Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Element półosi prawej między łożyskiem a skrzynią biegów - jak się nazywa?


krzyspvfr
08-12-2008, 17:05
Witam!

Wygląda na to, że mam do wymiany część - element, który wychodzi ze skrzyni biegów i "przechodzi" w prawą półoś - przez łożysko podpierające. Czyli chodzi mi o to na lewo od łożyska.

Czy ktoś mógłby mi wkleić zrzut z programu serwisowego, jak to wygląda i jakie ma symbole części?

krzyspvfr
08-12-2008, 20:14
Sam sobie odpowiem, może się kiedyś jeszcze komuś przyda :-)

Numer części Ford: 1140358.
http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,0 ... 376,0.html (http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,03,,pl-pln,667376,0.html)

Tylko nie wiem, czy coś jeszcze tam nie przychodzi przypadkiem...

subratri
12-12-2008, 06:58
nic nie przychodzi :) jadna strona idzie do skrzyni, druga laczy sie z druga czescia polosi, a lozysko jest przykrecane do b loku silnika przy pomocy lapy ktora juz masz :)

oldamo
14-12-2008, 16:18
Jakie były oznaki tego, że ta część jest (była) uszkodzona?

krzyspvfr
14-12-2008, 16:53
Jakie były oznaki tego, że ta część jest (była) uszkodzona?

Do końca jeszcze nie wiem czy to to - okaże się jutro, będę miał wyciągniętą półoś ze skrzyni i wtedy zobaczymy co to.
Objaw to stukanie przy puszczaniu gazu, czasem przy wciskaniu sprzęgła (w czasie jazdy).

subratri
14-12-2008, 21:11
Objaw to stukanie przy puszczaniu gazu, czasem przy wciskaniu sprzęgła (w czasie jazdy).
no i ja tak mam bo mam walnieta poduche pod skrzynia - odwiecznie walnieta (juz ja nawet probowalem oszukac ale pomoglo na 2 miechy)
no ale moze u Ciebie padlo lozysko choc to chyba malo prawdopodobne bo ono pracuje w idealnych wrecz warunkach, mozna je sprawdzic bez wyciagania polosi, wystarczy nia poruszac, jesli nie ma luzu to znaczy ze lozysko jest ok

krzyspvfr
14-12-2008, 21:36
Objaw to stukanie przy puszczaniu gazu, czasem przy wciskaniu sprzęgła (w czasie jazdy).
no i ja tak mam bo mam walnieta poduche pod skrzynia - odwiecznie walnieta (juz ja nawet probowalem oszukac ale pomoglo na 2 miechy)
no ale moze u Ciebie padlo lozysko choc to chyba malo prawdopodobne bo ono pracuje w idealnych wrecz warunkach, mozna je sprawdzic bez wyciagania polosi, wystarczy nia poruszac, jesli nie ma luzu to znaczy ze lozysko jest ok

A czemu nie wymienisz tej poduchy jeżeli walnięta?

U mnie jest wyraźny luz kilkumilimetrowy (kilka mm po obwodzie) na wejściu prawej półosi do skrzyni biegów. Pytanie, czy to to powoduje te stuki... mechanik który mi pierwotnie zdiagnozował ten luz jako przyczynę stukania sam ma prywatnie Galaxy MK2 i mówi, że u siebie też to miał i musiał wymienić. Pytanie czy mnie nie naciąga... więc spróbuję to zweryfikować w innym serwisie. Ten inny to "Karford" w Zielonej Górze, może ktoś korzystał - ja jeszcze nigdy, zobaczymy...

krzyspvfr
15-12-2008, 11:43
Odpowiadam we własnym wątku, żeby zostało dla innych na przyszłość.
Ponoć jest to standardowa usterka w SGA, objawem jest właśnie stukanie przy puszczaniu gazu.

Do wymiany są następujące części:
nr Ford 1140358 - półoś prawa krótka, numer referencyjny VW 02N409356H, koszt w detalu 612 zł,
nr Ford 1121392 - półoś wewnętrzna, numer referencyjny VW 02N409345A, koszt w detalu 669 zł,
nr Ford 1209334 - oring, numer referencyjny VW 068145119, koszt w detalu 30 zł.

Piszą o tym na sgaf.de, tutaj:
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?p=302541
i tutaj:
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=46644

janbra
15-12-2008, 12:43
Taniocha jak zwykle,, wymieniłeś te półosie?

krzyspvfr
15-12-2008, 12:51
Taniocha jak zwykle,, wymieniłeś te półosie?

Nie jeszcze nie wymieniłem, auto stoi u mechanika i czeka na części... w środę mają być.

cowboy
15-12-2008, 17:19
Odpowiadam we własnym wątku, żeby zostało dla innych na przyszłość.
Ponoć jest to standardowa usterka w SGA, objawem jest właśnie stukanie przy puszczaniu gazu.

Do wymiany są następujące części:
nr Ford 1140358 - półoś prawa krótka, numer referencyjny VW 02N409356H, koszt w detalu 612 zł,
nr Ford 1121392 - półoś wewnętrzna, numer referencyjny VW 02N409345A, koszt w detalu 669 zł,
nr Ford 1209334 - oring, numer referencyjny VW 068145119, koszt w detalu 30 zł.

Piszą o tym na sgaf.de, tutaj:
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?p=302541
i tutaj:
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=46644


Kurcze mnie też to chyba czeka. Mam te same objawy-ja jeszcze umiem jeździć w miarę bez stukania-operując sprzęgłem. Ale jak żona siądzie, to :565:
Poduszkę pod skrzynią wymieniłem, ale nic nie pomogło-była jeszcze w niezłym stanie.
Nie ma jakichś tańszych zamienników tych części?
Co tam konkretnie się "wyrabia", że stuka w tej półosi? Frez?

krzyspvfr
15-12-2008, 17:32
Kurcze mnie też to chyba czeka. Mam te same objawy-ja jeszcze umiem jeździć w miarę bez stukania-operując sprzęgłem. Ale jak żona siądzie, to :565:
Poduszkę pod skrzynią wymieniłem, ale nic nie pomogło-była jeszcze w niezłym stanie.

U mnie stukanie trwa od jakiś 2000 km - tzn. zacząłem je zauważać 1500-2000 km temu, i ponoć ten element w skrzyni jest w fatalnym stanie - tak mówił mechanik który to rozbierał.


Nie ma jakichś tańszych zamienników tych części?

No właśnie ponoć nie. I tak części "fordowskie" - są tańsze niż odpowiedniki VW, chociaż pewnie to dokładnie to samo.

Co tam konkretnie się "wyrabia", że stuka w tej półosi? Frez?

W tym elemencie z łożyskiem podporowym chyba ten wielowypust.. a to co siedzi w skrzyni - nie mam pojęcia.
Może zrobię jakieś fotki jak mi to dadzą.

cowboy
15-12-2008, 21:02
Kurcze mnie też to chyba czeka. Mam te same objawy-ja jeszcze umiem jeździć w miarę bez stukania-operując sprzęgłem. Ale jak żona siądzie, to :565:
Poduszkę pod skrzynią wymieniłem, ale nic nie pomogło-była jeszcze w niezłym stanie.

U mnie stukanie trwa od jakiś 2000 km - tzn. zacząłem je zauważać 1500-2000 km temu, i ponoć ten element w skrzyni jest w fatalnym stanie - tak mówił mechanik który to rozbierał.


Nie ma jakichś tańszych zamienników tych części?

No właśnie ponoć nie. I tak części "fordowskie" - są tańsze niż odpowiedniki VW, chociaż pewnie to dokładnie to samo.

Co tam konkretnie się "wyrabia", że stuka w tej półosi? Frez?

W tym elemencie z łożyskiem podporowym chyba ten wielowypust.. a to co siedzi w skrzyni - nie mam pojęcia.
Może zrobię jakieś fotki jak mi to dadzą.

To co siedzi w skrzyni też będziesz wymieniał? Zrób fotki starych części i wrzuć tutaj, please. Chętnie obejrzę co mnie czeka. Ile ci zaśpieawli za wymianę tych elementów?

krzyspvfr
16-12-2008, 06:30
To co siedzi w skrzyni też będziesz wymieniał? Zrób fotki starych części i wrzuć tutaj, please. Chętnie obejrzę co mnie czeka. Ile ci zaśpieawli za wymianę tych elementów?

Jak się uda to będą fotki.
Sama wymiania nie jest droga, od 80 zł u pana Kazia w stodole ;) do 150 zł w takim lepszym warsztacie.

krzyspvfr
17-12-2008, 17:40
OK. Auto zrobione. Stukania nie ma - żadnego, przy wciskaniu sprzęgła, dodawanie, odejmowanie gazu - błoga cisza.
Elementy były bardzo zużyte, po złożeniu do kupy tych dwóch części które zostały wyjęte z mojego auta był wyraźny luz promieniowy na wielowypustach jak i osiowy. Mechanik mówi że kilka mocniejszych ruszeń i byłoby trrrrach.

W załącznikach fotki wymienionych części.

krzyspvfr
17-12-2008, 17:44
Kolejne 3 fotki.

Muszę dodać że ta część o numerze 1140358 (ta z łożyskiem podpierającym) podlega zwrotowi i normalnie Ford pobiera kaucję 150 zł, zwrotną w momencie odesłania starej części.

janbra
17-12-2008, 18:37
Jaki koszt takiego zabiegu pomijając tą kaucję zwrotną 150zł.

krzyspvfr
17-12-2008, 18:55
Jaki koszt takiego zabiegu pomijając tą kaucję zwrotną 150zł.

Tak jak pisałem, 612 + 669 + 30 zł, czyli razem 1311 zł za części w detalu. Takie ceny mi podano.
Oczywiście można coś urwać z tej ceny jak ktoś ma znajomości, ale akurat na tych częściach daje się urwać pojedyncze procenty.

sp4jkk
18-12-2008, 18:06
Ja mam niestety też objawy stukania w prawej stronie z przodu ale to w wyniku zdrzenia się z krawężnikiem gdy była ślizgawka. Mimo 20 km/h to felga stalowa lekko wgięta, opona na szczęście cała. Ale pojawiło się stukanie, gdy jest napęd podawany na te koło. Mam automat, więc napęd chyba jest cały czas, ale słychać takie stuknięcie, gdy ruszam z miejsca.
Czy to może być ta sama przyczyna, że uszkodziło się łożysko, bądź jakaś część półosi?
Wiem, że dowiem się jak rozbiorę. Aż się boję.

Pagob
18-12-2008, 20:31
Mechanik mówi że kilka mocniejszych ruszeń i byłoby trrrrach.

No toś mnie pocieszył - jeżdżę już 2 lata z objawami stukania i "tykania" przy nagłym puszczaniu gazu i nauczyłem się z tym żyć :fcp2 na tyle, że przy płynnym operowaniu gazem wyeliminowałem te objawy; problem jednak jest i widzę, że bardziej powszechny, niż myślałem;

A co z drugą stroną - nie robiłeś jej? bo u mnie luzy są po obydwu stronach półosi - przy skrzyni.

krzyspvfr
19-12-2008, 06:36
Mechanik mówi że kilka mocniejszych ruszeń i byłoby trrrrach.

No toś mnie pocieszył - jeżdżę już 2 lata z objawami stukania i "tykania" przy nagłym puszczaniu gazu i nauczyłem się z tym żyć :fcp2 na tyle, że przy płynnym operowaniu gazem wyeliminowałem te objawy; problem jednak jest i widzę, że bardziej powszechny, niż myślałem;

A co z drugą stroną - nie robiłeś jej? bo u mnie luzy są po obydwu stronach półosi - przy skrzyni.

Nie. Lewa strona jest OK.

sp4jkk
19-12-2008, 07:07
Nie. Lewa strona jest OK.

Lewa strona jezdni jest w lepszym stanie, niż prawe pobocze i pewnie dlatego szybciej się wyrabia prawa strona. Z prawej jak nie garb to dziura i już.

Klaif
27-02-2009, 07:31
lewa strona jest krótsza, moment jest przenoszony na krótszym "ramieniu"

kiel73
13-03-2009, 22:50
Witam. Powiedz mi czy wymieniałeś tę półoś w Serwisie Forda czy w jkims innym warsztacie ?

subratri
13-03-2009, 22:53
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=63053 tu poczytaj
to można zrobić nawet samemu, prosty zabieg :)

egonmonia
14-03-2009, 01:23
http://poradnik.telewizor.eu tu poczytaj
to można zrobić nawet samemu, prosty zabieg :)

dla Ciebie kolego wszystko jest proste heheh Ty jakiś alladyn jesteś czy co :) widać że jesteś PROSTY CZŁOWIEK :p gdybyś uruchomił chociaż odrobinę mózgu wiedziałbyś ze nie pyta o rozwiązanie problemu ten CO WIE lecz TEN który tego jeszcze nie doswiadczył .A ja nie wiem dlaczego nie trawie takich mądralińskich jak ty :P DUŻO RYCZY mleka wcale nie daje ( no może troszkę )

ps: prosty zabieg musiasz zrobić na swoim łebku > bo mózg już poszedł odpoczywać :)

subratri
14-03-2009, 07:18
No ale kiedy to jest proste :D Potrzeby jest podnośnik, zestaw kluczy i mydło żeby się umyć :D. Mimo wszystko myślę, że wyczerpująco odpowiedziałem na pytanie czy wymieniać w ASO czy w jkims innym warsztacie :D
:564:

RafałB
14-03-2009, 10:25
Pisze w ramach ostrzeżenia jeśli ktoś słyszy jakieś dziwne odgłosy,a autko chodzi lux.U mnie na na 1-ce,2-ce i wstecznym(tylko)mam automat jak turbo tylko zacznie działać i szybko puszcze gaz,słysze takie jakby tarcie(Nie stukanie)pojechałem do mechaników i diagnoza tylko jedna:Początek końca turbosprężarki.Słychać to tylko na małych bieach,kiedy turbo ma największy opór i obciążenie.Po niedzieli oddaje na regeneracje,jeden z forumowiczów miał to samo.pozdrawiam.

janbra
14-03-2009, 10:29
Witam. Powiedz mi czy wymieniałeś tę półoś w Serwisie Forda czy w jkims innym warsztacie ?

W warsztacie zrobią, koszty tak jak pisał krzyspvfr do 150zł za robociznę. W serwisie to aż strach pytać :)

n owicjusz
14-03-2009, 19:08
Wystarczy lewarek zestaw kluczy rura gruboscienna(do dokrecenia )mydlo i piwo,po zabiegu.czas okolo 1 godz.

Andrew1969
09-08-2009, 21:13
wracam do tematu , który KOLEDZY już wcześniej poruszaliście.....cóż drogie autko ...drogie części....i mnie czeka wymiana opisywanych elementów , choć objawy troszkę inne niż u was, otóż m 2 a 3 tys obrotów i to podczas przyśpieszania zazwyczaj dziwne drżenie auta , raczej odczuwałem tył , wibracje całej karoserii, wymontowana półośka prawa miała uszkodzona blachę - mocowanie na 2 śruby, łóżyskowane , chyba podpora półośki, guma naderwana , poza tym okazało się przy demontażu że "ktoś" pozostawił tam bit, i tak to wszystko do kupy skręcił.....ja zrobiłem ok 15 tyś km zanim autko dostało drgań karoserii, teraz decyzja taka, wymieniam tylko półośke z podporą - poprzednia straciła frezy....i mam zapewnienie że będzie OK. koszt : półośka 510 zł wymiana 80 zł i w drogę............pierwszy mechanik po 2 dniach zmagań oddał autko i powiedział ,że jego wiedza się skończyła , nie wie co jest przyczyną drżeń karoserii, wszystko jest w podwoziu i silniku OK , drugi przejechał się autem i powiedział od razu co może być przyczyną , diagnoza potwierdzona/

Andrew1969
15-08-2009, 10:39
wracam do tematu , który KOLEDZY już wcześniej poruszaliście.....cóż drogie autko ...drogie części....i mnie czeka wymiana opisywanych elementów , choć objawy troszkę inne niż u was, otóż m 2 a 3 tys obrotów i to podczas przyśpieszania zazwyczaj dziwne drżenie auta , raczej odczuwałem tył , wibracje całej karoserii, wymontowana półośka prawa miała uszkodzona blachę - mocowanie na 2 śruby, łóżyskowane , chyba podpora półośki, guma naderwana , poza tym okazało się przy demontażu że "ktoś" pozostawił tam bit, i tak to wszystko do kupy skręcił.....ja zrobiłem ok 15 tyś km zanim autko dostało drgań karoserii, teraz decyzja taka, wymieniam tylko półośke z podporą - poprzednia straciła frezy....i mam zapewnienie że będzie OK. koszt : półośka 510 zł wymiana 80 zł i w drogę............pierwszy mechanik po 2 dniach zmagań oddał autko i powiedział ,że jego wiedza się skończyła , nie wie co jest przyczyną drżeń karoserii, wszystko jest w podwoziu i silniku OK , drugi przejechał się autem i powiedział od razu co może być przyczyną , diagnoza potwierdzona/


NO I OKAZUJE SIĘ że półośka wymieniona na sprawną , drgania karoserii zmniejszyły się ale są nadal ............podczas przyśpieszania , raczej m 2 a 3 tys obrotów , NIE MAM JUZ SIŁY , BRAK POMYSŁÓW CO DALEJ , JEST TO WKURZAJACE JAK LEKARZ-MECHANIK MÓWI -NIE WIEM...............MACIE POMYSŁY????

janbra
15-08-2009, 10:52
A przeguby wewnętrzne sprawdzałeś?

dydorobert
15-08-2009, 19:19
sprawdź dokładnie prawy wewnętrzny przegub napędowy na półosi

Andrew1969
15-08-2009, 19:45
sprawdź dokładnie prawy wewnętrzny przegub napędowy na półosi

wymieniłem prawy krótki przegub z podporą , na dobry , z dobrymi frezami i dobrą podporą z łózyskiem.

t nowak
16-08-2009, 08:04
wymieniłem prawy krótki przegub z podporą , na dobry , z dobrymi frezami i dobrą podporą z łózyskiem.

witam mi juz rece opadly,dzisiaj wrocilem z polski,przedwczoraj wymienilem w warsztacie
wszystkie przeguby bylo dobrze przez 500 km teraz przy ruszaniu mam dziwne szarpanie i telepie jak telepalo-stawiam jeszcze na podpore skrzyni,ogolnie czuje sie jak po kilku wylewach na raz i wiem jedno juz nigdy wiecej w zyciu nie kupie takiego wynalazku jakim jest SGA


pozdrawiam

Andrew1969
22-08-2009, 15:12
witam mi juz rece opadly,dzisiaj wrocilem z polski,przedwczoraj wymienilem w warsztacie
wszystkie przeguby bylo dobrze przez 500 km teraz przy ruszaniu mam dziwne szarpanie i telepie jak telepalo-stawiam jeszcze na podpore skrzyni,ogolnie czuje sie jak po kilku wylewach na raz i wiem jedno juz nigdy wiecej w zyciu nie kupie takiego wynalazku jakim jest SGA


pozdrawiam
Witam , mnie tez KOLEGO ręce i nogi opadają , wczoraj odebrałem autko po wymianie przegubów , wszystko miało byc SUPER , po przejechaniu 20 km znów auto dostaje wibry jak wcześniej , dodaje gazu wibracje , zdejmuje nogę z gazu ustaje , czyli jak coś się nagrzeje tak zaczyna się zachowywać , jak na wolnym biegu tego nie ma , jak rozpędzę auto i włączę jałowy nie ma , jak nóżka z gazu nie ma , a pojawia się przy rozgrzanym silniku i dodawaniu gazu , K* Mać co jest , jestem w takiej sytuacji ............. że auto MUSI być , do kogo teraz mam pojechać ze samochodem , kto mi teraz pomoże

silencer
17-08-2011, 11:57
Muszę wymienić prawą półoś z podporą oraz element wchodzący do skrzyni, posypały się frezy. Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/sharan-galaxy-alhambra-podpora-walek-polos-p-i1742208808.html co o tym sądzicie?
Na Alledrogo można też znaleźć regenerowane, czy jest sens się nad nimi zastanawiać? Na stronie http://ewcar.pl/pl,category,106910,przeniesienie,napedu.html nowa kosztuje 675zł

KrisW
17-08-2011, 12:37
Tylko że ta nowa to tylko 1 część, druga wchodzi w skrzynię i kosztuje prawie tyle samo. Ja założyłem tą regenerowaną. Na razie spokój ok 5 tys km.

silencer
17-08-2011, 13:25
Ile dałeś za regenerowaną? i na czym polega ta regeneracja?

Jarek G.
17-08-2011, 20:09
Witaj,
Póloś z firmy ewcar to oryginały ale ta cena to cena półosi nie do naszego. Do naszego sama podpora kosztuje prawie 1000 zeta.
Ja jestem trakcie przygotowań do wymiany i zakupu właśnie w Motomaxie.
Jest ona po regeneracji - zostaje przedłużony wielowpust i lepiej uszczelniony.
g:DD

kuczol
17-08-2011, 21:11
Na stronie http://ewcar.pl/pl,category,106910,przeniesienie,napedu.html nowa kosztuje 675zł

Nie wiem jak ty, ale ja uważam że to też jest regenerowana - przecież chcą starą odesłać, pobierają kaucję 150 zł.
Ten pierwszy link to jest ta właściwa regeneracja. Wszyscy chwalą tą firmę z Torunia i przedłużane wielowypusty.
Też mnie to czeka - mam pierwsze objawy, ale czekam aż się....., bo te objawy raz są a częściej nie ma.

silencer
18-08-2011, 08:03
Mam pewną wątpliwość (oczywiście wątpliwość laika) co do tych przedłużanych wielowypustów. Zastanawiam się, czy jeśli wielowypusty w tym miejscu będą mocniejsze to czy te na króćcu od strony skrzyni wytrzymają i nie trzeba będzie następnym razem rozbierać skrzyni??
Wolałbym wymienić półoś i króciec niż wyciągać całą skrzynię.

KrisW
18-08-2011, 11:13
Tam chodzi bardziej o uszczelnienie niż długość. Bo nowy ma założoną ładną gumę i objemkami skręconą. Dlatego jak nawalisz smaru grafitowego to nic się nie stanie. A oryginał ma tylko dekielek mosiężny i taką malutką uszczelkę coś jak simmering. Dostaje się woda, rdza i lecą zęby. Regenerowaną miałem na myśli tą z motomaxa z przedłużonym wielowpustem. Zakładaj nic się nie stanie.

silencer
21-08-2011, 07:46
W poniedziałek będę miał komplet z Motomaxa. Z tego co wiem to w komplecie dają pierścień łożyskujący.
Czy powinienem na coś uważać przy składaniu? Kolejność elementów na króćcu mam nadzieję, że taka sama jak przy demontażu.

Jarek G.
21-08-2011, 11:11
Ile zaplaciles? Pisze na niemieckiej klawiaturze, wiec nie mam polskich liter.

silencer
21-08-2011, 18:12
Tak jak na ich stronie 910zł + przesyłka, na alledrogo cena jest trochę wyższa.

Jarek G.
21-08-2011, 18:38
Przeciez na alledrogo jest cena 830 zeta. To jak to wyzsza?

kuczol
21-08-2011, 20:47
Przeciez na alledrogo jest cena 830 zeta. To jak to wyzsza?

To zależy czy jest z króćcem skrzyni biegów czy bez (z 950, bez 830). Sam nie wiem czy to jest konieczne czy nie. Ale uważnie się przyglądam, zaczynają mnie wkurzać te dolegliwości, a nie mówiąc o obawie przed dłuższą trasą. Wydaje mi się że zchipowanie przyspieszyło zużycie tych elementów.

silencer
22-08-2011, 07:55
To zależy czy jest z króćcem skrzyni biegów czy bez (z 950, bez 830). Sam nie wiem czy to jest konieczne czy nie. Ale uważnie się przyglądam, zaczynają mnie wkurzać te dolegliwości, a nie mówiąc o obawie przed dłuższą trasą. Wydaje mi się że zchipowanie przyspieszyło zużycie tych elementów.

Mi właśnie frezy padły jakieś 60Km od domu kiedy wracałem z małej wycieczki no i pozostało holowanie. Zużycie zazwyczaj przyspiesza przedostawanie się wody między frezy z powodu słabego uszczelnienia.

Przeciez na alledrogo jest cena 830 zeta. To jak to wyzsza?

Na alledrogo są dwie oferty jedna za 830 i 950. Po zdjęciach i opisie raczej trudno wywnioskować czym się różnią. Dzwoniłem do nich i zamówiłem z ich strony w cenie 910zł + przesyłka.

Jarek G.
22-08-2011, 18:56
Wydaje mi się że zchipowanie przyspieszyło zużycie tych elementów.
Wydaje mi się, że ten element jest obliczony i na 90KM i na 150KM. Po prostu nie przypuszczali, że wykończy go siła natury - woda+rdza.Ich architektom zabrakło wyobrażni - skoro ten element jest narażony na ekstremalne warunki (woda, śnieg, solanka) to powinni to lepiej zabezpieczyć. No ale cóż. Polak potrafi. I dlatego ja też zamawiam w Motomax komplet i wymieniam.
Pozdro.

silencer
29-08-2011, 06:53
Czy do poprawnego dokręcenia króćca wchodzącego do skrzyni potrzebny jest jakiś specjalny sprzęt? Żeby śruba załapała gwint musiałem trochę docisnąć króciec, po dokręceniu nie jestem pewien czy wszystko jest szczelne i nie będzie mi tamtędy oleju ze skrzyni wywalać.

KrisW
29-08-2011, 09:23
Normalny torx. nic nie potrzeba. Jak dokręcisz z umiarem to będzie dobrze.

guliwer111
04-12-2011, 08:40
a jak koledzy zamawiali te podpory w motomaxie to w kąplecie był ten króciec do skrzyni i uszczelki, czy trzeba zamawiać oddzielnie?bo wczoraj sprawdzałem u siebie przyczynę stukania przy dodawaniu i puszczaniu gazu no i właśnie szukam tych części bo mnie też czeka przygoda z podporą półośki

Jarek G.
04-12-2011, 20:09
Z motomaxa dostajesz kompletne dwie części - podporę łożyska i element wchodzący do skrzyni biegów + śruba, osłonę gumową, opaskę, smar. Pozostaje to tylko zamontować.
Pozdro. g:D

guliwer111
11-12-2011, 18:09
a witam kolegę Jarka,już zamówiłem, koszt z wysyłką to 970zł, w moim przypadku dojdzie jeszcze koszt wysyłki do belgi , no i oczywiście troche to potrwa zanim dostanę część, ale poczekam.mam nadzieje że poradzę sobie z wymianą

Jarek G.
18-12-2011, 14:19
Witam po powrocie z nart.
Wymiana półośki nic nie dała. Nadal drżenie między 1500-2000 na dwójce.
Szukam dalej.
Może jakieś sugestie?
Pozdro.

ED1970
19-12-2011, 07:02
Zapewne bedzie to przegub wewnętrzny , przynajmniej u mnie tak było

Jarek G.
19-12-2011, 12:50
Przegub wewn. wymieniłem już wcześniej. I nic.

DDiablo
14-01-2012, 14:26
Podepnę się pod temat, muszę wymienić podporę półosi, jednak patrząc po zdjęciach nie wiem od której strony ona wyjdzie czy od strony przegubu wew(co mi by bardziej pasowało) czy od strony skrzyni. Wymieniał już ktoś tą łożysko osobno?

kotlet-tst
15-01-2012, 12:05
Przegub wewn. wymieniłem już wcześniej. I nic.

hmm jakiej firmy założyłeś przegub ?

Jarek G.
15-01-2012, 12:43
Podepnę się pod temat, muszę wymienić podporę półosi, jednak patrząc po zdjęciach nie wiem od której strony ona wyjdzie czy od strony przegubu wew(co mi by bardziej pasowało) czy od strony skrzyni. Wymieniał już ktoś tą łożysko osobno?

Tak czy siak musisz odkręcić śrubę w kole, żeby zluzować półośkę, odkręcić śrubę dolną wahacza i wyciągnąć półoś z piasty. Następnie zluzować obejmę na osłonie wprzegubu wewn. i zdjąć ją. I podporę masz w ręku.
Pozdro. g:D

DDiablo
15-01-2012, 13:07
No to tak na początku myślałem, jednak po obejrzeniu zdjęć z alle coś mi nie pasowało. Może uda mi się wyjąć półoś bez odkręcania śruby od wahacza(chyba,że da się bez problemu odkręcić), bo z lewej strony przegub tak wymieniłem bez problemu ;) http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/20/43/23/08/2043230882 ten kołnierz mnie zastanowił tylko ale to tylko zabezpieczenie chyba, bo w etce ciężko dojść po zdjęciach. Dzięki za info. Mam nadzieję, że moje przypuszczenia odnośnie podpory okażą się właściwe :)

Jarek G.
15-01-2012, 21:22
Ja jestem po wymianie. Nic nie dało.

DDiablo
15-01-2012, 21:25
Tylko u mnie to jak wspomniałem w ktorymś temacie, przy jeździe na wprost jest leki szum, a przy skręcie w lewo huczy, obciera, jakby łożysko ( wymieniłem łożysko w prawym kole na oryginał i dalej to było, więc jedynie ta podpora bo na wewnętrzny to nie wygląda :) ) Żadnego drżenia jak u Ciebei nie ma.

kotlet-tst
16-01-2012, 07:56
Jarek G pisałeś że zmieniłeś przegub wewnętrzny i nadal masz telepanie autem . Jaki założyłem nowy przegub .Nie chce źle wróżyć ale ta " tanie" kamoka itp. w cenie ok 200 zł są " plastelinowe " .

Jarek G.
16-01-2012, 17:05
To wg ciebie jaki powinienem kupić?

kotlet-tst
16-01-2012, 21:10
hmm- poszukaj tu na forum , też o tym było że "kamoka" dalej trzęsła budą . U mnie też "kamoka" nie dała rady dopiero oryginał używka zakończył pozytywnie sprawę ;-) . Teraz kupiłem z motomaxa na zapas jest to przerobiony przegub z audi A6 + SGA cena 500 zł lub oryginał nowy za 900 zł . Ja poznałem jak "motomax" przerabia te przeguby ;-) następny zrobię sobie sam ;-)

Jarek G.
16-01-2012, 21:39
To wyrzuciłem używkę bo padła i mam kupić kolejną używkę? To bez sensu. To już wolę tę z motomaxa. A firma Hart? Też robią.

Dorzucę. Piszesz motomax 500 stów. A to?
http://polosie.home.pl/pl/c/przeguby/19/14

kotlet-tst
16-01-2012, 22:32
no widzisz - kupiłeś nowy i też go musisz wyrzucić ;-D , czy to ma sens ? U mnie używka śmiga już 150 tys km z lawetą i żyje Ostatnio zamawiałem zapasowy z motomaxa z przesyłką wyszedł coś ok 500 zł zadzwoń zapytaj . Hart to takie same chińskie g....o jak kamoka

Jarek G.
17-01-2012, 12:27
Już sam nie wiem co mam jeszcze wymienić. Kamoka jaka by nie była to pierwsze kilka dni by się zachowywała poprawnie. A u mnie po wymianie nie potrzebowałem czekać kilka dni - jak wyjechałem z warsztatu jak drgało tak drgał. Żadnej poprawy. Żebym miał pewność, że to wina przegubu to kupuję od razu. To nie kwestia kasy choć szkoda by było wywalić 400 stówy bez efektu.
:shock:

KRISSGALAXY
20-01-2012, 20:32
Witam koledzy i mnie niestety dopadla wymiana łącznika półosi , króćca itp .
Jarek a sprawdzales moze w jakim stanie masz tuleje tylna przedniego wahacza , u mnie to miedzy innymi powoduje stukanie .
Dzis bylem w servisie Skoda i FORD w Cork - Irlandia , ceny zwalily mnie z nóg ..
półos z przegubami - 400 euro ,( driveshaft )
łacznik z podpora półosi - 246 euro ( shortshaft )
króciec do skrzyni - 210 euro ( pees for gearbox )
tuleja tylna przedniego wahacza - 25 e / szt. (front wishbone rear bush )
łącznik stabilizatora - 41 e / szt . ( anty roll ball links )
Czyli gały mi opadły i wiadomo ze nawet placac za przesylke 35 euro taniej kupic w Polsce co uczynie , mam do was pytanko gdyz przy łączniku półosi wystepuje 2 rodzaje podpory , tak takze wskazuje i prosi o wybor wlasciwej MOTOMAX u mnie wydaje mi sie ,ze jest '' A '' patrzac do tego linku :
http://polosie.home.pl/pl/p/podpora-VW-Sharan/74
czy zeby sprawdzic trzeba rozkrecac te naszą bolączkę , oto fotka mojej czesci :

31696

Jarek G.
21-01-2012, 11:13
Witaj mistrzu.
Po pierwsze: ja nie mam żadnych stuków. U mnie występują małe poprzeczne drgania samochodu przy przyspieszaniu na 2 biegu między 1500-2000 obrotów.
Po drugie: masz wariany "A" podpory łożyska - taka duża aluminiowa na bodajże 4 śruby.
Po trzecie: komplet pólosi (króciec do skrzyni i podpora) w motomaxie w zależności czy kupujesz w sklepie on-line czy wysyłasz swoje części to kwota 800-950 zeta. Przeguby są jako oddzielne części i płacisz za nie extra. Łącznik stabilizatora ze średniej wyższej półki to ok. 80 zeta za sztukę.

DDiablo
23-01-2012, 19:54
Wymieniłem podporę, moja była w tragicznym stanie guma pęknięta, luz. Niestety ale o ile ucichł szum, to dalej jest jakby tarcie przy skręcie w lewo. Łożysko prawe wymienione, więc trochę dziwne. Wewnętrzny sprawdzałem i luzu nie miał, lekki luz miał zewnętrzny ale był wymieniany i przed nim to się już działo. Jutro zobaczę jeszcze jak będzie ładna pogoda. Może nagram ten dźwięk to będzie łatwiej :)

Edit: Wewnętrzny ma lekki luz na tym wieloklinie z tego co zobaczyłem ale nie wydaje mi się, żeby to przez to było. Czekam aż coś się się wysra, pierwsze.

klapek_
23-03-2012, 09:36
Jakiś miesiąc temu żonka siedząc z tyłu (prawa strona) powiedziała mi że "czuje" jakieś uderzenia. Sprawdziłem zawieszenie, wymieniłem jeden łącznik stabilizatora i metaliczne, nieregularne stuki pojawiały się dalej. W poniedziałek jadąc do pracy, z lekkich stuków zrobiło się bicie w kowadło lekkim młotkiem. Po pracy na kanał... W pierwszej chwili pomyślałem że wysypało się łożysko na wyjściu ze skrzyni bo był wyczuwalny luz... Odpaliłem kompa i znalazłem temat o półosiach... Po chwili miałem prawą półoś na stole - luz jak chol(e)ra. Zapakowałem całość do plecaka, kombinezon na dupę i dzida na motocyklu do Torunia. W MotoMax byłem 10 minut przez zamknięciem... Super miły i w temacie Pan, obejrzał, poszedł na magazyn i przyniósł taką samą ale zregenerowaną i poprawioną. Koszt 650zł brutto. Dziś po pracy skręcanie ;)

bartixr
23-03-2012, 18:56
tez wysyłałem do moto-max. obcięli wybity wieloklin, dorobili tulejke łącząca, wymienili łożysko podpory.. ale z wysyłkami to 950 chyba wyszło.
Mimo wszystko polecam, to najlepsze rozwiazanie na prawa półos w naszych autach!!

KRISSGALAXY
05-09-2012, 21:07
Witam po dlugiej przerwie , wymienilem chyba wszystko co bylo mozliwe , nawet cale kompletne polosie , mam pytanie - gdyz nowe polosie chodzi o prawa byly gotowe do montazu , ale dodatkowo na prawej jest taka guma -ciezarek wyrównoważajacy ( 7M3 407 294 ) , jakie jest jego zadanie i czy mamy jakis sposob na zalozenie tego ustrojstwa bez rozbierania przegubu wewnetrznego , czy powinien sie znajdowac przy gumowej oslonie przegubu czy przy łaczeniu polosi (przegub wewnetrzny ) z łacznikiem ze skrzyni tuz przy 6-ciu śrubach splin 12 . Dzieki .

KrisW
06-09-2012, 06:55
Guma ta służy do wyważenia dynamicznego półosi. U mnie np jej nie ma i w niczym to nie przeszkadza. O ile dobrze pamiętam zakłada się go na przegub wewnętrzny między osłonę a te 6 śrub. Ale czy da się bez zdejmowania osłony to nie wiem, raczej się nie da.

t_skiba
06-09-2012, 20:56
Witam. I ja sie podepne pod temat. Otoz pacjent to ford galaxy mk2 2005r 1.9tdi 115KM. Wymienione zostaly dwie polosie (firmy q-drive) oraz walek laczacy skrzynie z polosia. Jednak podczas przyspieszania dalej wystepuja wibracje. Szczegolnie czuc to na drugim biegu. Jakies sugestie moze bo juz rece opadaja, a nie chce kupowac nowych czesci w nieskonczonosc.

Jarek G.
07-09-2012, 18:28
Jakies sugestie moze bo juz rece opadaja

Przyjdzie ci się z tym po prostu zaprzyjaźnić. (vide - posty powyżej)
Pozdro. :)

bartixr
23-04-2013, 17:36
pytanie mam.
Prawa półoś siedzi u mnie w koszu aluminiowym (wałek wyjściowy ze skrzyni i łączenie z dalsza częścią półosi).
Muszę demontować ten kosz, czy tylko odkręcic 2 śruby łożyska i wyrwać półoś ze skrzyni i potem tak samo ją wcisnąć?
Nadwozie MK1, skrzynia automat.
Co powinienem wiedzieć i mieć na zamianę aby prawidłowo wymontować i zamontować tą półoś.
Sam się za to wziąłem, bo jechać się nie da.
Auto stoi na kobyłkach, poczekam na wasze podpowiedzi.

Przegub zewnętrzny i sworzeń mam odkręcony. Zatrzymałem się na tym koszu.
cel: wymiana podpory - guma wokół łożyska rozleciała się..

Stefano
23-04-2013, 22:24
Wywał cały kosz z krótką połośką i z łozyskiem, parę śrub, chyba cztery przy skrzyni, dwie do bloku i masz go w garsci i na wierzchu.
Pozdrawiam.

bartixr
24-04-2013, 07:03
dziękuje za odp. Stefano.
Tak, jest 6 śrub i kilka jest trudno dostępnych. Ale jak trzeba to będę to zrzucał.
Wygodniej mieć do tego kanał albo najazd. Leżąc pod autem jest to utrudnione.

mocarz1
24-04-2013, 11:54
Witam ja u siebie założyłem zamiennik kupilem całą kompletna półoskę wraz w podporą narazie jest ok.. mam już rok

bartixr
24-04-2013, 14:21
założyłem zamiennik kupilem całą kompletna półoskę wraz w podporą k

jaka firma jaka cena ?
ile tysięcy już przejechała ?

bartixr
24-04-2013, 23:16
wyjąłem prawą półoś wewnętrzną, lecz kosza aluminiowego nie widzę możliwości odkręcić leżąc pod wozem. 2 śruby są nie do osiągnięcia.
teraz kłopot ściągnąć łożysko, jutro podjadę do jakiegoś warsztatu niech na prasie je ściągną i nabiją nowe.

spróbuje wymienić oring uszczelniający ten mini przegub na wałku wyjściowym ze skrzyni.
Dawać w ten mini przegub smar z MoS2 ???
Sporo rdzy tam jest, myślę, że smar może zmniejszyć korozję, ale z drugiej strony jest tam dość duży luz.

Jedna śruba podpory łożyskowej odkręciła się palcami. Podpora miała luz poprzeczny i prawdopodobnie to pomogło w uszkodzeniu gumy, w której zalane jest łożysko.

Stefano
25-04-2013, 18:30
Kosz idzie zdemontować bez większych problemów, za pomocą dobrych kluczy nasadowych i przedłużek około 50-60 cm, klucz przy skrzyni, a kręcisz nim przy kole.
Oczywiscie bez podnośnika, czy kanału to rozpacz, wspólczuję.
Pozdr.

bartixr
25-04-2013, 20:16
złożone, przejechałem się, telepie kierownicą na tym nowym łożysku. Nie mocno, ale odczuwalnie.

Luz duży na wałku wyjściowym na prawą półoś, koniecznie muszę to zrobić w najbliższym czasie.
Trzy śruby mocujące do skrzyni owszem z przedłużką pójdą -są na wierzchu, z czego jedna ma po drodze czujnik prędkości - trzeba go wymontować.
dolna na bloku też dostęp jest, ale czwarta na skrzyni koliduje z kolektorem - rura wydechowa ją przysłania -może kardanem łamanym by poszła jakoś.
podobnie górna na bloku, nie ma czym podejść z dołu bo jest bardzo wysoko. Trzeba klucz płąski z grzechotką z bardzo długa rączka.
Z góry nie da sie bo kolektor zasłania ją.

generalni muszę się przygotować do roboty. Kupić w motomax w toruniu zestaw przawej półosi krótkiej, kilka kluczy ... i kanał trzeba.

endriu.kom
10-06-2013, 21:23
Wymieniam frezik w skrzyni i półoś idącą do niego.
Na allegro są jakieś inne niż u mnie. A dokładnie inne jest łożysko co wchodzi w obudowę ma jakieś dwa otwory.

Trzecie zdjęcie przedstawia łożysko i podporę z allegro a dwa pierwsze moje.
To z allegro ma dwa otwory w łożysku.
Czy to będzie pasować do mojego auta?.

KrisW
11-06-2013, 06:50
Nie będzie pasować. Były i takie i takie. Możesz swoje przełożyć.

KRISSGALAXY
11-06-2013, 08:33
tu masz cos podobnego tez o to pytalem :
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=56860&highlight=element&page=2

Kierownikbryki
08-07-2013, 16:20
Witam ! Jestem laikiem jeżeli chodzi o Galaxa niedawno nabyłem autko i zostałem nabity w butelę ponieważ auto miało byc serwisowane na bieżąco bez ukrytych usterek ale cóż ludzie są różni..! mam pytanko to użytkowników forum co moze być jeżeli zaczęło stukać z przodu i drgała kierownica a uczucie było jak bym złapał gume Z góry dziękuje za sugestie pozdrawiam :)

bartixr
09-07-2013, 19:57
cześć

poczytaj ten wątek.

slawekcbr
02-10-2013, 20:32
Witam serdecznie,
Proszę o pomoc. Poruszony został temat m.in. prawego elementu osadzonego w skrzyni biegów łączącego się z przegubem i półosią. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaka jest fachowa nazwa lub nr części która wchodzi w skrzynię z lewej strony. Nie dość, że mam luz na lewym przegubie wewnętrznym to jeszcze ten łącznik w skrzyni lata na wszystkie strony. Skrzynię mam automatyczną.
Pozdrawiam
Sławek
Galaxy AUY 2001.

wojtekn
02-10-2013, 21:27
slawekcbr daj mi vin na PW to ci numerki skrobnę. ;) A jak chcesz foto to podaj też adres mailowy. :wink:

bartixr
03-10-2013, 07:14
ze skrzyni wychodzi "wałek wyjściowy" potem z lewej przegub + półoś a z prawej podpora + przegub + półoś .

slawekcbr
05-10-2013, 22:03
Do wojtekn, poszło na priv.
bartixr, i właśnie chodzi mi o ten "wałek wyjściowy" z lewej strony, znaczy się od strony kierowcy.
Pozdrawiam
Slawek

wojtekn
06-10-2013, 21:08
Doszło. :) Rano opiszę i wyślę foto. :D

slawekcbr
07-10-2013, 21:52
wojtekn nie chodzi o samą półośkę. Chodzi mi o ten element który siedzi w skrzyni i do niego przykręca sie przegub z półosią

wojtekn
07-10-2013, 21:59
Masz już na mailu. :) Gadamy w 3 miejscach i tak to wyszło. :D
Kończymy na pw wnioski potem tu. ;)

LolleQ
22-10-2013, 14:29
Proszę o pomoc. Poruszony został temat m.in. prawego elementu osadzonego w skrzyni biegów łączącego się z przegubem i półosią. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaka jest fachowa nazwa lub nr części która wchodzi w skrzynię z lewej strony. Nie dość, że mam luz na lewym przegubie wewnętrznym to jeszcze ten łącznik w skrzyni lata na wszystkie strony. Skrzynię mam automatyczną. Jakieś wyniki poszukiwań? Też przymierzam się do wymiany, ale cena w ASO >1200 brutto jakoś niekoniecznie mi pasuje.

miken1818
23-10-2013, 18:45
Witam wszystkich forumowiczów. Mam Galaxy 1.9 TDI 2003r. 116KM. Od jakiegoś czasu słyszę ciche pukanie z przodu z prawej strony-pojawia się przy wciskaniu sprzęgła, ruszaniu, puszczaniu sprzęgła. Przy skręconych kołach na max w prawo i ruszaniu do tyłu na piasku słyszę delikatne chrobotanie ( 100%) przegub, tylko nie wiem, który dokładnie. Proszę o podpowiedź, który przegub najszybciej zdiagnozuję, jako uszkodzony, oraz podpowiedź, czy prawa półoś też będzie do wymiany, ewentualnie, która jej część, bo domyślam się, ze to pukanie, to od półosi. Aha, przy włączaniu 3 biegu, sporadycznie przez 1-2 sekundy słyszę delikatne szumienie, jakby łożysko.
Z góry dziękuję za podpowiedź. Przebieg pojazdu "niby" 215.000, choć pewnie więcej...

silencer
19-11-2013, 07:51
Wracam do tematu ponieważ, ciągle mi wycieka olej ze skrzyni w miejscu gdzie wchodzi tuleja wałka wyjściowego mechanizmu różnicowego. z tego co pamiętam była tam sprężyna i taki mosiężny pierścień. I teraz nie wiem co mogłem zrobić źle, śruby torx nie dało się więcej wkręcić. Wychodzi na to , że coś z tym pierścieniem jest nie tak.
Może ktoś podpowie co z tym zrobić?

silencer
28-11-2013, 06:40
Podbijam temat.

bartixr
28-11-2013, 11:41
zobacz w sam naprawiam, jak jest zbudowane uszczelnienie i pomierz srednice otworow wyjscia z mechnizmu roznicowego.
tam musi byc jakis symering.. nie pameitma, dawno widzialem to w ksiazce.

wojtekn
28-11-2013, 13:53
No to dla potomnych skrzynia Economy 6 na schematach dla potomnych. :D

O numery gdyby co to pytać. ;)

horse668
08-12-2013, 17:41
Witam, mi również po wymianie wałka wyjściowego, wycieka olej ze skrzyni. Zakupiłem już simering, ale jeszcze nie zdążyłem zamontować. Jak myślicie czy to jego wina. Czy wałek wyjściowy trzeba dokręcić całkowicie, czy po dokręceniu powinien jeszcze uginać sie na sprężynie?

horse668
14-12-2013, 11:15
Sam sobie odpowiem. Przy wymianie króćca odłamał sie kawałem mosiężnego pierścienia i wszedła między flanszę a simering i go uszkodził. Po wymianie pierścienia i simeringa wszystko OK.

falcon226
25-12-2013, 10:57
Witam koledzy,przy okazji życzę Wam Wesołych Świąt.Jestem po wymianie obu półosi i z lewej i prawej ,wymieniono też sworzenie wachaczy,dopadło mnie tez to stukanie więc wymieniłem u mechanika odrazu wszystko żeby miec spokój.I jestem załamany,gdyż po tej naprawie auto staraciło polot.Prowadzi sie nie stabilnie,kierownice musze trzymać mocniej jak skręcam np. w prawo,a przy tym tak chrobocze prawy przegób jak skręcam w prawo,że strach,lewa połoś przy rozpedzaniu auta na pierwszym biegu dostaje drgań,wibracji.Wczoraj cofałem do tyłu mając koła skręcone mocno w prawo to taki był zgrzyt po prawej stronie w okolicach koła,że myślałem ze sie coś ukręci.Mam takie odczucie jadąc autem jakby to wszystko było zamocno skręcone,no kompletnie auto nie ma takiego luzu w prowadzeniu się,masakra.Po przejechaniu kilku kilometrów przeguby gorące w dotyku,zwłaszcza prawy.Moje pytanie,czy ktoś z Was coś takiego przerabiał,przechodził,czy mechanik mógł coś żle złożyć ,założyć,półosie kosztowały w sumie 950zł,moze wadliwe sie trafiły ,nie wiem.Ręce mi opadają bo przed wymianą oprócz stukania jak pisałem auto mozna było prowadzic i rozpędzać kierując dosłownie jednym paluszkiem,a teraz wchodząc w zakręt trzymam kierownicę jakbym za chwile miał z niego wypaść.Pozdrawiam.

falcon226
11-02-2014, 21:34
Jestem po wymianie kolejnych półosi,to co pisałem wcześniej okazało się,że półosie były wadliwe,poszły ma reklamacje,mechanik założył nowe.Zastanawia mnie jedna rzecz-i na tych wcześniejszych nowych[reklamowanych]i na obecnych innej marki po wymianie jest sytuacja,że przy przyśpieszaniu lewa półoś drga[wibracje],kiedy miałem na czas reklamacji założone stare wszystko było w porządku,tuleje wahaczy wymienione pół roku temu.Pytanie moje,czy kolejna półoś ,nie wiem może być żle wyważona, czy co, bo skoro druga nowa wibruje to,przy okazji muszę jeszcze coś sprawdzić,głupieje już,no chyba że,trafiam na jakieś felerne półosie,czy coś ma się dotrzeć?czy to ,że poszło nowe w stare ,to przy okazji wyszło inne?Jak u was koledzy zachowują się auta po takiej wymianie??też z Was miał ktoś taki przypadek?

bartixr
12-02-2014, 09:51
sama połoś może nie wibruje a dysbalans wprowadza przegub a moze wielokliny masz wybite na wyjściu ze skrzyni (lewa czyli kierowcy).

Bo jeśłi chodzi o stronę pasażera - prawą, to tutaj wszystko musi być w zestawie wyważone.

W starym wozie ciężko jest pozbyć się wszystkich luzów i wibracji, czasem trzeba pójśc na kompromis. Ale też nie wim jak duża wibracja jest, bo o kwestia umowna co dla jednego dużó, to dla drugiego w granicach tolerancji.

falcon226
12-02-2014, 12:07
Z lewą półosią mam taki kabaret,to fakt,że auto nie nowe,ale kiedy na czas reklamacji założył mi mechanik stare to auto płynie,zero wibracji tej lewej półosi,ale może być jak piszesz Bartixr ,że w tej nowej przegub wpada w taką wibrację,ale to już druga,bo nawet ta reklamowana tez wpadała w wibrację,nie wiem czy już te zamienniki takie kijowe produkują,żałuje,że nie wysłałem do regeneracji do Torunia.No bo chyba sam mechanik raczej, nie mógł coś tam żle skręcić,poskładać,zamontować czy jak.A fakt,faktem,wibrację są duże,bardzo odczuwalne,jade do mechanika jeszcze raz,może coś się wyjaśni.

bartixr
12-02-2014, 19:35
Może na starej półosi występuje sytuacje , że "jedno dopasowało się " do drugiego i współgra to razem.
Ja regenerowałem w Toruni, motomax, pieknie wyważone przyszło, poznaczone kropki jak złożyć i jest super.

Ale napisze jeszcze jedno, nie lekcewać kół i tarczy.
Tak rozumiem, że na starej półosi nie biło.. ale spróbuj zameinić koła stronami.
Obejrzyj dokładnie oponę czy nie ma wybrzuszeń.
Miałem przypadek, że pięknie sie wyważaja koła a "napierd...".. kord był pęknięty i wybuliło i to nie na boku a na bieżniku.
Widac był odopiero jak zdjałem koło i patrzyłem na bieżnik w płaszczyźnie rownoległem do powierzchni przylegania gumy do nawierzchni.
Wyważarka doważyła, ale podczas jazdy skakała kierownica. Anioł stróz mnie uchronił, że nie guma nie wystrzeliła. Przejeździłem tak kilkaset km i to z znacznymi predkościami.

BIAŁY77
13-02-2014, 08:22
to co ci stuka to mechanizm rónicowy w skrzyni na satelitach i nie oplaci ci sie tego robic za prawą półoś z obydwoma przegłubami zapłaciłem 250zl zamiennik tak wiec sa tansz czesci tylko trzeba poszukać i najlepiej nie w dużych hurtowniach

edwardboss
09-03-2014, 06:04
Witam , potrzebuję tych dwóch elementów zaznaczonych na zdjęciu,ewentualnie samej podkładki pod sprężynę. Może komuś została po wymianie nowej półosi. Nie bardzo wiem gdzie to dostać na allegro sprzedają tylko w komplecie z półosią a w serwisie pewnie zawołają jak za zboże.

Te mosiężne pierścienie są dostępne http://allegro.pl/pierscien-z-brazu-polos-napedowa-vw-sharan-i-inne-i4029873903.html

Czy kupował ktoś uszczelniacz do skrzyni ten co wchodzi półoś , można gdzieś go dostać poza serwisem ?


http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=50356&stc=1&d=1394344907

falcon226
27-06-2015, 07:45
Po wymianie całej podpory z motomaxu[tak na marginesie,porządny produkt]poprawili fabrykę,mam delikatny wyciek oleju ze skrzyni tam gdzie wchodzi wałek,nie wiem czy coś się nie zgrało,czy mechanik coś mógł niedopatrzeć,czy uszczelniacz się nie zgrał??czy wiek auta robi swoje??

slawekcbr
27-06-2015, 07:54
Uszczelnacz nowy?

falcon226
27-06-2015, 08:04
Żebym to wiedział,człowiek zdaje się na wiedze mechanika i jego rzetelność.Ale tu może być przyczyna??że stary mógł założyć?

wojtekn
27-06-2015, 08:08
Jak założył stary to jak najbardziej może lecieć.

mormax
16-07-2015, 09:47
Witam,

właśnie wczoraj przy wymianie amortyzatorów usłyszałem "wyrok" i próbuję teraz skompletować części.

Nie wiem, którą wersję silnika posiadał autor wątku, ale w Motormaxie dowiedziałem się, że niestety do 90KM nie mają części na sprzedaż - w grę wchodzi tylko regeneracja.

Zastanawiam się czy numery części podane przez autora będą pasować do mojego auta. Poza Motormaxem widziałem tylko kilka ofert na portalu aukcyjnym, ale 260zł za komplet części nie wzbudza u mnie zaufania co do jakości (szczególnie biorąc pod uwagę historie przytaczane przez niektórych forumowiczów w wątku). Jeden sprzedawca sprzedaje tylko półoś po regeneracji, a wałek pośredni musiałbym kupować osobno i tu rodzą się wątpliwości czy para będzie dobrze współpracować ze sobą. Czy ma ktoś inne pomysły?

Stefano
17-07-2015, 00:21
Po wymianie całej podpory z motomaxu[tak na marginesie,porządny produkt]poprawili fabrykę,mam delikatny wyciek oleju ze skrzyni tam gdzie wchodzi wałek,nie wiem czy coś się nie zgrało,czy mechanik coś mógł niedopatrzeć,czy uszczelniacz się nie zgrał??czy wiek auta robi swoje??
Jeśli mechanik wałek wkładał na sucho i nie 'pokrecał' nim przy wkładaniu, to mógł uszkodzić wargi uszczelniacza, zarówno nowego czy starego.

mormax
21-07-2015, 23:24
Tak więc jak założyciel wątku sam sobie odpowiadam.

W moim przypadku (1.9 ANU, oznaczenia skrzyni nie znam, podobno są 2 różne wpływające na numer części zamiennych) lista wygląda następująco:

nr Ford 1140359 - półoś prawa krótka, koszt 266,79€
nr Ford 1313097 - półoś wewnętrzna, koszt 326,83€,
nr Ford 1027151 - oring, 2,55€.

Niestety jak widać ceny w przeciągu kilku ostatnich lat wzrosły ponad dwukrotnie :/

W czwartek warsztat, mam nadzieję, że wszystko będzie grać ;)

filip04
05-08-2015, 13:09
Witam czeka mnie wymiana prawej półosi wraz z wałkiem, mam używana w bardzo dobrym stanie tylko nie mam tej tulei w skrzynie biegów, czy ten element muszę też koniecznie wymieniać czy zostawić jak jest, jeżeli trzeba wymienić to czy jakiś zamiennik będzie dobry czy tylko oryginał??

mariolino33
26-08-2015, 11:53
podczas przyspieszania wibracje poprzeczne miedzy 1 a 2 biegiem w Galaxy mk2 ...powodem tego stanu rzeczy jest zuzyta srodkowa poduszka pod skrzynia biegów.Pozdrawiam

falcon226
24-04-2016, 14:38
Koledzy mam założoną półoś z Motomaxa,ale jest wyciek,być może mechanik coś nie dopatrzył,kupiłem tez nowy uszczelniacz,bo nie wiem ,w jakim stanie jest obecny i oddaje do poprawy.Ale moje pytanie,jak patrzę na niemiecką stronkę,to ten "rant" nie wiem "kołnierz" zwał jak zwał, półosi wchodzi głębiej niż u mnie na zdjęciu,jest to bardziej szczelne,u mnie wygląda tak,jakby nie weszło do końca.Czy to tak ma być???Jest luka i tam zawsze może jakiś brud wpadać.Jeżeli ktoś ma z Was taką samą półoś,to jak to jest u Was???

falcon226
27-04-2016, 07:48
Właściciele półosi z Motomaxa ,przeczytajcie mój wcześniejszy post.Pozdrawiam