
14-12-2008, 01:00
niemniej modułu RIM i tak nie bedzie.

sylwus02
16-12-2008, 20:36
a co to moduł RIM???

J@nkes
16-12-2008, 20:50
do obsługi pilota przy kierownicy który steruje praca radia

sylwus02
19-12-2008, 21:30
witam czyli ze raczej nie bede mial tego modulu RIM ?mozna go dokupic , i czy to ma sens? ile taki modul kosztyje , czy montaz to skaplikowana sprawa?

J@nkes
20-12-2008, 08:55
skomplikowane w montażu nie jest, gdzieś na fst powinien być opis, kosz z pilotem wiązka i modulem jakieś 100zł, jazda ze sterowaniem przy kierownicy bezcenne.

sylwus02
22-12-2008, 16:42
czy modem RIM znajduje sie blizej radia czy joysticka? bo jak szukalem cos na tem temat to wyglada mi ze wiazka z modulem znajduje sie przy radiu,ale nie wiem na 100%

Struna
22-12-2008, 17:45
RIM jest nad nogami kierowcy zamocowany do stelaża takim metalowym klipsem ( widoczne po zdjęciu obudowy plastikowej )

skomplikowane w montażu nie jest, gdzieś na fst powinien być opis, kosz z pilotem wiązka i modulem jakieś 100zł, jazda ze sterowaniem przy kierownicy bezcenne.

wiązka do RIM-a jest bardzo trudno demontowalna z auta - idzie nią kabelek od VSS-a dodatkowy, który ginei gdzieś w wiązce głównej, więc trzeba to wycinać. Wyciąć to jeszcze nie problem ale fajnie jest jak działa automatyczna regulacja głośności względem prędkości.

J@nkes
22-12-2008, 18:47
RIM jest nad nogami kierowcy zamocowany do stelaża takim metalowym klipsem ( widoczne po zdjęciu obudowy plastikowej )

skomplikowane w montażu nie jest, gdzieś na fst powinien być opis, kosz z pilotem wiązka i modulem jakieś 100zł, jazda ze sterowaniem przy kierownicy bezcenne.

wiązka do RIM-a jest bardzo trudno demontowalna z auta - idzie nią kabelek od VSS-a dodatkowy, który ginei gdzieś w wiązce głównej, więc trzeba to wycinać. Wyciąć to jeszcze nie problem ale fajnie jest jak działa automatyczna regulacja głośności względem prędkości.

a no tak, o tym zapomniałem, ale niewiem czy mam coś popsute czy co, ale ja jakos nigdy nie zauwazyłem tej regulacji głośności zależnej od prędkości AVC mam na 5 ustawione

Struna
22-12-2008, 19:00
a masz w żółtej wtyczce od pilota biało-zielony kabel ? to właśnie on podaje vss-a. U mnie działa a mam AVC na +3 ustawione. Koło 120 słychać jak zgłaśnia. Zresztą podczas regulacji AVC też słychać że jak dasz wiecej to głośniej gra a jak zmniejszasz to cichnie.

sylwus02
23-12-2008, 17:54
a moze ktos wrzucic zdjecie jak ten modem wyglada bo bylem w serwisie forda i panowie zrobili wielkie oczy wiec nie wiem czego szukam,pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT sylwus02

Struna
25-12-2008, 21:10
czarne pudełko z gniazdem na jakieś 16 pinów w dwóch rzędach, wielkości mniej więcej pudełka od fajek.

sylwus02
04-01-2009, 19:49
witam wymienilem selektor i wszystko dziala tak jak trzeba1wielkie dzieki za pomoc,pozdrawiam sylwus02

sylwus02
20-01-2009, 18:27
witam, panowie nie moge nigdzie znaleść tego modulu RIM,moze ktos ma na sprzedaz albo wie gdzie kupic to cudo,pozdrawim sylwus02

J@nkes
20-01-2009, 19:12
allegro lub fst

Struna
20-01-2009, 20:07
sylwus02, pamiętaj jeszcze o jednym, sa dwa modele RIM-ów, jedne do tych większych radyjek ( 1,5 DIN ) a drugie do tych cieńszych ( 1 DIN ) - nie są one zamienne, znaczy podpiąć się da ale nie zadziała z radiem niepasującym taki modulik.

Rafał A.(antek)
21-01-2009, 01:08
a to jakas nowość, ja mam RIM od Ford 7000 podpiety do 1din ford 2007 i działa, Struna, to jak to jest wg ciebie?

J@nkes
21-01-2009, 06:27
niewiem jak jest z radiem 2007, ale RIM który pasuje do serii 5...6...7000, nie pasuje do radia z serii 4000

Rafał A.(antek)
21-01-2009, 09:26
1 słysze zeby 4000 mialo obsluge pilota :)

Struna
21-01-2009, 11:17
a to jakas nowość, ja mam RIM od Ford 7000 podpiety do 1din ford 2007 i działa, Struna, to jak to jest wg ciebie?


są dwa numery forda do RIM-ów, z tego co się orientowałem to właśnie zależność była od wielkości radia, ale może jednak jest nieco inna, do modeli.

sylwus02
21-01-2009, 18:16
oj chyba sie poddam ,chociaz zal ze lezy joystic i wola zamontuj mnie ale poczekam do wiosny

subratri
15-02-2009, 09:25
Witam panowie. Widze ze tu sie toczy walka jaka ja zamierzam stoczyc :D (no mniej wiecej)

najpierw zainteresowalo mnie ta regulacje glosnosci wzgledem predkosci :D
nie pamietam, zebym takowe w moim radio mial a oryginal to 2007R (deck + wzmacniacz) teraz mam bladego punkta Hamburg MP57 - juz od jakiegos czasu go mam. Osatnio wymyslilem zeby sobie podlaczyc jednak sterowania z tego kikuta pod kierownica. nie moge jednak nigdzie znalezc opisu wtyczki od pilota (tej zoltej) ktorej zdjecie sprobuje tu umiescic.
moze mi ktos powiedziec ktory kabel jest od czego??
i jeszcze jedno - co to jest AVC??

Rafał A.(antek)
15-02-2009, 11:46
AVC to wlasnie sygnal sterujacy podglasnianiem zaleznym od predkosci. Schemat ale jaki? Napisz jakie masz auto bo normalnie w zoltej sa 3 kable a u ciebie widze wiecej.

subratri
15-02-2009, 12:39
dodatkowe moga byc od glosnomowiacego Boscha.
moze nie tyle schemat co "rozpiske" pinow w tej kostce, ktory kabel od czego, a jesli nie w kostce to w radio 2007R.
samochod ja w opisie ale to bez znaczenia jak sadze

subratri
15-02-2009, 13:21
dobra
pojalem chyba :D
zielony to sygnal a czerw i czarny zasilanie :) tak??

Rafał A.(antek)
15-02-2009, 14:30
rocznik ma duze znaczenie w schematach instalacji el jak i model auta.

Struna
16-02-2009, 10:04
w scorpio do AVC idzie biało zielony, no ale to w scorpio.

sylwus02
12-03-2009, 07:45
Panowie dopiero wczoraj wymieniłem włącznik awaryjek bo stary jakoś się naprawił i dopiero ostatnio padł całkowicie, no i po wymianie niestety awaryjki nie działają, kierunki są ,robi zmianę świateł tylko nie działaj awaryjne , może macie jakiś pomysł gdzie zajrzeć żeby to sprawdzić?

arthurw
12-03-2009, 15:42
włacznik awaryjnych: odkręcasz obudowę kolumny kiery ( ze trzy śrubki od spodu i dwie od góry ) i już widzisz wtedy cały element zintegrowany z włacznikiem - czyli manetka migaczy, przekaźnik i włącznik awaryjnych.
Wymieniasz całość ( na dwóch śrubach przykręcone ) i tyle. Prosta robota.

jako ciekawostka mialem wczesniej escorta 1.6 EFI i padl mi w nim wlacznik kierunkowskazow i swiatel dlugich(w tym wszystko jest zintegrowane w jedno) kiedy wlanczalem kierunek w lewo palily sie dlugie albo kierunek glupial no i sie zabralem za rozbiorke tegoz elementu malutkie sprezynki malutkie styki podgiete wytarte sciezki ech...po 5 godz mozolnej pracy udalo sie zadzialal chyba do dzis bo widze swoje czerwone szalenstwo jak jezdzi i mruga dobrze:lol:...takze mozna zrobic nie trzeba zawsze wymieniac na nowy

Struna
12-03-2009, 15:44
przy obecnych cenach używek to się średnio opłaca ;) ale zrobić można.

arthurw
12-03-2009, 15:55
Panowie dopiero wczoraj wymieniłem włącznik awaryjek bo stary jakoś się naprawił i dopiero ostatnio padł całkowicie, no i po wymianie niestety awaryjki nie działają, kierunki są ,robi zmianę świateł tylko nie działaj awaryjne , może macie jakiś pomysł gdzie zajrzeć żeby to sprawdzić?

jezeli jest tak jak w escorcie a pewnie tak to wlacznik od awaryjek nie jest uzalezniony od kierunkow i swiatel jest zamontowany w prowadnicy plastikowej i na dole ma sprezynke i styk ktory zamyka i otwiera obwod ale musisz zdjac calosc odkrecic obudowe i delikatnie zdjac uwazajac by sie nie rozpadlo awaryjki mozna zdemontowac i sprawdzic co go boli...to tylko dosw z escorta nie powiem na 100% ze w scorpionach jest tak samo

sylwus02
12-03-2009, 19:35
Witam , ja już wczoraj go rozebrałem (ten stary) i niestety wydaje mi się ze wszystko gra,tj. ścieżki całe, sprężynki "sprężyste", żadnych zgorzeli itp. więc może jakiś przekaźnik lub coś w tym rodzaju ? Ale co gorsza dziś padło podświetlenie deski rozdzielczej, wczoraj po remoncie działało , chyba muszę udać się do "doktora" od elektryki mam takiego magika, jest dobry i tani , niestety sam wymiękam , dzięki za pomoc. Pozdrawiam wszystkich.