Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Kodowanie nowego kluczyka


sqidrafal
05-12-2008, 08:31
Witam
Mam taki problem zgubiłem kluczyk i nie moge odpalić auta.
Kluczyk już zakupiłem i został doszlifowany tylko czy ktoś może mi napisać jak zakodować go w vagu .
Wszyscy piszą ze da sie to zrobić tylko nie mogę sobie z tym poradzić, chyba że lepiej jechać do serwisu i niech oni mi to zrobią.
Jeżeli gdzieś taka instrukcja kodowania nowego kluczyka jest na forum to bardzo bym prosił o linka.
Bardzo dziękuje i pozdrawiam

freed
07-12-2008, 08:26
http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=freed19 tam coś znajdziesz

sqidrafal
08-12-2008, 12:25
Witam
Dziękuje za linka i POZDRAWIAM

klosek6
17-03-2009, 21:51
jak zakodować drugi kluczyk za pomocą kluczyka czerwonego czy jest jakaś instrukcja kodowanie nigdzie nie mogę znaleźć.

subratri
17-03-2009, 22:02
nie jest Ci potrzebny czerwony.
kodujesz pierwszy i zanim zgaśnie dioda w drzwiach kodujesz następny idt itd

klosek6
17-03-2009, 22:08
ale chodzi mi o immobilajzer ,żeby odpalał a nie o sterowanie centralnym.

tomi98
17-03-2009, 23:05
ale chodzi mi o immobilajzer ,żeby odpalał a nie o sterowanie centralnym. to aso Ci pozostaje i niezłe koszty pewnie :-(

n owicjusz
18-03-2009, 18:04
Byla tokowa instrukcja prawdopodobnie jakis rok temu temat byl walkowany tam tez byly instrukcje,niewiem czy nie przeklejone.

subratri
18-03-2009, 18:50
no ja czytałem ale w mondeo a nie w galaxy...

sosin70
18-03-2009, 19:08
W Warszawie OMC Motors Ford(serwis) ul.Osiedlowa 11(przy trasie Toruńskiej) 180zł kodowanie kluczyka.

taxidriver
18-03-2009, 19:33
no ja czytałem ale w mondeo a nie w galaxy...

prosze oto kodowanie sga.de i translator google :
Naucz kluczem do Wegfahrsperre ( nur Galaxy 4/2000 - 04/2006) Imobilizera (tylko Galaxy 4 / 2000 - 04/2006)

Voraussetzungen: Wymagania wstępne:
1. 1. Der neue Schlüssel hat einen eingebauten Transponder Nowy klucz jest wyposażony w transponder
2. 2. Es sind zwei weitere funktionierende Schlüssel vorhanden. Istnieją dwa inne roboczych istnieje klucz. Auch der schwarze Kunststoffschlüssel ist übrigens ein funktionierender Schlüssel. Nawet czarne plastikowe klucz jest w rzeczywistości funkcjonowania kluczowych.

Anlernen ist nicht schwierig: Naucz nie jest trudne:

• Ersten funktionierenden Schlüssel ins Lenkradschloss stecken, Zündung einschalten Pierwsze funkcjonowanie blokady kierownicy klucz do wtyczki, wyłącznik zapłonu
• Dann schnell den ersten Schlüssel herausnehmen, den zweiten funktionierenden Schlüssel ins Zündschloss stecken und wieder die Zündung einschalten. Wtedy pierwszy klucz szybko wykupić drugi funkcjonowania przekręcić kluczyk zapłonu i ponownie wstawić wyłącznik zapłonu.
• Dann schnell den zweiten Schlüssel herausnehmen und den neuen zu kodierenden Schlüssel ins Zündschloss stecken und wieder die Zündung einschalten. Potem szybko do drugiego klucza i usunąć nowy klucz do kodowania do zapłonu podłącz i zapłonu przełączyć ponownie.
• Die W LED in der Tür blinkt oder erlischt. Dioda LED miga na drzwi lub wychodzi.
• Die Zündung ausschalten Zapłon off

Lubelskie aso chce 150 po winie robi nie wiem jak wygląda wysyłka ale sprawdz sposób od niemca może da rade

subratri
18-03-2009, 20:49
mogłeś odpuścić to tłumaczenie, niemieckiego nie znam ale wiem, ze to niemiecki, a ten drugi język to jaki?? :D

no też jestem ciekaw czy pójdzie...

taxidriver
19-03-2009, 08:35
mogłeś odpuścić to tłumaczenie, niemieckiego nie znam ale wiem, ze to niemiecki, a ten drugi język to jaki?? :D

no też jestem ciekaw czy pójdzie...

Jest to bardzo proste Google twierdzi ze "polski "ja nie widze za wielkiej różnicy u co po nie których polityków mówią i też nie rozumiem co;)

Jeśli nie dasz rady tym zakodować mam jeszcze 2 opisy z autodaty też w takim języku;)

taxidriver
19-03-2009, 19:47
Nareszcie mam autko po dzwonie i testowałem kodowanie klucza ale jakoś marnie poszło czyli efekt 0.Nadal odpala na 5 s.i gaśnie imo odcina.Mam jeszcze opis z AD sprubuje i dam znać jakie efekty;)

klosek6
19-03-2009, 21:03
Znalazłem w necie coś takiego nie wiem czy działa ale w sobotę będę testował.

Wkładasz matkę, przekręcasz na zapłon, czekasz około 1sekundę, wyłączasz
zapłon, wkładasz nowy kluczyk, przekręcasz na zapłon, czekasz około 1 sek.
wyłączasz zapłon. Kluczyk jest zakodowany. Pozostałe też powinny działać. W
razie gdyby nie działały należy po kluczu czerwonym zakodować wszystkie
klucze jeden po drugim, czyli: klucz czerwony, klucz nr 1, klucz nr 2,

klosek6
31-03-2009, 22:36
metoda opisana wyżej nie działa może ma ktoś jakąś inną metodę?

taxidriver
31-03-2009, 23:22
Opis jest niedokładny !!!
powiien wyglądać mniej więcej tak :
1 wkładamy i przekręcamy klucz nr 1 na ok 1 s (dioda zaczyna mrugać )
2 następnie wkładamy i przekręcamy klucz nr 2 na ok 1 s (dioda świeci światłem ciągłym )
3 teraz wkładamy i przekręcamy klucz nr 3 potem wyjmujemy już gotowe klucz zakodowany (dioda gaśnie)
A więc potrzebujemy 2 kluczy zakodowanych aby zakodować 8 kluczy nie więcej niż 21 kluczy powyżej tej cyfry pierwsze są deaktywowane .
znalazłem ten opis w instrukcji obsługi do MK 2 jak ktoś chce mogę wkleić na forum

Rafał A.(antek)
01-04-2009, 08:41
ale co wy chcecie zakodowac, kluczyk nie majac zadnego czy kluczyk majac jakies kluczyki?

RafałB
01-04-2009, 10:49
Chodzi Wam o kodowanie nowego kluczyka?Bo chyba nie starego- oryginalnego?Przymierzam sie do wymiany baterii w orginale,potem też trzeba kodować go?

Opis kodowania z pl.instrukcji Galaxy MK2:

Aby zapewnić bezawaryjny
odczyt danych (kodu) pomiędzy
pojazdem i kluczykiem, nie naley
przysłaniać kluczyka przedmiotami
metalowymi. Na potwierdzenie
prawidłowej wymiany danych lampka
kontrolna zapali się na około trzy
sekundy po wyłączeniu układu.


Za pomocą dwóch zakodowanych
kluczyków moesz zakodować ich 8
Kadą z poniszych czynności wykonaj w
ciągu pięciu sekund.

1. Włó pierwszy kluczyk do stacyjki i
obróć do połoenia II.
2. Obróć kluczyk z powrotem do
połoenia 0 i wyciągnij go ze stacyjki.
3. Włó drugi kluczyk do stacyjki i
obróć go do połoenia II.
4. Obróć drugi kluczyk z powrotem do
połoenia 0 i wyciągnij go ze stacyjki -
tryb kodowania kluczyków został
włączony.
5. Jeeli włoysz teraz do stacyjki
kluczyk niezakodowany i obrócisz w
połoenie II w ciągu 10 sekund, zostanie
on zakodowany.
6. Po zakończeniu procedury
kodowania wyciągnij kluczyk ze stacyjki.
Poczekaj 5 sekund na włączenie układu.
Jeeli kodowanie nie zostanie
zakończone pomyślnie, lampka
kontrolna będzie błyskała po włączeniu
zapłonu nowo zakodowanym
kluczykiem, a silnik nie zostanie
uruchomiony.
Powtórz kodowanie po odczekaniu
20 sekund z włączonym zapłonem
(kluczyk w połoeniu II).

Sorry za błędy w tekście,ale ciężko sie ją kopiuje.

P.S.Wszystko pięknie ale z tego wynika że trzeba mieć 2 klucze zakodowane żeby zakodować 3ci.A jak ja mam tylko 1 klucz to co wtedy????

klosek6
01-04-2009, 18:18
Próbowałem już wszystkie metody z tego forum ,ale żadna nie działa.może ma ktoś jeszcze jakąś?

taxidriver
02-04-2009, 08:53
Mam 2 pewne działają w 100%mówie pewne:
1 serwis zamawiasz po winie i masz 150-250 zł ;)
2 dorabiacze kluczy za samo programowanie klucza w lublinie krzyczy 150 zł .
mam podobny problem padł mi 1 z kluczy i niestety musze sie udać do 1 z powyższych i zabulić bo przetestowałem wszystkie znalezione tu opisy i niestety kiszka:)

xBorkol
16-04-2009, 16:56
Może się przyda moja podpowiedź na przyszłość :P,otóż kupiłem MK2 z jednym czarnym kluczykiem (imob,pilot) i męczyło mnie to że jak go zgubie to będzie wielki problem, trafiłem okazję na allegro był taki sam kluczyk tyle że grot inny,wygrałem aukcje za 32 zł :) .Gdy już miałem ten kluczyk przyszedł czas na test włożyłem stary kluczyk do stacyjki ,przekręciłem szybko trzy razy,aż zapali się czerwona kontrolka od imob. (wiedziałem ile bo już kiedyś programowałem stary kluczyk) wyciągłem kluczyk ze stacyjki i wciskałem kilka razy przycisk na pilocie,należy wciskać przycisk na jednym i drugim pilocie,w przeciwnym razie zaprogramuje się tylko jeden.Teraz działają oba (pozostaje wymienić grot,pozdrawiam)

taxidriver
16-04-2009, 18:19
wyciągłem kluczyk ze stacyjki i wciskałem kilka razy przycisk na pilocie,należy wciskać przycisk na jednym i drugim pilocie,w przeciwnym razie zaprogramuje się tylko jeden.Teraz działają oba (pozostaje wymienić grot,pozdrawiam)
ale co działa pilot czy imo bo z pilotem nie ma sęka łatwo się programuje gorzej z imo mus mieć min 2 klucze zaprogramowane a ja mam 1 jak większośc 2 padł imo

RafałB
17-04-2009, 09:17
No dokładnie.Pewnie działa tylo pilot a imo już nie ... jak jest zwymianą baterii w oryginalnym kluczyku,łatwo sie to robi czy lepiej dać szpecowi od dorabiania kluczy?

MaRsy
27-04-2009, 10:45
Mam podobny problem jak autor postu, też mam tylko jeden kluczyk i taki czarny plastik, jakby kopia lub wzornik?
Są na pierwszym zdjęciu.
Jak widać w kluczyku nie ma sterowania do zamka.
Pomóżcie koledzy w takiej sprawie; chciałbym dorobić kluczyk jak na drugim foto (jest na aukcji allegro) i zakodować go do otwierania i zamykania auta z pilota w kluczyku, i oczywiście żeby auto odpalało :>
1/ czy uda się to zrobić za rozsądne pieniądze?
2/ czy wystarczy do tego ten "zapasowy" klucz i czarny odlew (jest przy nim przywieszka z ośmioznakowym kodem)?
3/ a może olać dorabianie oryginału tylko zakodować pilot bryloczek? Choć zapasowy klucz się czasem przydaje...

taxidriver
27-04-2009, 11:01
spoko mozesz kupowac masz pin i kupisz czysty klucz tylko dociąć i programowac klucz i działa

klosek6
27-04-2009, 11:21
jeszcze musisz sprawdzić jakie masz sterowanie podczerwień czy radiowe te kluczyki z 2 zdjęcia były i na podczerwień i radiowe z wyglądu takie same

MaRsy
27-04-2009, 22:09
jeszcze musisz sprawdzić jakie masz sterowanie podczerwień czy radiowe te kluczyki z 2 zdjęcia były i na podczerwień i radiowe z wyglądu takie same

Cenna uwaga, tylko jak to sprawdzić?

I jeszcze, czy macie dane ile takie szlifowanie i kodowanie będzie kosztować?

klosek6
28-04-2009, 20:18
kluczyk na podczerwień na przedzie posiada taką diodę jak pilot np od telewizora a radiowy takiej diody nie posiada.

MaRsy
28-04-2009, 22:28
kluczyk na podczerwień na przedzie posiada taką diodę jak pilot np od telewizora a radiowy takiej diody nie posiada.

To byłoby proste gdybym kluczyk z pilotem miał, ale mam tylko taki zwykły - ja go nazywam zapasowym bez żadnego przycisku czy diody...

Ten który można dostać jest radiowy, auto jest z maja 2005, wersja Futura

taxidriver
28-04-2009, 23:03
Jak dla mnie na pewno masz radiówkę ale dla pewności zadzwoń do serwisu podaj na nadwozia i podadzą ci co masz .Z tego co wiem Żeby zaprogramować pilota musisz mieć minimum 1 działający pilot, jak nie masz to chyba tylko serwis a więc przemyśl czy opłaca ci się kupować klucz którego serwis nie weżmie od ciebie do kodowania tylko sprzeda ci jeszcze 1 sztukę. Nie wiem jak wygląda kodowanie u dorabiaczy kluczy czy bez pilota da rade ale raczej nie.podzwoń lub przejedż się po paru punktach i wszystkiego się dowiesz lub prawie wszystkiego.;)

mekess
23-05-2009, 23:39
No to i ja (mój ojciec) mam problem. Wczoraj przywieźliśmy MKII 2001 z dwoma kluczami, obydwa chodziły, bo widać ślady używania. Jeden z pilotem drugi goły, obydwa FORD.
Pilot - można tylko otworzyć w drzwiach i odpalić na 1sek. (immo odłącza), Drugi ok.
Co teraz? Dlaczego nie działa. czy pestka w tym z pilotem powinna być widoczna tak jak na tym bez pilota?
Na to wszystko jeszcze zamek od kierowcy (wkładka) jest zepsuta i trzeba otwierać od pasażera. Jak założe dodatkowy alarm, to podepne sterowanie centrala i po sprawie, noo ale jeszcze zostaje immo. Jak to łyknąć? VAG nic nie poradzi?

Stefano
24-05-2009, 11:04
No to i ja (mój ojciec) mam problem. Wczoraj przywieźliśmy MKII 2001 z dwoma kluczami, obydwa chodziły, bo widać ślady używania. Jeden z pilotem drugi goły, obydwa FORD.
Pilot - można tylko otworzyć w drzwiach i odpalić na 1sek. (immo odłącza), Drugi ok.
Co teraz? Dlaczego nie działa. czy pestka w tym z pilotem powinna być widoczna tak jak na tym bez pilota?
Na to wszystko jeszcze zamek od kierowcy (wkładka) jest zepsuta i trzeba otwierać od pasażera. Jak założe dodatkowy alarm, to podepne sterowanie centrala i po sprawie, noo ale jeszcze zostaje immo. Jak to łyknąć? VAG nic nie poradzi?
Poradzi.
Poczytaj tą instrukcję:
http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=218793&postcount=10
albo;

Znalazłem też taką procedurę;

Potrzebujemy:
-interfejs VAG
-kod immobilizera(powinien znajdować sie na przywieszce pod zdrapka przy plastikowym kluczyku)

Odpalamy program wchodzimy w:

[17 - Instruments]
[Login - 11] - podajemy pin,poprzedzony cyfra 0,jezeli jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat,jeżeli jest nie prawidłowy mamy komunikat o niewłaściwym pinie.
Powinna zapalić sie kontrolka od IMMO.
Następnie
[Adaptation - 10]
Wpisujemy 21 w "Channel Number"
[Read] widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci
Wpisujemy 0 w pole "new value" -ta opcje wykasowuje obecnie zapamiętane kluczyki
[Test]
[Save]
W tym samym miejscu gdzie wcześniej wpisaliśmy 0,podajemy ile kluczyków chcemy zaprogramować,wiec jezeli beda to 2 to tyle wpisujemy nastepnie
[Test]
[Save]

W tym momencie kluczyk który jest obecnie w stacyjce powinien sie zaprogramować,a kontrolka zgasnąć.

[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Wyłączamy zapłon,wkładamy kolejny klucz włączamy zapłon,kontrolka powinna w ciągu 2s zgasnąć.

Kasowanie immo w kluczyku jak pamiętam, moze byc tylko 1 raz, pózniej trzeba dokupić pastylkę
Myslę , że ta procedura bedzie własciwa więc odpalamy, terkocze, radość....

Pozdr.

mekess
24-05-2009, 13:01
Ok. Dzięki bardzo, jedynie ten kod przywieszki, niestety brak. Może odczytam z programu :)

Powiadomie o efektach.

Miłej niedzieli.

granad
22-07-2009, 16:10
Cześć. Po przeczytaniu waszych problemów, dowiedziałem się, że nie tylko ja mam problem. Na szczęście moje klucze otwierają drzwi ręcznie, lecz mam problem z pilotem. w ogóle nie działa. Wymieniłem baterie i nic. Gość od którego kupiłem Mondeo mówił, że działał, ale chyba się baterie rozładowały. Chyba coś czuję, że to nie baterie. Jak to mogę sprawdzić. Co się jeszcze może zepsuć, spalić w takim pilocie. Pozdrawiam

ozontomek
22-07-2009, 19:47
Witam po dłuższej przerwie,ale wakacje mi się wydłużyły :)
Może to coś pomoże już kiedyś gdzieś to wklejałem
http://odsiebie.com/pokaz/4065081---f16c.html
http://odsiebie.com/pokaz/4065214---2a65.html
http://odsiebie.com/pokaz/4065427---a3d6.html
http://odsiebie.com/pokaz/4065482---5aba.html

granad
22-07-2009, 21:49
Dzięki wielkie ozontomek jutro zobaczę co da się zrobić. Pozdrawiam

mekess
22-07-2009, 23:03
Poczytaj tą instrukcję:


Znalazłem też taką procedurę;

Potrzebujemy:
-interfejs VAG
-kod immobilizera(powinien znajdować sie na przywieszce pod zdrapka przy plastikowym kluczyku)

Odpalamy program wchodzimy w:

[17 - Instruments]
[Login - 11] - podajemy pin,poprzedzony cyfra 0,Pozdr.

Próbowałem jakoś kombinować, ale niestety brak PINu i jestem uziemiony.

Dzięki wielkie.

granad
23-07-2009, 13:33
Próbowałem jakoś kombinować, ale niestety brak PINu i jestem uziemiony.

Dzięki wielkie.

Cześć ozontomek. Próbowałem tym sposobem i nic z tego. Kontrolka na moim kluczyku po naciśnięciu świeci,. ale tylko przez chwile dokładnie jest to mrugnięcie. Przestudiowałem całą operację kilka razy i nic.
Centralka wydaje się dziwnie pracowaćtj. jak otwieram czy zamykam od kierowcy wszystkie drzwi pracują, a jak otwieram od pasażera to zamek otwierają się i zamykają tylko od pasażera. Trochę dziwne. W moim escorcie centralny działa tak samo po obu tronach. Co to może oznaczać. Pozdrawiam.

Część mekess. Mojeklucze to chyba bardzo stary typ. Posiadam 2 klucze - 1 to klucz z kodem immobilisera, jego budowa prosta, płaska obudowa z logiem Ford i nic więcej, a drugi z pilotem centralnego. Jest on rozłączalny na część z kluczem i część elektroniczną, w której znajduje się bateria. Nie posiadam żadnej zdrapki, chyba że nie wiem jak ona "wygląda". Powiedz, co to jest przywieszka? Nie rozumiem mam dwa plastikowe klucze.
Pozdrawiam

ilo cyfrowy jest ten kod . Mam coś ale nie wiem czy to on.

mekess
23-07-2009, 17:58
Cześć ozontomek. Próbowałem tym sposobem i nic z tego.
... Co to może oznaczać. Pozdrawiam.

Kolego, ale ty chyba piszesz o mondku, a to już co innego.
Pytaj na swoim forum o fordzie bo tutaj to 99,9% VW :)

Nie pisz postów pod postem, tylko użyj opcji "edytuj".

Stefano
23-07-2009, 22:19
ilo cyfrowy jest ten kod . Mam coś ale nie wiem czy to on.
Faktycznie Kolego! Zmykaj do swojego działu Mondka, tu dzałają ludzie z SGA.

silencer
29-10-2009, 10:18
Witam,

Mam problem tego typu:
mam dwa kluczyki plus jeden plastikowy, tymi dwoma zwykłymi normalnie z pilota otwieram i zamykam auto ale jednym z nich nie mogę odpalić auta (nie kręci rozrusznikiem) i obserwując diodę w drzwiach to zapala ona się na kilka sekund a później w miarę szybko miga, przy tym który odpala auto dioda pali się chwilę a następnie gaśnie.

Nie wiem o co chodzi bateria, immo czy niezaprogramowany ?

Rafał A.(antek)
29-10-2009, 20:47
immo nie od tego auta, czyli nie zaprogramowany do auta kluczyk

BRUNO
12-11-2009, 20:51
Miałem ostatnio taki problem że podczas próby odpalenia auta zaczynała szybko mrugać dioda immobilisera a rozrusznik nie włączał się.

Naprawiłem to tak.

Cztery razy w miarę szybko przekręcałem kluczyk tak jakbym chciał odpalić auto po czym wyciągnąłem tez w miarę szybko kluczyk ... w tym czasie usłyszałem sygnał ciągły
tak z 2 sekundy. Podczas sygnału nacisnąłem przycisk na pilocie kluczyka ten od otwierania samochodu.

Po takim szybkim zabiegu wszystko wróciło do normy.