Zobacz pełną wersję : [MK7] Problem z temperaturą


rysiek182
06-12-2008, 21:30
Witam, chciałbym poruszyć kolejny raz problem termostatu i temperatury wnętrza forda escorta 1.3 endura-e. Otóż od jakiegoś czasu na postoju silnik potrafił mi sie zagrzać i temeratura osiągana przez płyn chłodniczy była zbyt wysoka, wskazówka była za napisem NORMAL, ale wewnątrz samochodu było zimno, chłodnica nie chłodziła, ale tak się działo tylko w czasie postoju. Wymieniony został termostat, i było bez zmian, po wrzuceniu obu do wody to się otwierały oba przed temperaturą gotowania, więc chyba są sprawne, ale nie chciałem uszkodzić silnika stojąc w korku, więc zdemontowałem termostat i na razie jeżdżę bez no i teraz silnik jest wyziębiony, wskazówka nie osiąga nawet litery N, a z kratki leci zimne powietrze. Nie wiem, do końca jak działa nadmuch do wnętrza samochodu, z którym obiegiem jest on sprzężony, gdyż nie jestem mechanikiem. Drodzy forumowicze, doradźcie, co jeszcze należałoby sprawdzić, żeby zlokalizować usterkę.

Pozdrawiam

brajdak
07-12-2008, 08:22
Oczywiscie plynu nie masz za malo? Mi przyszla na mysl ze pompa wodna padla i na niskich obrotach poprostu nie tloczy plynu i silnik ci sie grzeje a tym bardziej nie przeplywa plyn przez nagrzewnice. Taki moj pomysl ale tez mechanikiem nie jestem.

rysiek182
07-12-2008, 09:29
Podczas gdy okazało się, że to faktycznie nie jest wina termostatu, to tez pomyślałem o pompie, ale domorosły mechanik, mój kolega zapewnił mnie, że ona nie może się popsuć, więc nie brałem tej opcji pod uwagę. W jaki sposób można sprawdzić poprawność pracy tej pompy.

Proszę, wymieńcie mi wszystkie elementy układu chłodniczego, ile ja mam czujników temperatury, i gdzie one są umieszczone, oraz czym sterują, będę wdzięczny.


Pozdrawiam.

Magik123
07-12-2008, 09:44
Dwa czujnki, jeden na deske rozdzielcza, drugi do komputeram, a nie masz moze gdzies czegos pozapychanego?

rysiek182
07-12-2008, 10:16
Dzisiaj jestem umówiony z innym znajomym mechanikiem i będziemy sprawdzać również drożności, więc mam nadzieję, że dzisiaj napiszę już że usterka została zlokalizowana.

truckman1
07-12-2008, 10:56
Wypnij z zbiornika wyrównawczego ten cienki przewód i odpal silnik,jeżeli nie bedzie leciał płyn znaczy nie masz obiegu.

rysiek182
07-12-2008, 13:25
No i się udało, hmm, dziwne bo zrobiliśmy tylko takiego myka, że przedmuchaliśmy wężownicę od nagrzewania wnętrza samochodu, ale w drugą stronę, niż ta którą wymusza pompa wody.

Nie rozumiem, czy rzeczywiście zwykła pompka samochodowa ma większą siłę, niż pompa wymuszająca obieg czynnika chłodzącego.

Aaa, i co się teraz stało dziwnego, teraz, jak silnik jest dogrzany, to przy określonej wartości prędkości obrotowej silnika, samochód dławi się, traci siłę, tak jakby zmieniła się proporcja mieszanki paliwo-powietrze, i tak się dzieje na III biegu ok 60km/h, na IV biegu przy 90km/h a na V biegu idealnie przy 120 km/h.

Wiem, że mam silnik krokowy do wymiany, bo kiedyś gasł mi na wolnych obrotach i po prostu tymczasowo podkręciłem mu obroty, ale czy to może mieć wpływ na to dławienie??


Pozdrawiam