Zobacz pełną wersję : [MK7] Samodzielna wymiana oleju - problemy z filtrem oleju


rob1979
09-12-2008, 08:11
Witam. Pierwszy post na forum i od razu pytanie, które część z was uzna za debilne ;)

Wymieniałem wczoraj z pomocą kumpla olej w Escorcie 1,8 TD. Kumpel ma w garażu kanał a ja chciałbym się czegoś nauczyć bo jestem totalny samochodowy laik... Normalnie jak baba ;)

Wszystko było w porządeczku do momentu jak trzeba było wymienić filtr oleju... Miejsca tam strasznie mało, łańcuchowy klucz do filtrów jakis chyba trefny bo za nic nie dało się tego filtra wykręcić... No i przyszło do tego, że wprowadziliśmy w życie zasadę, że "bez majlza i młota to nie robota". Dopiero totalnie zmasakrowany, przebity na wylot filtr dał się ruszyć... miało być 30 min roboty a zrobilo się prawie 3 godziny ;) Ale zaoszczędziłem troche kasy bo wydałem tylko 100plnów... Teraz pytanie - przed wymianą naczytałem się (ale chyba nieuważnie) na temat wymiany oleju i gdzieś przeczytałem, że niektórzy przed wkręceniem filtra napełniają go olejem - ale to chyba nie w Escortach ? bo jak wypełnić położony poziomo filtr?

Są jakieś sprawdzone metody odkręcania tego filtra? Żeby po wymianie go dokręcić używacie klucza czy wystarczy siła rąk? Smarowanie gwinta i uszczelki zużytym olejem to dobry pomysł?

pozdrawiam

grzegorz79
09-12-2008, 08:20
Ja filtra nie napełniam-uszczelkę nalezy przesmarować olejem i najważniejsze-filtr dokrecamy reką,a nie kluczem-myślę,że wcześniej miałeś dokręcony kluczem i dlatego był problem.

jarkar81
09-12-2008, 09:40
Tak jak kolega wcześniej napisał...

tomiscorpio
09-12-2008, 10:41
Ja filtra nie napełniam-uszczelkę nalezy przesmarować olejem i najważniejsze-filtr dokrecamy reką,a nie kluczem-myślę,że wcześniej miałeś dokręcony kluczem i dlatego był problem.

wszystko w tym temacie , palcem smzateczka przesmarowac uszczelke starym olejem , dokrecic reką i to wszystko


A takie pytania nie sa debilne , nie kazdy musi wszystko wiedziec, to jest pytanie normalne i w jasny sposob napisane , oby tak dalej. :fcp29 :fcp29 :fcp29

Dark Funeral
09-12-2008, 11:24
Jak sie nia da odkręcić filtra to sposób na to taki że wbijasz gwóżdz taki już konkretnej wielkości i tez idzie.

rob1979
09-12-2008, 11:38
Jak sie nia da odkręcić filtra to sposób na to taki że wbijasz gwóżdz taki już konkretnej wielkości i tez idzie.

Nie było pod ręką wielkich gwoździ :) Była za to łyzka do opon i śrubokręty (jeden niestety już nie wkręci żadnej śruby ;), nie wytrzymał presji... :fcp4 )

corneliusab
09-12-2008, 15:19
Ja wlasnie przebijam tez srobowkretem stary filtr i nie ma problemu z odkreceniem, potem jak koledzy pisza. Smarujesz uszczelke olejem i dokrecasz filtr reka, potem wlewasz nowy olej. Zapalasz auto, czekasz az zgasnie kontrolka od cisnienia oleju na desce, gasisz auto, odczekujesz chwile az olej scieknie do miski, sprawdzasz na bagnecie czy stan jest ok, jesli za malo to dolewasz i to wsio, po temacie :fcp1

Pozdrawiam

brajdak
09-12-2008, 15:47
Co do odkrecania to tez mialem problem mimo to ze zawsze dokrecam tylko rekoma i ten niby tez byl dokrecony rekoma a nie chcial puscic. Wbilem w niego druk 6 i o dziwo sie wygial a filtr nie drgnal a az sie powyginal. Dopiero pozniej wbilem drut 10 , rurke 1m na drut i o dziwo tez zaczal sie wyginac ale puscil filtr. Uszczelke tez smarowalem jak zawsze. Czy moze ktos wie czemu az tak sie stalo?

radekbox
09-12-2008, 15:48
mi tam na styk wchodzi duza zabka i z odkreceniem nie ma zadnego problemu (ale ja ma zeteca, wiec nie wiem jak u Ciebie w TD)

Wojt@s
10-12-2008, 17:34
Łańcuchowy ma to do siebie że często nie daje rady, ja kupiłem klucz ze stalową opaską karbowaną i mam święty spokój.

Co do filtra przy zakładaniu smarujemy uszczelkę świeżym!! olejem, miejsce styku filtra też czyścimy i odtłuszczamy benzyną i dopiero zakładamy filtr, dokręcamy solidnie ręcznie.

Pawel
10-12-2008, 17:39
Łańcuchowy ma to do siebie że często nie daje rady, ja kupiłem klucz ze stalową opaską karbowaną i mam święty spokój.

Co do filtra przy zakładaniu smarujemy uszczelkę świeżym!! olejem, miejsce styku filtra też czyścimy i odtłuszczamy benzyną i dopiero zakładamy filtr, dokręcamy solidnie ręcznie.

Nie upierałbym się przy smarowaniu uszczelki świeżym olejem. Zawsze powlekałem ją olejem którym spuściłem z silnika i problemów z odkręcaniem nigdy nie miałem. Chyba jednak najważniejsze jest dokręcenie z wyczuciem ręką.